MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

tudjuk, gondolkozunk, hogy mit csináljunk..

2008. január 28. - georgejr
Amikor a Kerepesi úton azon gondolkodnak mit csináljanak... Áááááá ez fáj, legalább az Direkt ne mondana bullshitet.... Bár a jogosítványos dolgot nem értem. De a két kalauz megérdemli, hogy dícséretben részesüljenek! Javaslom a MÁV-Start vezetésnek a dolog megfontolását. Most komolyan!

Hello,

szeretném gazdagítani a blog tartalmát egy történettel, mely tegnap esett meg velünk, utasokkal. A lényeg: már megint álltunk vazze..
 
Üdv: Szilvia
 

Tegnap (2008. 01. 27.) a Déliből a 17:25-ös  vonattal indultam el Tatabányára (a vonat egyébként Komáromba tartott). Kelenföld az első megálló, kb. 2 perc az út, ott álltunk 15 percet. Később, mikor elindultunk, Biatorbágynál közölték, hogy felsővezeték-szakadás van, és bizonytalan ideig nem indulunk el. Megint állunk vazze. Aztán mondták, hogy 50 perc múlva indulunk...hurrá.


El is indultunk és kb. 2 percig utaztunk is, amikor egy nagy csörrenésre  lettünk figyelmesek: megint felsővezeték-szakadás és ráadásul a vonatról letört az áramszedő. Láttuk,ahogy leesik és még szikrázott is.

Fél órán belül megérkezett a segítség: az első kérdésük az volt, hogy miért nincs a mozdonyvezetőn az egyenruha. Elkérték a jogosítványát és a szemüvegét, majd elmentek és otthagytak minket. Vártunk.

 Már kb. 3 órája álltunk a  semmi közepén, amikor az egyik utas mondta, hogy felhívták a

06-40-49-49-49-et, hogy mi a helyzet, és mégis, küldjenek már segítséget. A válasz: tudjuk, gondolkozunk, hogy mit csináljunk..

Ez már másfél órával a 2. megállásunk után történt. Addig türelmesek is voltunk, amíg nem indult el a közlekedés a másik sínen. Sorra mentek el mellettünk  vonatok mindkét irányba, mi pedig ott ültünk kabátban a jéghideg vonaton és vártunk. Aztán mondta a kalauz, hogy nem tudnak segítséget küldeni, mert nem vállalják a felelősséget, hogy az utasok a síneken mászkáljanak, de teát tudnak küldeni. Ez akkor történt, amikor már csak egy villany világított és már a wc sem működött...

Kb. 4 óra ácsorgás után a kalauz annyit tudott elérni, hogy majd ő vállalja a felelősséget az utasokért és átszállhatunk egy másik vonatra. Ekkor azt mondták neki, hogy jó rendben, akkor még valakit felhívnak és megmondják ezt neki. Ha ő is vállalja a felelősséget, akkor rendben van. Szerencsére vállalta.

Egy óra múlva jött is a vonat és átugráltunk rá (szó szerint) a kalauzok és az időközben kiérkező rendőrök segítségével (saját felelősségünkre). 5 óra után elindultunk végre. Természetesen az amúgy sem olcsó jegyárat ezek után sem kapjuk vissza…

Köszönet a két kalauznak, akik mindent megtettek és tartották bennünk a lelket. Ki tudja meddig fagyoskodtunk volna még ott, ha nem vállalják a felelősséget értünk…

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr61314627

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Turmion Kätilöt 2008.01.28. 13:24:58

Mielőtt valaki mávval utazna. Tekintse meg az időjárás előrejelzést. Ha havazás várható, ne menj vonattal ! Ha szélvihar, vihar várható, ne menj vonattal ! Ha kánikula van, ne menj vonattal !

hard 2008.01.28. 13:36:39

Tudsz olyan meteorológiai pillanatot mondani, amikor lehet?

Törzsgyökeres szentesi 2008.01.28. 13:49:29

Nekem erről ez az egészről a Belga az a baj című száma jut eszembe.
Ha esik az eső az a baj,
ha nem esik az eső az a baj,
ha fúj a szél az a baj
ha nem fúj a szél az a baj.
ha 20-as lassú van az a baj,
ha 30-as lassú van az a baj,
ha 70-es lassú van az a baj,
ha 160-as lassú van /olyan nem lehet/ az a baj.

Altrix 2008.01.28. 13:55:31

A felsővezeték-szakadás és áramszedő törés bizonyára komoly dolog. Ennek megfelelően kellene a zavarelhárítást megtervezni, megszervezni, ami a jelek szerint nulla.
Régebben történt: áramszedő törés miatt vasárnap este a nyílt pályán elakadtunk. Több mint háromórás késéssel vontattak el bennünket a helyszínről. Kora tél volt, fűtés ugye ilyenkor nincs.
Mint később megtudtam, a vasúti zavarelhárító jármű nem indult be. A közúton kiérkező munkások először meg sem találták a vonatot. Sok idő ment el ezzel is. Aztán kiderült nincs náluk szerszám. A közeli tanyára kellett elmenniük az ottlakóktól kértek kombinátfogót, drótot, amivel a törött áramszedőt le tudták kötni...
Nem is folytatom, szó nincs rá mi folyik itt.

