MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Kaller néne nem figyelt és a nagymami beszorult...

2008. július 02. - georgejr

Valami nagyon okos embör kitalálta, hogy elég ha a jv-k menesztik a vonatot. Nincs szükség a forgalmi szolgálattevőkre. Ezt a csontot már egy ideje rágja a vdszsz, és kivételesen maximálisan egyet is értek vele. Ugyanis, amíg a jv nem biztos, hogy körültekintően szétnéz, vagy egyáltalán kinéz, hogy menesszen, addig a forgalmista láthatja az ilyen eseteket. Remélem lesz a dolognak személyi következménye, ha ez tényleg így történt. Kicsit unalmas, hogy az olyan emberek, akik nem vagy nem megfelelően végzik munkájukat továbbra is gond nélkül rontják a vasút levegőjét és kollégáik becsületét.

 

Hallo,

az alabbi levelet küldtem el eppen a MAV-nak:

Tisztelt Cim,

mint egyike a szamtalan panaszosnak, fordulok magukhoz borzaszto felhabordodasomban es megrökönyödesemben!!

Mint ahogy ismert es az internetes forumokban is olvashato, maguk nem foglalkoznak komolyan a rengeteg panasszal, ami naponta beerkezik a MAV-hoz. A szekesfehervari vasuttal volt 73 eves Anyamnak tegnap egy olyan esete, ami majdnem az eletebe került!!


Mar most megigerem, hogy ennek birosagi folytatasa lesz es ez nem üres igeret. Miutan csaladunk jo ismeröse az egyik felelös allamügyesz, igy ebböl botranya lesz a MAV-nak. Es most a törtenet a tegnapi esethez:

73 eves Anyam tegnap, tehat 2008. julius 1.-en vonatra szallt Szekesfehervaron a 17.55h-ös jaratukra es Balatonkenese-Üdülötelepen akart leszallni. Miutan 2 taskaval utazott, igy elöször csak az egyiket tudta leemelni a vonatrol a beerkezes utan es amikor felszallt a vonat masodik lepcsöfokara, hogy leemelje a masodik taskajat is, ekkor az automatikusan zarodo ajto becsukodott es öt is becsipte es mar indult is a szerelveny!! Ez hajmeresztö, alig merem vegig gondolni, hogy Anyam mit elhetett at!

A vonaton tartozkodo (tulsulyos) kalauznö le sem szallt a vonatrol (!!), hogy meggyözödjön a fel- illetve leszallo utasokrol!! Ha az allomason tartozkodo idegen Hölgy, aki mint egyetlen szemtanuja volt a dolognak es ha ö nem ordit torka szakadtabol, akkor Anyammal robog tovabb a vonat a következö allomasig, ha csak ki nem esik addig a szerelvenyböl!! 

Hat normalisak maguk, teszem fel a kerdest?! Micsoda embereket alkalmaznak, akik ilyen felelötlenek es nem vegzik el kötelessegüket es embereletet tesznek kockara!! Nem talalok szavakat erre a botranyra….!! Betetem az ujsagokba, a mediakba, hogy micsoda dolgok törtennek a maguk hibajabol egy egyuttal feljelentem a maguk tarsasagat, mar eppen ideje!

A törtenet vege szerencsere az, hogy Anyammal megallt egy idö utan a vonat az ismeretlen Hölgy kialtozasara es igy szegeny remegö labakkal lekaszalodott a vonatrol. Szegyelljek magukat, csak ezt tudom mondani es egyben felszolitom magukat, hogy erre a levelemre sürgösen valaszoljanak es a felelös kalauznö es mozdonyvezetö ellen eljarast inditsanak es Anyamnak valamilyen formaban karteritest nyujtsanak, miutan ma is teljesen sokkos allapotban van!!!
 

Mint ahogy mar a fentiekben emlitettem, az ügynek folytatasa lesz mindenkeppen! Ez egig ordito botrany, hogy ennyire felelötlen embereket foglalkoztatnak es hogy ennyire nem szamit az emberelet!! Szegyelljek magukat!!! Varom SÜRGÖS valaszlevelüket es a hozza tartozo eljarasok ismerteteset!“


Kerem közölje le nyugodtan a levelet, hogy a MAV-rol csak tudja meg mindenki, hogy mifele egy tarsasag !!

Üdvözlettel

K. Andrea

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr42549239

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Petike82 2008.07.02. 10:32:39

hát nem tudom. biztos, hogy nagyon ki lehet akadva, valószínűleg ha az én anyámmal történne ilyen akkor én is hasonló képpen reagálnék.

de azt szeretném megjegyezni, hogy ez a stílus, hogy felelős államügyész, meg égig érő botrány, és úgy egy az egyben ez a kicsinyes fenyegetőzés elég vicces, mintahogy a fogalmazás szóhasználata is. Komolyan mondom, ahogy olvastam, azon gondolkoztam, hogy ezt valami 15-16 éves emberke írhatta.

