Közben én bejelentést tettem a MÁV-Start-nál, amelyben kértem az eset kivizsgálását és kértem őket, hogy foglaljanak állást az ügyben. A fotó eredetije, nagyobb méretben, illetve a post fotóra vonatkozó részét is csatoltam.
Remélem mielőbb kivizsgálják az esetet és megteszik a kellő lépéseket.
A következő választ kaptam:
Tisztelt Zsibrita György úr!Szóval én úgy döntöttem, hogy a fotó marad, de kitakarom az arcot.
Köszönjük észrevételét. Levelét eljuttattuk a MÁV-START Zrt. megfelelő szakmai osztályához. Az eset értékelését követően, természetesen értesíteni fogjuk.
A fotóval kapcsolatban, kérem, hogy a személyiségi jogok védelmére történő hivatkozással ebben a formában ne jelenítse meg a honlapon jegyvizsgáló hölgyet! Illetve, mivel az arca, és ez által a személye felismerhető, ha mégis a publikálás mellett dönt, kérem, hogy az arcot kockázza ki, hogy ne legyen felismerhető a személyazonosság.
Együttműködését előre is köszönöm,
XY
Kíváncsian várom a visszajelzést. Megjegyzem a bejelentés felsőbb szintre ment, nem pedig az ügyfélszolgálat felé.
Szokásos helyzetjelentés:) Kedvenc a szunyáló kaller. De azért naívan tételezzük fel, hogy szoli után ment haza... És nekik járjon 2 és félhavi?
Negatívumok
1.) Bár a MÁV-Start egy nekem írt levelében elismerte, hogy az oroszlányi pályán több új lassújelet kellett bevezetni, azonban az új menetrendet mégsem úgy állították össze, hogy megfeleljen a pálya lehetőségeinek, hanem úgy, mintha nem lenne semmi baj. De a pálya sem lesz felújítva, egyelőre. Azonban érdekes, hogy a felső utasítás 20 perces menetidő, amit a 40-es, ill. Környétől 80-as pályán lehetetlen tartani...
2.) Fentebbi miatt az oroszlányi vonat mindig késik, így a Komáromig (Győrig) közlekedő személyvonatok is késve indulnak tovább, ha sokat késik az oroszlányi, akkor késve engedik ki a Délibe tartó vonatot is. Ha pedig egyszer a késés elindul...
3.) Annak ellenére, hogy Bicske az 1-es vasútvonalon fekszik, úgy tűnik, a váltók elektronikus rendszerének karbantartása, fűtése még nem igazán megy. A Déliből 20:30-kor induló személyvonat Bicske bejáratánál 10 percet állt, aztán Bicskén még körülbelül 80 percet. Előszőr tényleg vis major volt, egy utas rosszullett, mentőt hívtak hozzá, aztán a kis késés miatt elengedtünk egy szemből jövő vonatot (Bicskén a négy, peronnal ellátott vágányból a Bp. felé tartó két vágányon tehervonatok álltak, a mi vonatunk a Győr felé tartó fővágányon állt, a vonatot a mellékvágányon engedtük el. Csakhogy! Váltó már nem állt vissza. Utastájékoztatás semmi, nem mondták be, bár a kalauzok midnent megtettek, kedvesek voltak, még akkor is, ha némely vicces kedvű BKV-s utastársak szidták is őket. ("Szép a kabátod, nem veszed le?" Rohadna le a vasút meg minden hülye vasutas." "Itt van a néger menekülttábor, miért nem égetnek el párat, hogy kiolvasszák a váltót?" Meg ehhez hasonló kultúrált mondatok...) Végül a vonat zöld jelzést kapott, a problémát megoldották, mehettünk, Tatabányán a kalauz még udvariasan elnézést is kért a dolog miatt.
4.) Peronkapuk tárva-nyitva:
Több vasutas kollégát megkérdezve a nyitott kapuk láttán annyit sikerült kihámoznom, hogy az ellenőrzést végző külső cég este 7-8 körül összepakol és hazamegy. Tehát az esti bliccelőket ugyanúgy nem fogja meg senki, főleg, ha jóban van a kallerrel is. Az meg más kérdés, hogy talán pont ekkor bliccelnek a legtöbben, amikor nincs kontroll.
5.) Győr mióta előváros?!
6.) 2008.01.14, Tatabányáról 16:11-kor Budapest Déli pályaudvarra induló személyvonat személyzete, két fiatalabb, festett, műkörmös kalauzhölgy Herceghalom állomásig lószart se csinált. Ez nem megengedhető mukamorál. Mp3-at hallgattak, Szárnál a szőke kiment, jelzett, visszajött, fintort vágott, erre a másik: "Ha legalább elvállaltad ezt a munkát [értsd: kettejük közül kimegy ki indítani], akkor legalább ne fintorogj hozzá." Hát ennyit erről. Remélem, nem látom őket viszont többé.
Pozitívumok
1.) Kelenföldről Tatabányáról már 49 perc alatt le lehet érni személyvonattal, és a vonatok tartják is a menetrendet (20 utazásból egyszer történt, hogy késett a vonatom, fentebbi eset.)
2.) Lett reggel egy IC Budapest felé, a Hegyeshalomtól Keletiig közlekedő Arrabona IC. 7:05-kor indul Tatabányáról, egy régebbi villamos motorvonat IC változata, szerintem megfelelő, még ha étkező kocsi nincs is. Az Arrabona IC 16:20-kor megy visszafelé, ami jó hiánypótlás, mert az előző menetrendváltásnál a Lővér-Halászbástya IC-t egy órával későbbre tették.
3.) Tetszik a mostani ütemes menetrend, az ötlet jó, de a negatívumoknál írt első két pont miatt továbbra sem lesz működőképes, amíg nem változik az infrastrukrúra Oroszlány felé, illetve a szolgálattevők munkamorálja.
4.) Lehet, hogy csak szerencsém van, de az elmúlt időben a legtöbb szó, amit kalauztól hallottam, a "köszönöm", a "kellemes utazást kívánok" volt. Talán mégiscsak van valami javulás, vagy csak tényleg egy jobb időszakot fogtam ki? (Persze kivéve a 14-én történt eset...)