MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Miért, kövér vagy? akkor fogyjál le!

2008. január 22. - georgejr
halmozottan agyatlan emberek kerülnek sokszor sajnos olyan munkakörbe, ahol a bmeg és egyéb kötőszavak használata nem ajánlott. Ld (nyelvművelők kedvéért) 4. pont.

Az alábbi levelet 2008.január 9-én küldtem el a mávnak az eszrevetel@mav-start.hu címre, ma érdeklődtem is felőle, hogy mikor kapok érdemleges választ, de semmi reakció nem történt még a panaszlevelemre.

Köszi Vicus

Íme a levél:



Tisztelt Ügyfélszolgálat!

Elég sok problémával fordulok ügyfélszolgálatukhoz. A következő észrevételeim vannak a szolgáltatásaikkal kapcsolatban.

1. IC Törzskártyával kapcsolatban a következő eset történt meg velem. 2008. január 8-án délután a 17.05-os Göcsej IC-re szerettem volna 1. osztályú kiegészítő jegyet vásárolni Székesfehérvárig, a pénztárnál közölték velem, hogy az IC törzskártya megszűnt. Előtte való nap még vásároltam a mai napra a SOMOGY IC-re jegyet vele, és nem tájékoztatott senki sem, hogy "figyelj légyszíves, ez a kártya már január 8-tól nem használható". Sajnálattal tapasztaltam, hogy sehol nem volt feltüntetve (ma reggel is megnéztem a honlapjukat, ott sem violt hírként feltüntetve), hogy megszüntetik ezt a kártyát, de azért a pénztárnál tájékoztatást adhattak volna, hogy mi a helyzet ezzel a kedvezménnyel. Megint egy negatív pont a MÁV tájékoztatásában.

2. A ma reggeli (2008. január 8) 5.43-kor Székesfehérvárról a Déli pályaudvarra közlekedő vonat Budafok-Hároson körülbelül 20 percet állt a nagy semmiért, semmi tájékoztatást nem kaptunk, hogy miért történik ez. A  beérkezés 7.21-kor történt, csupán 20 perc késéssel. És sokszor ezen a vonaton reggel olyan hideg van, hogy kabátban kell a 70 km-t végig utazni.

3. A vonatról leszállva a Déli-pályaudvaron a 11. vágány mellett tükörjég fogadta az utazó közönséget, alig lehetett közlekedni, szerintem egy-két elesés is történt. Az egyik utas megkérdezett egy arra járó kalauzt, hogy miért nincs lesózva peron, a  válasz az volt, hogy ő nem tudja.

4. A Déli-pályaudvaron lévő kapurendszerrel kapcsolatban. Reggelente 7 óra magasságában elég sok ember érkezik a Déli-Pályaudvarra. Nem egy reggel fordult már elő, hogy csak 3 kapu volt nyitva és azoknak is csak az egyik szárnya. Az egyik utastársam megkérdezte az egyik kapunál lévő ellenőrőket, hogy miért nem lehet kinyitni a másik felét is a kapunak. A válasz nagyon felháborított, nemcsak, hogy mit, hanem milyen módon válaszolt a kapuellenőr. Hogy teheti meg egy kapunál álló ellenőr, akitől udvariasan kérdeznek valamit, és elég tapló módon válaszolja azt, hogy "Miért, kövér vagy? akkor fogyjál le!" Nem tudom, hogy hogy lehet ilyen embereket odaállítani. Mit szól egy külföldi, ha ilyet tapasztal?

Kérem észrevételeim kivizsgálását

Tisztelettel: xy

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr84306866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.01.22. 10:06:59

Az észrevételek mind jogosak (tudom, utas vagyok), de egy dologra hadd hívjam fel a figyelmét mindenkinek:

Az a mondat, hogy "miért nem lehet kinyitni a másik felét is a kapunak" - NEM udvarias. (Ez nem mentség a kapuőrnek, aki meg bunkó volt!)

Ugyanígy NEM udvarias az se, amikor azt írjátok a mávnak (vagy a bkvnak), hogy "miért kell az utasoknak ilyen körülmények között utazni?" stb.
Attól, hogy kérdezed, attól ez még nem udvarias, sőt...

