MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Nem lehet tisztán tartani mert a sok turista lelomolja

2008. június 12. - georgejr
Alant Kevin javaslatai, véleménye. Sajnos szomorú, hogy a balatoni vonalakon közlekednek a majd' legigénytelenebb vonatok. Bár kíváncsi vagyok az idei helyzetre. Valaki?

Szia.
Mindenek előtt köszönöm hogy legalább ide leirhatom a véleményem, az illetékesek ugyanis nem kiváncsiak rá hiszen nem lehet irni Nekik. Nagy hülyeségnek tartom a pályaudvarokon felállított kapukat. A bliccelők nem ott fognak felszivárogni a vonatokra hanem a peremkerületi megállókon. Mindenki tudja hol a kapu és hogy lehet megkerülni azt.
A másik hogy sajnálom azt hogy a jegyvizsgálókat nem pemizálják az elfogott bliccelők után. Igy nem éri meg nekik nyakoncsipni a jegy nélküli utast. Talán változtatni kéne nagyon sok szokáson amit a jegyvizsgálók végeznek.
Véleményem szerint csak Rajtuk múlik hogy a MÁV hozzájut-e az őt megillető szállitási dijhoz. Irok 1 példát.


A nyári szezonban többször utazok és nagyon sokszor előfordult: Déliben felszálok a Tapolcára közlekedő gyorsvonatra, végig megvásárolt jeggyel. A déli után a jegyvizsgáló kezeli a jegyem. Székesfehérvárig többször találkozok Vele, állandóan le-föl járkál. Székesfehérváron váltás, mozdonycsere. Jön az új jegyvizsgáló.
Én nyugodtan ülök, nem kéri el. Új felszállók menetjegyét kérem! Én nem vagyok az, igy rezdületlenül nézek ki az ablakon. Békén is hagynak. Igaz többször találkozom Vele, de csak az új felszállóktól kér jegyet. Öszintén meg kell hogy valljam, ennek az ellenkezőjére is volt példa. Volt hogy 3x kérték el a jegyem. De nem ez a jellemző. Valahogy érdekelté kéne tenni a jegyvizsgálókat arra, hogy szigorúbban ellenőrizzenek. Nem a pályaudvarokon kellene felállitani kapukat hanem 2 jegyvizsgálót tenni egy szerelvényre akiket a MÁV jutalékos rendszerben jutalmazna minden elfogott bliccelő után. Ha már a Budapest - Tapolca vonalnál tartok.
Szegedről ha Tapolcára megyek, Budapestig közlekedő szerelvény 90%-ban tiszta, rendezett, mosdóban papirtörlő kendő, WC papir található. Ez nem IC szerelvény! Gyorsvonat! A nyugatiból a délibe érve megváltozik minden. A Balaton északi partján végig közlekedő gyorsvonat, akik a turistákat szállitja a fővárosból a tópartra, igénytelen, összefirkált, koszos, szutykos, nyányingert keltő. Nincs takaritva., az ablakon nem lehet kilátni annyira mocskos. Ülésekre félve ül az ember mert annyira piszkos hogy a tiszta ruhát bepiszkitja. WC papir? No az sincs. Nem tudom felfogni józan ésszel, hogy azon a vonalon ahol a legtöbb turista megfordul, miért kell elhanyagolni a kocsikat? Miért nem lehet kitakaritani, karbantartani? Bp- Szeged közt közlekedő kocsik miért tiszták rendezettek? Talán erre a takaritó személyzet elvégzi a feladatát? Kitakarit rendesen? A kocsikat le tudják itt mosni? Egyszerűen ezt nem értem. A külföldi ebből, ilyenekből itéli meg az országot. Legközelebb nem fog idejönni, mert a mocskot, koszt látja azon a járművön amin utazik. Nem kellene már szemléletet váltani, vagy vállalkozókat bevonni a takaritásba? Egy tisztább, rendezettebb járművön jobban érzi magát az ember. Illetve csak érezné.. Egyszer egy jegyvizsgálóval elegyedtem beszédbe, aki azt mondta, hogy nem lehet tisztán tartani mert a sok turista lelomolja. Ezt nem hiszem el csak részben, ugyanis számtalanszor előfordult hogy az ablakon nem láttam ki a kosztól, a kocsi külsejét viszont nem az utas mocskolja össze.. Szal, nincs takaritva, vagy csak felületesen, a kukák kiüritve és kész. Ennyi lenne a véleményem a MÁV-ról. Ha a véleményem szerinted sért valakit, kérlek moderáld ki. Nem szeretnék vádaskodást, vitát. A megállapitásaim a saját tapasztalatom és azt azért is irom le, hogy talán az illetékesek is olvassák és tesznek is valamit annak érdekében hogy az utasok jobban érezzék magukat és a külföldi emberek is pozitívabban itáljék meg a Magyar Államvasutat.
Meg kell hogy jegyezzem hogy idén már nem veszem igénybe a szolgáltatást, sajnos megszünt a dolgozók évi 1x50%-os vasuti kedvezménye, ezért nekem olcsóbb ha kocsival megyek a Balatonra.
Üdv: Kevin

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr32516467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Edömér 2008.06.12. 15:27:39

Kedves Kevin!
Egy kicsit naív ez a levél. Látszik, hogy ritkán jársz vonattal.
Az biztos, hogy a jegyvizsgálókat érdekelté kell tenni abban, hogy elvégezzék a munkájukat. De még véletlenül sem úgy, hogy az elfogott bliccelők után pénzt kapjanak. Más se hiányozna, mint azok a visszaélések, mint amiket a BKV ellenőrök alkalmaznak rendszeresen.

