MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Korrekt kalauz.

2008. április 01. - georgejr
Ilyen embereket minden vonalra!!!

Tisztelt Máv Start,
ezt a levelet egyidőben megküldöm a M.Á.V. internetes blogoldalnak is.
 
Sok kritika éri (általában teljesen jogosan) cégüket, vagy épp az alkalmazottakat a nemtörődömségük, tehetetlenségük, viselkedésük miatt.
De én most ennek egy ellenpéldáját szeretném megemlíteni Önöknek.

Húsvét hétfőjén a 14:03-kor Ajkára érkező, Pest felé tartó Citadella IC-vel utaztam. Az állomás információs táblája szerint a szerelvényen a kijelölt helyen szabad dohányozni. A 4kocsiból álló ( és igen tömött) vonat leghátsó ajtaján szálltam fel, kerestem a dohányzó szakaszt. A kalauz közölte, hogy fél éve megszűnt ez az opció, de nagyon sokan utaznak a vonaton, ezért azonnal kerít nekem helyet, ne kelljen állnom. Az egyik kupéban volt még egy hely, megkérte az ottlévőket, hogy szedjék összébb táskáikat, hogy én is le tudjak ülni a szabad ülsére, a táskámat elhelyezte, majd ment is tovább - jegykezelést követően - és a frissen felszállóknak kerített helyett.
A Délibe érve a leghátsó ajtón szálltam le, ott állt a már említett munkatársuk. A hölgyektől/nőktől/lányoktól a táskát elvette, karjukat fogva lesegítette őket, a férfiaknak pedig a táskáját fogva segített leszállni, mindenkitől elköszönt és köszönte az utazást.
Egy szó mint száz, persze az ember maga is képes fiatalként helyet keríteni magának, a táskáját felcuccolni, de igen jólesett a Kalauz segítőkészsége, figyelmessége.
Ilyen vasutassal én még nem találkoztam, és jó lenne, ha minél több hasonló kollégájukkal akadna össze az ember utaztában.
Egész más egy ilyen, a munkáját hivatásként megélő emberrel együtt utazni, mint a nagy átlaggal.
Ezuton is köszönöm munkatársuk figyelmességét, és további jó munkát kívánok Neki!
                                                                                                             tisztelettel: B. László

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr64404410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

-putyin- 2008.04.01. 08:47:47

Szia,

Jó ilyet olvasni!! Én már ezer éve nem utaztam vonaton, de még mindig kellemes emlékek jutnak róla eszembe gyermekkoromból.
Látszik, hogy nem csak a pénz, nem csak a körülmények számítanak. Lehet normálisan is dolgozni, ha az ember értelmes és örömét leli a munkájában.

Karma · http://karma.blog.hu 2008.04.01. 08:58:30

@d.z.
Nem fake. A Citadellán (és a Göcsejen) én is gyakran utaztam, és bizony ott tényleg létezik a levélben említett kalauz. Etalon, mindenkinek így kellene viselkednie.

Atika!!! 2008.04.01. 10:32:51

Főiskolás éveim alatt párszor vonattal utaztam (a busz jobban bejött és közelebb tett le a sulihoz/otthonhoz). Többnyire ha vonat, akkor a Párizs-Bp Orient Expresszel utaztam Győr-Bp között. Bunkó kalauzzal soha nem találkoztam, eleinte amikor nem tudtam mi a "rend" udvariasan kérte mindegyik kalauz el a diákomat a jegy mellé. Elővárosi közlekedésben se találkoztam közel olyan bunkó kalauzzal, mint M.Á.V. oldalain leírtak. Feltételezem a "Jónapotjegyeketbérleteket" típus már fel sem tűnik. Pedig az is normálisan végzi a munkáját (köszön, ellenőriz).

petya.bacsi 2008.04.01. 11:22:38

Nem kamu a sztori. Az utóbbi időben - mint ahogy már számtalanszor leírtam én is, pedig dicsérni a MÁV-ot nagyon ritkán szoktam - nagyon sok illedelmes és kedves jegykezelővel vagy kalauzzal (kinek melyik elnevezés tetszik) találkozom én is.

A MÁV-Start helyében a jegykezelőket bizony jobban megbecsülném anyagilag is (!), mivel velük találkozik az utas nap, mint nap, és bizony ha pokróc a jegykezelő, annak előbb-utóbb híre megy (pl. itt).

Jó végre ilyen történetet is olvasni.

Breitkopf 2008.04.01. 13:39:48

Bár ma árpilis első napja van, de ezt a levelet tegnap írtam, ráadásul nem fake.
Pont azért írtam, mert - bár lehet hogy egyre több hozzá hasonló vasutassal lehet találkozni - ma még ritkaság az ilyen, és amiket itt lehet olvasni, azt én is rendszeresen tapasztalom, de kell egy kis tér az első reménysugaraknak is :o)

LenkL 2008.04.01. 14:09:06

Szintén ugyanezzen a vonaton utaztam akkor, ez a kalauz valóban remek fickó. Taníthatna pár dolgot a kollégáinak.

saszbath 2008.04.01. 16:05:09

5-6 éve utaztam utoljára vonaton. de akkor léteztek ilyen kalauzok! Pécs-Bp viszonylaton. egészen más valóban mint egy, aki utálja a munkáját. elég lenne ha csak az utasok felé lenne alkalmassági vizsga viselkedésből! már nem ilyen retek hely lenne ez a MÁV!
süti beállítások módosítása