MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Ma balkáni hangulatom volt a vonaton

2008. július 22. - georgejr

Ismét a jóféle utastájékoztatós mizéria. A MÁV időszámítása biztos valamiféle feketelyuk eseményhorizontján alapul, hiszen mindig 20-30 perccel kevesebb késés van felvésve az utastájékoztató berendezésekre, mint ami a tényleges. Biztos náluk lassabban telik az idő... Egyébként az egyesületet már régóta szeretném létrehozni, de egyedül nem tudom megszervezni. Így ez a post segítségkérés is lenne. Akinek van jogi ismerete, és lenne kedve segíteni a szervezésben, kérem keressen meg.

 

Kedves Blogoló!
Ismét billentyűzetet ragadtam, mert ami ma (07. 06.) történt, már több volt a soknál.
Ma délután a Budapest- Nyugati pályaudvarról igyekeztem Kunszentmártonba (152 km) a 15.20-as vonattal. Jó és előre gondolkodó gyakorlott utas lévén a vonatra már 15 óra után néhány perccel felszálltam. Mire eljött az idő, hogy induljunk várva, vagy váratlanul de lerobbant a vonat (ez az az kis orosz fajta, amin elvileg klíma is van és jó hangos) és pontosan egy óra és harminc percen keresztül oldották vasutas "barátaim" a problémát. Másfél órán keresztül a nyugati pályaudvaron dekkoltunk, az addig működő klíma is megadta magát, nem mintha nagy igényeim lennének, de azért mégiscsak....

A vonat végülis 16 óra ötven perckor, pontosan másfél óra késés után elindult. Hozzáteszem Szajolban is állt 20 percet, így 17.54 helyett 19.47-kor értem a célállomáshoz, "röpke" 4 és háromnegyed óra üldögélés után. Miért kerül egy ilyen probléma megoldása másfél órába????? Nincs tartalék vonat vagy valami? Itt az utast semmibe sem nézik.
Néhány kérdésem azért még van:
1. Nem nézik át a vonatot műszakilag mielőtt elindul?
2. A kaller és a vonat vezetője b...tak felvilágosítást adni a helyzetről egy órán keresztül. Miért nem lehet közölni hogy ez a helyzet, igyekszünk...
3. Amikor eleve másfél óra késéssel indul el a vonat, miért írják ki KÖ-KI-n hogy 70 perc késés, mikor az minimum 90 perc volt, Szolnokon 60 perc késés, amikor ott épp 85 perc volt???? Nem ezt hívják félretájékoztatásnak?
4. Ha ilyen orbitális a hiba, miért nincs valami pót szerelvény amit be lehetne állítani???

Ma volt időm gondolkodni bőven, és tudtommal semmiféle utas-védelmi szervezet nincs, nem tudom mennyire lenne érdemes létrehozni egy ilyen szervezetet? Ezek után erős késztetést éreznék egy ilyen egyesület létrehozásában, és aktív közreműködésében, mert gyakorlott és rendszeres utazó révén engem naponta/hetente érnek hasonló sérelmek, amiket senki nem orvosol. Méregdrága jegy és színvonalon aluli szolgáltatás. Nagyon dühít ez és úgy vélem van létjogosultsága egy ilyen szervezetnek, elég csak ebbe a blogba bepillantani, menyi sérelem és megaláztatás éri az utasokat, miközben a MÁV plakátjain a legszebb vonatokat mutogatják....

Üdvözlettel és bízva egy érdekvédő szervezet létrejöttében:
Melinda

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr66579477

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2008.07.22. 11:25:44

Az Uzsgyival érdekes módon itt az Alföldön sosincs baj, azt mondják a szentesiek vonatot faragtak belőle és itt megy mint a karikacsapás. Hatvanban meg máshol meg összebarmolnak benne mindent és akkor ez az eredmény.

tmelinda04 2008.07.22. 11:29:12

Adani!
Ültem én már uzsgyin kungyalu határában lerobbanva!

csigaszem 2008.07.22. 11:34:22

Ilyen esetben ingyen utaztál, nem, Melinda? Mert vissza lehet kérni a jegy árát x perc késé után.

tmelinda04 2008.07.22. 12:28:38

Csigaszem! Ingyen utaztam, de nem azért mert visszafizették a jegy árát, hanem azért mert a kaller nem kért jegyet, így a következő hétvégén csak oda kértem jegyet, vissza az előző hetivel jöttem.
Visszafizetés csak a hely és pótjegyes járatokon van sajnos.

tmelinda04 2008.07.22. 15:41:14

Az érdekvédésnél azt lenne a legjobb érvényesíteni, hogy ne csak az ic helyjegyek és pótjegyek árát térítsék vissza, hanem a normál jegyét is, vagy valamennyi százalékát legalább (a késéshez mérten).
Bár azt hiszem ha késés alapúvá tesszük a visszaváltást, néhány héten belül becsődöl a máv. Nem véletlen hogy nem váltanak vissza szinte semmit.

petya.bacsi 2008.07.22. 18:20:42

tmelinda04: igen, így egy kicsit olyan szagú a dolog, hogy a sima személyvonattal utazó fizető utasok nem egyenrangú utasok az IC-n utazó társaikkal. Mert az utóbbinak visszaköhögi a cég a késésekkor a pénzt, a sima, személyvonattal közlekedők pedig dekkolhatnak perceket, órákat, akkor sem látnak semmit sem, max csillagokat az idegtől és a vérnyomástól.

