Audiovizuális semmi. A tájékoztatás továbbra sem erőssége az egyszeri vasutasnak....
 
 
 Tisztelt Ügyfélszolgálat!
 
 A következő ügyekben szeretnék ezúton panaszt tenni.
 
 1. Január 11.-én utaztunk a Budapest-Keleti pályaudvarról Sopronba a
 17,40-kor induló gyorsvonattal (mely közvetlen kocsikat továbbít
 Győr-Celldömölkön át Szombathelyre is). Indulás előtt 15 perccel
 érkeztünk a vonathoz, ahol is a legutolsó kocsin elhelyezett
 Budapest-Keleti - Sopron iránytáblának megörülve meg is céloztam a
 kocsit, amikor is útitársam felhívta figyelmemet, hogy a soproni
 kocsik a vonat elején szoktak lenni. 
 Tehát továbbindultam a kb. 10 kocsiból álló szerelvény mentén, ahol nagy megdöbbenésemre rendre a következő táblákat láttam: Budapest-Győr, Budapest-Győr,
 Győr-Budapest, Budapest-Győr, Budapest-Győr, Budapest-Celldömölk-Szombathely, Budapest-Győr, Budapest-Győr. 
 Tehát Sopronra utaló táblát egyet sem, szombathelyi kocsi is csak egy
 szerepelt, valahol a vonat közepén. Az első kocsi legelején
 megtaláltam a jegyvizsgálót (ekkor már nem volt több hátra 10 percnél
 az indulásig), akitől megkérdeztem, hogy melyik kocsi megy Sopronba,
 azt válaszolta, hogy valószínűleg az első négy, de nem biztos, majd
 megkérdezi. Szóvá tettem, hogy hibás a kitáblázás, amire
 elfoglaltságára hivatkozott. Kérdésem, hogy hogy engedhetik meg
 magunknak, hogy egy több részre osztott vonatnál nem megfelelően
 táblázzák ki a vonatot, és a több csomaggal és kutyával megrakodva,
 több mint tízezer forintot a pénztárban hagyva, a vonat pályaudvarral
 ellentétes végéig kelljn zarándokolni, hogy megtudjuk, hova is kell
 szállnunk?
 
 2. Hazafelé győri átszállással személyvonattal utaztunk vasárnap este.
 Győrtől a remek új Flirt típusú motorvonattal utaztunk. A kijelzőn
 Tatabányáig csak a dátum és a pontos idő volt olvasható, és csak utána
 jelezte ki a soron következő megállót (és kezdődött a hangos
 utastájékoztatás "Az első megálló Alsógalla" szöveggel. Kérdésem, hogy
 ha végre van olyan járművük, ami alkalmas audiovizuális
 utastájékoztatásra, akkor miért szegik meg a szerződést
 (Üzletszabályzat), és miért nem használják azt rendeltetésszerűen?
 
 3. Január 17-én utazunk Budapestről Poprádra, majd 20-án vissza
 Budapestre kassai átszállással. Visszafelé Kassától a Bem József
 EuroCityvel utazunk. Az Elvira azt tartalmazza erről a vonatról, hogy
 "R nemzetközi forgalomban helyjegy váltható". Bízva abban, hogy
 elegendő ülőhely lesz, nem kívántunk élni ezzel a lehetőséggel. Ám egy
 Egerből utazó társunk ma akarta megvenni a menetjegyét, s ott
 felhívták figyelmét, hogy erre a vonatra "valószínűleg" kötelező a
 helyjegyváltás, és "jobban jár", ha vált helyjegyet. Erre én felhívtam
 Nemzetközi Ügyfélszolgálatuk nemzetközi csoportját, ahol a kérdésemre
 azt felelték, hogy nem kötelező a helyjegyváltás. Mikor elmondtam,
 hogy a pénztárban mást mondtak, azt mondta az ügyfélszolgálatos, hogy
 "ja, akkor inkább a pénztárban kérdezze, ők jobban szokták tudni"
 (sic). Majd felhívta az egri pénztárat, s megegyeztek, hogy valóban
 kötelező a helyjegyváltás. Kérdésem: miért nem jó adat szerepel az
 Elvirában (Tudom, belföldi utazásokhoz kell használni). Kérdés2: miért
 tájékoztatnak félre a központi telefonos ügyfélszolgálatnál? Most,
 mivel nem szeretném vasárnap estémet a hidasnémeti vasútállomáson
 tölteni, elmegyek ma este ismét a nemzetközi pénztárba, végigállom
 ismét a hosszú sort, és megváltom a helyjegyeket a visszaútra. A
 problémát kb 7 órával ezelőtt jeleztem, továbbra is rosszul szerepel
 az Elvirában.
 
 Mielőbbi ÉRDEMI (és nem udvariassági) válaszukban bízva köszönettel:
 
 G L
 
 P.S. A levelet másolatban megkapja az Index vasúti panaszokkal
 foglalkozó blogja. A blogban kérem, csak a monogramom tüntessék fel!
 
                        
                    
                    
                    
                    
                    
 
                                                                 
                                                                 
                                                                 
                                                                