Fedup Sári 2008.01.28. 17:07:36

Érdekes, gebaszfennforgáskor én már többször szálltam át (a többi utassal együtt) a szomszéd vágányon megálló vonatra, és soha nem problémáztak, hogy ki vállalja a felelősséget.

Hozzáértők, miért nem úgy oldják meg, hogy egy dízelmozdony elmegy a szerelvényért, és a sérült villanymozdonyt otthagyva elhúzza a legközelebbi állomásra a kocsikat?

Jack/rendetteremt/ · http://www.youtube.com/watch?v=SBPvrOdFm00 2008.01.28. 21:22:25

Na ez kemény!Ezt mikor látjuk matricán viszont?"Utazás csak saját felelősségre"
GIGALOL.

Törzsgyökeres szentesi 2008.01.28. 22:16:55


Hozzáértők, miért nem úgy oldják meg, hogy egy dízelmozdony elmegy a szerelvényért, és a sérült villanymozdonyt otthagyva elhúzza a legközelebbi állomásra a kocsikat?

A villanygép meg ott marad a pályán?
A törött áramszedővel a gép szolgálatképtelen. A nyílt vonalon meg sok idő elmegy azzal, hogy dízel ráakad a leragadt vonatra és behúzza a következő állomásra.
Én az állomási tartalékszolgálatot hiányolom. Azzal 30 perc alatt le lehetne szedni a pályáról a lerobbant szerelvényt.

Ashi Valkoinen 2008.01.28. 23:15:07

"Hozzáértők, miért nem úgy oldják meg, hogy egy dízelmozdony elmegy a szerelvényért, és a sérült villanymozdonyt otthagyva elhúzza a legközelebbi állomásra a kocsikat?"

Mondjuk azért, mert nem villanymozdony van és kocsik, hanem egy dpula Flirt volt. A vonat utoljára (19:45 körül ma) Herceghalom állomáson tartózkodott, és nem túl sok életjelt adott.

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2008.01.28. 23:29:28

miért kéne a villanymozdonyt ott hagyni?
spagóca feszmentesít, szerelvény elvontat (előre/hátra... tökmindegy). Inkább az a ciki, hogy nincs kéznél egy dízel sem a vasútállomásokon... :S

Adani 2008.01.28. 23:29:29

És azt nem lehet elhúzni egy dízelmozdonnyal? Láttamm ár olyan képet mikor akkor vadiőjnak számító és agyondicsért Dezsőt ( Desiro), ami lerobbant húzott egy régi Szergej.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2008.01.29. 04:34:57

A Flirteken,Talenteken,Desirókon,Usgyikon középütközö van, a dízelmozdonyokon oldalütköző. Persze közdarabbal megoldható, de az meg nincs minden bokorban :p

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2008.01.29. 04:36:05

Egyébként a legviccesebb, hogy a Flirtnek két szedője van mégis fekve marad, ha az egyik eltörik. Innentől kezdve akár le is szerelhetnék az egyiket, úgyse ér semmit.

Altrix 2008.01.29. 07:40:11

Nem lenne ennyi felsővezeték-szakadás (és az ebből következő áramszedő törés), ha a vasúti pályához is olyan messze lennének a fák, mint az autópályákon. Ott megoldották. Ott ha kidől egy 30m-es fa, még mindig legalább 30m-re van a pályához.
A zavarelhárítás idejét pedig nagyon nagy mértékben megnöveli, hogy a munkások lakáson töltött készenlétben vannak. Mire összeszedik őket néha 30-50km-es körzetből közúti kocsival, ez rengeteg időbe telik.
Régen munkahelyi készenlét volt, "pillanatok alatt" a helyszínen voltak.

Fedup Sári 2008.01.29. 09:04:11

Gondoltam, legalább az utasok nem üldögéljenek ott órákat, ha már a mozdonnyal nem tudnak mit kezdeni vmi miatt... de ha motorvonat volt, akkor persze más a helyzet. Mondjuk felénk a villanymotorvonat kocsijait V43 húzza.

Ashi Valkoinen 2008.01.29. 10:15:04

A legközelebbi dízel Budaörsön van, illetve Tatabányán. Biatorbágyon csak egy agyongreffezett pályafenntartókocsi van.

Altrixnál a pont, a fákat illetően. Ahogy elnézek egy-két vonalat, a fákat direkt űltették a vasúti sínek mellé, gondolom még a régi rendszerben, hogy álcázzák. Ezzel is le lehetne számolni.