MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

6 perc hidd el elég az átszállásra te kis butus

2008. április 14. - georgejr
Na kábé ennyi az értelme a levelezésnek. Nyilvánvaló, hogy nem lehet átszállni arra a vonatra, ami akkor indul, amikor mi beérünk egy másikkal. De a MÁV, illetve a MÁV-Start ügyfélszolgálata ezt próbálja meg elmagyarázni. Jah, hogy kiraktunk egy lassújelet és az utas szív? Kit érdekel. Ami írva van az írva van....


Szia!
Levelezgetek a MÁV-val rendszertelen időközönként, mert nem képesek kijavítani a rendszeres késést okozó műszaki problémát Füzesabony állomáson lassan egy éve, ami miatt gyakran lekésem a csatlakozást. Tavaly még visszaadták a pénzt, ha lekéstem, most már azt sem teszik, mert az üzletszabályzatban kerek 1 perccel hosszabb átszállási idő esetén tennék csak. A legalsó üzenethez annyi tartozik még, hogy a MÁV válaszából kiderült, hogy nem vizes a vágány, hanem 10-es, ami 10km/h korlátozást jelent. Legalább a menetrendet igazítanák hozzá a késéshez és akkor látnám, hogy az én vonatom később ér be, mint amire át akarok szállni, de NEM! Az elvira kiadja mint csatlakozást!
Üdv! Sz. G.

Tárgy: Füzesabonyi átszállás problémák
Dátum: Tue, 29 May 2007 20:39:00 +0100
Feladó: Sz. G.
Címzett: 'eszrevetel@mav.hu'

Üdvözlöm!

Azért írok, mert sajnos többedszer fordul elő, hogy az Elvira által kiadott csatlakozást nem tudom elérni.

Konkrétan azokat, amiknél Gödöllő-Miskolc szakaszon át kell szállni és az átszálláshoz IC-t szeretek (szeretnék) választani a Füzesabony-Miskolc szakaszra.

A mai eset ez volt :

Gödöllő 11:35 5512 gyors (Budapest-Keleti pu. - Eger) Budapest-Keleti pu. - Hatvan - Füzesabony 12:52

Füzesabony 12:58 655 KAMILLA IC (Budapest-Keleti pu. - Szolnok) Miskolc-Tiszai pu. 13:32

A dolog azért érdekes, mert az Elvira szerint 6 percem lenne az átszállásra és ez kb. egy hónappal ezelőtt még jól is működött, azonban mára mindig az történik, hogy a Gödöllő-Füzesabony vonat nagyjából pontosan érkezik meg Füzesabony szélére, ahonnan 10km/h-s sebességgel gurulunk be az V.-ik vágányra értékes perceket veszítve ezzel.

Eközben a III.-ik vágányra minket lehagyva nagy sebességgel érkezik be az egyébként mögöttünk jövő IC vonat.

Mire leszállok, már indítják az IC-t.

A minap összeszólalkoztam a mozdonyvezetőnkkel, amiért ilyen lassan haladtunk be az állomásra. Azt mondta, hogy vizes a vágány és ennyivel kell menni. Ez nem tudom mit jelent, mert előtte egy hete nem esett az eső, viszont minden alkalommal ilyen lassan érkezünk be és 50% valószínűséggel sikerül csak átszállnom az IC-re. Tudom, hogy visszakapom a jegy árát, ha nem érem el, de engem ez nem vígasztal, mert időt veszítek vele és stresszes helyzeteket produkál.

Ha műszaki oka van, miért nem javítják ki a hibát egy hónapja?

Vagy ha tényleg valamilyen oknál fogva vizes a pálya, akkor az IC előtt, hogyhogy nem az?
Esetleg mivel folyamatosan fennálló jelenségről van szó, ezért a menetrendet kellene hozzáigazítani a tényleges időkhöz és nem áltatni embereket azzal, hogy át lehet szállni a másik vonatra.
Kíváncsian várom álláspontjukat!
Üdvözlettel

Sz. G.


Subject: Válaszlevél Gy.1066-5403/2007.
Date: Tue, 12 Jun 2007 17:04:02 +0200
From: "XY_SZESZA_Debrecen_TSZK"

Tisztelt Sz. G. Úr,
Kedves Utasunk!

Rendkívül fontos számunkra minden olyan szolgáltatásunkkal kapcsolatos észrevétel, visszajelzés, mely utasainktól érkezik, ezért köszönettel vettük 2007. május 30-i e-mailes megkeresését. Az ott felvetettekkel kapcsolatban az alábbiakról szeretnénk tájékoztatni:

Õszinte sajnálattal értesültünk az utazásai során tapasztalt kellemetlenségekrõl. Lehetőségeinkhez mérten mindent megteszünk annak érdekében, hogy menetrendünket betartsuk, de sajnos vannak olyan, a menetrendszerű közlekedést hátrányosan befolyásoló tényezõk, melyek megnehezítik ez irányú törekvéseinket.

