MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

hat forint

2008. március 07. - georgejr
Amikor a pénztárosnak nehéz a kerekítés... Így sikkasszunk el 6 forintot. Lehet úgy gondolja, aki a kicsit nem becsüli...



Üdv! Gondoltam, garasoskodom picit. De tényleg csak egy nagyon kicsit :)
Komoly az összeg, már nem is lehetne ma kifizetni ennyit, hiszen búcsúztattuk az 1 és a 2 forintosokat. No de február elsején még nem így volt... Akkor kezdtek el egy újabb sztrájkot. Persze a kedves MÁV-Start Zrt. megígérte, hogy megtéríti azok költségét, akik a sztrájk miatt más tömegközlekedési eszközt vettek igénybe. Egészen pontosan napi egy oda és egy vissza útra szóló (esetemben busz-) jegy árát. Igaz, bérlettel korlátlan számú utazás lehetséges, és aznap történetesen kétszer kellett volna megjárnom fővárosunkat (délelőtt tanulmányi osztály, este kollegina búcsúbulija).

Egyesített bérlettel rendelkező, 50%-os kedvezményre jogosult utasként ez 100 forint/út.
Mivel a térítésről szóló tájékoztató szerint a sztrájk végétől számított rövidke határidőn belül lehet csak igényelni a költségtérítést, a felfüggesztés után fél nappal elmentem a kedvenc érdi pénztárosomhoz (TökAlsó - ő egy külön rovatot is megérne :D) és elmondtam, mit szeretnék. Mutattam a két buszjegyet és az erre az időszakra érvényes bérletemet. Szájhúzás, hümmögés, majd bő 3 perces tökölés, elismervényírás, számológépnyomkodás után 124 forintot kaptam. Hiszen nem a buszjegy árát térítik meg, hanem a bérletem km-értékének függvényében fizetnek, ami történetesen 5 km-es a BEB miatt (azt sem tudom, miért épp az Érd központjától 2 km-re lévő Nagytétény-Érdligetig tart Budapest közigazgatási határa, de ez kicsit már off). Tehát buktam 76 forintot (meg azt a másik 2x100-at, amikor a búcsúztatásról jöttem haza).

A mai napra (márc.6.) a BEB-em még érvényes volt, és mivel az ösztöndíjamon még mindig ül az egyetem, jövő hétre halasztottam a bérletvásárlást és a mai napra vettem egy retúrjegyet. Kikészítettem a 125 forintomat a 124 forintos jegyemért (1 és 2 forintosok híján :-P), majd a név nélküli pénztáros kért további 5 forintot. Holott nem tudok hivatalos tarifaemelésről, és arról sem, hogy Budapest visszább húzódott volna.

Kíváncsi vagyok, kivizsgálnák-e a történteket xD

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr5369533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

winston01 2008.03.07. 12:06:21

Nyugtass meg, hogy nem adtál!

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2008.03.07. 18:28:39

Vettél volna két egy útra szólót (nem egyszerre), és akkor csak 120 Ft lett volna :)

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2008.03.07. 18:34:40

Én egy dolgot nem értek. Hogy lehet az, hogy a vonattal 5 km-es út busszal 10 ?(BEB bérlet buszra is jó fővárosunkon belül)

Vołz 2008.03.08. 05:17:47

erről amúgy nem a vasút tehet hanem a gkm. nekem is vannak ilyen "kerekítés"-es gondjaim:) (90%-os jegy) pl 52 forintból lett 55 (szerintem inkább 50-re kéne kerekíteni...) vagy 12 forintból 15 lett de ezek csak 3 forintos példák. a 6 forint erőssebb lehúzás...:D

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2008.03.08. 15:15:39

Ha jól sejtem, emberünk a busszal ésszerű útvonalon ment. Érdről ugyan van busz a Camponához, de onnan még át kell buszoznia 2 kerületet BKV-val, hogy egyetemet találjon (nem tudom melyikbe jár, de a BME vagy az ELTE TTK/IK van a legközelebb, 233E
busszal). Ha nem ide jár akkor még többet. Azonban, ha nem erre az elővárosi buszra száll, hanem arra ami az Etele térre megy, mint a vonat, akkor az ugye többet megy Budapesten kívül. És ugye miért ne ide jönne, ha egyszer innen van normális városi közlekedés, pl 7 gyors, vagy villamos.

A retúr pedig azért volt 130 forint, mert már nincs retúrkedvezmény, a 62 forintot pedig felkerekítették 65re (nehogymá bukjunk 2 forintot alapon) ami ugye retúrkedvezmény nélkül, 2vel szorozva 130. Már egy hete ennyi, ez nem a pénztáros lehúzása volt.

Akashi Kaikyo 2008.03.09. 20:22:10

Peti817172M · bveremiz.tk 2008.03.07. 18:34:40 !

Egészen egyszerűen azért, mert busszal hoszabb úton megy.

Punktum.
süti beállítások módosítása