A fenti kijelentést Szabó Pál leendő gazdasági és közlekedési miniszter tette ma reggeli jelölti meghallgatásán.
A MÁV esetében igen komolyan merülnek fel szociális szempontok is, a cég tevékenysége országos foglalkoztatási kérdéssé nőtte ki magát, hiszen a szűken vett társaság 32 ezer, a hozzá kapcsolódó holdingokkal, cégekkel együtt pedig 40 ezer munkavállalót foglalkoztat. A vasúttal kapcsolatosan megjegyezte még: a pályavasút fejlesztése jelentős helyen szerepel a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) programjában, és az egyeztetések a jövőben is folytatódnak az NFÜ-vel.
Szabó Pál a meghallgatáson úgy fogalmazott: ma még igen visszás az állam és a közszolgáltató cégek viszonya, amit jól jelez a 350 milliárd forintos MÁV-adósság is. Komoly gondok származnak abból is, hogy e cégeknél a tulajdonos állam nem képes meghatározni a reformokra épülő átalakulás folyamatát, így nem biztosítható az, hogy az állami szolgáltató is versenyképes legyen a liberalizált piacon. Márpedig megkerülhetetlen a közszolgáltatások privatizálása – vélekedett a miniszterjelölt.
Az energiaügyekkel kapcsolatosan úgy fogalmazott: Magyarország energia-kapacitását mintegy 3000 megawattal kell növelni a közeljövőben, amit Szabó Pál a lignit-vagyonra épülő fejlesztések, valamint gázüzemű erőművek üzembe helyezésével valósítana meg. Az olajárról úgy vélekedett, hogy mivel a fekete arany iránti igény közel 50 százalékkal nőhet, nem zárható ki egy 200 dolláros olajár sem. Ez is abba az irányba mutat, hogy hazánk energia-függőségét lehetőleg helyi forrásokból kell enyhíteni, többek között a paksi atomerőmű élettartamának meghosszabbításával. A miniszterjelölt felvetette egy újabb atomerőmű építésének lehetőségét is. A Mavir tőzsdei bevezetésével kapcsolatban Szabó Pál nem foglalt állást, mivel úgy vélekedett: ez nem a tárca kompetenciájába tartozik, és a végső döntést csak hosszú és felelős elemzést követően lehet meghozni.
Szabó Pál gazdasági és közlekedési, később pedig közlekedési, hírközlési és energetikai miniszterré történő kinevezésével a gazdasági bizottság szerda reggeli ülésén 15-en értettek egyet, 13-an ellenezték, egy képviselő pedig tartózkodott.
Kíváncsian várom, hogy új seprű hogy seper...