Kérem vedd már észre, hogy SAJNOS ilyen dolgok naponta történnek.

tra lala 2008.07.02. 10:40:53

Ettől a legjobb barátom (vagy a legjobb barátom legjobb barátja) az államügyész/rendőrfőnök/miniszterelnök/stb.. szövegtől mindig elég komolytalannak (vagy gyerekesnek?) tűnik a fenyegetőzés. Szerintem azt a bekezdést ki kellett volna hagyni a levélből..

Én még nem mertem belenyúlni a záródó ajtóba, de mások mondták, hogy az nem túl érzékeny berendezés. Szomorú, hogy nem működik biztonságosan. Még egy benzinkútnál is elvárt dolog lenne, hogy ne szorítson össze az ajtó (ott nem is szorít össze), nemhogy egy mozgó járműnél..

winston01 2008.07.02. 10:42:27

Petike

"Kérem vedd már észre, hogy SAJNOS ilyen dolgok naponta történnek."

Attól még ugyanakkora botrány, amit történt.

1ébként igaz, talán jobb lett volna előbb lehiggadni, és csak aztán tollat ragadni.

Peppone Botazzi 2008.07.02. 10:43:04

Naponta. Éppen ezért kéne valakinek jól beperelni őket!
A mi pénzünkből csináják mindezt...

Greg36 2008.07.02. 10:43:49

"Komolyan mondom, ahogy olvastam, azon gondolkoztam, hogy ezt valami 15-16 éves emberke írhatta."

Idézet a levélből
"73 eves Anyam tegnap" és az aláírás K. Andrea. Tehát a hölgy, aki jogos felháborodásának adott hangot 40-50 év körüli, és a szóhasználatot inkább az első düh szülte, nem a kicsinyes fenyegetőzés.
Alapból ki kellene vizsgálni egy ilyen levél után az ügyet, az a szomorú, ha valóban ügyészséggel kellene fenyegetőzni.
Nem tudom, milyen a megálló, vagy állomás peronja, de simán elképzelhető, hogy a vonatvezető nem látta be az egész szerelvényt. Ha viszont a jv nem szállt le, hogy jelezzen, akkor el sem indulhatott volna. Érdekes, és szomorú...

grjak 2008.07.02. 10:48:57

Szomorú baleset ami történt, a kalauz hibázott, hogy nem ő menesztette a vonatot.

Ettől függetlenül K. Anna levele egyszerűen minősíthetetlen. Másokat minősít, sérteget. Szerintem nem ez az a viselkedésmód amitől Mo. egy jobb hely lesz.
Nem az lett volna a módja, hogy leírom tárgyszerűen mi történt, és kérem ennek kivizsgálását?

Ami pedig a bevezetőt illeti: Európában mégiscsak az a rendszer, hogy nem a forgalmista meneszti a vonatot, hanem a kalauz, vagy a járművezető, sőt, van ahol kalauz nélkül is tud járni a vonat!
AZ a felháborító és pazarló, hogy nálunk nem.

dontals 2008.07.02. 11:01:12

Először is szerintem nem az a megoldás, hogy külön embert kellene állítani minden vonathoz, hogy az elindulhasson. A forgalmisták amúgy is csak a nagyobb állomásokon voltak korábban is; Balatonkenese-üdülőtelepen nem hinném, hogy valaha is volt forgalmi szolgálattevő. Ez csak a levél bevezetőjéhez jutott eszembe.

Éppen elég lenne, ha a mozdonyvezetők, jegyvizsgálók nagyobb felelősséggel végeznék a munkájukat, szerintem nincsen szükség külön emberre, aki unottan kiballag a vonathoz és a levegőbe emelgeti a tárcsáját.

Maximálisan megértem a levélíró haragját, az ilyen eseteknek következménye kell, hogy legyen - függetlenül attól, hogy van-e a családnak államügyész ismerőse.

kiskicsicsiga 2008.07.02. 11:01:40

rettenetes ami történt.nemritka sajnos az ilyen.Gödöllőre menet a kismegállókban csak néhány mpig áll a vonat-kalauz kise néz...

nemtudom 2008.07.02. 11:03:35

"T Andrea!

