Dávid beszámolója a DB-ről. (nem adatbázis, hanem a német vasút).
Egyszer majd nekünk is legy ilyen ugye?
Kedves MAV-blog!
Levelem ha akarod kiteszed a blogra, ha nem nem - nem konkret elmenyemet szeretnem veletek megosztani, inkabb sirankozas ez amolyan "igy is mukodhetne a rendszer, egy kicsit tobb odafigyelessel" temara. Elore is elnezest kell kernem mindenkitol, akinek a joerzeset ez bantja - jomagam sem vagyok hive a "bezzeg nyugaton mennyivel jobban megy" kezdetu tiradaknak, de most sajnos ez kovetkezik.
Levelem targya a Deutsche Bahn. Van szerencsem egy ideje igenybe venni a SZOLGALTATASAIKAT (igen, igy, csupa nagybetuvel), ami kezdodik ott, hogy tisztasag es rend van az allomasokon. Hogy az automatak nem csak apropenzt fogadnak el, hanem bankkartyat es papirpenzt is, es igy csak a legritkabb esetben kell sorbanallnom az ablakoknal. Hogy ha mar sorban allok, segitokeszek az alkalmazottak, beszelnek idegen nyelveket es mindig minden korulmenyek kozott kinyomtatjak az utazas pontos menetrendjet. Hogy a vonatok tenyleg arra a vaganyra jonnek be, ahova "igerik" oket (csak zarojelben, halkan jegyzem meg: baratnom heti rendszeresseggel jar Vacra, altalaban a zonazoval. Nem egyszer kellett a nyugati masik vegebe caplatnom, mert senki sem tudta hova erkezik be az egyebkent menetrendszeruen jaro szerelveny...).
Na de ami nalam allando jelleggel kiveri a biztositekot a MAV haza tajan, az a legjobb esetben is csak a "pocsek" es "nemtorodom" jelzovel illetheto utastajekoztatas. Amirol a mai poszt is (http://megintallunkvazze.blog.hu/2008/05/13/gazolas_vacott_tajekoztatas_ohne) megemlekezik. Miert van az, hogy a DB jaratain szinte mindig minden fontos informaciorol tud az utas? Mikor, hova, melyik allomasra erkezik a szerelveny, milyen csatlakozasi lehetosegek vannak es melyik vaganyra kell hozza atcaplatnom(!!!), miert allunk a puszta kozepen, mikor indul tovabb a vonat, elorelathatolag mennyit fogunk kesni (meg kevesebb is volt 2 perccel) es meg sorolhatnam.
Miert van az, hogy a Keletiben akkor mondjak be eloszor az 5 perc kesest, amikor mar negyed oraja szobrozik mindenki a vonatra varva? Komolyan mar az sem erdekelne hogy koszos, pontatlan es ugy altalaban olyan a vonat amilyen, de legalabb az ilyen alapveto informaciokat osszak meg az utazokozonseggel. Nem hiszem hogy a mai vilagban ennek kivitelezese olyan megoldhatatlan feladat lenne.
Udv,
david