Akashi Kaikyo 2008.01.22. 10:13:35

Hoppácska! Írod, hogy nem udvarias. Hát azért még mindig 100x különb, mint amit a birka kapuellenőr mondott. Szerintem nem udvariatlan a kérdező.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.01.22. 10:27:32

Igen, leírtam, hogy a kapuőr egyértelműen bunkó volt.
Ha passzimista akarok lenni, akkor mondhatnám, hogy az ilyen embereken nem is lehet segíteni, aligha fognak változni.
Viszont a levélíró okosabb ember, ezért neki írtam - amit írtam.
Ez egyszerű stilisztikai kérdés.

Aszi 2008.01.22. 10:34:25

Az utasnak nem kell udvariasnak lennie. A MÁV-nak viszont minden körülmények között udvariasnak kell lennie, akkor is, ha az utas bunkó. Mert az utas magánemberként veszi igénybe a szolgáltatást, a MÁV viszont a szolgáltató, az alkalmazott nem magánemberként van jelen, hanem a munkáját végzi és neki hivatalból kötelessége udvariasnak lenni még a legbunkóbb utasokkal is. Ez volna a professzionális munkavégzés lényege.

Dr Kangörény 2008.01.22. 10:34:54

A lófaszt nem udvarias. Hangsúly kérdése az egész.

CyranodeBergerac 2008.01.22. 10:36:42

Hoppácska, ez szerintem nem stilisztikai kérdés. Az utas kérdez, a MÁV alkalmazott pedig válaszol. Szerinted hogyan lehet udvariasan megérdeklődni azt, hogy miért nem nyitják ki egy kétszárnyú kapu mindkét szárnyát? Az adott körülmények között úgy gondolom ez volt a lehető legudvariasabb kérdés. A válszról pedig nncs mit mondanom, az magáért (és a válaszolóért) beszél.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.01.22. 10:37:02

"Az utasnak nem kell udvariasnak lennie."

Szerintem igen. Nem feltétlenül mint utas, hanem mint ember.

Másrészt akkor nem baj, ha nem udvarias - de akkor ne is gondolja magáról, hogy az!

winston01 2008.01.22. 10:37:15

"Elnézést, hogy zavarni merészelem, de volna szíves az igen tisztelt és nagyrabecsült Ügyfélszolgálat méltóztatni a panaszom kivizsgálása ügyében intézkedni, és kegyeskedne annak eredményéről tájékoztatni?"

vs.

"Tisztelt Ügyfélszolgálat!

miért kell az utasoknak ilyen körülmények között utazni?

Tisztelettel: xy"

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.01.22. 10:44:23

Pl.:
"Elnézést, de nem lehetne kinyitni a másik ajtót is?"
"Elnézést, kinyitná a másik ajtót is?"
"Megtenné, hogy kinyitja a másik ajtót is?"

stb. stb.

A "miért nem" az nem udvariasság, hanem leplezett ingerültség. Főleg, amikor valaki egy panaszlevélben leír öt ilyen mondatot.

Rengeteg példát lehetne hozni. Gyakran még az egyszerű felszólítás is kedvesebb, mint ez a miértnem...

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.01.22. 10:46:30

" winston01 2008.01.22. 10:37:15 "
Igen, észrevettem, hogy szándékosan túlzol.

Ismétlem ez stilisztikai kérdés, nemcsak utas és máv között jelentkezik - dehát ez egy mávszidó blog, úgyhogy gyorsan beírom, hogy megnyugodjon mindenki: szemétmáv!!!

ámbátor 2008.01.22. 10:48:20

El kéne már felejteni a "Mit szól egy külföldi, ha ilyet tapasztal?" jellegű gondolkodást. Nem érdekel, hogy mit szól a külföldi! Mit szólok én??!! Mit szól a fizető utas ?!!!
Csak a külföldi kedvéért kellene kultúrált körülményeket teremteni magunknak?