Füzesabony technológiája szerint az 5512 sz. vonat az V. vágányra érkezik. A bejárat váltókörzetében a 9-es váltón 20 km/h-s ideiglenes sebességkorlátozás van bevezetve, az V. vágányon pedig 10 km/h-s állandó jellegû sebességkorlátozás van érvényben. Az Ön által igénybe vett vonat késedelmes beérkezése az állomásra ebbõl ered.

Észrevételét a szükséges intézkedések megtétele érdekében továbbítottuk az illetékes osztályunk felé.

Tisztelettel: *YX s.k.* értékesítési osztályvezetõ
ügyintézõ: *XY* ügyfélszolgálati szakelõadó

Tárgy: Észrevétel/kártalanítás
Dátum: Tue, 01 Apr 2008 21:24:44 +0200
Feladó: SzG
Címzett: eszrevetel@mav-start.hu

Tisztelt Máv-Start Zrt.!

A mai napon Gödöllőről utaztam Miskolcra. Mivel siettem volna haza, ezért IC jegyet vettem, hogy a Füzesabony-Miskolc szakaszt InterCity-n tegyem meg. A vonat 8 perc késéssel érkezett Füzesabony állomásra, emiatt nem tudtam átszállni a 16:58- kor induló 653-as Tulipán IC-re, mert az addigra éppen elindult. (elkerült minket az IC míg mi percekig 10km/h-s sebességgel döcögtünk az V.-ik vágányon Füzesabony állomás felé, holott nekünk kellett volna előbb beérnünk)
Az IC jegyet vissza akartam váltani a pénztárban, mivel úgy gondoltam, hogy a késés a MÁV hibája volt.

A pénztáros közölte, hogy nem váltja vissza a jegyet, mert az érkező vonat menetrend szerinti érkezése és az IC indulása között nincs 7 perc. (pontosan 6 perc van közöttük menetrend szerint, ami bőven elég 2 vágánnyal odébbmenni)

A fenti9 hónappal ezelőtti levélváltás ugyanerről az "átszállás nem sikerül" problémáról szólt és azóta az ég világon semmi nem történt. Pontosabban történt valami.
Az, hogy most már nem is váltják vissza a jegyet, ha valami elb***ás van. Komoly előrehaladás!

Anno azt hittem ez jelent valamit: (esetleg vágány javítást??) "Õszinte sajnálattal értesültünk az utazásai során tapasztalt kellemetlenségekrõl. Lehetõségeinkhez mérten mindent megteszünk annak érdekében, hogy menetrendünket betartsuk, de sajnos vannak olyan, a menetrendszerû közlekedést hátrányosan befolyásoló tényezõk, melyek megnehezítik ez irányú törekvéseinket."

"...reméljük, a jövõben elégedett utasaink között üdvözölhetjük."

Hát nem! Így nem.
Kérem vissza az IC jegy árát, mert nem tudtam igénybe venni a szolgáltatást az ÖNÖK KÉSÉSE miatt!
Várom mielőbbi válaszukat!
Üdvözlettel
SzG
Válaszlevél. Gy.69-2988-00537/2008.

Tisztelt Sz. G.!

Köszönettel vettük Társaságunk részére elektronikus úton küldött megkeresését, melyre a következő tájékoztatást szeretnénk adni:

Nagyon sajnáljuk, és elnézést kérünk a vonat késéből adódó kellemetlenség miatt. Azonban Üzletszabályzatunk értelmében, ha az érkező vonat menetrend szerinti érkezése és a pót-és helyjegyköteles vonat menetrend szerinti indulási ideje között 7 perc, vagy annál nagyobb idő áll rendelkezésre, az utas kérheti a pót-és helyjegy díjának levonás nélküli visszatérítését.

A fentiek értelmében ennél rövidebb csatlakozási időnél a vasút a meghirdetettek szerint nem vállal felelősséget a csatlakozás mulasztásért.

A bekövetkezett kellemetlen élményének feledtetéséhez Társaságunk méltányosságból szeretne hozzájárulni. Kárpótlásul felajánlunk Önnek 500 Ft értékű BON- t. Az utalványok belföldi menetjegyváltásra a hátoldalukon feltüntetett időponttól számított három hónapig érvényesek. Kérjük, hogy felhasználáskor jelen levelünket is vigye magával.

Ennek gyakorlati lebonyolítása érdekében kérjük, hogy írja meg a postai levelezési címét, és legyen szíves az IC pótjegy fénymásolatát is elküldeni részünkre.

Segítőkész együttműködését előre is köszönjük.

