Mechba ismét rávilágított egy dologra. Megmutatta a vasutas matekot (bocsi vasutasok ez csak egy kifejezés). Hatékonyságból már sajnos így is elég csehül állnak szegény MÁV-ék, de ez.....
Mai posztomban a készülő KRESZ-módosítást igyekeztem volna darabokra szedni, így el is látogattam a Nemzeti Közlekedési Hatóság honlapjára. Böktem egy jóízűt a friss hírekMC Optimum. menüpontra, ahol is nem a KRESZ-tervezetet találtam meg, hanem egy kissé más jellegű témát:
A dolog lényege, hogy egy tehervonat kb. 5,5 óra alatt elér Miskolcról Budapesten át Szobra. A vizuálisabbaknak egy kis térképen is bejelöltem:
Gondoltam dicshimnuszokat fogok zengeni a zseniális eljutási időről, de... figyelmesebben szemlélve e tájat azért megakad az ember szeme egy kis piros vonalkán. Jééé, mintha Aszód és Vác között is lenne vasútvonal. Nahát, biztos valami rissz-rossz vicinális, ahol talán még lovak húzzák a vonatokat; tuti nem mehet arra tehervonat.
Persze nem hagyjuk félbe így a dolgokat, végére kell járni. A Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft. honlapjáról letöltöttem a Hálózati Üzletszabályzatot, amely ezt a kis vékony pirosat villamosított, 80 km/h sebességű pályának írja le. Nahát, így érdekes a történet.
Szóval a vonatnak nem kellene átvergődnie Budapesten, az elővárosi forgalmon, hanem Aszódról Vácot 84 km helyett 35 km megtételével elérhetné. Ráadásul Rákosrendezőn a mozdonyt át kell tenni a vonat másik végére, ami gondolom MÁV-éknál legalább 30-40 perces produkció...
Na, hogy is van ez? Pedig Azt hittem a Cargo egy ilyen tökös üzleti cég... csalódtam. Nem csak a személyszállítás vergődik, úgy látom.