Köszönjük észrevételét, felháborodását jogosnak tartjuk, azonnal kivizsgáljuk az esetet. Kérjük jogi fenyegetőzéseivel álljon le mert k*vára felb*sztuk magunkat rajta, és szólni fogunk a pályamunkásainknak, akik egy demizson borért a Dunába szórják apró darabkáit a panaszos félnek. Ha ez nem lenne elég elrettentő, tudatjuk, hogy a VPOP-val igen jó a kapcsolatunk, így az összes ismerősére/rokonára rászabadítjuk őket. Az Ön sérelmére elkövetendő gyilkosságot eltussoltatjuk, hiszen nagyon jó minisztériumi kapcsolatokkal bírunk, ezen felül a milliárdos támogatásainkból is könnyen lefizetünk bárkit.

Legyen szíves panaszos levelét legközelebb normális hangnemben megírni, az ügyintézőink nem tehetnek a kövér hölgy lustaságáról (legközelebb nyomoztassa ki, hogy hol lakik, és veresse meg, vagy szimplán jelentse fel).

Üdvözlettel

Stop"

Kísérletinyúl 2008.07.02. 11:05:11

én múltkor a beszélgetést is hallottam a kaller és a vezető között,egy elég néptelen kis állomáson,ahol álltalában kevesen szállnak fel:
k:-kicsit siettél józsikám
mv:-na majd lassabban megyek
k:-jóvan menjünk
és a vonat 15 perccel a kiírt menetidő előtt,huss eltűnt a láthatáron..
de hát ez csak bagatell kis dolog,nem igaz?végül is nem halt meg senki,és csak 5 ember kapott dührohamot..
nem működik itt semmi,és vszínüleg azért nem,mert ahelyett h azt kérdeznék az emberek:-mit segíthetünk?
azt mondják:-ez biztosan nem is igaz
-hát ez szomorú,de ez van
aztán üldögélnek tovább,és azt hiszik ezek csak mással történhetnek
pedig a trágyalé már a küszöb előtt csordogál..

nemtudom 2008.07.02. 11:07:13

amúgy elszomorító az eset, a megállóhelyeken én is mindig rettegek

Abd 2008.07.02. 11:08:21

naponta melo vonattal. az uj csodapiros.
az hogy a mozgásérzékelő hogyan van programozva utána kell járni. más eu országban is van ez a delfinnek csufolt flirt vonat.
amit a megrendelő kér. bár szerintem is hamar csukódnak be az utolsó mozgás után. és lehet hogy egy ember ahogy a csomagot szedné le csak a keze van ott. mármint nem testtel keresztbe állva pakolunk fel le nyilván és bizti ezt ne tudta érzékelni. de elgondolkodtató. hogy balesetveszélyes. van kamera meg tükör. a masiniszta láthatta volna.
kaller ha nem volt az bukta, de gondolom kettőjüknek 1ütt kellett volnai indítani:
ami nagy elöny szerintem a forg nélküli indiításnak:

pontosabbak a vonatok, pl. nagyobb állomásra ha később érkezik több vonat a volt forgalmista mire kimászik több perc, elhezitál hogy melyiket lőjje le hamarabb stb... igy jobb minek feleslegesen plusz embert fizetni.
az 1. bp - győr -hegyes vonalről van szó.
minden automata. ergo forgalmista se bizti kéne. más átvehetné a munkakörét.

Abd 2008.07.02. 11:11:29

ja ui. a levél a fenyegetőzés miatt mosolyogtató. nincs is államügyészünk :)

vagy van?

más blogban is előfordult már ez a vélemény:
a vasút is, mint minden közlekedés veszélyes üzem. tessék figyelni.

na jó most megközvehettek :-)

nem azt mondom hogy aki idős, vagy nehezebb megy, közl. maradjon otthon!

Szarka Varro 2008.07.02. 11:13:37

Ez a levél nagyon égő.

Ilyen stílusúakat szoktak írdogálni mindenféle hivatalokba a nyilvántartott elmebetegek.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.07.02. 11:21:54

"Ezt a csontot már egy ideje rágja a vdszsz, és kivételesen maximálisan egyet is értek vele."

A VDSzSz persze, hogy rágja, nekik az lenne a "biztonságos", ha minden utasra jutna legalább egy alkalmazott. (Ez sok mellékvonalon elég jól teljesül is)

De nehogymár a XXI. sz-ban palacsintasütős bácsi kelljen egy vonat elindításához.

A jegyvizsgáló -ha akar- meg tud győződni arról, hogy biztonságos-e az indítás. Ahogy eddig is meg tudott, táblás megállóhelyeken.
Ha nem teszi, akkor felelőtlenül végzi a munkáját.

acsbar 2008.07.02. 11:24:04

Buki, kíváncsi lennék, ha veled történik, akkor is higgadt és tárgyszerű maradsz. Ha igen, akkor érzéketlen vagy...
Eddigi tapasztalatod alapján mit kezd a MÁV egy tárgyilagos, kivizsgálást kérő levéllel? Így legalább a dühét kiengedte a levélíró.
Remélem, tényleg lesz valamilyen felelősségre vonás.