W Joe 2008.06.12. 16:06:50

Persze, csak a turisták koszolják össze a vonatokat, egyébként szép tiszta, fényes, gyönyörű lenne, ahogy minden vonal, amin kevés turista jár :)

REPARATUR 2008.06.12. 16:09:57

A jegyeket még felszállás előtt kéne ellenőrízni, és csak az ülhet fel, akinek van jegye. ilyen eccerű.

KöveZoli · http://www.kovesi.hu 2008.06.12. 16:11:36

25 éve is koszos volt a máv-os rötyi,és 25 év múlva is az lesz

Nézelődő ember 2008.06.12. 16:23:43

"Nincs takaritva., az ablakon nem lehet kilátni annyira mocskos."

Azt tejüvegnek hívják és azért olyan, hogy ne lássák kintről amikor sz**sz vagy egyebek...Gondolom te sem örülnél, ha nem így lenne..

kenshikun 2008.06.12. 16:29:22

Felszállás előtt jegyellenőrzés. Szerintem rövid idő alatt behozná a plusz munkaerőköltséget, és a vonaton is normálisabb helyzet lenne, bár a menesztési szabályozás meg egyebek miatt ettől független elkél a jegyvizsgáló még a szerelvényekre. A Balaton fele viszont egyetértek sokmindenben.
1. Ugyanmár a tisztább vonatokat nyomják oda, vagy egy olyan takarítócéget akinek a felmosás nem egy vödör víz kiöntéséből áll a szerelvényen.
2. Valóban nem kéne a "teljesítménybér" ilyen esetekre, mert az nagyon gyorsan és nagyon visszafele sülne el.

Ettől függetlenül sajnos én is osztom azon tábor nézeteit, hogy amég a rendszer ilyen alapokon működik mint most és nincs egy normális ember, aki elkapja azt aki nem teszi rendesen a dolgát minden marad ilyennek. De gyorsan hozzáteszem, hogy a mi vonalunkon (40a) azért valamelyest javult a helyzet az évek alatt, habár be kell valljam még így is kritikán aluli.

fiukapresszobol · http://fiukapresszobol.blog.hu 2008.06.12. 17:30:51

No, az állomásépületekről nem is beszélve! Nem? Bár a Balatonnál most várható némi változás:

60 tóparti önkormányzat szerződött a MÁV-val, mostantól inkább ők takaríttatják az állomásokat.

Érdekük, hogy ezek tiszták legyenek, naná! A vonattal érkező turisták itt szerzik be az első benyomásukat.

Mi is sokat vonatozunk, az állomástól két perc a presszó és mindig hideg a sör. (amire szükség is van, mióta nincsenek büfékocsik...)

Ölelünk mindenkit!

Fiúk a presszóból

fiukapresszobol.blog.hu

AP (törölt) 2008.06.12. 17:43:05

Békéscsaba és Szolnok között viszonylag kevés angol lord közlekedik vonattal, mégis egy okádás az egész szerelvény. Ezt mivel tetszik magyarázni?

Adani 2008.06.12. 18:05:22

Felszállsá előtt ellenőrizni? Annyiban lenne más, jegy nélkül nem utazhat, de kell közben is, mert különben megveszi Békéscsabán a bliccelő pl. Mezőberényig a jegyet és vígan elmegy akár Bp-ig is. Egyébként a legtöbb kaller tényleg egyszer megnézi és utána ha emlékszik, h téged már látott akkor nem. Ha meg mindig mindenkiét megnézné esetleg nem érne el a vonat véégig és akkor minden bliccelő oda tömörülne. A peronkapu tényleg egy vicc. Eleve a karámőrök nem néznek semmit mutatsz vmit és elmész mellettük, sőt sokszor ha nem akkor is. Ha mégis megfog akkor pedig mondhatod, h a vonaton hagytad, kifelé úgyis kienged, ha meg be nem enged akkor meg mondhatod, h azért mész be mert rokon/koma/sógor/haver jön és segítesz neki leszállni, mert sok csomaggal utazik. A Keletinél meg a nemzetközi pénztárhoz sem tudsz bemenni, mert karám van előtte.

