Ismét a jóféle utastájékoztatós mizéria. A MÁV időszámítása biztos valamiféle feketelyuk eseményhorizontján alapul, hiszen mindig 20-30 perccel kevesebb késés van felvésve az utastájékoztató berendezésekre, mint ami a tényleges. Biztos náluk lassabban telik az idő... Egyébként az egyesületet már régóta szeretném létrehozni, de egyedül nem tudom megszervezni. Így ez a post segítségkérés is lenne. Akinek van jogi ismerete, és lenne kedve segíteni a szervezésben, kérem keressen meg.
Kedves Blogoló!
Ismét billentyűzetet ragadtam, mert ami ma (07. 06.) történt, már több volt a soknál.
Ma délután a Budapest- Nyugati pályaudvarról igyekeztem Kunszentmártonba (152 km) a 15.20-as vonattal. Jó és előre gondolkodó gyakorlott utas lévén a vonatra már 15 óra után néhány perccel felszálltam. Mire eljött az idő, hogy induljunk várva, vagy váratlanul de lerobbant a vonat (ez az az kis orosz fajta, amin elvileg klíma is van és jó hangos) és pontosan egy óra és harminc percen keresztül oldották vasutas "barátaim" a problémát. Másfél órán keresztül a nyugati pályaudvaron dekkoltunk, az addig működő klíma is megadta magát, nem mintha nagy igényeim lennének, de azért mégiscsak....
A vonat végülis 16 óra ötven perckor, pontosan másfél óra késés után elindult. Hozzáteszem Szajolban is állt 20 percet, így 17.54 helyett 19.47-kor értem a célállomáshoz, "röpke" 4 és háromnegyed óra üldögélés után. Miért kerül egy ilyen probléma megoldása másfél órába????? Nincs tartalék vonat vagy valami? Itt az utast semmibe sem nézik.
Néhány kérdésem azért még van:
1. Nem nézik át a vonatot műszakilag mielőtt elindul?
2. A kaller és a vonat vezetője b...tak felvilágosítást adni a helyzetről egy órán keresztül. Miért nem lehet közölni hogy ez a helyzet, igyekszünk...
3. Amikor eleve másfél óra késéssel indul el a vonat, miért írják ki KÖ-KI-n hogy 70 perc késés, mikor az minimum 90 perc volt, Szolnokon 60 perc késés, amikor ott épp 85 perc volt???? Nem ezt hívják félretájékoztatásnak?
4. Ha ilyen orbitális a hiba, miért nincs valami pót szerelvény amit be lehetne állítani???
Ma volt időm gondolkodni bőven, és tudtommal semmiféle utas-védelmi szervezet nincs, nem tudom mennyire lenne érdemes létrehozni egy ilyen szervezetet? Ezek után erős késztetést éreznék egy ilyen egyesület létrehozásában, és aktív közreműködésében, mert gyakorlott és rendszeres utazó révén engem naponta/hetente érnek hasonló sérelmek, amiket senki nem orvosol. Méregdrága jegy és színvonalon aluli szolgáltatás. Nagyon dühít ez és úgy vélem van létjogosultsága egy ilyen szervezetnek, elég csak ebbe a blogba bepillantani, menyi sérelem és megaláztatás éri az utasokat, miközben a MÁV plakátjain a legszebb vonatokat mutogatják....
Üdvözlettel és bízva egy érdekvédő szervezet létrejöttében:
Melinda