Fedup Sári 2008.07.02. 11:26:55

Kedves Andrea!

Sok kitartást és sikert kívánok a mávval szembeni harcban! Mindenekelőtt azt tanácsolnám, hogy feltétlenül próbálják megkeresni az ismeretlen hölgyet, aki megállította a vonatot, vagy bárki mást, aki pl. a vonaton ült, és legalább valamit érzékelt az eseményekből. További bizonyíték lehet az, ha pl. az édesanyja karján vagy más odacsukott testrészén sérülés keletkezett; ha még nem vetettek fel orvosi látleletet, azt minél előbb tegyék meg. Hasonlóan fontos lenne pszichológus/pszichiáter felkeresése, aki magánszakvéleményben rögzítené az édesanyját ért pszichikai sokk tényét.

Sokat segít, ha az incidens után felvettek arról jegyzőkönyvet.

Jó tudni, hogy nem a "máv ellen" kell feljelentést tenni, hanem ismeretlen tettes ellen, a mávtól majd polgári úton próbálhatnak meg kártérítést szerezni, célszerűen az ismeretlen tetteses büntetőügy pozitív lezárulása után.

Azt javaslom, hogy a tanúk és bizonyítékok azonnali biztosítása után keressenek ügyvédet, aki a jogi lépések megtételében segítségükre lehet.

Még egyszer sok sikert kívánok, és kérem, hogy feltétlenül számoljanak be a fejleményekről itt a blogon.

nemtudom 2008.07.02. 11:27:28

"Aki foglalkozása szabályainak megszegésével más vagy mások életét, testi épségét vagy egészségét gondatlanságból közvetlen veszélynek teszi ki, vagy testi sértést okoz, vétséget követ el és egy évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendő."

a rendőrségre kell menni, nem a mávhoz...

Abd 2008.07.02. 11:29:43

Comandante igazad van:

kis állomáson eddig is a kaller indított.

állítólag máv szab. alapján 4 kocsinál több van akkor kell két fő jegyvizsgáló. és akkor is a vonat első részében kell tartozkodnia, ha ív van az állomáson körültekintőnek kell lennie. stb stb.

NickNickNick · http://nemzetiagyhalal.blog.hu/ 2008.07.02. 11:35:52

namost akkor mijét is csípte be a néninek a vonat? mondjuk a fejénél fogva vonszolta? vagy a kezénél ...? Nem hiszem. ha le kellett kászálódnia, és a vonatvezető sem látta, hogy valaki lóg a vonat oldalán, akkor szerintem max. a karja lóghatott ki, ez pedig messze áll az életveszélytől. a sokkos állapot pedig egy orvosi kategória, aminek szerencsére semmi köze a mami ijedtségéhez. fel fog épülni.

motelli (törölt) 2008.07.02. 11:37:00

Káosz a Keleti nemzetközi jegypénztáránál

Rettenetes a helyzet a Keleti pályaudvar nemzetközi jegypénztáránál. Van, aki három órát vár, hogy megvehesse a jegyét. A turisták az aládúcolt mennyezet oszlopai között, földön ülve, fekve, egymás hegyén-hátán várják, hogy sorra kerüljenek. A jegyeket kézzel írják, az információkat könyvből keresik ki a pénztárosok.

„Lekéstük a vonatunkat, a 11:10-est, két órát kell várni a következőre” – mondta egy ausztrál asszony, Glenda Aussie, aki fél órával a vonat indulása előtt akarta megvenni vonatjegyét Münchenbe. Nem sikerült.

„40 éve utazom, de ehhez foghatóval még sohasem találkoztam. Hihetetlen, az emberek feladják és inkább elmennek” – mondta Judith Walton.

Az utazók a mennyezetet tartó faoszlopok között akár két órát is várhatnak a jegyvásárlásra. A pénztárosok nem használnak számítógépet, az utakat egyenként keresik ki egy könyvből és a jegyeket kézzel írják.

Az oszlopok üzenőfallá váltak, elolvasható, mit gondolnak a turisták a pénztárak működéséről. Például ezt: „Meghaltam a várakozástól – én is”. És ez még az egyik legszalonképesebb üzenet.

A helyzeten valószínűleg segítene a több pénztáros, de a MÁV azt mondja, erre nincs kapacitás. Megoldás lenne a számítógépes jegykiadás is. Ezt szintén tervezik, de hogy mikor lesz belőle valami, nem tudni.

„Pontos időt még nem tudok mondani, hiszen az anyagi források teszik majd lehetővé, hogy mikor valósulhat meg a gépesítés kialakítása” – mondta Balogh-Fazekas Anita, a MÁV-START szóvivője.

