MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Marhavagon á lá Flirt

2008. január 21. - georgejr
Logisztika! Éljen. Az a kedves forgalomirányító, aki ezt kitalálta biztos még a jó öreg sörös, virslis, felvonulós időkből maradt vissza.

Szia!

Péntek délután a 16.25-ös Győrig közlekedő elővárosi személyvonattal szerettem volna hazajönni. Amúgy is egy kritikus időszak, a peronok teli voltak. Ráadásul a vonatot nem indították, így mindenki a 16.52 körül induló Komáromival akart utazni. Természetesen a MÁV nem csatolt Flirtet küldött, hanem a két utazási hullámot egy kósza motorvonattal
próbálta kiegészíteni. Az eredmény: Kelenföld után állni sem lehetett, a
kallernek úgy kellett felkönyörögni magát a vonatra!
Az esethez képet mellékelek!

Üdv: Uhu

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr92305457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ashi Valkoinen 2008.01.21. 10:16:42

Hol a kép?

(Amúgy az eset nem egyedi. Délelőtt 11-kor csatolva, délutáni csúcsban szólóban járnak...)

vini_old (törölt) 2008.01.21. 10:18:16

És hol vannak a képek? :D

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.01.21. 10:22:34

sry, valamiert nem ment ki, mar kint van.
G

Altrix 2008.01.21. 10:45:48

Fogalomzavarban vagy! A forgalomirányítónak semmi köze az esethez. A nevében benne van , hogy mi a dolga.
Hogy egy vonat milyen összeállításban közlekedik, az függ a pillanatnyi futójavításos kocsihelyzettől. Tudsz követni? Nem vagyok benne biztos.
Egy pénteki napon biztos lehetsz benne, hogy a létező összes rendelkezésre álló kocsimennyiség dolgozik, amit ahogy mondtam, a javításos helyzet nagymértékben befolyásol.
A sörös, virslis, felvonulós időben, gyanítom még nem is születtél meg, nem hogy tapasztalatod lenne róla.
Az írásod tipikus funkcionális analfabétára vall.

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.01.21. 10:56:04

Kedves Altrix,

Köszönöm, felírom ezt a titulust is a többihez. Ugye te sem gondolod, hogy ez normális? Lehetnek gondok, de talán gondolkoznia kellene annak aki kiküldi a szerelvényt mentesíteni (és kérlek mond el nekem analfabétának, hogy ki küldi ki?). Kissé nehéz számomra elhinni, hogy nem lehetett volna megoldani, hogy a pénteki csúcsban elférjenek az emberek. Egyébként a sértegetésedre nem kívánok reagálni. Tapasztalatom is van azokról az időkrlől... sry ezt buktad.

Altrix 2008.01.21. 11:20:20

Igen, bunkó voltam, és ezért bocsánatot kérek Tőled.
Azért voltam felindult, mivel a leveledből is felindultságot, sértést éreztem ki (sör, virsrli, felvonulás).
Hogy ki dönt az erősítésekről? A vasúton belül ez egy kölön szakma. Hofi mondta egyszer: a szarba nem lehet szöget verni.
Itt éppen erről van szó! Van egy vonatösszeállítási rend, vele párhuzamban egy szerelvényforduló. Ezt, ahogy montam a rendelkezésre álló kocsiállománnyal kell biztosítani, ami csak akkor lenne maradéktalanul biztosítható, ha hétvégén is lenne tartalék szerelvény, de ez nincs így. Hétvégén minden hadrafogható eszköz dolgozik. Ez a prózai oka a zsúfoltságnak.
Folyton az anyagiakhoz pattanunk vissza, ha ezt a kérdést boncolgatjuk. Abba nincsen belelátásom, hogy miért nem erre fordítanak több pénzt. De hidd el, nem a végrehajtó-szolgálat tehet a hétvégi zsúfotlságról.

Bástya elvtárs (törölt) 2008.01.21. 11:35:11

akkor most én is kérdezek. Miért van az, hogy pl. hétköznap délelőtt 10 kor induló új motorvonat teljes hosszúságú, és lézengenek rajta az emberek. Ilyenkor miért nem lehet szimpla hosszúságú vonatot A állomásból B állomásra küldeni? délután pedig az szintén A állomásból B állomásra indoló vonat szimpla hosszúságú.

Egy ilyen anomáliának az lehetne az egyik magyarázata, hogy délután B állomásból A állomásra is kell hogy vonat menjen, ezért B állomásra a kocsikat még délelőtt el kell vonatoztatni. De pénteken délután minden bizonnyal az A város (Budapest) felől várható B város fele a nagyobb forgalom, és nem fordítva.

Kevés a kocsiállomány? Nem hiszem, hogy kevés lenne. Persze, dupla ennyi kocsival is megoldható lenne, no de ekkor sok-sok igendrága vonatszerelvényt kivizetünk az adóforintunkból, a vonatszerelvények pedig a garázsban álldogálnának...

