Pénztártól való távozás előtt tessék mindig csekkolni, hogy jó jegyet adtak-e. Persze ez jelen esetben most nem olyan fontos, hiszen a kalauznak nem volt semmilyen jogalapja az utassal ilyen hangnemben beszélni. Számomra érthetetlen, hogy miért vannak még mindig ilyen jv-k aktív szolgálatban...
05. 24-én Debrecenből utaztam haza Győr-Sopron megyébe (riválisok:MÁV--GySEV) . Debrecenbe 22-én mentem, minden szükséges jegyemet elővételben vettem meg és fizettem ki Csornán.
Jön a kaller, mondja, megbüntet, mert érvénytelen a helyjegyem, ugyanis a jegypénztáros véletlenül 22-ére nyomtatta. Azt válaszoltam neki, hogy engem biztos nem fog megvágni más hibája miatt, aki mellesleg az ő kolléganője. Ezt rögtön ki is kérte magának és azonnali kiabálásba csapott át, amit ugye még kb. 25-en hallgathattak meg.
Amúgy a felháborító, arrogáns viselkedése alatt végig az arcom előtt hadonászott a mutatóujjával, de ezt már tényleg kikértem magamnak, hogy mit képzel ő nekem nem az apám és rögtön fejezze be. Ez sem igazán tetszett neki, látványosan nyúlt a képe e düh miatt.
Elkezdte dobálni a jegyeket az asztalon és mondta, hogy ezt a jegyet most vettem Debrecenben, csak 3-szor igazítottam helyre, hogy NEM. Nem látott már a méregtől.
Ha értelmesen és logikusan nézi a jegyeimet(5 db), látta volna, hogy időrendben és a pénztári sorszám alapján is stimmelt minden, épp csak az az 1 szám volt véletlenül elírva. Ehhez a képessége hiányzott.
Egész idő alatt, kb. 15 perc, mínősíthetetlen hangnemben, kioktatóan, a szavamba vágva harsogott.
Én 25 éve dolgozok beteg emberek között, tudom, milyen nehéz emberekkel bánni, de ez itt most nem erről, hanem az ő HATALMASSÁGÁRÓL szólt. Nevetséges. 8 általános, közeli nyugdíj. . . . ., miért nem válogatja meg a drága(!!) MÁV a dolgozóit a z IC-re?!
Az utasoknak csak kötelességük van, joguk semmi?!