MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

A vonat nyitott kocsiajtókkal nem indul...

2008. május 08. - georgejr
Sajnos nagyon sokszor találkozni ilyennel, amikor meghibásodás miatt nem záródik az ajtó. Ekkor illene a jegyvizsgálónak lezárnia. Bár nem tudom, hogy ez külön lehetséges-e az IC kocsikon. (Okosok mondjátok meg lécci, mert télleg nem tudom) De azért érdekes, hogy miért nem lehetne ilyenkor jelezni az mv-nek, hogy ácsi, vagy a köv. állomáson megvizsgálni?

Kedves Sorstársam!
 
Most már tudom, hogy a MÁV Intercity meg akar ölni. Nem viccelek. Nézzétek meg ti is, dokumentáltam amint az IC száguld 2008.05.04-én vasárnap, 13:55-ös indulással Pécsről Budapestre olyan 80 km/órás sebességgel. Nyitott ajtóval.



Én kb. kéthetente hazajárok Pécsre, fél éven belül ez a harmadik ilyen eset.

 
Azt már lenyeltem, hogy 3 óra az út, hogy 3750 Ft egy teljes árú 2. osztályú teljes jegy egy útra 200 km-re, de ha egy kanyarban kicsit megrezzen a vagonkocsi, akkor például a nagymama úgy száll ki a nyitott ajtón mint a sicc.
 
Ugyanis a masinyiszta úgy indul el az állomásról, hogy nem ellenőrzi, hogy bezárult-e minden ajtó, a kalauz meg nem sétálhat végig minden kocsiban minden megállás után, hogy bezárultak-e az ajtók. Ígyhát inkább beválllalják, hogy valaki kiesik az egyik kanyarban.
 
De vegyünk egy példát, hogy mire is gondolok.
 
Gondoljuk csak el amint a kissrác a mobilját nyomogatja, épp az anyukájának ír egy SMS-t, hogy "Szia Anyu, már a vonaton vagyok!" miközben elindul a büfékocsi felé (telefonjába révedve). A vonat épp egy vasúti sín egyenetlenséghez ér a kanyarban, a vagon kimozdul oldalra és a kissrác kizuhan a 80-al száguldó vonatajtón. Feje felszakad az épp ott áldogáló villanyoszolopnak csapódván és Anyu nem is sejti, hogy ez volt az utolsó SMS, amit a kisfiától kapott ebben az életben. Ez utóbbi fiktív történet szerintem simán megtörténhet, amíg arra nem képes a MÁV, hogy a távirányítású ajtókat becsukják az IC-ken.
 
 
Üdvözlettel,
Champi

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr22457936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nagymoli 2008.05.08. 08:16:56

Merre is jár az a vonat? Tudok egy havert, aki szeretné az anyósát vonattal kirándulni vinni. ;-)
Uhh, ez morbid...

20-05 666 2008.05.08. 09:33:51

Több az mint 80, de igaza van az írónak/beküldőnek. Vki aki járatos a vasúti szabályzásban, az derítse már ki pls hogy ilyenkor mit lehet hivatalosan tenni, vagyis vészfék, jv. fegyelmi, stb...

Lady Grey 2008.05.08. 09:43:58

Velem kb. 3 éve a következő esett meg: Kecskemétig mentem az IC-vel egy ünnepnapon, amikor sokan utaztak. Leszálláskor 8-10-en tolongtunk az ajtónál. Én kvázi a sor végén voltam, mögöttem már csak két külföldi fiatal állt, hatalmas hátizsákkal. Amikor rám került a sor, és elindultam lefelé éreztem, hogy a vonat lassan bár, de elindul (!), majd amikor leértem hátranéztem, láttam, hogy szegény külföldieknek már le kellett hajítaniuk a táskát és leugraniuk a már mozgó IC-ről. Hüledeztem, hogyan lehet, hogy nem veszi észre a kalauz, hogy még szállnak lefelé az emberek, elvégre az ő jelzésére indulhatna csak el -elméletileg- a vonat. És nem arról volt szó, hogy valaki utolsó utáni pillanatban eszmélt volna rá, hogy le kell szállnia, hanem folyamatosan követték egymást az emberek. Ezért szerintem akár be is lehetett volna perelni a MÁV-ot...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.05.08. 10:01:10

Homáros videóval kikerülni az indexre, szép;)

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2008.05.08. 10:07:50

Zumzum: ezért simán. Bár ez is érdekes: megállóhelyen (sőt, most már nagyobb állomásokon is) sötétben egy fehér fényű lámpát mutat fel a kalauz, a mozdonyvezető erre indulhat. Tíz milliós kérdés: honnan tudja a mozdonyvezető, hogy a kalauz világított neki, nem valaki más? Sehonnan.

