MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Bezzeg a DB

2008. május 15. - georgejr
Dávid beszámolója a DB-ről. (nem adatbázis, hanem a német vasút).
Egyszer majd nekünk is legy ilyen ugye?

Kedves MAV-blog!
 
Levelem ha akarod kiteszed a blogra, ha nem nem - nem konkret elmenyemet szeretnem veletek megosztani, inkabb sirankozas ez amolyan "igy is mukodhetne a rendszer, egy kicsit tobb odafigyelessel" temara. Elore is elnezest kell kernem mindenkitol, akinek a joerzeset ez bantja - jomagam sem vagyok hive a "bezzeg nyugaton mennyivel jobban megy" kezdetu tiradaknak, de most sajnos ez kovetkezik.
 

Levelem targya a Deutsche Bahn. Van szerencsem egy ideje igenybe venni a SZOLGALTATASAIKAT (igen, igy, csupa nagybetuvel), ami kezdodik ott, hogy tisztasag es rend van az allomasokon. Hogy az automatak nem csak apropenzt fogadnak el, hanem bankkartyat es papirpenzt is, es igy csak a legritkabb esetben kell sorbanallnom az ablakoknal. Hogy ha mar sorban allok, segitokeszek az alkalmazottak, beszelnek idegen nyelveket es mindig minden korulmenyek kozott kinyomtatjak az utazas pontos menetrendjet. Hogy a vonatok tenyleg arra a vaganyra jonnek be, ahova "igerik" oket (csak zarojelben, halkan jegyzem meg: baratnom heti rendszeresseggel jar Vacra, altalaban a zonazoval. Nem egyszer kellett a nyugati masik vegebe caplatnom, mert senki sem tudta hova erkezik be az egyebkent menetrendszeruen jaro szerelveny...).
 
Na de ami nalam allando jelleggel kiveri a biztositekot a MAV haza tajan, az a legjobb esetben is csak a "pocsek" es "nemtorodom" jelzovel illetheto utastajekoztatas. Amirol a mai poszt is (http://megintallunkvazze.blog.hu/2008/05/13/gazolas_vacott_tajekoztatas_ohne) megemlekezik. Miert van az, hogy a DB jaratain szinte mindig minden fontos informaciorol tud az utas? Mikor, hova, melyik allomasra erkezik a szerelveny, milyen csatlakozasi lehetosegek vannak es melyik vaganyra kell hozza atcaplatnom(!!!), miert allunk a puszta kozepen, mikor indul tovabb a vonat, elorelathatolag mennyit fogunk kesni (meg kevesebb is volt 2 perccel) es meg sorolhatnam.
 
Miert van az, hogy a Keletiben akkor mondjak be eloszor az 5 perc kesest, amikor mar negyed oraja szobrozik mindenki a vonatra varva? Komolyan mar az sem erdekelne hogy koszos, pontatlan es ugy altalaban olyan a vonat amilyen, de legalabb az ilyen alapveto informaciokat osszak meg az utazokozonseggel. Nem hiszem hogy a mai vilagban ennek kivitelezese olyan megoldhatatlan feladat lenne.
 
 
Udv,
 
david
 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr13469624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Insane 2008.05.15. 12:18:37

Én utaztam annó Inter Rail jegyel Europába és mesélhetnék órákig. (Inter Rail = havi jegy auopra összes vasutjára)
Az biztos, hogy vannak meglepö dolgok.
Az egyik ami az elöző bejegyzésekhez is kapcsolodik:

Éjszaka fél kettokor kellett volna átszállni az egyik vonatról a másikra, de fél óra késésben voltunk. kéredztük a kalauzt, hogy ez sikerülhet-e még.
Heves szidkozodás következett, de vagy 5 percig, közben elövette a PDA jat (3 éve volt) nyomkodta, majd eltünk, amikor leszálltunk a másik vonat ott várt ránk. Átfutottunk, felszáltunk (ketten voltunk) és indult a másik vonat amin annyian volta, hogy nem tudtunk leülni reggelig... azért ez nem semmi

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.05.15. 13:44:28

david:
pontosan!
gebasz, késés ott is akad azért bőven. de egész más az utasokhoz való viszony, és nem olyan szájízzel távozol, hogy "szívatnak, és még élvezik is..."

periplaneta plumbum · http://atomgomba.blog.hu 2008.05.15. 14:11:02

még belgiumban is kedvesek a vasutasok, pedig a belga igencsak goromba nép.

hattyú 2008.05.15. 14:13:05

Ez mind nem is igaz! Mi vagyunk Európa szíve és esze, itt minden jobb! A kapitalisták hazunnak!

