MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Somogyban nyolc-tíz helyen óránként tíz kilométeres sebességgel döcögnek a vasúti szerelvények

2008. március 06. - georgejr
Forrás: sonline.hu

Meghökkentő, mégis igaz: Somogyban nyolc-tíz helyen óránként tíz kilométeres sebességgel döcögnek a vasúti szerelvények. Az Intercityk (IC) sem élveznek előnyt. Idén félmilliárd forint jut Somogyban a pályafelújításra.

- Pezsgőt bontok, ha átadják az új szakaszt – reagált a felújítás hírére szerdán egy somogyi vasutas. – Úgy tűnik, ha nehezen is, de sikerült összekaparni a pénzt. Persze csak karbantartásról van szó; Somogyban ezután sem repesztenek száz-húsz kilométeres sebességgel   a szerelvények.


Egészen bizonyosan így lesz, erősítette meg egy mozdonyvezető. Azt mondta: Feketebézseny előtt megcsúszott az ágyazat. Az érvényben lévő előírások miatt húsz kilométerrel haladhat a szerelvény. Tizenöt éve még nyolcvan kilométeres tempót  engedélyezett a főnökség.
– A Karád és Siófok közötti nagyjából ötven kilométeres szakaszon pedig harminc kilométerben maximálták a sebességet – mérgelődött egy másik MÁV-alkalmazott. – Szerintem a következő húsz évben sincs remény arra, hogy kicseréljék a síneket. Az utasok aligha áradoznak a három és fél órás út miatt. A vasúti kocsik ennyi idő alatt érnek a megyeszékhelyről Siófokra.

A hosszú út felkorbácsolja az indulatokat. Egy vasutastól hallottuk: az utasok nagy része alig bírja idegekkel a csigatempót. Több, általunk megkérdezett szakember szerint a dombóvári szakaszon is elkelne a felújítás. A gyorsvonat csaknem negyven perc alatt teszi meg a harmincegy kilométeres utat, a személy pedig öt perc híján egy órán belül ér célba. Az érvényben lévő korlátozás nem tesz kivételt a modernebb szerelvényekkel sem – az IC-sebességmérő órája legfeljebb negyvenes tempót mutathat.

Márciusban rajtol a pályafelújítás – ígéri a MÁV Zrt. A kaposszentjakabi megállóhelynél felújítják az útátjárót. Így az autósok könynyebben jutnak át.
– A Dombóvár-Gyékényes vonalon pályakarbantartási munkákat végeznek – számolt be Imre Lászlóné, a pécsi területi igazgatóság munkatársa. – Ennek célja a pálya állapotának szinten tartása. A műszaki paraméterekben nem lesz változás. A munkát a Mávgép végzi; ennek értéke 500 millió forint lesz.

Idén a tervek között szerepel a Dombóvár–Kaposvár vonalszakasz felújítása is. A részletek – döntés hiányában – még nem ismeretesek. Ellenben azt már tudni lehet, hogy a Kaposvár–Siófok vonalon március 25-étől 28-áig dolgoznak a karbantartók. Ezért az esti órákban Mernyéig, illetve Felsőmocsoládig vonatpótló autóbuszok közlekednek. Hasonló megpróbáltatásokra készülhetnek a Jákó–Nagybajom és Somogyszob között közlekedő járatok utasai. Március 17-étől 19-éig ők is buszoznak.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr55367935

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

oolajtoo 2008.03.06. 13:06:40

"Somogyban nyolc-tíz helyen óránként tíz kilométeres sebességgel döcögnek a vasúti szerelvények"

fejérben is itt-ott, naés?

Akashi Kaikyo 2008.03.06. 17:09:35


A 98-ason is. És még számtalan helyen.

Attila31 2008.03.07. 01:11:11

A szokásos MÁV duma,lófasz egy kalap semmivel!Semmi nem változik,szinten tartják a 40km/h-t...nevetséges.

