MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Kicsit túlszaladt

2008. május 16. - georgejr
Amikor a masiniszta nem bír a lovakkal:) Annyira nem vicces azért, mert ez elég balesetveszélyes... Kérdés mi történhetett?

Tisztelt MÁV-Start Ügyfélszolgálat,

2008.05.14-én Kőbánya Kispestről Monorra utaztam a 6104 sz. Bp.Nyugati-Záhony között közlekedő gyorsvonattal, ami pályaépítési munkák miatt 2008.05.02-től megáll Monoron is.
05.14-én viszont ez nem teljesen így történt, a vonat Monor állomáson átrobogott, az állomást elhagyva kezdett a lassításba, majd a Kistói úti felüljárón sikerült megállnia /az utolsó előtti kocsiban utaztam, ez állt kb. a felüljárón/

A vonat kb. 10 perc várakozás után visszatolatott az állomásra, így végül megérkeztem, pár kérdés azért felmerült bennem.
A látási viszonyok kiűnőek voltak, Monor állomás nem olyan kicsi, hogy nem vette észre a vonatvezető, vagy ennyire rutinból vezetnek, tegnap sem álltam meg ma sem fogok? /vágányzári menetrend/
Örülök, hogy rugalmasan oldotta meg a hibát a személyzet és visszatolatott a vonat az állomásra, de nem vagyok meggyőződve róla, hogy ezt ilyen egyszerűen meg is tehette a vasútbiztonsági szabályok betartásával.
Régebben mindig láttam az állomásokon, ahogy a pisros sapkás vasutas bácsik/nénik várják az átmenő vonatokat, ma már nincs ilyen?

A késésekhez, vonatkimaradásokhoz, zsúfolt pénztárakhoz, sztrájkhoz/sztrájkfenyegetéshez  hozzászoktam, nem szeretném, ha a fent említet jelenség lenne a következő, amihez az utasaikat hozzá szeretnék szoktatni.


üdvözlettel:
L. Gáspár

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr40472228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tra lala 2008.05.16. 11:53:14

Gondolom elfelejtette, hogy meg kell állni..
Ha 10 percet várakozott a vonat tolatás előtt, akkor mégsem "olyan egyszerűen" tolatott az vissza.. A tolatás amúgy hány perc várakozástól nevezhető a vasútbiztonsági szabályok szerint megfelelőnek?:)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.05.16. 12:30:37

A Kontroll metróvezetője, Kovács Lajos ezek szerint átment a MÁV-hoz dolgozni :-))

NGabor 2008.05.16. 12:57:42

Persze emiatt a mögötte jövő vonatok meg késtek, ergo megint az utasok miatt volt az egész, amiatt, hogy fel, meg leszállnak (meg utaznak) vágányzár idején.

Benbe · http://www.benbe.hu 2008.05.16. 12:59:50

www.youtube.com/watch?v=Ubl6oR6evlI

Ez a videó egy ugyanilyen esetet mutat be.

Egyébként biztonsági szabályok alapján nem olyan bonyolult a dolog, gyk. csak a két szomdszédos állomásnak kell egyeztetnie róla és felkészülni a térközbiztosító berendezés zavarcsengőjének kinyomására (ilyenkor szabályosan nem végezhető menetirányváltás, ezért a vonatnak a sötét jelzők irányába kell visszatolnia, amit a berendezés zavarként érzékel).

Attila64 · www.sagaontour.ca 2008.05.16. 13:04:56

L. Gáspár = Lópici Gáspár ??

Sonica 2008.05.16. 13:10:11

Lehet, hogy legközelebb arra kell felkészülni, hogy amikor lassít egy picit Monornál a vonat, akkor a t. Utas kinyitja az ajtót és kiugrik... Nincs felesleges várakozás az állomáson, állásidő.

Nagymoli 2008.05.16. 16:08:27

Na igen, a pirossapkás nénik, bácsik, na meg a palacsintasütő leépítés alatt... Ami meg a lovakat illeti... Nem is olyan egyszerű a megvadult ménest kordában tartani... És kivel ne fordult volna elő, hogy kocsival utazott, és véletlenül továbbhajtott egy háznyit, és akkor jutott eszébe, hogy hopp, már megérkeztem... vonattal sem más. Gondolom, a vezér látta a zöld jelzést, és továbbment, majd koppant, hogy zöld ide, vagy oda, azért illik megállnia. Aztán némi kommunikáció az illetékesekkel, és megindult vissza. Gondolom, ez történt... Ki nem hibázik? Nem vagyok MÁV dolgozó, meg sok szervezetlenség van náluk, tudom.. de ezért az egyszeri esetért nem írtam volna... :-D Soha nagyobb hibát neki!

vasutassrác 2008.05.16. 18:32:47

1. vörös, és nem piros sapkás bácsi/néni
2. Visszatolni kizárólag a forgalmi szolgálattevő előzetes engedélyével lehet.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2008.05.16. 18:38:33

A régebbi Utasítás szerint állomáson megálló vonatnak csak akkor szabad kijáratot (~zöld jelző) állítani, ha az ténylegesen megállt az állomáson. Ha a forgalmászok betartanák ezt, nem nagyon lenne túlfutás. De mivel eddig csak egyszer láttam ezt betartó forgalmistát...
Egyébként nem is tudom, hogy a friss Utasításban benne van-e még ez (lusta vagyok kikeresni).