Amúgy ha jól látom, ez nem a klasszikus "kilincses" ajtó, úgyhogy a vészfékezésért szerintem egy szót nem szólhatna a kalauz... más kérdés, hogy rendkívül jó volna, ha a fel/leszállók maguk mögé néznének, hogy ők-e az utolsók, és szépen becsuknák maguk mögött, ahogy otthon is szokták...

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.05.08. 10:16:07

BKV figyelő · bkvfigyelo.blog.hu 2008.05.08. 10:01:10

ezt most nem értem. Champi videóját tegnap toltottem fel az indara.

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.05.08. 10:17:29

jaaa:) most látom a homár is közölte vmelyik nap ezt a levelet:)

Viktor979 2008.05.08. 10:26:19

Ez már sajnos megszokott, mármint az IC kocsik rossz műszaki állapota, persze még röhej tárgya az, hogy ezek a kocsik német kocsik amiket mostanság ,1-2 éve vásárolt használtan a vasút. Tehát ami már nem kellett a németnek jó lesz a magyarnak.Az IC-n tudtommal központi ajtóvezérlés van de az ajtó bezárása automatikusan is létrejön kb 5-10 kmh-nál + bezár az ajtó és nem is lehet kinyitni, csak vezérlés útján és 5-10 kmh alatt.Szerintem így a mozdonyvezetőn és a kalleren kívül az elektronika is csődőt mondott ismét....

Adani 2008.05.08. 10:29:39

Sokszor egyébként az utasoknak van a seggükben a kezük ( vagy gödörben laknak egyesek), mert bizony a régi jó öreg kilincses ajtókat sem csukják be sokan. Múltkorában is mikor Mezőberényben felszálltam a 2 kocsis személyre bizony én becsuktam az ajtót, de mikor előrébb mentem egy kocsival ott nyitva volt. Volt mikor 120-as tempónál találtam nyitott ajtót a WC mellett, elég balesetveszélyes az lyen, ráadásul itt becsukni is esélytelen, mert a menetszél nem engedi. Pár perc múlva egy lassújelnél sikerült csak becsukni.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.05.08. 10:41:37

De ezzel baj nincs, lényeg, hogy sokan lássák:) Aki MÁV-ot olvas, nem biztos, hogy homárt is..:) Ígyvan?:P

titan 2008.05.08. 15:58:40

Ppl. Az ajtó valóban távirányítású, de ahhoz olyan mozdonyt is kell elécsatolni, ami le tudja kezelni. Sajnos tudtommmal nincs elég belőle. Így a mv. nem tudja ellenőrizni, hogy bezárult-e minden. Egyébként viszont valóban vizsgálatra szorul a kocsi, mert induláskor a megmozdulást érzékelve ugyancsak automatikusan záródnia kéne. Szóval ha ilyet látsz, ne kamerázz, hanem jelentsd valamelyik vasutasnak, és akkor jó eséllyel el lesz intézve.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2008.05.08. 23:38:38

Próbáltad a záró gombot megnyomni?

rp_bubu 2008.05.09. 12:26:55

Ajtó szar...:
a.) tökös kaller, aki igazából Pestre se akar menni: kisoroz, nem viszi el stb. --> odabaszós késés --> anyázás itt.
b.) enervált kaller, aki tudja hiába tépi a szájá: vonat el --> ha szóvá teszik mindig az előző állomáson romlott el --> vonat oda ér időben

Spilett 2008.05.12. 21:47:49

Mi van abban az esetben, ha épp a kedves utas iktatja ki az ajtózáró elektronikát, a vésznyitó kar elfordításával, és abban az állapotban felejtésével, mert ugye indulás előtt 10 másodperccel még a "kedves" nyakában kell lógni az ajtóban, sípszó ide vagy oda.... Hogy az a kar le van plombálva!? Ugyan: egy vérbeli utast nem akadályoznak meg efféle apróságok..!
És ebben az esetben a kaller adhatja az ajtózáró impulzust a vezérlőn orrvérzésig, az ajtó akkor is nyitva marad....
Hogy menjen végig az össze kocsin? Rendben van, végigmegy, hiszen más dolga úgysincs... De akkor egy szót se, ha ezt minden állomáson megteszi, és emiatt jócskán összeszedi a vonat a késést...
"Európai vasutat teremtünk" - ez egy vasúti szolgen. A gond csak az vele, hogy először Európai Utast kellene teremteni...

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.05.13. 09:35:05

Spilett 2008.05.12. 21:47:49
igazad van, ma Magyarországon nincs utazási kultúra:(
süti beállítások módosítása