Ahogy írod, ez az egész egy külön szakma, nagyon sok változós az egész. De normális országokban efféle visszásságok nemigen tapasztalhatóak, csak nálunk. Nem lehet, hogy egyes emberek mégsem értenek megfelelően a szakmájukhoz?

nekemirj 2008.01.22. 10:56:25

Pénteken most már második alkalommal a 17:25-s is egy kocsiból állt.
Múlt hét szerdán (16-a) a 17:25-kor induló egy kocsi, hasonló tömeg.
A kalauztól azt a tájékoztatást kaptam, hogy azért van egy kocsi, mert 10 k ocsinak mindig a garázsban kell lennie a Flirt-k közül. Akkor minek vették? Dísznek? Szerintem egy garanciális jármű minnél többet van forgalomban annál hamarabb kiderül, ha rossz. Attól hogy áll, igaz, hogy nem kopik, de nem is fog kijönni semmi problémája.

nekemirj 2008.01.22. 10:58:21

Ja és egy kérdés. Miért kell Oroszlány és Tatabánya közötti pocsék pályán, ami tönkreteszi az új vonatokat, két kocsiból álló Flirt szerelvényt járatni egész nap? Utasok száma még egy Flirtot sem tölt meg sose

lolz · http://lolz.blog.hu 2008.01.22. 13:21:58

EZ a járat mindig ilyen, már hozzá lehetett szokni :) Ha ülni szeretnél érdemes 20 perccel indulás előtt felszállni!
Mostmár ha jól tudom csak 2 vagy 3 vonat megy Oroszlányba a többi Győr vagy Komáromba. Valóban élményszámba megy az Oroszlányba menő sineken utazni :) Mintha lovaskocsin ülnél :D

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.01.22. 14:06:21

Reggel a Martonvásár - Déli még rosszabb:)

Győrieknek adják vissza a régi vonatokat, mi meg visszakapjuk a flirtjeinket:)

Ashi Valkoinen 2008.01.22. 18:49:29

nekemirj,

Oroszlányfelé általában egy Flirt jár, ritkábban megy kettő, a legmókásabb, amikor egy jár, de a másik ott várja, és az indul vissza. Le az oroszlányi pályával, és akkor emiatt több késés sem lesz.

kiskicsicsiga 2008.01.23. 19:56:47

ezaz egész dolog ott kezdődik,hogy nem óránkénti személyvonatot kellett volna csinálni,meg 3óránkénti gyorsvonatot,mert 3évvel ezelőtt jobb volta a vonalon a közlekedés,mint most... szupijó gyorsvonattal mire megyünk,ha 3percenként megáll,mikor tudja kihasználni a 140km/órás adottságait?nem azt kellett volna inkább a gyorsra rakni?
és óránkénti gyorsvonatot kellett volna,meg 3óránkénti személyt,mert a személy vonatok utazóközösségének85%a csak a gyorsvonati megállókban száll fel-le...

kiskicsicsiga 2008.01.23. 19:59:32

egyébként az is biztos,hogy bármikor bemész Komáromba,ott áll egy szupervonat.mert egy megérkezik óra 54kor és a már bent álló 04kor indul vissza.a közte levő 2órában a másik vonat ott áll-és azalatt megfordul egy Flirt Győrbe is meg vissza.

Ashi Valkoinen 2008.01.24. 16:20:25

kiskicsicsiga:

Ekkora hülyeséget rég olvastam már itt.

"szupijó gyorsvonattal mire megyünk,ha 3percenként megáll,mikor tudja kihasználni a 140km/órás adottságait?nem azt kellett volna inkább a gyorsra rakni?"

1.) A Flirt, illetve Talent típusú vonatokat _elővárosi_ közlekedésre tervezték. Hosszabb úton kíváncsi vagyok, hogy tetszene a szék. (Mert a gyorsok általában nem csak Győrig, hanem Szombathelyig, Celldömölkig, Sopronig mennek.)

2.) A pálya 140-es, de tökmindegy, mert tele van lassújelekkel. (Szár-Szárliget között 6-os, Száron 3-as (!), Herceghalom-Biatorbágy 8 és 6)

"és óránkénti gyorsvonatot kellett volna,meg 3óránkénti személyt,mert a személy vonatok utazóközösségének85%a csak a gyorsvonati megállókban száll fel-le..."

1.) A 85% elég durva becslés... mert Bicske-alsón annyian szállnak fel, mint Bicskén legalább, ha nem többen (jobb a fekvése), Herceghalom és Biatorbágy sem elhanyagolhatóak.

