MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Kötelező vagy nem

2008. január 23. - georgejr
Audiovizuális semmi. A tájékoztatás továbbra sem erőssége az egyszeri vasutasnak....


Tisztelt Ügyfélszolgálat!

A következő ügyekben szeretnék ezúton panaszt tenni.

1. Január 11.-én utaztunk a Budapest-Keleti pályaudvarról Sopronba a
17,40-kor induló gyorsvonattal (mely közvetlen kocsikat továbbít
Győr-Celldömölkön át Szombathelyre is). Indulás előtt 15 perccel
érkeztünk a vonathoz, ahol is a legutolsó kocsin elhelyezett
Budapest-Keleti - Sopron iránytáblának megörülve meg is céloztam a
kocsit, amikor is útitársam felhívta figyelmemet, hogy a soproni
kocsik a vonat elején szoktak lenni.

Tehát továbbindultam a kb. 10 kocsiból álló szerelvény mentén, ahol nagy megdöbbenésemre rendre a következő táblákat láttam: Budapest-Győr, Budapest-Győr,
Győr-Budapest, Budapest-Győr, Budapest-Győr, Budapest-Celldömölk-Szombathely, Budapest-Győr, Budapest-Győr.
Tehát Sopronra utaló táblát egyet sem, szombathelyi kocsi is csak egy
szerepelt, valahol a vonat közepén. Az első kocsi legelején
megtaláltam a jegyvizsgálót (ekkor már nem volt több hátra 10 percnél
az indulásig), akitől megkérdeztem, hogy melyik kocsi megy Sopronba,
azt válaszolta, hogy valószínűleg az első négy, de nem biztos, majd
megkérdezi. Szóvá tettem, hogy hibás a kitáblázás, amire
elfoglaltságára hivatkozott. Kérdésem, hogy hogy engedhetik meg
magunknak, hogy egy több részre osztott vonatnál nem megfelelően
táblázzák ki a vonatot, és a több csomaggal és kutyával megrakodva,
több mint tízezer forintot a pénztárban hagyva, a vonat pályaudvarral
ellentétes végéig kelljn zarándokolni, hogy megtudjuk, hova is kell
szállnunk?

2. Hazafelé győri átszállással személyvonattal utaztunk vasárnap este.
Győrtől a remek új Flirt típusú motorvonattal utaztunk. A kijelzőn
Tatabányáig csak a dátum és a pontos idő volt olvasható, és csak utána
jelezte ki a soron következő megállót (és kezdődött a hangos
utastájékoztatás "Az első megálló Alsógalla" szöveggel. Kérdésem, hogy
ha végre van olyan járművük, ami alkalmas audiovizuális
utastájékoztatásra, akkor miért szegik meg a szerződést
(Üzletszabályzat), és miért nem használják azt rendeltetésszerűen?

3. Január 17-én utazunk Budapestről Poprádra, majd 20-án vissza
Budapestre kassai átszállással. Visszafelé Kassától a Bem József
EuroCityvel utazunk. Az Elvira azt tartalmazza erről a vonatról, hogy
"R nemzetközi forgalomban helyjegy váltható". Bízva abban, hogy
elegendő ülőhely lesz, nem kívántunk élni ezzel a lehetőséggel. Ám egy
Egerből utazó társunk ma akarta megvenni a menetjegyét, s ott
felhívták figyelmét, hogy erre a vonatra "valószínűleg" kötelező a
helyjegyváltás, és "jobban jár", ha vált helyjegyet. Erre én felhívtam
Nemzetközi Ügyfélszolgálatuk nemzetközi csoportját, ahol a kérdésemre
azt felelték, hogy nem kötelező a helyjegyváltás. Mikor elmondtam,
hogy a pénztárban mást mondtak, azt mondta az ügyfélszolgálatos, hogy
"ja, akkor inkább a pénztárban kérdezze, ők jobban szokták tudni"
(sic). Majd felhívta az egri pénztárat, s megegyeztek, hogy valóban
kötelező a helyjegyváltás. Kérdésem: miért nem jó adat szerepel az
Elvirában (Tudom, belföldi utazásokhoz kell használni). Kérdés2: miért
tájékoztatnak félre a központi telefonos ügyfélszolgálatnál? Most,
mivel nem szeretném vasárnap estémet a hidasnémeti vasútállomáson
tölteni, elmegyek ma este ismét a nemzetközi pénztárba, végigállom
ismét a hosszú sort, és megváltom a helyjegyeket a visszaútra. A
problémát kb 7 órával ezelőtt jeleztem, továbbra is rosszul szerepel
az Elvirában.

Mielőbbi ÉRDEMI (és nem udvariassági) válaszukban bízva köszönettel:

G L

P.S. A levelet másolatban megkapja az Index vasúti panaszokkal
foglalkozó blogja. A blogban kérem, csak a monogramom tüntessék fel!

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr39306898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ashi Valkoinen 2008.01.23. 13:31:35

A Flirt kijelzőjéhez:

Nemrég beszélgettem egy Flirt vizsgával (is) rendelkező mozdonyvezetővel, így az alábbi fontos infókat tudtam meg:

Ezekben a vonatokban van egy menetrend szoftver. Ez tünteti fel az állomásokat, a köztül lévő távolságot és pályasebességet, az olyan állomásokat, ahol nem áll meg a vonat (járatszám alapján generálja a menetrendet), azt nem veszi bele. Az audiovizuális tájékoztató pedig ebből veszi, mit, mikor kell bemondani, a vonat sebessége alapján. De.

A menetrendszoftver tele van hibákkal. Az oroszlányi pálya 60/60-as Környéig a szoftverben, a valóságban 40/40-es, és így tovább. Tehát vagy be se kapcsolják, vagy rosszul működik. "Vendéglátónk" azt is elmagyarázta, mit gondol a MÁV IT-ről... (Hogy hónapokig tudomást sem vesznek a vasutasok által jelzetthibákról, bürokrácia, stbbb...)

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2008.01.23. 13:50:29

Én eddig azt hittem, hogy GPS alapján dolgozik a Vultron.

Ashi Valkoinen 2008.01.23. 13:58:36

Én is azt hittem előszőr, hogy GPS.

kiskicsicsiga 2008.01.23. 19:46:13

gyakran utazom azon a vonalon, általában tejesen sötétek szoktak lenni akijelzők egész úton, csak néha irják ki az időt,mégriktább esetben irják ki alsógallától a megállót.
egyszer egész uton bemondták hogy mi a következő megálló, de azt a vezető mondta be,és a dolog a következően nézett ki.
csend, halk suhanás
"ÁCS!"
mindenki majd összecsinálta magát ijedtében.minden megálló előtt már koncentrálni kellett,hogy ne ijedjek meg.

egyszermeg Tatán megálltunk,sötét lett a vonatban, és síri csend honolt 10percig.majd fel-le villódzott a lámpa, és elindultunk szó és magyarázat nélkül negyed óra csuszással.persze Bp-ig be is hoztuk,de minden 100méteres megállók között fel is gyorsítottunk140re..ugy mentünk,folyamatosan előre-hátra vagdalkoztunk.mikor szóvá tettem,a kalauz azt mondta,ez az előírás...a nénikék meg ott botladoztak...