MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Katonatelepi kálvária

2008. január 25. - georgejr
Úgy látszik az ütemes menetrendet, a kis települések lakói ütemesen megszívták. De kedves levélíró, nyugodjon meg, az említett IC vonatokon vannak gyorsvonati kocsik is.
Remélem ennyiben tudtam segíteni.


Kedves Blogszerkesztő!
 
Nem tudom mennyire tűnhet fontosnak egyáltalán a problémám a mai világban, de az utóbbi időben többször is felbosszantott ez az eset annyira, hogy nem tudom tovább szó nélkül tűrni a dolgot. Arról van szó, hogy ugye 2007. december 8-tól (vagy 9től) a MÁV új menetrendet adott ki. Mivel én hetente járok a Budapest-Kecskemét-Budapest vonalon ezért természetesen első dolgom az volt, hogy megnézzem az új menetrendet az elvira.hu-n, ahol is megdöbbentem láttam, hogy csak IC vonatok közlekednek a fent említett vonalon. Legalábbis a menetrend szerint... Gondoltam felhívom a MÁV-direktet ami ugye arra hivatott, hogy "megfelelően" tájékoztassa az utazókat 0-24 a menetrendekről és más MÁV-val kapcsolatos információról. Magával a telefonbeszélgetéssel semmi gond nem volt, a hölgy udvarias volt és válaszolt is a kérdésemre, más kérdés, hogy mint később megtudtam ő maga sem tudta, a helyes választ. A hölgy ugyanis azt mondta, hogy tényleg nincsenek már gyorsvonatok azon a vonalon, helyette csak IC közlekedik. Mit ne mondjak ez elég nagy sokk-ként ért mert ugye annak aki hetente akár többször is jár ezen a vonalon nem mindegy hogy alkalmanként akárcsak párszáz forinttal is többet vagy kevesebbet kell fizetnie, nem is beszélve a diákokról akik Szegedre járnak. Majd később mikor egy kalauzzal sikerült beszélgetnem erről a dologról, mosolyogva közölte velem, hogy szó sem volt arról, hogy nem lesznek gyorsvonatok azon a vonalon és most is ugyanúgy közlekednek ahogy eddig, mellesleg szerinte a MÁV-direkt semmit sem ér és mindig inkább a kalauzokat kell megkérdezni az ilyesmiről.

Ez volt az első gondom az új menetrenddel kapcsolatban. A második akkor jelentkezett amikor az a megoldást választottam, hogy Ceglédig megyek gyorsvonattal ott pedig átszállok személyvonatra amiről le tudok szállni Katonatelep megállóhelyen. Így nem kell bemennem Kecskemét központba, és még olcsóbb is a jegyem valamennyivel. A "régi" menetrenddel mindig sikerült elérni a csatlakozást, amióta viszont az új van már nagyon sokszor előfordult, hogy akárcsak 2 perccel is de lekéstem, mert persze a csatlakozás nem várja be a másik vonatot... Arról meg aztán tényleg nem én tehetek, hogy sokszor két állomás között a semmi közepén áll a vonat akár 5-10 percet is ami megjegyzem pont elég ahhoz, hogy ne érjem el a csatlakozást, ugyanis az átszállásra idő alapból is nagyon kevés. Szóval újabban az a helyzet állt elő, hogy megérkezem Ceglédre és ott már hűlt helyét találom csak a személyvonatnak. Persze a következő két óra múlva jön, nekem meg nincs kedvem adott esetben este 9kor két órát várni egy vonatra a ceglédi állomáson, szerintem érthető okoknál fogva. Ráadásul, ha eszembe jutna reklamálni, hogy akkor legalább annyit fizessenek ami Ceglédtől Katonatelepig lenne, mert elmegyek inkább busszal Ceglédről akkor minden bizonnyal nemhogy semmit sem kapnék vissza de még én lennék a pofátlan és türelmetlen utas aki ilyesmihez merészel folyamodni...
Elnézést kérek, ha bárkinek is az idejét raboltam ezzel az email-lel, de úgy gondoltam, hogy ha mástól nem is értesülnek erről a problémáról legalább egy ember tegye szóvá.
 