2.) Aki nem gyorsvonati megállóban lakik, de Budapesten tanul és/vagy dolgozik, az három órát várjon Kelenföldön/Déliben, csak mert lekési valami miatt a személyt? Ugyanmár. Abszurdum.

kiskicsicsiga 2008.01.24. 23:35:07

hosszabb uton jobban tetszene ez aszék,int az a típusú,ami a régi vonatokban volt.az az undorító sötétzöld bőr,amire nyáron ráolvadt az ember pl.
az a 22 megálló azért nem egyenlő néhány lassítójellel.
elég durva becslés,de már3éve hetente3-4szer utazom a vonalon,sokmindent láttam már.azt is,hogy sem Szőnyben,sem Almásfüzitő alsón,felsőn nem kell könnygázzal oszlatni a felszállni készülő tömeget.
nem ,miért kellene 3órát várnia?ott van a BKV egyrészről,másrészt Kelenföldön a gyors is megáll.miért,igy az nem abszurdum,hogy az ,hogy volt a 6órás és a 7órás gyors,ami 7végente mindig fullon ment,volt hogy már Tatán nem fértem fel rá,és ezt úgy oldották meg,hogy megszüntették?az 5ös és 8as gyors biztos elbirja a forgalmát.ha nincs kedved egy órával tovább ácsorogni akkor meg menj Icvel?
na az az abszurdum!az hogy minden nyüves megállóban,ahol egy lélek sincs,még kivilágított megállója sincs,csak100méterre egy buszmegálló,ott is megáll a vonat.az az abszurdum.
amugy meg a te remek példáddal élve,aki a Keleti közelében tanul,és Győrből jön,akkor az meg menjen el a fél5össel vagy a fél8assal?ha a fél5öst lekési álljon ott 3órát?!nahát..ez abszurdum...mert a kettő között nincs vonat a Keletibe...

Ashi Valkoinen 2008.01.25. 14:25:42

1)

www.elvira.hu/elvira.dll/xsl2005/uf?i=Gy%F5r&e=Budapest-Keleti+pu.&v=&mikor=0&d=&u=31&ed=47909B51&language=1&x=85&y=28

Ezt nézd meg. Aki Győrből jön, van bőven vonata a Keletibe. Amúgy Déliből metró, 10-12 perc.

2) "nem ,miért kellene 3órát várnia?ott van a BKV egyrészről,másrészt Kelenföldön a gyors is"

Mert ha Szárligeten lakom és háromóránként megy személyvonat, akkor bizony három órát várok. Mert a Gyors ott nem áll meg.

3) Az új vonatok ülése egyáltalán nem kényelmes, a régi, ha tiszta lett volna, sokkal komfortosabb. És hangsúlyozom, a Flirt és Stadler vonatok elővárosi szerelvények, nem gyorsvonati kocsik.

4) Ha a megállót egy nullhosszúságú 0-ás lassújelnek fogod fel 1-2 perc várakozással, akkor rájössz, hogy igenis az a "néhány" lassújel sokat számít. De pár megálló tényleg felesleges, de nem 22.

5) A pénteki meg vasárnapi csúcsban kellene plusz gyorsvonat, de hétközben konganak az ürességtől...

UI.: Kicsit több tiszteletet.

kiskicsicsiga 2008.01.26. 21:38:14

"Aki nem gyorsvonati megállóban lakik, de Budapesten tanul és/vagy dolgozik, az három órát várjon Kelenföldön/Déliben, csak mert lekési valami miatt a személyt? Ugyanmár. Abszurdum"én erre irtam a gyorsvonatos dolgot.ennyi erővel nekik is ott a lehetőség,metró,stb...
másrészt,szerintem egyáltalán nincs kihasználva a sok személyvonati megálló,saját tapasztalat,hogy a személyvonati megállóban nem szállnak fel annyian,hogy ott érdemes megállni.szerintem másfélóránként kéne járni a személy és gyosrvonatoknak.mert az ,hogy Komáromból 3óránként egyszerre indul a 2vonat,az eléggé röhelyes.meg az is,hogy 3óránként egyszerre is érnek be oda.
nemcsak vasárnap és 7végén van kihasználva a gyors!én utaztam már üresen kongó Flirtben , pedig az ugye egylégterü,több kocsinak számít,viszont olyan gyorssal még nem utaztam,aminek a vagonjában egyedül lettem volna.pedig a gyorsvonatokkal3éve járok a vonalon.a Flirtetmeg az új menetrend óta használom.

győrből a Keletibe összesen 9 gyors megy,abból2megy reggel5kor.
a 2évvel ezelőtti menetrendben majdnem óránként mentek.akkor sokkal jobb volt.
és a fél5ös és a fél8as közé igenis kellene egy gyorsvonat.
a régi?amelyikek majd szétszakadtak,zörögtek?és nem a tisztaság hiánya,egyszerüen a kor!rettenetes zörgő szörnyek voltak nem ritkán.a zöldülésesre pedig,ami általában a személy volt,nyáron belelehetett olvadni az ülésbe.az a puffancs sokkal kényelmesebb volt?!