Nekem anno erről volt egy koncepcióm, Georgejr-nak el is küldtem - igaz, megkértem, hogy ne publikálja -, egy nyugati mintát gyúrtam át itthon is alkalmazhatóra, de nagyon gyorson roló le, ha megvalósulna, mert az számon kérne minden késést, és csengethetné a pénzt, helyesebben nem pénzt, mert a következő havi bérletből kedvezményt kapnának az utasok a késések arányában - mennyien utaznának ingyen! :D -.

A bankot, az APEH-et sem érdekli, ha a kedves ügyfél nem fizet határidőre, itt is ez kéne: nincs betartva a menetidő? na, akkor büntetés -> utasoknak fizetés.

tmelinda04 2008.07.22. 18:30:53

petya.bacsi: ezért kellene néhány jó ügyvéd, jogász, stb (pláne olyan aki vonatozik néha és legalább olyan dühös mint mi) hogy tudjuk mik a lehetőségeink, és mit lehet tenni.
A máv izébizé szabályzatai nyilvánvalóan egyoldalúak. Amit vagy elfogad az utas és felszáll a vonatra - vagy nem. Bár itt az utas fontos tényező, hiszen fizet, és még az adóból is támogatja a nép ezt a semmirekellő vállalatot, tehát ilyen alapon szerintem lenne létjogosultsága egy érdekvédő szervezetnek.

petya.bacsi 2008.07.22. 18:34:38

Tmelinda04: meg kellene nyerni őket az egyesülethez: www.das.hu/

petya.bacsi 2008.07.22. 18:35:49

tmelinda04: én még nem láttam jogászt, ügyvédet, bírót vonatozni. vagy ha igen, akkor civilben volt ;)

tmelinda04 2008.07.22. 18:40:43

Na jó, ez erős túlzás volt - ügyvéd a vonaton :)
De pályakezdők is jöhetnek, akik itt teremtik meg karrierjük csúcsát :))))
Úgyfest csak a csóró közalkalmazott utazik :)))

tmelinda04 2008.07.22. 18:42:12

Vagy hívjuk gekkógaskót, elég jól lobbizik néha :D

petya.bacsi 2008.07.22. 18:45:58

Tmelinda04: én Gaskó úrnak - nem vicc! - a MÁV Start vezetői székét adnám - komolyan írom! Olvasom a vdszsz.hu-t és vannak ötleteik, némelyek még jók is.

Hátha gatyába tudná rázni a személyszállítást, mert ez már botrány. Ha meg nem, akkor ennyi.

tmelinda04 2008.07.22. 18:55:31

Szerintem itt alapvetően az a baj hogy évekig (vagy évtizedekig) nem nagyon szántak pénzt a fejlesztésekre - nem mondom mit gondolok hova ment. Most pedig szinte csőstől jön minden baj és ezért egy nagy pénznyelő az egész. Fejlesztenek soso, de semmi nem látszik belőle csak a késések, a dekkolások a lerobbanások. Bár attól hogy a pályát építik még a kocsikat is lehetne, de ott meg az viszi el szerintem a sok pénzt, hogy egyáltalán olyan kocsit be tudjanak állítani ami el tud jutni A-ból B-be. És már manapság az is nagy szó!

Jamy000751 2008.07.22. 20:28:13

1. A vonat nem repülő, ezért indulás előtt műszakilag nem nézik át a motort, csak a futóművet.
2. A kalauz valóban nem tett eleget tájékoztatási kötelezettségének.
3. A késések esetén a ténylegesnél mindig kevesebbet írnak, hiszen a pontos késés nem tudható informatikai hiányosságok miatt, ergó ha kevesebb a késés, nem maradnak le a vonatról.
4. Pótszerelvény?! :-D Nos; a mozdonyvezetőnek ( trakció ) nyilatkoznia kell a problémát illetően. Ha nem javítható, akkor meg kell rendelni egy új szerelvényt a starttól (forgalom), amit aztán át kell nézni (trakció), átadni (start), átvenni (forgalom), újra megírni a papírmunkát (start), és a végén mehet is! :-) (szerinted ez kész lenne másfél óra alatt?! :-D )

tmelinda04 2008.07.22. 20:44:46

Nos, ha az utastájékoztatás megfelelő lenne, és felvilágosítják a nem túl nyugodt utasokat, akkor megértem hogy az a legjobb megoldás, ha másfél órán keresztül indítgatja újra a vonatokat.

PTibor (törölt) 2008.07.23. 16:46:29

Gaskó azon túl, hogy vezeti a vdszsz-t, vasutas. Ő nyilván tudja, hogy mihez kéne hozzányúlni, sőt kicsit úgy hiszem, hogy valahol szívügye is lenne egy normális vasút, mind a dolgozók, mind az utasok számára.