PTibor (törölt) 2008.01.22. 10:48:24

sajnos ezen a blogon is lassan előjön az a mentalitás, hogy úgyse tudunk változtatni a helyzeten. És ezt azzal kompenzáljuk, hogy a post íróját kezdi kritizálni a tömeg. én most 5 kommentet látok, ebből 5 foglalkozik (hacsak részben is) a post írásával. Azzal, hogy udvarias-e.
És most én is: szerintem semmi kifogásolható nincs abban a kérdésben, hogy "miért nem lehet kinyitni a kapu másik szárnyát is?". Ha bunkó hangnemben kérdezi az utas akkor talán. De alapjában véve egy kúltúrált, érdeklődést kifejező kérdésről beszélünk (hosszú kommentek óta).
Ráadásul teljesen jogos a feltevés. A reggeli/délutáni csúcsidőben igenis ki kéne nyitni az összes kapu összes szárnyát. A bkv is próbálja a legnagyobb/leglogikusabb áteresztőképességet megnyitni reggel/délután. Ráadásul azt feltételezem, hogyha egy olyan ember próbálna kimenni a kapun, akinek ez akadályt jelent (csomag/túlsúly), akkor se segítenének a kapu nyitásával, hanem csak röhögnének rajta..
Próbáljunk a megoldások felé mozdulni, vagy egyszerűen szünjön meg a blog. Mert annak nincs értelme, hogy egymás írásait elemezzük, míg a MÁV szivatja a népet..

Aszi 2008.01.22. 10:55:45

Hoppácska, te fordítva ülsz a lovon. Az utasnak szabad választása, hogy udvarias akar-e lenni vagy nem, ez az ő egyéni döntése. A MÁV-alkalmazott viszont nem választhat. Neki udvariasnak KELL lennie. Ezért (is) kapja a fizetését. Ha nem udvarias, ki kell rúgni.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.01.22. 10:56:45

"És most én is: szerintem semmi kifogásolható nincs abban a kérdésben, hogy "miért nem lehet kinyitni a kapu másik szárnyát is?". Ha bunkó hangnemben kérdezi az utas akkor talán. De alapjában véve egy kúltúrált, érdeklődést kifejező kérdésről beszélünk (hosszú kommentek óta)."

"Hosszú kommentek óta" ez udvariasnak számít?? Akkor én kérek elnézést, nem tudtam, hogy ezen a blogon más stilisztikai szabályok érvényesek mint úgy egyébként a nyelvben. Bizonyára egy másik blogon az "anyád!" sem számít udvariatlannak...

Én meg visszaadom a diplomámat.

"Mert annak nincs értelme, hogy egymás írásait elemezzük, míg a MÁV szivatja a népet."

De majd ha eljön az a idő, amikor a MÁV nem szívatja a népet, akkor már lehet egymás írásait elemezni?

PTibor (törölt) 2008.01.22. 11:14:41

kicsit úgy érzem, hogy mindannyian tudjuk a problémát, de nem tudunk változtatni rajta. De azért kötekedjünk a másikkal, itt épp az udvariasság kérdésében..

Kicsit kéne a szolgáltatóiparban dolgoznod, egyből éreznéd, hogy ha Te leugatod az ügyfelet, akkor lehet holnap már mással dolgoztat. De ő megteheti, mert fizet (nem is keveset)

Végül kérjem az összes leendő írót, hogy mellékeljen hangfelvételt, mert továbbra is fentartom, hogy az a kérdés hangsúlytól függően lehet bunkó is, meg nem is

Perillustris 2008.01.22. 11:19:06

"LSD 4. pont"

Drogreklam? :)

Szoval: ld.

Yeto 2008.01.22. 11:24:48

"Az utasnak nem kell udvariasnak lennie"

Akkor a kallernek miért kéne, hm? Ne jussunk már el amerika szintjére, ahol egy darab hotdog megvásárlásánál egyetlen szó hangzik el, az, hogy "egy". Semmi jónapot, kérem, köszönöm, viszlát, stb.

Ginevra 2008.01.22. 11:27:11

Szerintem, az "Elnezest"-tel valo inditas egyreszt regi szocialista beidegzödes, amikor is pld egy vevö alig merte megszolitani vagy megzavarni semmitteveseben az amugy öerte ott tartozkodo eladot, masreszt teljesen felesleges. Eleg helyette egy udvarias "kerem", vagy "legyen szives", ha mar a kerdezett magatol nem erzekeli, hogy dolga lenne.

