MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Keleti szerintem is...

2008. március 05. - georgejr
mechba újabb írása:

Mechba tegnap este megpróbált vonattal utazni. Még jó, hogy előreváltott jegye volt...

A Keleti pályaudvar melletti parkolóban szakszerűen leparkoltam, majd a naaagy óra alatt bementem az épületbe. Kerítés, kertkapu, sárgamellényes bűnöző elkéri a jegyem. Megnézegeti, hümmög valamit, elrakom. Batyu újra összeszed, tovább.

A 9. vágány mellett megyek, a 7. vágányra volt jövendölve a vonatom. Ismét kerítés, kertkapu. Sárgamellényes mancika utánamkiabál, hogy "Hahó, hahó..." Ennek az intelligens, majdhogynem baráti felszólításnak nem tudtam ellenállni, ismét lepakoltam, muitattam, összeszedtem, továbbmentem.

A 7-8. vágányok között ismét kerítés, kertkapu. Lerak, kiszed, mutat, elrak, anyázik, felszáll. Csak háromszor mutattam meg a tikettem. A 6. vágány mellett láttam a kocsiból egy gyrosost, jó lett volna így böjt idején, de letettem róla, négy mutogatást nem ért a szendvics.

 

De ez még csak a kezdet (Start)?

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr45367556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

napali (törölt) 2008.03.05. 22:57:19

Miért, ti hogyan csinálnátok meg ezt? :)

Ashi Valkoinen 2008.03.05. 23:01:40

Mondjuk úgy csinálnám meg, hogy vágány 1-5-re járatnám az összes elővárosi, zónázó, illetve személyvonatot, a többire pedig IC, EC, gyorsvonatokat. Ezek utazóközönségét a jegyvizsgálók a Budapest közigazgatási határán túl lévő első megállóig csúcsidőn kívűl ellenőrizni tudják, az elővárosi szerelvényeknél, ahol könnyebb a bliccelés, ott meg peronkapu lenne. Szvsz ennyi.

martinasz 2008.03.05. 23:15:09

És ezfordítva is igaz,ha valaki a 7-es busztól a Thököly út felöl jön és a vonata meg a tizenvalahanyadikról megy!

Akashi Kaikyo 2008.03.06. 06:02:39



Inkább az kelene, hogy rendesen megnézzék, hogy milyen birkát állítanak a peronzáró kapukhoz, mert a mai színvonal a béka segge alatt van. Tegnap a 140-esen teljesen megdöbbentem, hogy milyen intelligens volt a v.j. Valami ilyesmi kellene a kapukhoz is.

petya.bacsi 2008.03.06. 07:54:02

Ashival értek egyet. Engem a szolnoki zónázó (tehát a 120a-s szakasz) szokott átlag érdekelni, ami eddig az 1-5 vágányokról indult, pár hete viszont percekkel az indulás előtt tudjuk meg, hogy 1-13 közül vajon honnan indul, sőt a kiírásnak sem lehet mindig hinni.

A MÁV helyében bevezetnék egy emelt díjas számot, ahová SMS-ket lehet küldeni, és aki eltalálja, vajon honnan indul a vonata, azok közül 1 (egy) ember gond nélkül átmehet a jegyellenőrzőkön, és kapna egy "Áj láv MÁV" pólót.

Egyszerűen szánalmas, amit a MÁV csinál 2008-ban! Töketlenkedés, fejetlenség, késések, elcseszett és ésszerűtlen menetrend, kosz - na meg magyarázathegyek, feltéve ha épp nem sztrájkolnak. Ilyen teljesítmény mellett ne sírjanak, hogy fogy az utasszám - saját maguk teremtették elő ezt a helyzetet.

Tőlünk pár száz kilométerre érdekes, hogy nincs fennakadás az ilyen jegyellenőrzős dolognál, nálunk még ezt sem tudják normálisan megcsinálni.

Eleve nem az utolsó pillanatban kellene kiírni a vonatot, eleve meg kellene határozni, amit Ashi is írt, nem pedig hasamra ütök és két fogpiszkálás között majd valahová betolom a vonatot.
Aztán mikor mint a lezúduló víz megindul az utazóközönség percekkel az indulás előtt, hogy legyen helye (ugye, nem kihasználtak a vonatok...), ne lepődjenek meg a kedves kapunálló vasutasok, hogy átrobog rajtuk nagy sebességgel a Tisztelt Utazóközönség.

Siendor_ (törölt) 2008.03.06. 09:11:58

Az lehet hogy utolsó pillanatban van kiírva a vonat, de vannak szép sárga falragaszok "Induló vonatok" címmel, és oda rá van írva hogy melyik vágányra fog menni. És az esetek 90%ban onnan is megy...

grimbusz 2008.03.06. 10:36:29

Engem az érdekelne még ezzel kapcsolatban, hogy a leszálló emberek jegyét/bérletét miért kérik el? Hiszen ha leszálltam, akkor elvileg ugyebár ellenőrizték a jegyemet már a vonaton.

A zónázókat tényleg, miért nem lehet úgy ahogy eddig volt az első 5 vágányról indítani?
Azt eddig tudta az ember. A 7-esről, vagy a 30-asról leszállt az ember és akkor a posta melletti kis lyukon be lehetett futni. De ezek után az is lehet, hogy a Délibe teszik ki...

petya.bacsi 2008.03.06. 10:45:08

Siendor_: ez hatalmas tévedés... még a táblán kiírt adat sem 100%...

timla 2008.03.06. 11:13:43

Siendor_!

"És az esetek 90%ban onnan is megy..."

A maradek 10%-ban meg valtsak uj helyjegyet, es mennyek a kovetkezo vonattal?

timla

RohanóPatak (törölt) · http://varhegyi.myminicity.com/ind 2008.03.06. 11:44:46

Fontos!
Jegy zsebrevág és bármikor felmutat, vonaton eltesz.

Blackmore 2008.03.06. 17:59:06

Siendor_: a 15:20-as szolnoki zónázó a legutóbbi 3 utam alkalmával ment a 12., a 13. és az 5. vágányról. Ráadásul azt tipikusan percekkel indulás előtt írják ki. Egyébként ma én is így jártam, ahogy Mechba, csak nekem szerencsére bérletem van.

petya.bacsi 2008.03.06. 18:26:11

Blackmore: na, akkor Te is be tudsz számolni arról, amiről mát többször írtam, a "sáskajáráshoz" hasonló eseményről, amit ilyenkor mi, utasok teszünk a MÁV hülyesége és korrektnek kicsit sem nevezhető utastájékozatása miatt. Ráadásul sokszor még be sincs tolva a vonat... a peronon meg ezerrel megy a helyezkedés.
süti beállítások módosítása