A szóvivő, miután ezt elmondta, arról értesítette az RTL Híradót, hogy néhány padot még betesznek a pénztárhoz, hogy ne a földön kelljen ülniük a várakozóknak. Az elkeseredett ausztrál asszony egyébként egy világszerte ismert útikönyvsorozat egyik szerzője. És, hogy mit fog írni Budapestről:

„Ne menjetek oda!” - mondta Glenda Aussie.

A külföldi vonatok a Keleti pályaudvarról indulnak és oda is érkeznek. Ez tehát a legelső és legutolsó benyomás, amelyet a turisták Budapestről szereznek. Akiket megkérdeztünk, ezt az utolsót, vagyis a nemzetközi jegypénztárt szívesen kihagyták volna.

Andie 2008.07.02. 11:41:34

Andrea valószinüleg régóta nem Magyarországon él, azért ilyen a fogalmazása. Pontosan ezt tapasztalom egyéb, régóta idegenbe szakadt ismerőseimnél, teljesen azonos a stilus, a szóhasználat, a német/angol mondatszerkezetek.
Vagy csak nem tud fogalmazni a hölgy. Felindulásból nem keveri a szórendet az ember, és nem használ helytelen ragokat. Max tőmondatokat. Ir.

A levélbe meg valóban bele kellett volna fogalmazni a tényeket, megtett intézkedéseket, nem csak égbe kiáltani a botrányt, és mindenféle államügyésszel fenyegetőzni.
A "hölgy" szót mióta írjuk nagy H-val mondat közben?
És miért van jelentősége, hogy túlsúlyos volt a kalauzhölgy? Tán feladata a vonat mellett futni állomástól állomásig?

Ettől függetlenül az eset rémisztő, és égbekiáltó. Eddig azt hittem, csak buszosok képesek elindulni úgy, hogy a fél anyóka kinn van még a járdán, a másikfele meg bent a buszon, vagy a tojással teli kosár kint lobog az ajtón kivül, mintegy alternativ Juliskaként szórva a tyúkpetéket.
Máv monnyon le.

Abd 2008.07.02. 11:43:41

rémisztóóó. igen. a levél stilusa is.

de 50%-os jegyért mit vár? félig szállítunk. tessék teljesárut venni és utána reklamálni ha félig az állomáson maradsz :)

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.07.02. 11:44:50

az email feladójának nevéből én is arra következtettem, hogy nem itthon él a hölgy már jó ideje, hanem német nyelvterületen. ettől még a mondanivalója a fenyegetőzésen kívül elég durva...

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2008.07.02. 11:47:00

Fedup Sári leírta a helyes eljárás menetét.

Írták, hogy minek ide forgalmista a 21.században.
A kalauz a vonatból a mozdonyvezető a tükörből, forgalmista az állomásról nézi, utóbbi az EGÉSZ SZERELVÉNYT EGYBEN LÁTJA!
Emellett ahol kell, a váltót is ő állítja, mindemellett nem árt az sem, ha egy kisebb állomáson jegyet is lehet kapni.
Az indításhoz képzeljünk el egy olya helyzetet mikor köd van! Akkor a személyzet is lehet h egymásnak kiabál, h hol OK.

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2008.07.02. 11:49:32

A karlengetős indítást egy dolog váltana fel: kamera. Több kamera. Egy 13kocsis szerelvényt nehéz teljes hosszában belátni, de megkockáztatom, h egy hétkocsisat is.
A kamera nagy monitorját a mozdony megállásával egy vonalba kéne felszerelni. Ez persze megint jobban kivitelezhető egy kisebb állomáson.

A levéllel az a gond, h első felindulás. Ebben az esetben fontos a tárgyilagosság. Mivel hozzátartozóról van szó, persze h nem hagyja hidegen!

Ui: én is tartok ettől, mivel általában nyaraláshoz "használt" csomagokkal szállok le, de ha többen vagyunk, segít valaki.

Abd 2008.07.02. 11:53:29

Bandee a jegyvizsgáló feladata, munkaköri kötelezettsége hogy az egész szerelvényt szemmel tartsa.

rossz látási viszonyok (köd) nem indok:
este? azért van a síp és a lámpa.

YZ 2008.07.02. 11:57:19

"A kamera nagy monitorját a mozdony megállásával egy vonalba kéne felszerelni."

Az vajon meddig maradna ott?

nemtudom 2008.07.02. 12:00:25

Percy, hivatalosan egy napig, nemhivatalosan -2 hónap:)

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2008.07.02. 12:27:41

Esővédett, kikezdhetetlen házba kellene építeni.
De majd' mindenhova ilyen tenni méghozzá két irányban igen költséges lenne, és az telepítené, akia legdrágábban szereli fel a legrosszabbat.