Asidotus 2008.01.22. 12:04:51

Ginevra, jogos, igazad van!

kaha 2008.01.22. 12:05:21

Hoppácska! Téged a MÁV fizet? Egyszerűen ezt kell, hogy gondoljam, ennyire naív nem lehetsz.
Csatlakozom az előttem szólókhoz: szolgálatatást nyújtanak, nem is kevés pénzért, nem is magas színvonalon, ezért igenis elvárhatnak az emberek-ha mást sajnos nem is-de normális, emberi megnyílvánulásokat igen. Ha Te vagy én így viszonyulnék az emberekhez a munkahelyemen, szerintem hány perc alatt repülnék onnan? A legszörnyűbb az, hogy nincs az embereknek választási lehetőségük, kénytelenek a MÁV "szolgáltatásait" igénybe venni. Szerintem 10 %-a nem maradna meg a törzsközönségüknek, ha szabadverseny lenne. Már csak a mentalitásuk miatt sem....
Hihetetlen, hogy MO-on még mindig nem szoktak ahhoz az emberek, hogy felfogják: a pénzükért igenis nem kell minden mocskot lenyelniük és igenis megmondhatják a véleményüket.
Vissza a gyökerekhez: szerintem a levél korrekt, ellenben a MÁV-val. És igenis, írjon meg mindenki minden negatívumot. Talán jutunk előre. Persze, ha nem csak Hoppácskához hasonló emberekkel van tele a Magyar Államvasutak.

Ginevra 2008.01.22. 12:07:11

Yeto,

a kallernak (többek között) azert is kell(ene) udvariasnak lennie, mert ö ebben a minösegeben nem egy "atlagember", hanem egy ceg kepviselöje.

pupakpepe 2008.01.22. 12:07:42

ejjjjj, tök jó ahogy nyelvművelésbe kezdett hirtelen mindenki....
talán nem ez a legfontosabb a téma kapcsán...talán...
figy:
nem szolgálnak ki vhol, bunkók veled....
johogy miért?azért, mert raccsolt...helytelen hangsúlyozás, rossz hangképzés....
ez kell??????

vazzzzeeee!!!!!
unalmas hogy mindenki álproblémákba köt bele!!!!!!!!!nagyon!!!!!!az mindegy hogy súlyos pénzeket perkálunk máv-nak, bkv-nak, és cserébe analfabéta, neveletlen tirpákok szívatnak agyba-főbe....

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2008.01.22. 12:09:14

LSD? Az más. A lásdnak ld. a rövidítése, de nem is látom értelmét egyetlen betű kihagyásának. Tán nem ért rá leírni?

ctrl 2008.01.22. 12:27:18

sokat utaztam életemben vonattal, talán jó ha egy negatív tapasztalatom volt, igaz ott én is kitettem magamért.
Fura, hogy olyan sztorik repkednek itt jobbra-balra, ami normális esetben szinte elképzelhetetlenek.
Nem ülök fel ilyen blogoknak mert nem ismerem mindkét oldal álláspontját és sok esetben az utas igen bunkó tud lenni, mint lásd ebben az esetben is, ergo nálam ez a szánalmas kategóriát súrolja.

Wartburg353 2008.01.22. 12:40:51

1. a "miért nem lehet kinyitni a kaput" kérdés a lényegről szól, akármilyen tónusban is kérdezte meg az illető. a kapu zárva volt, ő pedig tudni akarta, miért nem nyitják ki a másikat, ha már ott szopott millió ember.

2. teljesen mellékes, ingerült volt-e vagy nem. nincs köze az ügyhöz. elnézést meg vagy már 20 éve nem kötelező kérni, ha kíváncsi vagyok vmire... abcúg kádár-korszak.

3. ha az utas udvariatlan, akkor ő egy udvariatlan utas. akár tahónak is nevezheted. a lényegen nem változtat.

4. ha a vasutas szolgálatban, egyenruhában udvariatlan, akkor mint MÁV-alkalmazott udvariatlan éppen. éppen kapja a fizetését, amikor udvariatlan az utassal, a vevővel, aki épp pénzt fizet azért, h igénybe vegye a vállalat szolgáltatását. szolgálatban NEM lehet udvariatlan a vevőivel. majd szolgálat után lehet az, ha levette az egyenruhát - feltéve, h parasztnak lenni a legjobb választás szabadidőben.

egyébként az a válasz, h "kövér vagy? foggyá' le" nem udvariatlan, ha vértahó és megaprimitív. azonnal lapátra azt, aki így merészel hozzászólni egy utashoz.

5. ráadásul közpénzből tahó a köcsögje.

