MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

7 év alatt 38 percet nőtt a menetidő

2008. február 06. - georgejr
Ez brutálisabb mint az emelés mértéke, amit kedvenc pléjerünk akar....


Szia!

Örülök, hogy létezik ez az olal, nagyon jónak találom, ideje lenne hogy tényleg elkezdődjön már vmiféle fejlesztés, ésszerűsítés a MÁV-nál ami nem is pénz kérdése énszerintem.
Nekem amugy csak annyi lenne az észrevételem, hogy régebben sokszor mentem Siófokról Budapestre, és vissza vonattal, de az északi part után a balatoni déli parti vasútvonalat is teljesen megölte a MÁV. Még emlékszem, 7évvel ezelőtt, 1:óra és 22perc volt az IC menetideje. Most ez jelenleg több mint 2óra!

Ennyire leromlott a pálya minősége? Azon már fenn sem akadok, hogy a kocsik milyen állapotban vannak, de félelmetes lett a menetrend is. Nincs normális vonat Siófok és Pest között. És akkor én még szerencsés vagyok, mert nem Nagykanizsáig kell utaznom, ugyanis ez még 1x ennyi idő!
Gondoltam megírom, mert nagyon dühít a tehetetlenség!

ui: Létrehozhatnál egy buszos oldalt is, mert a VOLÁN dolgozók egy megint csak külön állatfaj, még hülyébb rendszerrel mint a MÁV-nál!

Köszi szépen!

Létre is jött, már régen terveztem a dolgot:
Akinek volános panasza van ide tessék jönni:
volanosdi.blog.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr16327463

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

movhu 2008.02.06. 10:56:51

Ezt hívják a MÁV-nál szolgáltatás fejlesztésnek. Közben meg vakarják a fejüket, hogy miért van egyre kevesebb utas. Vajon miért?
Talán, ha egyszer időben indulna a vonat, ha egyáltalán indulna, ha egyáltalán megérkezne időben. Hahahah :)

Nagymoli 2008.02.06. 11:10:42

Nem merik fejleszteni, mert még a végén elérik, hogy hamarabb megérkezünk, mint ahogy indultunk.. :-D ezért a fékezés van mindenütt előírva...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.02.06. 11:14:43

Nos, ehhez sak annyit, hogy van választási lehetőség (itt, ebben az esetben)!

Siófok, autóbusz állomás 17:30
Budapest, Népliget 19:00
menetidő : 1:30

Kellemesen, az autópályán ...

Epokit Drive 2008.02.06. 11:27:55

Régen, a 90-es évek közepe táján, amikor az első IC-k elindultak a déli parton, jártam velük Siófokról Bp-re. Amin csodálkoztam, hogy az IC, ami Siófokon (~25 e fő) megállt, az Szfehérváron (megyeszékhely, ~120 e fő?) simán csak lassított, és a külső vágányok egyikén továbbment. Pedig a városok összekötése valóban gyors vonattal így lenne értelmes, hiszen N.kanizsáról elvileg nem csak Bp-re vagy Siófokra lehet utazni. Ha azóta a MÁV még okosabb lett, azt nem csodálom. :(

Ed

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.02.06. 11:31:39

nem csak arrafelé nőtt a menetidő...

volanosdi blogért kaptok 10 pirospontot. (off)ja és ott enyém a global-legelső komment ami nem elsőzés ráadásul(on)

nyekk 2008.02.06. 11:50:08

Már a régi 1 óra 22 perces mentidővel sem lettek rosszul az utasok a túlzott sebességtől.
és még van pofája a MÁV-nak óriásplakáton hírdetni, hogy 120-al a dugóban vonattal, vagy valami ilyesmit. A vonalak 90 %-án csak vánszorognak a vonatok. Persze amilyen a MÁV-nál a szervezettség, lehet, hogy jobb is, hogy nem megy gyorsabban.

xszolixxx 2008.02.06. 11:51:11

1998 Bp-Mátészalka 4óra 30 perc
sima gyorsvonat + személy

2008 Bp-Mátészalka 6óra 30 perc
Debrecenig IC onnan IP

Azért ez fejlődés a javából.

groovejet 2008.02.06. 11:53:08

az a baj, hogy évtizedek óta csak igérgetés megy...

Retekbácsi 2008.02.06. 11:59:14

...nem csak a világegyetem tágul, de kis országunk is, úgy tűnik...

PTibor (törölt) 2008.02.06. 11:59:55

A Bp-Cegléd-Szolnok vonallal is ez van. Anno 58p volt a menetidő. Most 1:15p.
Anno nem állt meg zuglóban meg a kökin, most megáll. de miért? az IC nem azért IC, hogy ne álljon meg minden bokorban?