KRobi 2008.03.07. 01:35:45

Én az említett vonalon járok hetente 2x Kaposvár és Tab között! megmondhatom egy élmény! néha legszívesebben kiugranék és megtolnám

Nagymoli 2008.03.07. 22:15:00

Én szerettem vonattal utazni. De sajna minden járművel szemben elvesztette az előnyét. Busznál nem olcsóbb. Lassabb, ritkán jár.. És be akarják amúgy is szüntetni felénk. Ha a lenyúlt pénzekből inkább a vasuti pályát újították volna, most nem a vasutasokat szidnák feleslegesen. Aminek semmi értelme, nem ők tehetnek róla... Tényleg állami tulajdon...

vasútbarát (törölt) 2008.07.09. 23:19:58

Imre Lászlóné neki még azt sem szabad elhini amit kérdez, anyit ér mint a névtáblája! Egyébként valóban felháborító a sok valótlan mondás a MÁV PÉCSI IGAZGATÓSÁGA tájékán, ezen a terülten sorba szünnek meg a megállók, állomások, vasútvonalak és már a vonatjáratok is. Egyébként tökletessen eyget értek a helyi médiában olvasottakkal, ahogy azzal is hogy felháborító a Somogy Intercity vonat megszüntetése, de hála isten vannak Kaposváron lelkes vasútbarátok, akik az Önkormányzatokhoz hasonlóan tiltakoznak és aláírásokat is gyűjtenek az utasokért a vasútasokért és a vasútbarátokért! Remélem sikerül elérniük valamilyen eredményt és végre egyszercsak lesz jó pálya és jó vasúti közlekedés Somogyban is és a kérdéses IC járat is tovább üzemel a jövőben.

lurkó 2008.07.22. 12:26:31

Dombóvár-Kaposvár szakaszon ennél is roszabb kicsivel a helyzet. Az stimmel hogy 31 km a táv de az IP,és IC vonatok teszik meg 45 perc alatt személyvonat menetideje 1 óra 7 perc. Van itthon egy 1989-es menetrendkönyv. Ugyanez a szakasz Expressz vonattal 22 perc személyel 45 perc

Annabelllácska 2009.01.28. 15:56:32

Nem tudnátok segíteni!?
A Pécsiek (MÁV-osok, ha igaz) kitaláltak egy olyan rendszert, talán az a neve: FOR (szóval ilyesmi), talán ért hozzá valaki, a lényege: az eddigi országos és nemzetközi távírati rendszert (ez jelenleg fax volt, és számítógép (GEPARD) aránylag jól működött, de kellett hozzá országos szinten kb. 80-90 ember, akiket most a "FORRÓ" rendszer miatt lapátra tettek, nos a "FORRÓSOK" ha a pletyka jó akkor természetesen felvettek egy rahedli pénzt ezért, ugyan még nem biztos, hogy működik de megpróbálják, és 2009.02.01-jével az embereket lapátolják,kényszerszünet stb., Ezek az emberek 40-50-55 évesek ezer éve ezt a munkát csinálják.
Természetesen a végzettségük ennek megfelelő, más lehetőség nem akad. Ja és a MÁV-nál a legújabb működő rendszer HUMÁNPARTNER: ő adja a létszámot és ő veszi el. A nyakkendős 20-30 éves URAKNAK kiadják, hogy ezeket lapátra kell tenni. Ezt ők kedvesen, néha talán udvariasan a pofádba vágják: Na nyugdíjba még nem mehetsz hiába van 40 éves munkaviszonyod és így tovább. Szóval nyomozzátok már ki kitalálta ki ezt a frankó rendszert, hogy még nem bírtak ki 5-8 évet, hogy ez a korosztály békében elmenjen nyugdíjba!!???
Azért vagyok felháborodva: jól belelátok a MÁV rendszerbe (több mint 40 éve volt rá alkalmam), Mióta nem értő emberek vannak a vezetői részen (tisztelet a kivétel), de rengeteg a FŐNÖK és ott kellene kezdeni a tisztogatást, szóljatok Gyurcsinak is a vasútnál is lehet spórolni le lehet váltani egy-két-sok vezetőt ott lehetne spórolni, mivel az ő fizetésük nagyon magas, a melósé 40 év ide, 40 év oda, csak 100 eft körül van. Szóval ha tudtok biztatót: az email címre is írhatnátok: prucsok55@citromail.hu