6. végül: a vevő, az ügyfél tartja el a szolgáltatókat. a vevőt lekúrni, hát, elég vicces.

RobinGood 2008.01.22. 13:09:48

Már bocs, de az hogy Hoppácska azt mondja a kérdés nem udvaria, még nme jelenti azt, hogy bunkó. Abban viszont mindenkinek igaza van, hogy ha az utas bunkó is a MÁV-nak (és bizony az aki éppen szolgálatban van személyében a MÁV-ot képviseli) kutya kötelessége ezt tűrni és normálisan válaszolni. Nem tudom elképzelni azt a hangnemet, amiben ez a kérdés ilyen választ tenne indokolttá, még magánszemélytől sem. Az más kérdés, hogy a szolgáltatás megvásárlása nem jogosít fel arra, hogy bunkó legyek, mert ettől még ember-ember interakcióról van szó.

Viszont a levél lényege nem ez, hanem az, hogy a MÁV semmibe veszi az utasokat, hogy pontosan ilyen stílusban kommunikálnak nap mint nap velünk. Az utas terelő karámok meg kifejezetten felháborítóak, mert amikor minden reggel 10 perces késéssel beérkezek a Nyugatiba és ott az egyetlen vagy jobb esetben másfél kapun keresztül próbálnak kijutni az emberekvalahogy igen irritáló az a 21 ezer forintos bérlet. Arról nem beszélve, hogy a mi vonalunkon (BP-Szob) mennyire szétbarmolták a menetrendet és milyen vonatokon kell utazni (50 éves BHG-k).

Hol van arányban a szolgáltatás ára és a minősége? A mocskos, büdös, állandóan késő vonatok körül még sötét büdős és bunkó dolgozókat is el kell viselni!

Ez a fő gond nem az, hogy a "Miért nem lehet kinyitni a kapu másikfelét kérdés" udvarias-e vagy sem.

Yeto 2008.01.22. 13:23:01

"A kallernak (többek között) azert is kell(ene) udvariasnak lennie, mert ö ebben a minösegeben nem egy "atlagember", hanem egy ceg kepviselöje."

Ginevra! Nem ezt vitatom, hanem azt a fogyasztói énközpontú vérbaromságot, hogy az utasnak/ügyfélnek NEM KELL udvariasnak lennie. Persze ha az utas normálisan nyilvánult volna meg, a kaller nagy valószínűséggel akkor is bunkón válaszol, úgyhogy itt most nincs korreláció szvsz.

Wartburg353 2008.01.22. 13:32:35

Yeto, az utasnak is udvariasnak kell(ene) lennie, mert sokkal jobb udvariasnak lenni mint köcsögnek.

de amíg ez üzleti viszony - vagyis a vasutas mint szolgáltató van jelen, nem pedig mint a haverom, vagy a szomszédom -, az utas megengedheti magának az udvariatlanságot. a vasutas viszont nem engedheti meg magának. ennyire egyszerű.

ugyanakkor ez nem jelenti azt, h az utas megalázhatja a vasutast.

Wartburg353 2008.01.22. 13:34:48

ja, és a felvetett kérdés messze van a megalázástól.

Maci@Work · http://hungaricum.blog.hu 2008.01.22. 13:38:49

Tok egyszeru. Igen, lekovereztel? Elo a felautomatat, bele a szajaba, kerj elnezest :) Huppsz, megint az USAban elek... Fene...
Latjatok, ezert nem MAVozok. Meg mert gongyosre lassan olcsobb a benya, mint a jegy.

Fucksee 2008.01.22. 13:57:13

szarok a külföldire,h én mit szólok hozzá az számít

Fucksee 2008.01.22. 13:59:03

egyébként adom amit írsz

Abdab 2008.01.22. 14:01:23

Re: Hoppácska 2008.01.22. 10:44:23

A levélíró viszont nem szó szerint, hanem tartalom szerint idézett (függő beszéd, ugye), senki nem mondta, hogy nem lehetett csuda udvarias is. De ha nem is volt az, a ketrecőrző jóember a szolgáltató képviselője, és mint olyan... ezt meg elmondták fölöttem.