Tisztelettel:
 
       Sz. O.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr48309664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2008.01.25. 10:55:43

Hát anno én is nézegettem az Elvirát, és nekem se tetszett mikor minden eddigi öszvér vonatot IC-nek jelölt, de először arra gondoltam, hogy akkor bekaphatják, akkor sem fogok IC jegyet venni egy kb. 15-20 perces útért ( ugyanis nekem Ceglédig tart az utam az öszvérekkel). Aztán jobban megnézve az Elvirát és rákllielve a vonatszámra ott az infó, h a kijelölt kocsik IC jegy nélkül is igénybevehetők, utaztam is azóta rajtuk és tanúsíthatom ez így van.

Akashi Kaikyo 2008.01.25. 11:00:35

Hát ez a te tudatlanságodnak köszönhető.
Ha felütötted volna a menetrendkönyvet, akkor látnád, hogy az IC-k fejrovatában 91-es lábjegyzetre utaló jel van. Az pedig oda van írva minden oldalra lábjegyzetként: "91: A kijelölt kocsik IC pót-és helyjegy nélkül igénybe vehetők".
Egyébként, ha Bp.-felől jössz vmelyik szegedivel, Cegléden átszállsz, akkor 40 perced van átszállni a Kiskunfélegyházáig közlekedő személyvonatra, mely megáll Katonatelepen.

Egyébként pedig ez egyáltalán nem újkeletű dolog, 2006(!).dec.10-étől, tehát már több, mint egy éve így jártak az "IC"-k.
Tehát lett volna időd megszokni ezeket a "vegyesvonatokat". Csak annyit kell megérteni, hogy két vonatnem, két kocsiosztály. És kész.
Szóval tájékozódj, mielőtt reklamálsz...

microlas (törölt) 2008.01.25. 11:32:07

igazság szerint én sem értem ezt az "ic, de mégsem ic" dolgot, mert dicséretes, hogy egyes kocsikba nem kell helyjegy, de akkor át kellene nevezni ezeket a járatokat. ezzel a vonattal járok én is időnként haza kecskemétre, és emlékeim ugyanazokon az állomásokon áll meg, ahol a gyorsvonat is. pedig az ic-nek elsősorban a gyorsaság lenne az előnye a gyors- illetve személyvonatokkal szemben. nem lázadok, simán kibírom a szűk másfél órát budapesttől hazáig, de akkor ne ic legyen a vonat neve, mert sokakat megtéveszthet (akkor is, ha elvirát néz, sokan ugyanis nem nagyon látják át a piktogramok és kódok rengetegét).

Vabeko 2008.01.25. 12:44:44

Az elvira menetrendjére nem szabad hagyatkozni. Ha nem szeretnéd megvenni a MÁV menetrendjét 990 Ft-ért, akkor a MÁV honlapjáról is letölthető.

Akashi Kaikyo 2008.01.25. 13:04:59

Valóban ingyen letölthető.
micoras: ez meg nem azért van, hogy gyorsabban érjen fel, hanem, hogy annak az utasnak aki igényli egy magasabb komfortszintet biztosítsanak. Egyszerű dolog. És azzal, hogy megéll több helyen nincs igazán időveszteség, egyedül Kisteleken. A többi helyen (Szatymaz, Nagykőrös) vonatkereszt miatt kénytelen megállni, Cegléden meg ugye átszállás van.

T. bátya 2008.01.25. 13:47:28

fedex!

Mégis hosszabb az IC-k menetideje, amióta öszvérként közlekednek.
A másik gond meg az, - hacsak nem tévedek - hogy a helybiztosítás díja és a komfort díj összege nem adja ki az IC pótjegy árát...

Akashi Kaikyo 2008.01.25. 14:04:54

Persze hogy hoszabb, mert óránként van vonat. Az ilyen vegyesvonatok előtt 3óránként volt gyors. Ezért kell neki ennyi vonatkereszet átélnie, de nem sokkal hoszabb.

Ezt a helybiztosításos komfortdíjat nem értem, amit mondasz.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2008.01.25. 15:06:53

"A másik gond meg az, - hacsak nem tévedek - hogy a helybiztosítás díja és a komfort díj összege nem adja ki az IC pótjegy árát..."