persze a lassítójelek,ezekhez nemértek,de azért mondjon nekem valaki 2szakaszt,amikor a vonat5percig tudja tartani a 140km/órás sebességét a vonalon!hogyan,addigra már ott a következő megálló!ahogy nézem 7perc a leghosszabb idő,amit megállás nélkül megy...

ha adsz egy emilcimet,küldök rá minden héten egy fényképet arról,hogy éppen a vonatok,amikkel a héten közlekedtem,mennyire voltak tele/ürese,mire beértünk Komáromba/Győrbe.azt fogod lánti,hogy a gyorsról tömött sorban nyomulnak le az emberek,a gólyahídon a szembejövő forgalom ellehetetlenül,míg a személyről-most megis számoltam8ember-minimális ember száll le, láttam már teljesen üres vagont is!

ui:mivel abból indultam ki,hogy le"hülyeségezted"az irományomat,nem gondoltam,hogy több tiszteletet érdemel a tied...

Ashi Valkoinen 2008.01.26. 22:41:12

Az irományod minősítettem, nem Téged.

ÉS valamit még mindig nem értettél meg:

""Aki nem gyorsvonati megállóban lakik, de Budapesten tanul és/vagy dolgozik, az három órát várjon Kelenföldön/Déliben, csak mert lekési valami miatt a személyt? Ugyanmár. Abszurdum"én erre irtam a gyorsvonatos dolgot.ennyi erővel nekik is ott a lehetőség,metró,stb..."

Ha én BP-n dolgozom, de Szárligeten lakom, akkor hiába metrózok a keletibe, mert a GYORS vonat nem áll meg Szárligeten, ezért nekem három órát kellene várnom a személyre. Mert azt írtad, járjon három óránként személy.

"ha adsz egy emilcimet,küldök rá minden héten egy fényképet arról,hogy éppen a vonatok,amikkel a héten közlekedtem,"

Korábbi HSZ-ben elismertem, hogy van felesleges megálló.

"nyáron belelehetett olvadni az ülésbe.az a puffancs sokkal kényelmesebb volt?!"

Kényelmesebb volt, igen. ÉS most csak a székről van szó, nem a zörgésről és egyéb hátrányokról. Azon a vonaton tudtam aludni. Ezen a nyugati egységszéken nem.

"persze a lassítójelek,ezekhez nemértek,de azért mondjon nekem valaki 2szakaszt,amikor a vonat5percig tudja tartani a 140km/órás sebességét a vonalon!"

Ha kiveszel egykét megállót, attól még a vonat le fog lassítani 140-ről 50-re, mert az állomások környékén bizony ilyen lassújelek vannak. Szvsz innentől már nem túl nagy időnyereség. Példa: BPKelenföld-Tatabánya:
IC: 35 perc
Személy: 49 perc
14 perc különbség, 10 vagy 11 megállón. Akkor mi van? MEgállónként 1-1,5 perc..

kiskicsicsiga 2008.01.27. 11:24:17

Szárliget 3/4 óra,nem egy nagy alvásigényed van hallod-e.annyi az elalvásra meg a felébredésre pont elég,főleg ha jön a kaller is még jegyet kezelni.a zöldülésesbe ugy dölöngélhet a fejed ahogy akar,mert nins körbe fejtámla.meg ugy csattogott,hogy nemlehetett tőle gondolkodni se.főleg mikor a megállóban mindig feltépték az ajtót-merthogy sokszor csak berugn lehetett...
nem a felesleges megállók.a személy általában amikor indul sincs tele,és mikor megérkezik Komáromba,vagy Győrbe,10-20embernél több nem szokott leszállni róla már.és Komárom nem egy felesleges megálló.nagyobb tömörület csak7végente szokott lenni rajta,amugy alig vannak.
az ic meg már megint egy más tészta.

akkro közlekedjenek 1,5óránként.mertha utazott már valaki vasárnap délután győrből a gyorssal,akkor tudja,hogy mi aza herigség

Ashi Valkoinen 2008.01.27. 13:42:19

Hidd el, jó, ha az a személy óránként megy. A másfél óra például a szerelvényfordulók miatt is lehet macerás, illetve a Kelenföld-Déli szakaszon a vonatok beengedésnél, főleg, ha a többi vonalon maradna az egyórás ütem. De ez már túlmutat az 1-es vonat problémáin.

Azt pedig már elfogadtam, hogy a gyorsok járjanak pénteken, vasárnap sűrítve, de hétközben, délelőtt és kora délután teljesen üresek (vizsga után válogathattam, hová ülök be egyedül), késő délután sem túlterheltek, hangsúlyozom, hétközben! Pénteken és vasárnap pedig d.u. 2-től óránként kellene.

Az IC-k meg szerintem rendben vannak.