Lili Marleen 2008.01.22. 14:04:11

Na látjátok ez itt a baj..
Hogy két, egyformán vérbunkó csoport áll egymással szemben.
MINDENKINEK ismétlem mindenkinek udvariasan kellene viselkednie és ebbe igen, beleértem t. utast is... A "nem kelene kinyitni azt a kaput?" nem vall jómódorra.

Forgatókönyvem tehát a következő:
ÉN (t. utas) :-Jó napot kívánok lenne szíves kinyitni a kaput?
Ő (máv-os alkalmazott): -Hogyne, máris..(b. variáció: -Sajnálom hölgyem, nem tudom mert ..-kívánt válasz behelyettesíthető - , ezért szíveskedjék kerülni)

Bocsánat amiért hülyén gépelek de nagyon felidegesített ez a vita: miért hiszitek azt, hogy a jómodor szabályai csak bizonyos csoportra vonatkoznak? Én értem, hogy a MÁV és tettestársai belőlünk élnek, DE az ő alkalmazottaik is (igaz nem mindig) emberből vannak. Én mindig barátságos vagyok mindenkivel, és ha a reakciómra nem az adekvát válasz érkezik akkor, és csakis akkor jöhet az ajtóleszakítás.

na csókoltatlak titeket. :-)

pazzo · http://pazzo.hu 2008.01.22. 14:05:17

Kapuellenőrnek a válasz:
-Mert akkora arcod van kisember,hogy nem lehet tőle beférni.

Leveskocka 2008.01.22. 14:14:19

Egyszer láttam egy esetet, ami vicces is, meg nem is. Szomorú szitu, de ahogy történt, az tényleg vicces volt.
Egy tipikus kamaszsrác nem volt hajlandó megmutatni a bérletét a nyugati vasfüggönyénél az ellenőrnek, sőt, lassítás élkül ment tovább. Címeres ökrünk (ejtsd: ellenőr) utánacammogott (volt vagy 120 kiló), és erőből belerúgott hátulról a srácba, persze csak úgy, ahogy egy ekkora esetlen ökörtől kitelik, és véletlenül a srác edzőcipőjét találta el, azt is a sarkán, miközben lépett. Cipőt ilyen messzire és szépen szállni nem láttam még. A látvány szépségét fokozta, hogy egyenesen a sínekhez esett be, majdnem a vonat eleje alá. A srác töknyugodtan odaugrabugrált fél lábbal, kiszedte a cipellőjét, felvette és ment végezni a dolgát. A rác és az ellenőr olyan nyugodtan csinálta mindezt, mintha előre megbeszélték volna az egészet. Én meg csak álltam és majd kiköptem a tüdőmet a röhögéstől. Tudom, csúnya eset volt, de viccesen jött ki.

Hoppácska, te tipikusan olyan ember vagy, akinek hatalmat sose szabad adni. Röviden ennyit mondanék rólad.

Manyizga (törölt) 2008.01.22. 14:30:14

Mit szól a külföldi, ha ilyet tapasztal? Semmit. Mert magyarul nem tud. :) A MÁV-alkalmazottak meg külföldiül. Így nincs konfliktushelyzet. :))

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2008.01.22. 14:37:21

Úgy érzem, hogy ez a blog nem kicsit torzít. Tudatos polgári magatartás címén azt a hamis képet szándékozik mutatni, hogy a MÁV-nál kizárólag retardált, értelmi fogyatékos bunkók dolgoznak, akik azért élnek, hogy megkeserítsék a szegény (és itt jön a ferdítés másik része) egyszeri utasok életét. Bullshit. Konfliktusok, attrocitások, visszaélések mindenhol történnek. Természetesen jó, ha ezeknek a tudatos polgár hangot ad, de az már nem feltétlenül jó, hogy a polgár elkezdi magát porcelánlelkü hipersérülékeny kiskamasznak érezni, hogy a legkisebb negatív inger hatására is önsajnáló hisztizésbe kezdjen. Én is tudom, hogy a MÁVnál sok faszkalap dolgozik, de nem csak ott. Az éremnek pedig két oldala van, és nem kifejezetten etikus ez a prekoncepció sem; az egyoldalú látásmód legalább annyira bosszantó, mint a bunkó mávosok.

eklar 2008.01.22. 14:47:08

Kedves Panaszos,
a Déli Pu. félig nyitott kijáratánál: miért nem nyitottad ki a másik szárnyat?
Saját kezeddel? Nem volt hozzá merszed?