Lelkesen 2008.07.02. 13:17:09

Hihetetlen, mekkora trágyadomb lett ez az ország! Egy ilyen vérlázító esetre a hozzászólók többsége nem úgy reagál, hogy azonnal fölszántani ennek a közpénz-zabáló, állambolsevik kócerájnak még a helyét is, amit "MÁV"-nak csúfolnak! Nem, a beíró stílusával van "gond"! Hát ezért érdemli meg ez a nép - sajnos -, hogy benne maradjon ebben a pöcegödörben. Mert valamivel épeszűbb általános felfogás mellett nem lehetne megetetni a népet olyan baromságokkal, hogy a "privatizáció", az rossz. (Legfeljebb a rablás, amit annak hazudtak.) Miközben többnyire működik, aminek semmi köze az állami tulajdonhoz, és semmi nem működik, aminek meg van hozzá köze. Kedvencünk a "rendőrség", amelyiknek az orra előtt el lehet lopni az ország fővárosában járó vasút 400 méterének felsővezetékét. Erre kell a 30 ezer rendőr, ugye?! Akkor még a MÁV 70 milliárdos éves veszteségéről, a kritikán aluli "szolgáltatásról", a vezetőik HAVI többmilliós fizetéséről, 80 milliós prémiumairól még nem is beszéltünk. De a beíró stílusa, az igen, az "gond".... (Esővédett házban képernyő meg kamera. Ugyan már! Lassan 100 éve, amikor kamera még nem is létezett, működnek a világ és Európa civilizált felén a vasútak. Civilizáltan, Emberek által működtetve.)

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2008.07.02. 15:56:55

Égő a levél, de remélem, ennek ellenére tényleg országos botrány lesz belőle. Ez nonszensz. Azonnal elbocsátani, és minimum felfüggesztett börtönre ítélni az ilyen szarháziakat, akik lusták dolgozni, ezért életeket veszélyeztetnek.

Rabbeleben 2008.07.02. 16:36:56

Bevezető:
"Nincs szükség a forgalmi szolgálattevőkre."

Senki sem állított ilyet.
Tessék utána járni, hány állomáson meneszt továbbra is forgalmista!

"Ezt a csontot már egy ideje rágja a vdszsz"

A VDSS ezen kívül is elég sok sz*ros csontot rág.

"és kivételesen maximálisan egyet is értek vele"

Magánügy.
Én nem értek vele egyet.
Ez is magánügy.

Rabbeleben 2008.07.02. 16:50:28

buki 2008.07.02. 10:48:57
"a kalauz hibázott, hogy nem ő menesztette a vonatot."
Akkor ki menesztette?

Abd 2008.07.02. 11:08:21
"bár szerintem is hamar csukódnak be az utolsó mozgás után"
5 sec rövid idő?

"van kamera meg tükör."
Kamera csak az utastérben
De a jelzésadás után a kaller is behúzódik, hiszen Őt sem helyes odacsukni. Ha pedig ugrál, az infra nem engedi az ajtót.
Bár csodálkoznék, ha Balatonkenese-Üdülőtelepen FLIRT lett volna az érintett jármű. :o)

"állítólag máv szab. alapján 4 kocsinál több van akkor kell két fő jegyvizsgáló"
Vagy inkább a VDSS újabb marhasága?

mildi 2008.07.02. 17:14:49

komoly fogalomzavarok vannak, ahogy elnézem:
1. a forgalmista elsősorban azért van, hogy engedélyt adjon-kérjen a vonatoknak, vagyis szabályozza a közlekedést, kezelje a biztosítóberendezést, csupa olyasmi, amit nem lát az utas. hogy nem meneszt, az nem azt jelenti, hogy nincs is rá szükség, és pénzkidobás a foglalkoztatásuk! ha hülye vagy vmihez baszki, akkor kérdezz, ne véleményt mondj!
2. a kalauz elméletben úgy meneszt, hogy leszáll(!) a vonatról, a szerelvény mellett állva figyel, és adja az indulásra kész! jelzést a mozvez-nek, ha indulhatnak. és ez az, amire magasról tesznek a kallerok. gyakorló fszt-ként tudom, hogy némelyik arra is rohadt, hogy a kezét kilengesse az ablakon (nu, ilyenkor addig áll a vonat, amíg őkelme elő nem kerül, elvégre az is lehet hogy vmi baja esett...)
3. flirtöt nem ismerem, de ha az ajtó síkjában van az utas, azt a mozvez a visszpillből már nem nagyon látja...