A balatonnál is ez van, ráadásul ott csak egy sínpár van, ami szintén bonyolítja a dolgot. Pedig nem lenne bonyolultabb úgy megszervezni a menetrendet. Ráadásul az ütemesben ott a lehetőség, hogy csak 1-2 órát kell igazán megtervezni, hogy ott klappoljon minden, aztán már csak ctrl-c ctrl-v.
Viszont (akkor) be kéne tartani a menetrendet, kő keményen.

OkoskaTo:rp 2008.02.06. 11:59:59

A szegedi IC szintén hasonló lassuláson ment keresztül, és akkor még nem is a gyorsvonattal való egybevonásra gondoltam.

A váci vonalat is csak azért rakták valamennyire rendbe, mert az volt a legégőbb, hogy már százhatvan évvel ezelőtt is gyorsabban odaért a vonat, mint most.

farman 2008.02.06. 12:07:20

pécs szintén bejelentkezik!!!
már régóta megint 3 óra felett! (ill. 2:54 és 3:08 között)
volt ez már 2:30 alatt is.
most meg minden kutyaszarnál megáll az IC!

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2008.02.06. 12:14:02

Én Fonyód-Bp között szoktam.
Már lassan a sima gyorsvonat sebessége lesz. Van közöttük menetidőben kb 20perc???
Miközben az IC csak pár állomáson áll meg.
Ráadásul már mindenhol ezek a piros kocsik mennek. Gyorsvonat, IC? tökmindegy.
Csak a plusz pénzt varrják le.

VVega · https://debugme.eu/ 2008.02.06. 12:14:52

Csak a több megálló eredményezi ezt a lassulást v vki tud más okokat is? Nagyon érdekelne, mert ez egy vicc.

Dee_ 2008.02.06. 12:15:54

Van már Volános blog. :)
volannalutazunk.blog.hu

movhu 2008.02.06. 12:17:48

A lassulást az is okozza, hogy a vasutasok egyre kevésbé szeretnek dolgozni, és egyre kényelmesebbek. Mi már, hogy utasok is vannak? Az olyan zavaró. Legjobb lenne, ha a MÁV egy nagy villanyvasút játék lenne, utasok nélkül. A vasutas szempontjából ez az igazi.

Turmion Kätilöt 2008.02.06. 12:21:37

Noname Cowboy:
Ráadásul azokon az 1. 2. osztály közt sincs különbség, csak kijelölnek egy 1.o. kocsit és kész. Ha Siófokig ekkorát nőtt a menetidő, el lehet képzelni keszthelyig, Szentgyörgyig mikorra ér. Az hogy az IC egyre több helyen áll meg, azt vonja maga után, hogy a gyorsvonatok eltűnnek v. még töb helyen állnak meg.

PTibor (törölt) 2008.02.06. 12:23:19

A váci vonal amúgy a legjobb példa a helyzetre. Amikor megépítették, sokkal gyorsabb volt. Viszont nem volt ennyi megállója mint ma. Sződliget kivételével 3 megálló/település, ami nem kevés, így lassul a vonat, persze ez elővárosi.
Persze volt gyorsvonat, 2003 környékén jártam arra rendszeresen. Aztán mostanság már nincs. Van helyette zónázó.

Amúgy érdekes ez, mert a zónázók nem állnak meg a pályaudvar és a zóna külső széle közt, míg az ICk igen. Na ezt magyarázzátok el nekem :)

Fikázó · http://zsarufika.blog.hu/ 2008.02.06. 12:23:46

örüljetek, hogy van még vasút egyáltalán!
ha nem lesz, akkor majd visszasírnátok ezt is...

AlexMcCormick 2008.02.06. 12:28:59

Ööö... most ezen a híren meg kellett volna lepődnöm? :P

farman 2008.02.06. 12:34:55

" Fikázó · zsarufika.blog.hu/ 2008.02.06. 12:23:46
örüljetek, hogy van még vasút egyáltalán!
ha nem lesz, akkor majd visszasírnátok ezt is... "

hááááát! ha rajtad múlna, tán még most is lóvasút lenne, nem? az is jó volt...

jenson 2008.02.06. 12:53:09

nem jó poén, de most 3 napnál tart a menetidő, és ahogy a híreket olvasom, pétekig csak nőni fog :-(

osztovata 2008.02.06. 13:01:47

Csak hogy egy rekordot ozzátegyek: Bécs-Budapest 3h55...
Hív a vasút vár a MÁV:)))

Most jöttem haza Kölnből, ami azért nem Németország legnagyobb városa. A főpályaudvaron kb 2 percenként indul egy vonat, és van kb 10 percenként S-Bahn. A reptérre is. Ott áll meg alatta. Nem felüljárózni kell meg bohóckodni a lépcsőn.

