MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

54 ezer forintért fogadjuk el a késést

2008. július 10. - georgejr

Az a baj, hogy a MÁV szereti hangoztatni, hogy amikor megvettük a jegyet, bérletet, akkor szerződés jött létre közöttünk, illetve elfogadtuk az utazási feltételeket. Persze panasz esetén erről sokszor elfelejtkeznek. Van valakinek valami jó tanácsa Renáta számára?

Tisztelt "MÁV - Megint Állunk Vazze"!


Szeretném megosztani hatalmas élményeim a vasúti közlekedéssel kapcsolatban. Minden nap feljárok Újszászról-Budapest keletibe dolgozni már 5 éve lassan. Ez év elejéig nem is voltak nagyobb problémák, néhány késést leszámítva. Az utóbbi hónapokban viszont nem tudom , hogy mikor kellene elindulnom , hogy felérjek időben dolgozni, vagy egyszerűen melyik vonattal kellene hazamennem, hogy otthon is tudjak tartózkodni néhány órát. Ma reggel a *4.57*-kor Újszászról induló vonattal szerettem volna jönni , ami már városunkba *5.19*-kor érkezett. Budapestre *6.27*-re kellene beérkeznie. Ezzel ellentétben *7.24*-re sikerült is begurulnunk a Keleti pályaudvarra.

A vonatok tisztaságáról már nem is szeretnék semmit írni, mert szerintem mindenki tisztában van vele aki valaha ült személy vonaton Magyarországon. Ezek a reggeli késések mindennaposak, a 20 perc késéshez már alapból hozzá van szokva az ember. Csak akkor kérdem én , miért nem számolják rá, azt a 20 percet az érkezési időre, s miért nem azt írják ki a menetrendbe? A délutáni visszautam a *16.45*-kor induló Gerulata gyorsvonattal(Lökösháza) tettem meg idáig. Ami elviekben *17.56*-kor van Újszászon. Az utóbbi hónapokban a 30 perc késés az normális volt, amihez már kezdtünk hozzászokni, s elfogadtuk azt , hogy a vonalon pálya-felújítási munkálatok vannak. Majd mikor ezek a késések egyre többre növekedtek, akkor gondoltam , hogy a 16.20-kor induló zónázó vonattal veszem hazafele az irányt. (Ami ugyan az interneten 16.15-nek van feltüntetve). *17.43*-kor kellene beérnie. Hát ez teljesen *18.28*-ra sikerült is, persze úgy , hogy a késő gyorsvonatot magunk elé engedtük. Most akkor fogalmam sincs , hogy mivel járok jobban, ha a zónázóval megyek vagy a gyorssal. Szeretnék tanácsot kérni, mert teljesen kilátástalan vagyok ebben a helyzetben. Sajnos azt kell írnom , hogy ezek a késések mindennaposak mindkettő irányba.

A vonatok koszosak, sőt valamelyik reggel majdnem az összes ülés tiszta víz volt, s az emberek nem tudtak leülni. Én a bérletemért 54000 Ft-ot fizetek, ez a szolgáltatás ennek megfelelő? Ha rákérdezünk a késésre a következő választ kapjuk : ha a vonatra felszállunk azzal elfogadjuk az utazási feltételeket, valamint azt , hogy a vonat késéssel indul vagy épp érkezik. Most már csak az lenne a kérdésem , hogy van más választásunk? Segítségüket előre is Köszönöm!

Tisztelttel: Sz. R.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr29562866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kenshikun 2008.07.10. 22:53:31

Off: jó az új design :)
On: Ezek a mindennapos késések elég zaklatóak tudnak lenni, főleg, mivel az ember már egy idő után tényleg nem tudja mire számítson. Én kapásból a fogyasztóvédelmet mondanám, hamár szolgáltatásról, "szerződésről", van szó, de mint tudjuk ez itt teljességgel esélytelen. Ilyen esetre sajnos egy komoly megoldási lehetőség nyílik: barkóba. A másik már az lenne, hogy összeszedni valahogyan a MÁV utasokat, hogy ugyanmár történjék valami, de az az érzésem ez hamvába hullt ötlet lenne. Melóstól fölfele mindenkit az utcára, utána szakemberekre kéne bízni, hogy üssenek össze valami épkézlábat, ami emberi szolgáltatást nyújt, hamár súlyos száz-milliárdokat öl bele az állam (mi) évente...

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.07.10. 23:02:04

Köszike:) remélem beválik:)

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.07.11. 01:22:24

nekem a régi háttér hiányzik, de pofás lett nagyon!

Jamy000751 2008.07.11. 07:21:51

A menetrendbe építenek be tartalékidőket, amit a vasút már nem tud tartani, nemhogy a felújítás alatt álló vonalakon de sehol. Ez okból eléggé pofátlanul arcpirítónak találom azt, hogy a MÁV Start ZRt. ezen vonalakra kiadott vágányzári menetrendeket -amik 1-8 perc eltéréseket tartalmaznak- szó és szakértelem nélkül elfogadja. Ha már a menetrend szerkesztésért fizet, tarthatónak tartja, akkor természetesen az üzletszabályzat feltételei visszafelé is érvényesek!
Nem beszélve arról, hogy az egekig magasztalt ütemes menetrend okán egy csatlakozó állomáson sem várnak a vonatok, mondván hogy tartható legyen; most kit is hitegetnek?
Nem szabad sajnálni az időt és energiát panaszok írására, bizonyítható kár megtéríttetésére, fórumok felhasználására a vélemények, tapasztalatok leírására!
Amíg csak kifele lopják a pénzt a vasútból -nem az érdekképviseletekről beszélek, nem a munkavállalókról- addig maradnak a balkáni állapotok!

vasutassrác 2008.07.11. 07:43:42

OFF
A régi háttér valóban hiányzik! :) De ez a kép a jobb fölső sarokban kárpótol :D
ON

Renáta 2008.10.20. 15:16:10

Hát sajnos még mindig nincs megoldás erre a problémára. A késések még mindig megvannak. Sőt most már az utastájékoztatás is elmarad:(
Össze kellene fogni, s valamit kezdeni, mert ez a helyzet már nem kicsit felháborító.

Nekem is tetszik az új oldal.
Áttekinthetőbb szerintem.
Köszönöm a tanácsokat:)