*Üdvözlettel:* XYZ
*ügyfélszolgálati szakelőadó*




Tárgy: Re: Válaszlevél. Gy.69-2988-00537/2008.
Dátum: Thu, 10 Apr 2008 20:21:25 +0200
Feladó: SzG
Címzett: XYZ

Kedves XYZ!
Ez az üzletszabályzat pont nekem új.
Tavaly, amikor ugyanezt panaszoltam, akkor legalább visszafizették a jegy árát.
A 10km/h korlátozást meg azért nem értem, mert úgy látszik ez csak engem zavar, Önöket nem... (megjavítják valamikor az okát????)
Mátészalka környékén van olyan vonal, ahol 30km/h-val megy a vonat és közben majd leesik a sínről, mert annyira dülöngél.
Füzesabonyban meg látszólag semmi oka nincs, de 10km/h a limit.
Csatoltam a jegy szkennelt képét.
Üdvözlettel Sz. G.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr33424774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

timla 2008.04.14. 11:08:35

Hi!

Én egy 15 pecben megállapított késést kifogásoltam meg, kaptam válaszlevelet, hogy küldjem a jegyek masolatát és kapom az utazási utalvanyt.

Kb 15-20 napja elküldtem a a masolatot, szeritetek kaptam azóta valamit...?

OkoskaTo:rp 2008.04.14. 12:33:05

Ezt az *ügyfélszolgálati szakelőadó* titulust sosem értettem. Miért "szak"? Mert semmi máshoz nem ért? És mit ad elő? A lopott szajrét az öltözőszekrényből?

A menetrendet meg azért nem igazítják hozzá a valósághoz, mert akkor az nagyon cikisen néz ki a különböző statisztikákon.

Manyizga (törölt) 2008.04.14. 13:13:04

A menetrendet soha nem fogják a valódi menetidőhöz/késésekhez igazítani. Mert akkor kiderülne, hogy az évek alatt pályafelújításra elköltött többtízmilliárd forint valójában semmit nem ért, PEDIG a menetidő rövidítésére is fordítottak belőle. Papíron.
Dehát, ez egy következmények nélküli ország.

Sheldrake (törölt) 2008.04.14. 13:47:47

Ezért nem járunk mi már arra IC-vel, ez nem sok, mindössze 2080 Ft-os bevételkiesés a MÁV Start Zrt.-nek adott esetben.

Füzesabony egyébként is egy kőkorszaki állomás. 0 utastájékoztatással.

Az pedig nem mérvadó, hogy hányas vágányra érkezik/érkezne be a vonat, mert volt úgy, amikor még IC-vel jártunk, hogy a mellettünk álló gyorsvonat Pestre ment, mint az IC, aztán egyik hétről a másikra már Egerbe ment és a pestit áttették egy aluljáróval arrébb. A hangosbemondón kívül Füzesabonyban van még az aluljáróban tekerős óra... Majdnem Egerben kötöttünk ki.

Azt egyébként nem értettem sosem, hogy Gödöllőn miért nem állnak meg az IC-k, hiszen egyetemváros. Az a plusz 3 perc már nem oszt, nem szoroz ebben a nagy ütemes menetrendszerben.

Törzsgyökeres szentesi 2008.04.14. 18:52:35

Füzesabony állomás úgy sz*r ahogy van. Arra képes a péefté, hogy a két átmenő vágányt tartsák a tempót a többi mellékvágányon, meg a váltókon tötyörgés van. Nem vizes az állomás, hanem az egész ágyazatot ki kéne a váltók alatt cserélni, ergo az egészet le kéne dózerolni, és egy teljesen új állomást építeni.
Ez 2013-ig így lesz, akkor talán nekiesnek a 80-as vonal felújításának.
Hátha akkor Füzesabonyt is rendbe rakják.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2008.04.15. 09:06:21

Kedves levélíró. Van ám közvetlen vonat is Gödöllő és Miskolc között, konkrétan minden páros óra 35. percében indul előbbi állomásról. Igaz csak gyorsvonat, de legalább nem kell idegeskedni Füzesabonyban.

kinaisas 2008.04.15. 09:09:18

Nudli.
Én még csak 20 éve dolgozom a mávnál, de pl. Érd állomás vágányai azóta is csak 40 km/h-val járhatóak. ki tudja előtte mikor rendelték el a csökkentett sebességet. És azóta sem voltak képesek megcsinálni. Na, ha valamelyik az, akkor az érdi állomás a máv szégyenfoltja. Ja és Székesfehérvárról még nem is beszéltem. Persze azt már két éve nagyon fel akarják újítani, de valahogy sosincs rá pénz.

Gorilla-mv 2008.04.16. 09:05:46

Az a gond, hogy a papiron ideiglenes lassujeleket az éves tervezéskor nem számoljak be, pedig lenne ezekben az egri vonatokban tartalék Hatvan es Kál-Kápolna között, tehát itt tényleg át lehetne csoportositani a menetrendi tartalékidőket, úgy, hogy a csatlakozásra egy pár perccel több idő jusson.

harisnya · http://harisnya.blog.hu 2008.04.16. 16:11:03

6 perc sok mindenre elég...
egy jó infrastruktúrájú állomáson, ahol sosem késnek a vona....
áhh be sem fejezem.......

Adani 2008.04.17. 11:57:09

Egyébként valószínűleg az s gond, h kiadják a menetrendet decemberben aztán eltelik pár hónap és telepakolják lassújelekkel is a pályát, így már nem tartható.