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2008.05.16. 22:20:08

Kezdő mozdonyvezető nem is játszik? Pedig biza az is lehetett...

petya.bacsi 2008.05.16. 23:29:49

"A késésekhez, vonatkimaradásokhoz, zsúfolt pénztárakhoz, sztrájkhoz/sztrájkfenyegetéshez hozzászoktam..."

Nem lehet és nem is szabad hozzászokni, és egyáltalán nem lenne szabad szó nélkül elmenni ezek mellett... mivel ezek nem normális dolgok.

A fenti történet érdekes, bár egy mozdonyvezető véleményére kíváncsi lennék, lehet, hogy meg is kérdezek majd erről egyet.

kacsa! 2008.05.17. 01:12:06

Ebből a mozdonyvezetőnek biztos kemény "ügye" lesz. Ha egyszerűen kihagyta volna, azért; így pedig a nyíltvonali megállásból visszatolásért... Ne feledjétek, ott elől is emberek dolgoznak! Még az sem vehetjük biztosra, hogy az illető 'kezdő' volt, rutinból is lehet hibázni, sőt - mivel 'csak' a vágányzári menetrend miatt kell megállni - valószínűleg ez történt; ferihegy után 'rutinból' húzta...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.05.17. 09:22:24

MÁV-os ismerőstől tudom, hogy állomáshoz visszatoltatni, valamint pályán tolatni nem lehet. Érden is "szaladt" már túl vonat, sőt a Camponánál is. Nem tolatott, mert nem tehette meg, az utasok a töltésen szálltak le.

Én nem azt mondom, hogy kamu a történet, hanem azt, hogy ha tolatott, akkor bizony nagyon nagy felelősségrevonást kérek.

Rabbeleben 2008.05.17. 17:51:07

Neeeeeee!!!
Miért nem lehet visszatolni?
Válogasd meg a MÁV-os ismerőseidet!
És ne kérj feleslegesen felelősségre vonást, magadat nevetteted ki.
Mint a múltkor a rendőrös feljelentéssel fenyegetve.
Ja, akkor más névvel.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2008.05.17. 18:14:44

Az F2-es utasítás 16.32 és 16.34 közötti szakasza taglalja a mögöttes állomásra való visszatolást. Az ott leírtak szerint engedéllyel vissza lehet tolni. Aki nem hiszi, olvasson utána :)

ui: bemásolnám, de kicsit hosszú.

vasutassrác 2008.05.17. 19:39:56

KIVONAT AZ F2.SZ UTASÍTÁSBÓL:
"15.18.5.5 pont. Megállás után csak akkor szabad előrehúzni, illetve visszatolni, ha erre a forgalmi szolgálattevő személyesen vagy a váltókezelő útján engedélyt adott."

"16.2.11.1. A nyílt vonalról nem megfutamodott járművek miatt, hanem bármely más rendkívüli ok miatt visszatoló vonat visszatolására a mozdonyvezető köteles a mozdonyrádión vagy mobil telefonon a visszatolás irányában fekvő állomás forgalmi szolgálattevőjétől engedélyt kérni és közölni a visszatolás előrelátható indulási idejét is. Ha a mozdonyon nincs mozdonyrádió vagy mobil telefon vagy van, de az használhatatlan, akkor vonali tolatásvezető, vezető jegyvizsgáló közlekedő vonatnál a vonali tolatásvezető, vezető jegyvizsgáló a mozdonyvezető utasítására a visszatolásra engedélyt kérni. A forgalmi szolgálattevő köteles a vissza-tolásról és annak előrelátható indulási idejéről az állomási és a pálya-személyzetet értesíteni, továbbá intézkedni az útsorompók lezárására,a bejárati vágányút biztosítására."

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2008.05.17. 20:18:11

A régi F2-őt néztem, elnézést.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2008.05.17. 21:35:08

BKV Figyelő: az van, hogy az "állomáshoz visszatoltatni, valamint pályán tolatni nem lehet" c. kijelentésed nem fedi a valóságot. Vissza lehet tolatni, a szabályozást fent olvashatod.

vasutassrác 2008.05.18. 08:53:28

BKV figyelő: Azért nem tolatott vissza a mozdonyvezető, mert az utasok elkezdtek már leszállni. És ki az, aki ilyenkor elindul, ezzel balesetek sorát okozva??

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.05.18. 11:35:53

Nem kezdtek el leszállni, csak a megállást követő 2-3. percben. Mivel az egyik esetnél az első ajtónál voltam, beszéltem a mozdonyvezetővel is, aki így kommentálta az eseményeket: "így sikerült" :)

A MÁV-os ismerős pedig még tanuló, így jobban kellett volna tudnia, hisz ezt tanulta. Ő az akitől máskor nem kérdezek.

vasutassrác 2008.05.18. 20:07:26

Most hallottam, nem tudok 100%-ig hivatkozni az utasításra. Ami szerint meg a forgalmista a hibás. Ugyanis április 6-ka óta nem kell tárcsával meneszteni. DE! Az állomáson (Monor) menetrendszerint (akár rendes, akár vágányzári) megálló vonatok kijárati jelzőét csak akkor lehet "szabad"-ra állítani, miután a vonat az állomáson megállt. Tehát a tárcsás menesztést átvette a jelzőkezelés.

(Kérem vki erősítsen meg vagy cáfoljon ebben!)