levél stílusa: gáz, infantilis, a fenyegetőzés nevetséges (majd jól megmondalak apukámnak!), DE ettől még igaza van! ügyészségnek ehhez nem sok köze, de ügyész ismerős remélhetőleg tudja, kit kell felhívni...
ki tudja, talán még lesz egy új parancskönyv az esetből, és a kalauzok jobban figyelnek végre...

efi 2008.07.02. 22:02:33

A külső forgalmi szolgálattevő által történő menesztés, mint olyan teljesen felesleges. A kalauz ugyanúgy tud meneszteni. Más kérdés, hogy miért nem teszi a dolgát rendesen.
Egy nevetséges ellenérv volt anno a MÁV-STOP részéről - akinek persze nem tetszett, hogy az ő nyakukba varrták a menesztést, s így a felelősséget is - hogy az utas nem hall semmiféle sípszót, hanem egyszer csak "magától", szép csöndben elindul a vonat. Miért, a kalauznak nem lehet sípot adni? (pl Svájcban is így van).
Nem annyira köztudott, de ápr 6-tal akarták bevezetni (az új F1 F2 életbelépésével egyidőben). Előtte 2 nappal betojtak, össze vissza keverték még, hogy hol maradjon mégis, vagy hol ne, aztán mégegyszer is, végül hetekkel később szülték meg a véglegest, bár évek (!) óta tudható volt. Természetesen a "jó" szokáson nem változtattak, hogy vasárnap kell bevezetni, hadd legyen minél nagyobb őskáosz, olyankor ugyanis nincs benn vezető, minden újdonság megy, ahogy esik, úgy puffan alapon. (Ez egyébként régi vasutas szokás , mármint a vasárnapi változtatás, lásd menetrendváltozás, bár legalább már a nyári menetrendváltozásoknál rájöttek, hogy tök hülyeség szétvágni 2 hétvégét is ilymódon)

Turmion Kätilöt 2008.07.03. 12:30:07

Szlovákiában Vágsellye (Sal'a) állomáson egy részeg ember a vonat alá került, mikor az elindult, ha nincs a forgalmista, aki leállítja azonnal a vonatot, akkor a csórikámnak annyi lett volna. Így meg szinte csak karcolásokkal megúszta az egészet egy darabban.

Spilett 2008.07.03. 20:04:41

Ha a kaller MINDEN megállóhelyen utasítás szerint dolgozna, azaz végigjárná a szerelvényt teljes hosszban, hogy meggyőződjön a biztonságos indulásról, (vagy pl. hogy becsukogassa az utasok által nyitvahagyott ajtókat (hagyományos szerelvény esetén)), akkor szerintetek mennyi lenne a vonat késése a célállomásig? És akkor jönne az újabb panaszáradat, hogy az a k. vonat már megint késik...
Szal először végiggondolni, utána reklamálni.
Még a munkáját a lehető legbecsületesebben végző kaller sem képes valóban szabályosan dolgozni.
Én nem védem, csak gondolkodom. Hiszen magam is láttam már lusta, semmirekellő mávost. De nem mind az.

mildi 2008.07.04. 13:15:49

efi,
nem felesleges a külső fszt általi menesztés, ugyanis egy csomó áll-on a vonat mellől nem látni a jelzőt, így a kaller nem tud biztonságosan meggyőződni arról, hogy indulhatnak-e...de a külsős a rendelkezőtől kapott felhatalmazás útján biztonságban meneszthet, a rendelkező ugyanis tudja a biztonsági berendezések állapotát...arról nem is beszélve, hogyha egy nagyobb áll-on nincs külsős, ki a fene kézbesíti az esetleges írásbeli rendelkezéseket...
a sípszó utasítás szerint egyébként nem az utasoknak szól, hanem a kalauznak -ti. Vonatkísérők a helyükre!-, de minden forgalmista az utasok miatt sípol..:)

spilet,
az tuti, hogy késne, a mi vonalunkon ki lett próbálva, a céláll-ra +18-cal futott be.
"Felhívjuk a tisztelt utazóközönség figyelmét, hogy a nyitott ajtó balesetveszélyes, a vonat nyitott kocsiajtókkal NEM FOG ELINDULNI!"-ezt így bele a hangosba, hatásos;
magunkban meg :"a kaller nem azért van, hogy az ajtókat csukogassa utánad, csukd be azt a kurva ajtót vazze!"
távműködtetésű ajtó persze más tészta..

mirakaller 2008.07.04. 14:50:37

Balatonkenese- Üdülőtelep. 2008. 07.01. 17: 42

Mint a vonat vezetőjegyvizsgálója szeretnék tényszerűen tájékoztatni minden kedves érdeklődő- hozzászóló, illetve panaszkodót:

A történetben említett vonat: Bzmot motorkocsi ( piroska ) és 2 db mellékkocsiból állt, összesen 42 méter.