KicsiSáti · http://kskozlony.blog.hu 2008.06.12. 18:07:50

Na várjál, drága levélíróm, te melyik Bp-Szeged között járó vonaton ültél?
Az IC-k persze nem rosszak, de a gyorsvonati vagonok tisztasága... hááát... őőő... szóval én évek óta rendszeresen utazom Kecskemét és Bp között, volt, hogy hetente 2X, és volt, hogy napi ingázással, de nem láttam olyan haj' de tiszta vagonokat.

katicaboglarka 2008.06.12. 18:55:02

Én elég sokat vonatoztam, öt évig rendszeresen. Én mindig azt tapasztaltam, hogy rendesen ellenőrzik a jegyeket, de tényleg csak az új felszállókét(=akiknek még nem ellenőrizték a jegyét), az ellenőrök emlékeztek arra, aki már megmutatta, ha nem (mert tömeg volt, vagy kezdő volt), akkor elkérték a már ellenőrzött jegyeket is.
A sima gyorsvonatok tisztasága viszont tényleg hagy némi kívánnivalót maga után, bár az út elején még lehet találni tiszta WC-t papírral, kézmosóval, de a vége felé nem nagyon, szóval nem kizárólag a MÁV felelős, az utasok nem vigyáznak rá. Ennek sok oka lehet, talán mert úgy gondolják, hogy ennek már mindegy, hiszen eléggé leharcoltak tiszta állapotukban is, vagy csak mert simán bunkók. A külföldiek összekoszolják mítoszban márcsak azért sem hiszek, mert télen-nyáron koszos minden, pedig január közepén ritka az, hogy turistacsoportok garmadája utazna a Balatonra.
Amúgy érdemes nemzetközi vonatokat választani (ha lehet), ott pedig a nemzetközi fülkébe szállni, minden tisztább és sokszor kényelmesebb is. Télre ezt a megoldást nem javaslom, mert amikor én utaztam, a magyar vonatszemélyzet nem jött rá, hogyan kellene a fütést bekapcsolni a horvát vagy olasz kocsikban. :D

katicaboglarka 2008.06.12. 18:57:30

Kis adalék: amikor svéd ismerősök jöttek le a Balatonra Bp-ről, felléptek egy IC-re (oda szólt a jegyük), de leszálltak, mert azt hitték, az csak a sima gyorsvonat :D

TGV 2008.06.12. 19:27:28

franciaorszagban ketfele jegyrendszer van a vonatokon:
1. a parizsi elovarosi vonatokon csak nagyon ritkan latni ellenort. Be- es kilepteto kapuk vannak, a jegy ugyanolyan alaku, mint a varosi tomegkozlekedes jegye, kis karton, hatoldalan kozepen magnescsikkal, pontosan ugyanolyan, mint a berlet kuponja. Az allomason be- es kimenet is van kapu. Az ellenorok inkabb az alomas teruleten szoktak manifesztalodni. Kemeny buntetesi tetelek, nincs utolagos befizetes. Siman kihivjak a rendort.
2. tavolsagi vonatokon a vonatra szallas elott egy keszulekkel ervenyesittetni kell a jegyet. A vonaton kaller van, aki az ervenyesitetlen jegyert is buntet. Ervenyesites hianyaban felszallas utan azonnal meg kell keresni a kallert, ha valaki kivarja a helyen, akkor buko. Ervenyesitett jegy az felhasznaltnak minosul, nem valtjak vissza, akar latta kaller, akar nem.

Ez a rendszer jol mukodik, evente csupan 10 komplett TGV szerelveny aranak megfelelo osszeget potyaznak el az utasok...

Gezuka 2008.06.13. 00:13:24

A jegyvizsgálók jutalékos rendszerben dolgoznak. Gondolod, hogy különben elvállalnák éhbérért a melót???

dontals 2008.06.13. 10:17:38

Szerintem meg minden állomásra ki kell tenni 2-3 jegyérvényesítő készüléket, a jegyvizsgáló a vonaton így azt nézné, hogy van-e ilyen érvényesített jegye vagy bérlete, nem pedig ő kezelné a jegyet.
Így aztán nem lehetne azzal játszani, hogy ha flegma kaller van, akkor kibámulok az ablakon és úgyis továbbmegy, mert előre nem tudnám az állomáson, hogy milyen ellenőr jön a vonattal.

Külföldön ezt még úgy egészítik ki, hogy a nagyobb állomásokon elektromos áteresztő kapuk vannak kiszálláskor, amik csak érvényesített jeggyel engedik át az utast. Külön kijárat (kasszával felszerelve) a bliccelőknek. Talán hatékonyabb, mint a máv zöldpecsétes bohóckarámja.

felhasznalo · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.06.13. 23:37:36

Azért szégyen, hogy mennyire nem vigyázunk semmire. A vonatokat összegraffitizik, a WC-t összesz*rják, de még a falra is jut belőle, de ugyanígy a BKV buszok-villamosok baját is ellátják, kulccsal, miegyébbel összekarcolják a vadiúj ablakokat, kihasítják az üléseket.
Az új épületek két-három hónap múlva már falfirkáktól hemzsegnek, ahogy a felújított, csodaszép belvárosi házak, épületek is. De a kedvencem, hogy még a játszótéren is össze kell fújkálni a mászókához tartozó várat. Fel kell gyújtani az utcai szemeteseket, lekapkodni a KRESZ táblákat, berugdosni a telefonfülkék üvegét.
Lenne még hová fejlődni, azt hiszem. Nekünk, magyar emböröknek is.