:)

petteri57 2008.05.15. 14:28:11

Vannak olyan vasúti megállók, ahol se hangszóró, se személyzet. Ha a vonat késik vagy kimarad, arról csak a MÁV-Start információs (nem ingyenes) számán lehet valamit megtudni. A kocsikban szinte természetesen nincs se hangos, se írásos tájékoztató, ha az utas este elbóbiskol, fogalma sincs, hol járhat a vonat, mivel a legtöbb helyen az állomást jelző feliratok sincsenek megvilágítva. A Keletiben rendszeres, hogy a vonat indulása előtt néhány perccel még nem lehet tudni, honnan fog indulni - ami csak egy kis ráadás ahhoz, hogy a legtöbb elővárosi, tehát munkából-munkába igyekvő emberek által használt vonat a metrótól, ill. az állomás főbejáratától legtávolabbi külső vágányokról indul és oda is érkezik.

soleona (törölt) 2008.05.15. 14:33:59

Na ja, minden igaz amit david leírt: pontosak a vonatok, kényelmesek, szépek, tiszták, az alkalmazottak mosolyognak, segítenek, ha kell nyelvet beszélnek, nyomtatott menetrendet a kezedbe adják, kérdik mindig miben segíthetnek. Igen, ők tudják, hogy addig van munka amíg én őket választom újra meg újra. Tisztában vannak vele, hogy SZOLGÁLTATNI KELL...De bezzegezhetünk napestig, az ott ojrópa, ez meg itten a balkán...

muskotály küvé 2008.05.15. 14:36:59

Reméljük, hogy a máv-osok is kihasználják a számukra olcsó lehetőséget, és tanulnak egy kis jó modort a ny-európai vasutakon...
Elég az öbb-ig (-vel) elmenni, ahol a mozdonyvezető is van olyan intelligens, hogy bemondja, milyen állomás követketkezik, stb. ANGOLUL is. Nem kell bemondógép. Kiragadott példa, de jól mutatja a szakadékot közöttünk.
A post-írónak nem kell szabadkoznia a "nyafogás"-ért, a máv árai már "versenyképesek" az osztrákkal vagy némettel, mi is megérdemelnénk olyan tiszta wc-ket és állomásokat, jóindulatú és intelligens személyzetet, és minden más, alapvetően nem pénzfüggő dolgot, mint a Lajtán túliak. Hogy mi kéne ahhoz, hogy a menetrendnek a vágányszám is kötelező adata legyen, azt nem tudom, de nagyon hasznos lenne.

teebeeykk 2008.05.15. 14:54:44

petteri57 gondolatmenetét folytatva:
Vannak Magyarországon olyan megállók, ahol ki van írva a név, ésmeg van világítva alulról és felülről fénycsővel. A vonatból este ebből annyit látni, h a korom fekete stétségben van két fehér világító csík, de ahhoz képest a tábla olvashatatlanul sötét.

petya.bacsi 2008.05.15. 15:52:52

Működhetne a MÁV is így. De nem fog. Mert minek? Így is vesznek rá jegyet, tehát megfelel az utasoknak. Néha kapnak levelet, ügyfélszolgálatnál tovább nem is jut. Mellesleg most biztos jönnek, akik elsírják, hogy milyen kőkori körülmények között dolgoznak, és milyen keveset keresnek - igazuk van (sok helyen sem jobb a helyzet), de akkor is meg kellene próbálni kihozni a maximumot. Nem kell DB-nek lennie a MÁV-nak (bár az lenne...), de a jelenlegitől lehetne jobb, mert van ennyi a cégben - csak akarni kellene, és nem hiszem, hogy pénz kérdése lenne a minimális javulás. Nem a sima vasutasok felelőssége lenne ez, hanem egy picivel fentebb.

A legkisebb jóindulat és a pontosságra törekedés sincs meg a MÁV-ban (itt nem a kalauzokról és a mozdonyvezetőkről beszélek, akik szintén résztvevői a nagy játéknak), senkit sem érdekel, hogy hogy közlekedik a vonat, mennyit késik, hiszen nincs felelősségrevonás, rányomjuk a "forgalmi/műszaki/technikai ok" bélyegzőt, és máris el van intézve, és az utas van eltévedve...