A vonat a megállóhelyen megállt, az utolsó kocsiból egy hölgy leszállt, csomagját a peron közepére, egy ott tartozkodó hölgy közelébe letette és visszaszállt a kocsiba. Miután a le-, illetve felszállás megtörtént, a vonatot elmenesztettem. Az ajtók bezáródtak, a vonat elindult. Ekkor arra lettem figyelmes, hogy a peronon tartózkodó hölgy integet, hogy álljon meg a vonat.

Benyitottam a vezetőállásra és kértem a mozdonyvezető urat, hogy állítsa meg a vonatot. Pár méter megtétele után a vonat újból megállt, utolsó kocsiból a hölgy leeresztette a kerekeskocsit, amire támaszkodva ő maga is leszállt.

Siettem az utolsó kocsi felé, az idős hölgy az ellenkező irányba elindult. Ezért újból elmenesztettem a vonatot. A történet egyik szemtanúja ugyanazt tudja tanusítani, hogy az idős hölgy visszaszállt a vonatra, és miután az elindult, az ablakon keresztül integetett a peronon tartózkodó hölgynek, hogy le szeretne szállni. Megjegyzem, hogy a vonaton jól működő vészfék volt, amit szükség esetén használni lehet...

Kedves K. Andrea! Ön mindenkit vádol, fenyegetőzik, személyiségi jogaimat megsérti, hivatalos személlyel ( az államügyész ismerősével ) visszaél. Én csak egy kis önvizsgálatra buzdítanám.

Nekem nem tisztem megkérőjelezni az idős emberek hozzátartozóinak felelőségtudatát, de a közel 20 éves pályafutásom alatt volt alkalmam találkozni naponta szép számú éltes korú utassal. Többségük segítséget kér, amit meg is kap, mert egyedül nem boldogulnak a nagy csomagjaikkal. Megjegyzem, hivatalosan egy felnőtt ember max. 30, egy gyermek max. 15 kg tömegű kézipoggyászt vihet magával. Őszintén sajnálom a kedves idős utasokat, hogy nem kímélve őket a meleg időjárástól, az utazás fáradalmaitól ki vannak téve a csomagok cipelésének is, mivel " úgyis ingyen utaznak " .

Kedves Andrea!

Remélem haragja a vasút és a világgal szemben valamelyest enyhült. Kedves édesanyjátnak kívánok jó egészséget gondoskodó családja körében.

Üdvözlettel: Egy túlsúlyos, de munkáját annál jobban szerető, és legjobb tudása szerint végző kalauznő.

petya.bacsi 2008.07.05. 21:26:39

Na, így még érdekesebb a történet (vessetek rám követ, meg biztos furcsa lesz tőlem ilyet olvasni, de engem Mirakaller hozzászólása meggyőzött, úgy, hogy nem is voltam ott.).

ui.: Ja, azt nagyon nem szeretem, ha valakit olyan jelzővel illetnek, ami sértő, lásd a mostani esetet is!

mekkelek20 2008.07.05. 21:53:52

Kedves Andrea!

Már bocsi, hogy beleszólok nagy höbörgésedbe de mi a faszért kellett odatenni, hogy túlsulyos? Nem lényegtelen?
Amugy meg nagyon menő vagy, hogy csak igy berakod a mediába már bocsi :D
TE megteheted!

mekkelek20 2008.07.05. 21:56:21

" Peppone Botazzi, mormon lesz 2008.07.02. 10:43:04
Naponta. Éppen ezért kéne valakinek jól beperelni őket!
A mi pénzünkből csináják mindezt... "

Okos Jani, szerinted ha megszünne a máv, kevesebbet adóznál, ha egyáltalán adózol?
Szerintem nem...

mekkelek20 2008.07.05. 22:00:20

még annyit hogy egyébként, azért a 73 éves mamádnak csak nem kellett volna egyedül jönnie, föleg 2 táskával, annyit tanulhattál volna az életbe, hogy legalább elmész érte és együtt bejöttök, vagy valakit ki küldesz érte, és nem várod el töle hogy 2 táskával cipekedjen, már bocsi...

magocska 2008.07.11. 08:53:32

mildi:
""Felhívjuk a tisztelt utazóközönség figyelmét, hogy a nyitott ajtó balesetveszélyes, a vonat nyitott kocsiajtókkal NEM FOG ELINDULNI!"-ezt így bele a hangosba, hatásos;"

Hatásos lehet, ha nem csak mondják, hanem be is tartják..

pitti 2008.07.26. 17:11:08

Jobb lenne ha a naplózó indítaná a vonatot ő legalább látna ezeket a dolgokat nem úgy mint a kalaúz.
süti beállítások módosítása