A vársoban persze van kiterjedt villamos hálózat is.

A vonatom meghirdetett időhöz képest úgy indult, hogy 00mp-kor bezárta az ajtókat, és 12mp múlva elindult.Ja, és angolul is bemondják az állomást...

OkoskaTo:rp 2008.02.06. 13:16:19

PTibor: És vajon miért kell az IC-nek is megállnia a Nyugati mellett Ferihegyen, a KöKin, és Zuglóban is? Lehet, hogy a Mávnál valakinek porblémája van a külföldi szavakkal, és intracitynek hiszi az IC-t?

Bástya elvtárs (törölt) 2008.02.06. 13:49:26

1993-ban utaztam Németországban vonattal. Bielefeldből elindult a vonat, 18perc 34mp múlva megállt Hamm állomáson. A távolság 50km! Ja és nem ICE vagy TGV volt, hanem sima gyorsvonat.

tomi79 2008.02.06. 20:36:57

Okoska Törp
Azért az említett három megállónak van némi értelme.
Ferihegy: nemzetközi repülőtér (még jó, hogy az IC-k is megállnak), így közvetlen vonat van a reptér és Szeged, ill. Debrecen között.
KöKi: tömegközlekedési csomópont, aki Dél-Pesten lakik, nagyon sok időt megspórol, hogy ott át tud szállni metróra, buszra és nem kell bemennie a Nyugatiba.
Zugló: átszállás a 7-es buszra a Keleti pályaudvar és a belváros felé...

Adani 2008.02.06. 21:43:27

A szegeid gyorsnál inkább az a gond, h megáll Nagykőrösön Kisteleken meg Szatymazon is, ahol eddig nem áltl meg IC. De ez az ára az órás ütemeknek, egyvágányú pálya és a keresztezések miatt meg kell állnia.

Csilla08 2008.02.06. 22:26:24

Én egy keszthelyi lány vagyok. Budapesten tanulok egyetemen. Ez az utolsó félévem, az órarendem pedig katasztrófális! Ugyanis sokszor fél 8-ig van gyakorlatom, és egész egyszerűen nem tudok semmivel sem haza jutni! Van egy vonat fél 10-kor indul és másnap reggel fél 6-ra ér le Keszthelyre! Busz sincs, az utolsó elmegy 18:40-kor. A buszokra nem panaszkodok, bár mostanában sokat késnek, de csak a pesti forgalom miatt. A vasúti közlekedésünk katasztrófális helyzetben van! Koszos vonatok, cammogó járatok...
Tényleg így van jól, hogy Magyarországon mindent vissza kell fejleszteni? Nem tudom hová jutunk ezzel a mentalitással!?

pat bateman 2008.02.07. 08:23:38

az a baj, hogy a máv maga egy komédia. a hangosbeszélő fennen hangon bemondja, hogy "kérjük ügyeljen a tisztaságra", aztán az ablakokon sem lehet kilátni. nem azt mondom, hogy zsír új szerelvényeket állítsanak be, de miért nem lehet egy kicsit jobban takarítani a régieket. egy közepes-alapos suvickolás csodákat tenne, igazán észrevehető eredményt lehetne elérni. de amíg az alkalmazotti állomány is olyan amilyen, addig mit várhatunk?
amíg sokszázezret kereső egy "ex"politikus - Gaskó - cérnaszálon rángatja az átlag 150 ezres bérrel rendelkező egyszerű máv-dolgozókat, addig nem lehet ezt a sztrájkot NEM politikának hívni. a fidesz meg kussol serényen és dörzsöli a tenyerét, hogy hátha kitart ez a törvénytelen és pofátlan akadályoztatás március 9-ig...

egyszerű politikai játszma: dühöt kell dobni az egyszerű polgár elég, hogy legyen miért-kire haragudnia a választáson, ha tájékozatlan bólogató-emberként behúzza a 3 igent...

tistedur 2008.02.07. 08:47:12

a balaton déli partján egy csomó helyen be van lassítva a vonat a pálya miatt..ugyanez a helyzet székesfehérvár-budapest között..:(
a vonat átlagsebessége 60 km/óra

pat bateman 2008.02.07. 08:50:54

azt meg még elfelejtettem említeni, hogy az ügyfélbarát tájékoztatás ugye a béke segge alatt van... az egyszerű utasnak - nem elég hogy állandóak a késések - úgy kell lesnie, hogy vajon jó megállóban száll-e le? (ha este van, a helyzet még rosszabb.) nem tudom, de valami hangosbemondóval meg lehetne oldani a dolgot vagy a kalauzok - az általában nem hosszú szerelvényen - végigmehetnének, hogy tájékoztassák az utasokat. persze megin' csak beleért a kezem abba a bizonyosba...