A kedvezményes pótjegy (komfortdíj) 220 Ft, plusz a 130 Ft-os helyjegy az összesen 350. Nincs vele semmi gond.

www.mav-start.hu/utazas/dijak.php?mid=146818315e711d&chapter=1

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2008.01.25. 22:37:55

@fedex

"Hát ez a te tudatlanságodnak köszönhető."

Megpróbált informálódni, ami a MÁVdirekt tudatlansága miatt meghiúsult.


"Ha felütötted volna a menetrendkönyvet, akkor látnád, hogy az IC-k fejrovatában 91-es lábjegyzetre utaló jel van."

Igen. Mindenkinek menetrendkönyv-értelmező kurzusokat! Valamint balettleckéket, kőfaragó-tanfolyamokat... Na neeee. Mezei utast nem érdekli a 91-es lábjegyzet, ellenben a fejrészben az IC kiüti a szemét, és nem nézi tovább.

Ezenkívül, hogy visszautaljak az előzőre: a MÁVdirekt telefonosának hivatalból tudnia kellene-e kezelni a menetrendkönyvet? (Feltehetőleg igen.)

Akashi Kaikyo 2008.01.25. 23:46:30

Chipetke

Ne a MÁVDirekt legyen a hibás azért, mert nem látta az elvirán azt a nagy bazi kiírást a vonatszámra kattintás után, hogy a kijelölt kocsik IC pót- és helyjegy nélkül igénybe vehetők.

Ő csak ezután kereste a MVÁDirektet, ahol valóban jobban kellene tudniuk a menetrendet a jelenleginél.

És még ha nem is vesz menetrendkönyvértelmező-kurzusokat, akkor is hallhatta volna hamarébbi utazásai során, hogy már egy éve azt éneklik a hangosban, hogy InterCity.

És ha felüti a menetrendet-ahogy te mondod- és nem nézi tovább, akkor az szintén az ő hibája, hogy csak azt veszi észre, hogy IC. A lábjegyzetet meg nem nehéz megtalálni.

orew 2008.01.26. 09:14:00

Szóval, a levelet én írtam és még mielőtt bárki azt hinné, hogy eddig nem vettem észre, hogy vegyes vonatok járnak azon a vonalon akkor most szólok, hogy tudtam, mivel már lassan két éve járok minden héten azokkal a vonatokkal. A problémám azzal volt, hogy eddig az elvirán mind a két vonatot jülön feltüntették majd a menetrend változás után már csak az IC volt ott... Ekkor hívtam fel a MÁVdirektet, és ekkor kaptam azt a sokkoló választ, hogy tényleg nincs már vegyes vonat, csak IC. A hölgy ugyanis azt mondta, hogy megszűntek a vegyes vonatok...

orew 2008.01.26. 09:20:23

Köszi a tippet a 40 perces várakozásra! Én is rájöttem már, csak nem tudom ki az aki szívesen várakozik egy hideg vagy füstös váróteremben 40 percet, ha normális esetben rendesen elérhetné a csatlakozását és kb 2 percet kéne várnia arra, hogy elinduljon vele a személy vonat...

Nandesz 2008.01.26. 18:10:26

"Igen. Mindenkinek menetrendkönyv-értelmező kurzusokat!"

Kövezzetek meg, de a menetrend értelmezése azért az általános műveltséghez szerintem bőven hozzátartozik.

"Na neeee. Mezei utast nem érdekli a 91-es lábjegyzet, ellenben a fejrészben az IC kiüti a szemét, és nem nézi tovább."

Na, ehhez csak gratulálni tudok. Akinek ennyi esze van, az megérdemli.

tomi79 2008.01.27. 01:01:46

"Egyébként pedig ez egyáltalán nem újkeletű dolog, 2006(!).dec.10-étől, tehát már több, mint egy éve így jártak az "IC"-k."
Igen, de emlékeim szerint az Elvirában két külön vonatként volt jelölve az öszvér vonat "gyors" és "IC" része. Nem volt ugyan logikus egy vonatot két vonatként jelölni, de most az okozhatta a zavart a bejegyzés írójánál, illetve a MÁV Direktnél, hogy megváltozott a jelölés, és a két vonatból az Elvirán egy vonat lett (valójában viszont a vonatok nem változtak).
süti beállítások módosítása