A dühödt utas nem tud kinek panaszkodni, kiírja magából a sérelmeit akár ide a blogra, akár az ügyfélszolgálatra, és nem történik semmi (hehe, ír egy levelet a MÁV-nak, értitek, annak a cégnek, ami szintúgy résztvevője, sőt, maga a főszereplője a sztorinak - az utas mellett persze, aki igazából "futottak még" mellékszereplő, a MÁV szerint igazából nincs is benne az egyenletben).

Itt eleve kellene egy olyan szervezet, amit az utas megkereshetne a sérelmeivel, egy olyan szervezet, ami ténylegesen kivizsgálja a dolgokat, és ha kell, akkor bizony jól elfenekelé a céget - figyelmeztetés, fegyelmi, majd kirúgás - a rend megteremtése. De amíg minden hétre jut valami kis plusz, és ráadásul ezt a lehető legnagyobb fejetlenséggel intézik, hogy az utas biztosan megérezze, és persze következmény nélkül teszik ezt, addig marad minden így, sőt, rosszabb lesz.

Amíg a minimális fegyelem, a pontosságra törekvés, az ügyfélközpontúság nem lesz meg a MÁV-nál, addig EZ az állapot marad. És hangsúlyozom: nem pénz kérdése az, hogy egy picivel jobb legyen a cég.

petya.bacsi 2008.05.15. 15:56:42

Petteri: "a legtöbb helyen az állomást jelző feliratok sincsenek megvilágítva. "

Ez nagyon nagy ötlet volt attól, aki kitalálta. Egységes tábla - ez jó, csak éppen éjszaka nem látszik. Ügyes!

tomi79 2008.05.15. 20:56:59

Azt azért hozzá kell tenni a poszthoz, hogy utastájékoztatás szempontjából a DB messze kiemelkedik a többi nyugat-európai vasúttársaság közül is, vagyis pl. a vágányszámokat azért máshol nem mindig kötik az utas orrára. Pl. Belgiumban az utastájékoztatás színvonala azért jóval alulmúlja a németországit. Megjegyzem, azért az ottani hozzáállás és színvonal is ég és föld a magyarországihoz képest...
Egyébként meg nem is goromba nép :P

grimbusz 2008.05.15. 21:49:00

A 120a vonalon mostanában cserélték le a helységnév jelzőket gyönyörű, szép kék egyentáblákra.
Tuti, csak este, amikor az ember elbóbiskol, azt sem tudja, hol jár.
A kedvencem Szentmártonkátán van, ahol az állomás tetejére tették, de úgy, hogy még a fák is eltakarják. Így az egyszeri utas a kisujjából szopja ki, hogy hol jár. :-)
5 méterrel kellett volna arrébb tenni a táblát...
Ehhez kapcsolódik, hogy este, ha a felújított Bombardier szerelvények járnak, miért nem mondják be az állomás neveket???

petya.bacsi 2008.05.15. 22:34:15

Grimbusz:

Tá(krrr)-tá(krrrr)-tá(krrrr) - krrrrrrrr krrr krrrrr

Kb. ez hallatszott múltkor, mikor bekapcsolták. Sok utas mérgelődik, ha reggel/este megy, mert nem tudnak aludni. Ezért csavarják ki az izzókat is a régebbi vonatoknál.

Adani 2008.05.15. 23:07:35

Bezzeg a régi jó világító betűk még este is látszódtak. Az új kék táblák na azok meg sehogy.

NGabor 2008.05.15. 23:10:44

Most sokan naívnak néznek, de mi magunk is tehetünk ellene, mint egy-egy település lakói. Vannak helyek, ahol a települések szánnak pénzt arra, hogy készítsenek parkot, buszmegállót, felújítsák a vasútállomást, templomot. Kisebb településen az működőképes, mert az emberek magukénak érzik a környezetet. Nagyvárosban ez nehezebb. Az is igaz, hogy sok helyen a vasút két település közötti mértani középponton van, azaz minden honnan jó messze. Itt minden automatikusan az enyészet része, köszönhető az agyatlan barmoknak, akik elhordják, levizelik, összefújják.

grimbusz 2008.05.16. 09:30:08

petya.bacsi

Egyetértek, reggel BP felé tényleg elég felesleges, mert az emberek 90-95%-a úgyis végig utazik, ergo nem gáz, ha elalszik.
Ellenberger sötétben, télen pl már 4-5-től, amikor ezek a láthatatlan táblák vannak talán hasznos lenne.
Persze, sokan már a fényekből felismerik a falujukat, de azért hasznos lehet. És ez nem kerülne olyan borzasztó sokba, ez csak az a kis odafigyelés, ami nincs meg sajnos a MÁV-ban.