mokkercukker · http://theoneandonly.freeblog.hu 2008.01.22. 14:55:34

"Mit szól egy külföldi, ha ilyet tapasztal?" semmit szerencsere mert annyira nem ertelmes egy ilyen gorilla hogy idegen nyelven is eloadja ugyanezt

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.01.22. 16:16:04

"Linkovic Csumoszky · geekz.blog.hu 2008.01.22. 14:37:21 Úgy érzem, hogy ez a blog nem kicsit torzít. Tudatos polgári magatartás címén azt a hamis képet szándékozik mutatni, hogy a MÁV-nál kizárólag retardált, értelmi fogyatékos bunkók dolgoznak, akik azért élnek, hogy megkeserítsék a szegény (és itt jön a ferdítés másik része) egyszeri utasok életét. "

Hát ezt én nem mondanám. Ha valaki parasztul viselkedik vállalja a következményeket. Ha megnézed az első mondatot, abban semmi általánosítás nem volt a MÁV dolgozók felé. De ahogy gondolod.

Kismanó 2008.01.22. 17:19:11

Linkovic Csumovszky
"MÁVért, értünk, utasokért. Érdekvédjük magunkat"
"Akit valamilyen inzultus ért, amit nem tart jogosnak, vagy olyasmivel találkozott, amit felháborítónak talált a MÁV házatáján..."
Ez a blog ezért jött létre.

Akashi Kaikyo 2008.01.22. 19:47:49

Hoppácska! Ne add vissza a diplomád. És ne kérkedj vele, nem csak neked van.

Nagymoli 2008.01.23. 08:59:15

"Az utasnak nem kell udvariasnak lenie..."
Ja igaz. ha már fizetett a jegyért, nyugodtan köcsögözhet, b..megozhat. Megvette rá a jogot. a MÁV dolgozónak meg udvariasan kell tűrnie, merthogy ő alkalmazott, és szolgáltató. Nézzen már mindenki magába. Mert én spec. ha MÁV alkalmazott lennék, és valaki bunkón beszólna, én is tahón válaszolnék, de még egy lapáttal rá is tennék. Akkor is, ha utána feljelentenek érte. Az alkalmazott is ember. Ha valakinek valami nem testzik, udvariasan is lehet reklamálni, javaslatot tenni, nem esik le a karikagyűrű tőle az ujjáról, és lehet, így még segítenek is neki. Koszosak a vonatok.. hehh, hát persze, a dolgozók unalmukban összeszemetelik, firkálják. A tetteseket kellene elkapni. Kamera minek is van? Elkapni egyszer azt aki összefirkálja, és emberi jogok ide, vagy oda, nem elengedni, amíg le nem takarítja. Rendőrséget kihagyva persze. Aztán utána mehet az illető a jogaiért panaszra, de a firkálást legközelebb tuti meggondolná. :-D

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.01.23. 09:25:46

Az utasnak is be kell tartania az alapvető viselkedési normákat. Nincs mese. Ne várjunk változást. Sokszor a olyan a fogadj isten amilyen az adjon isten. De itt tényleg arról van szó, hogy a kint álló ellenőrnek, igenis kultúráltan kell viselkednie. az ilyet helyből rugnám ki, még akkor is, ha az utas is bunkó volt. mert mit lát a harmadik fél, aki esetleg nem hallja az egészet? hát kérem szépen azt, hogy köcsög volt a vasutas. itt lenne az ideje, hogy mindkét fél: a vasutasok, és mi utasok is felnőjjünk.

mildi 2008.01.23. 11:25:18

a levélíró nem volt udvariatlan, legalábbis ahhoz képest, ami egy félképességű kiscsoportosnak is evidens, vagyis hogy kevés az egy szárny. én se szoktam mosolyogni, mikor egyértelmű dolgokat kell szóvá tennem, hogy a másiknak magától nincs ennyi esze.

akik szerint az utas lehet udvariatlan: hajrá ember, nem rólam állítasz ki szegénységi bizonyítványt, nem bántasz meg, sőt, még a jegyedet és a visszajárót is mosolyogva kapod (legalábbis tőlem). az ilyen kis szánalmas nekemehhezjogomvan jancsikat a pénztártól való távozása után szoktam kiröhögni
süti beállítások módosítása