MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

El vagytok ti tévedve ez nem csatlakozó...

2008. március 31. - georgejr
Lepsényi csatlakozós, nem csatlakozós.

Sziasztok!
 

Igazából nem is értem miért idegesítem magam fel minden alkalommal, amikor pórul járok, de ha egyszer visszakaphatnám azt az időt, amit elvesztegettem állomásokon ücsörögve…lehet, hogy ez lenne az egyik kívánságom a jótündértől nem is a lottóötös.

Én Lepsényen keresztül járok fel Budapestre. A hely, a vonal és az idő igazából nem is lényeges, mert úgy hallottam máshol az országban is hasonlók történnek. Engem igazából a hozzáállás húzott fel.

Lepsénybe eddig vonatpótló busszal lehetett eljutni, persze vigyáztak arra, hogy sose kelljen 30 percnél kevesebbet várni a csatlakozásra. A vonatpótló buszokat már megszüntették, és a Volán buszai helyettesítik őket. A délutáni - főleg vasárnap az egyik legnépszerűbb - járatot sikerült úgy kitalálni, hogy a volán busza két perccel egy gyorsvonat indulása után érkezzen, így esély sem volt az elérésére. Sokan méltatlankodtak, és talán a sok panaszos levélnek, telefonnak köszönhetően 4 egész perccel korábbra tették a buszt alig fél év alatt. Így most már 2 egész perc lett volna az átszállásra, és egyezkedésre a kalauzzal, hogy hadd vegyünk jegyet a vonaton. Természetesen a Volán dolgozók érdektelensége a mávosokéval vetekedik, és így általában késés, vagyis a csatlakozás lekésése a vége. Ez már egy Volán blogra tartozik, nem is ez a lényeg.

Persze amikor kérdeztem a Máv munkatársát, miért nem tud várni ránk másfél percet (máskor is simán bent tartják 4-5 percre a vonatot az állomáson), a válasz az volt, hogy ez már nem csatlakozó járat. Emberséget nem várok el tőlük, úgyhogy nem is tudtam erre mit mondani. Legutóbb viszont, amikor elérhettük volna a vonatot, és az elvtárs meglátta a buszt bekanyarodni az állomás előtti térre, és meglátta a letóduló táskás embereket, ijedtében belefújt a sípjába és elindította a vonatot, csak azért is bebizonyítandó, hogy ez bizony nem csatlakozó vonat. Alig hittünk a szemünknek, hogy ez a versenyfutás alig 7,5 méteren múlott, de akár még fel is kapaszkodhattam volna, ahogy döcögött ki a szerelvény az orrom előtt. Aztán alig hittünk a fülünknek, amikor tegezve azt válaszolta vissza ez a drága ember, hogy „el vagytok ti tévedve…ez nem csatlakozó…”, mielőtt magára rántotta a forgalmi iroda biztonságot jelentő vasajtóját. Pedig nem is ezt kértünk számon, csak arra utaltunk, hogy csupán emberségből ne szórakozzon 10-12 ember vasárnap délutánjával, mivel így több mint 2 órát vesztett mindenki. Látva ezt a szerencsétlen embert, az jutott eszembe, hogy ez van amikor egy életből kiábrándult, meghasonlott ember (eredetileg nem ezeket a jelzőket akartam írni), egy kis hatalmat kap a kezébe…és direkt kitol az emberekkel, nekik se legyen jobb, mintha én tehetnék az elcseszett életéről. Ez érvényes más tömegközlekedési társaság embereire is. (Bár az is lehet, hogy csak sietett vissza, nehogy lekésse a Cobra11-et)

Apropó 10-12 ember. 3-4 éve, vasárnap délutánonként közelharc ment a helyekért a buszon. Az állóhelyekért. Mostanában már kényelmesen lehet utazni, akár két ülésen is terpeszkedni. Ez nem a Máv érdeme, nem is a Voláné. Néhány év alatt sikerült úgy leépíteni a tömegközlekedést Lepsény, Tamási, Pincehely és Dombóvár között (is!!!), hogy tényleg csak az „tömegközlekedik”, akinek nagyon nincs más választása. Így lehet kiszolgáltatott embereket még jobban megszívatni, másokat pedig átültetni autóból vonatra. Irány az EU! Ja ez már az!?

Ui.: Arra is kíváncsi lennék, hogy most mit csinál az a volt vonatpótló-buszsofőr, aki annak idején saját zsebre dolgozott, és akinek köszönhetjük, hogy az ezáltal (is) gazdaságtalanná tett vonalat megszűntették. Bár az adófizetők pénzén biztos tovább képezték, vagy jól végkielégítették.

Uui.: Az egyik ismerősöm a Máv kontrolling főosztályán dolgozott, és szerinte a legnagyobb csoda, hogy még egyáltalán járnak vonatok. A vállrángatós, felelősségáthárítós érdektelenség keveredve a fejetlenséggel, ami az egész cégre jellemző, néhány ember kivételével. Szóval örüljetek, ha egyáltalán jön vonat.

Köszi a lehetőséget, jól esett, hogy kiírhattam magamból a dühömet.

 
Sziasztok!