NGabor: alapvetően egyetértek, de amikor az úgymond a települést magáénak érző polgártárs nem képes 1 méterre elmenni a szemetesig az állomáson, ahol 2 szemetes is van, és a földre dobja a zsebkendőjét, akkor azért ez így picit mintha megkérdőjeleződne.

Edömér 2008.05.16. 09:58:53

NGabor: Tényleg naív vagy. Ez nem így működik. A vasútállomás épülete, az állomás területe, a helyiségnév-jelző táblák a vasúté. A helyi önkormányzat nem rendezkedhet ott kénye-kedve szerint, hiába is van meg bennük a jószándék és hiába áldoznának rá esetleg pénzt.

tomi79 2008.05.16. 15:21:04

Edömér: igazad van, a vasúti épületek valóban a vasút tulajdonát képezik. Ennek ellenére nem tartom valószínűnek, hogy amennyiben egy önkormányzat jelentkezik, hogy felújítaná az állomást vagy legalább beszállna a költségekbe, a MÁV erre nemet mondana...
dawey: nem csak ICE-ken, de a személyvonatokon is bemondják az állomásokat Németországban...

GH 2008.05.17. 14:23:34

Anno én is sokat utaztam a DB-vel. A színvonal tényleg jó, viszont hihetetlenül drága, még a németeknek is sok. Egy Köln-Berlin ICE jegy sokkal drágább, mint ugyanarra a távra egy fapados repülőút. A normál DB árnál már egy embernek is olcsóbb kocsival menni.
Hát, valamit valamiért.
Ami nagyon tetszett náluk a Schnellbahn rendszer. Az elővárosi vonatokat bekapcsolták a helyi tömegközlekedésbe, így ugyanazzal a jeggyel lehet utazni, mint buszon villamoson. Magyarországon is lenne erre lehetőség: a városon belül a vasúti pályák jól ki vannak építve, ha lenne egy két HÉV szerű járat, máris jobb lenne a tömegközlekedés. Nem kéne újabb mega metró beruházásokkal szórakozni. Ami szintén jó dolog náluk a Schönes Wochenende Ticket: öt ember utazhat egy napig korlátlanul kb. 30-35 euróért egész Németországban, igaz IC-vel, ICE-vel nem. (Nehéz messzire jutni, de jó buli barátokkal, némi sörözgetéssel a sok átszállás.) Viszont a legtöbb helyen igénybe vehetik a helyi tömegközlkedést is vele. Magyarországon is bevezethetnének valami hasonló kirándulójegyet.

tomi79 2008.05.17. 18:18:44

Valóban drága a DB, de vannak jó kedvezmények (pl. az előbb említett Schönes Wochenende Ticket), illetve létezik a BahnCard, amivel 50%-os jegyet lehet váltani korlátlan mennyiségben, aki sokat utazik, annak megéri.
Az ICE pedig lehet, hogy drágább, mint a fapados repülőút, de a fapados repülőjegyet egyrészt nagyon hamar le kell foglalni, különben már nem annyira olcsó, menetidőben viszont a vasút versenyképes a repülőjárattal, különösen rövidebb távon, figyelembe véve, hogy a repterek messze vannak a belvárosoktól, illetve indulás előtt jóval hamarabb ki kell érni.

Snake 2008.05.17. 23:17:20

"létezik a BahnCard, amivel 50%-os jegyet lehet váltani korlátlan mennyiségben, aki sokat utazik, annak megéri."Valami ilyesmi nálunk a START klub kártya,vagy mi a szösz

Edömér 2008.05.18. 14:05:35

Tomi79: Hát nemet éppen nem mondanak. Csak éppen senki nem illetékes eldönteni, hogy a kihez tartozik az ügy vasúton belül, kinek kell engedélyt adni hozzá, milyen papírokat kell beszerezni stb, stb. Es szépen elhal az ügy.
süti beállítások módosítása