Sajnos nagyon sokszor találkozni ilyennel, amikor meghibásodás miatt nem záródik az ajtó. Ekkor illene a jegyvizsgálónak lezárnia. Bár nem tudom, hogy ez külön lehetséges-e az IC kocsikon. (Okosok mondjátok meg lécci, mert télleg nem tudom) De azért érdekes, hogy miért nem lehetne ilyenkor jelezni az mv-nek, hogy ácsi, vagy a köv. állomáson megvizsgálni?
Kedves Sorstársam!
Most már tudom, hogy a MÁV Intercity meg akar ölni. Nem viccelek. Nézzétek meg ti is, dokumentáltam amint az IC száguld 2008.05.04-én vasárnap, 13:55-ös indulással Pécsről Budapestre olyan 80 km/órás sebességgel. Nyitott ajtóval.
Én kb. kéthetente hazajárok Pécsre, fél éven belül ez a harmadik ilyen eset.
Azt már lenyeltem, hogy 3 óra az út, hogy 3750 Ft egy teljes árú 2. osztályú teljes jegy egy útra 200 km-re, de ha egy kanyarban kicsit megrezzen a vagonkocsi, akkor például a nagymama úgy száll ki a nyitott ajtón mint a sicc.
Ugyanis a masinyiszta úgy indul el az állomásról, hogy nem ellenőrzi, hogy bezárult-e minden ajtó, a kalauz meg nem sétálhat végig minden kocsiban minden megállás után, hogy bezárultak-e az ajtók. Ígyhát inkább beválllalják, hogy valaki kiesik az egyik kanyarban.
De vegyünk egy példát, hogy mire is gondolok.
Gondoljuk csak el amint a kissrác a mobilját nyomogatja, épp az anyukájának ír egy SMS-t, hogy "Szia Anyu, már a vonaton vagyok!" miközben elindul a büfékocsi felé (telefonjába révedve). A vonat épp egy vasúti sín egyenetlenséghez ér a kanyarban, a vagon kimozdul oldalra és a kissrác kizuhan a 80-al száguldó vonatajtón. Feje felszakad az épp ott áldogáló villanyoszolopnak csapódván és Anyu nem is sejti, hogy ez volt az utolsó SMS, amit a kisfiától kapott ebben az életben. Ez utóbbi fiktív történet szerintem simán megtörténhet, amíg arra nem képes a MÁV, hogy a távirányítású ajtókat becsukják az IC-ken.
Üdvözlettel,
Champi