G.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr16404407

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

winston01 2008.03.31. 12:47:37

Az a csoda, hogy a Volán ennyit megtett. Pedig nekik az az érdekük, hogy buszozz be Dombóvárra (Szekszárdra etc.), onnan meg buszozz tovább Budapestre.

winston01 2008.03.31. 12:48:59

Ps: nem a Volánt védem, csak legyen tiszta, miért ér mindig minden busz 2 perccel a gyors után a vasútállomásra.

Czigler Zsolt 2008.03.31. 13:51:34

Talán megoldás,ha egy ember előreszalad,fölugrik a vonatra,meghúzza a vészféket,aztán jöhet a jegyzőkönyv,szív mindenki,míg végül TALÁN történik valami.
A civil kurázsi azt jelenti,hogy bejelented a zsebes volánsöfőrt,20szor,ha kell,a táblásvasutasra is rá lehet ijeszteni,ha már féltucatnyit szivat,ővele is ki kell tolni /finomkodás/,mert a mindenteltűrés miatt ilyen szar ma minden.
Vagy esetleg egy jó kis securitatés diktatúra,aztán az ő jó kis rendje...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.03.31. 14:41:18

winston01 szerintem itt te vagy eltévedve, de nagyon. A Volán érdeke elsősorban nem az, hogy velük utazz be Pestre, hanem, ugyanúgy mint a MÁV-nak, az, hogy a kiemelten fontos közszolgálati feladatot a lehető legjobban ellássa és minél több embernek minél jobb szolgáltatást nyújtson. Ezért kell menetrendi szinten megoldani, hogy busz és vonat bevárja egymást stb stb.

kiskicsicsiga 2008.03.31. 21:25:11

az ilyen sztorikat énis szeretem
de ha meg haverokkal összefognánk,összedobnánk a benzinpénzrevalót,akkor meg én lennék a legnagyobb genny,mert hát a környezetvédelem...
persze...
akik a tömegközlekedést szervezik,azok autóval közlekednek,és többmilliós végkielégítést kapnak azért,mert meregetik a seggüket,és nem csinálnak semmit,csak ülnek a romokon,tömik a zsebüket,miközben alattuk rogyadozik a rendszer.
mert a képviselők benzinpénzt kapnak,kifizetik az újtukat,és természetesen szoltálati autó is dukál.bezzeg ha őis a redvás vonaton izzadna,miközben megy a fűtés,pedig kint 25fok van,netalán épp fordítva, kesztüben lehelgetne életet az újjaiba a 0fokos vagonban,vagy a bűzhödt kelenföldi állomáson várna szétfagyva a jegyére,és késné le a vonatot,mert az előtte levő áfás számlát már csak a pénztárnál tud iratni,mivel az információ kegyeskedett 15percel hamarabb bezárni-akkor talán történne valami egetrengető ebben az országban
addig viszont ülhetünk,várhatunk,és kesereghetünk a morzsákon...
persze tök jó érzés felszállni a tiszta flirtre.csak amikor a parlagfüves hugyszagú állomásról megyek a csövesekkel,zsebesekkel,kisebbségiekkel teli dohányosokkal telefüstölt aluljárón át a mocskos lépcsők fele,akkor ez valahogy nem tud meghatni....

alojzia 2008.03.31. 22:22:56

kiskicsicsiga :) a menetrendeket és a paragrafusokat mindig olyan emberek írják, akiket nem érint, illetve nem dolgoznak vele...

Duce 2008.03.31. 22:49:58

A menetrendet szerkesztették meg Hidasnémetinél, hogy az Abaújszántó felől beérkező buzenykáról nem lehet elérni a Miskolc felé menő személyt, mert 2 perccel korábban már elment, s minden viszonylatnál így van. Ez nem lehet véletlen, egyébként konkrétan ez a példa hangzott el a sajtóban a menetrendváltás után.

Gezuka 2008.04.01. 00:13:02

Duce, a Hidas-Abaúj dolog egy menetrendi paradoxon. Ott Szerencsnél túl sok az elágazás. A menetrendből kijött minden ütem szerint, pálya szerint, még össze se ütköznek. Viszont a Hidas-Abaúj nem sikerült csatlakozóra.
Én nem értek a menetrendhez, de biztos ki lehetne találni valamit...

Adani 2008.04.01. 12:10:00

Ez a gond azzal, h a vonatokat megszüntetétk és jöttke helyxettü ka Volán buszok. A vonatnál ha nem is mindig de azért előfordult, h ha késett egy vonat megvárta ( főleg szárnyvonalaknál ahol az utasok nagy része átszálló volt). A busz viszont nem vár ha üresen is, de elindul a menetrend szerint. Muronyból Békésre pl. ezért nem száll át már senki a vonatról. Mikor még járt a vonat napi 6 pár, az utolsó pár hónapban ütemesre csinálták és igazodott a a Muronyban megálló vonatokhoz, persze előtte évekig kriminális menetrnedje volt és persze így gazdaságtalan is lett. Helyette lett eleinte busz mind a 6 pár vonathoz, de ha kséett a vonat nem várta meg, most van napi 3, de a késett vonatot ( és majdnem mindig összeszed pár percet addig, az meg elég, h lekésd) nem várja meg, így persze még kevesebb utas van mint eddig volt.