MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Re: Hóhatár

2008. január 10. - georgejr
Egy bennfentes infója:) Azt tudjuk, hogy a MÁV IK sincs a helyzet magaslatán. Abba meg bele se merek gondolni, mennyi pénzt számlázgatnak...

Mégsem kommentelek, inkább leírom, mi a helyzet a hótakarítással (ülj le, mielőtt elolvasod!)

A vasúti épületek rendben tartása (így a peroné is) az IK (ingatlankezelő) Kft dolga. Az IK takarít, cserél wc deszkát, indítja be a kazánt fűtési szezonban (a vasutas hozzá sem nyúlhat!), szóval mindent. Ezt úgy oldja meg, hogy kiadja külsősöknek a munkát, neki meg van egy központi diszpécsere, amit zavar esetén kell hívni, a dp felveszi, ad rá kódszámot, hogy pl kitört az ablak, majd valamikor(!sietés nem erős oldaluk) kijönnek és megcsinálják, és baromi borsosan kiszámlázzák a vasútnak.

Szóval hó. Elmesélem, mi hogy jártunk: leesett az első 10cm, mi szépen eldobáltuk a bakterokkal. Kiderült, ezért az IK fizet, merthogy papíron az ő dolguk, hívjuk fel a dp-t (szomszéd állomás mondta a tippet). Szuper! Dp adott munkaszámot, erre szépen ráírtuk, hány órát dolgoztunk, és előre örültünk a kávépénznek. Nem kellett volna...kiderült, hogy ez így feketemunka, az IK nekünk így nem fizethet. Következő szolgálatban már várt a parancskönyv, miszerint: "Hótakarítást külső vállalkozó részére csak kódszám alapján és csak szabadnapos (!) dolgozó végezhet. (...) Szolgálatban  lévő  dolgozónak  ilyen munkát végeznie szigorúan tilos!"
El lehet képzelni, ezek után ki fogja takarítani a peronokat, merthogy szabadnapján, főleg vidékről bejáró vasutas biztos nem!  Állítólag az IK-nak minden állomáson van egy szerződött egyénkéje hólapátolásra...én nem találkoztam még vele, de ha ki is jönne az állomásra, csak akkor foghatja meg a lapátot, ha a dp-től előzőleg megkapta az aznapi kódszámát, amire ráírhatja a munkáját, a dp-t meghívni meg félnapos meló általában.

Ne a vasutast szidjátok, ha havas a peron, a Parancskönyv szent! Ha pl engem hólapátoláson kapnak szolgálatban, még az is lehet hogy fegyelmit kapnék...:(

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr39291721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kismanó 2008.01.10. 08:49:47

Ez nagyon durva.

Csak félve jegyzem meg: más munkahelyeken a hólapátolásért nem szoktak plusz pénzt adni. Munkaidőben történik, nem?

Adani 2008.01.10. 09:14:27

Na ja, de általában nem tartozik bele a munkakörbe. Van, aho ladnak plusz pénzt, van ahol kap egy dicséretet meg egy vállveregetést érte az ember, de legalább fegyelmet nem, az a vasút sajátja. Ha egyszer a bakter hiba nélkül ellátta a munkáját és mellette önként havat is lapátolt nem leszidni kéne, hanem az a minimum, h meg kéne dicsérni vagy legaláb egy köszönömöt kaphatna.

NGabor 2008.01.10. 09:21:55

A perontakaritast az önkormanyzatnak kéne adni vagy velük szerződni. Akkor azok a kirendelt közhasznú munkások akik eltúrták a havat az állomásig szépen leturhatják a peronokról is. Jobb helyen gép is áll rendelkezésre.

NGabor 2008.01.10. 09:25:38

Ja, meg ha ilyen buta a bürokrácia akkor be lehet irni, hogy a szabadnapos kollega turta a havat, vagy műszak után történt, és be lehet dobni a végén a kávépénzbe.

Kismanó 2008.01.10. 09:51:43

NGabor, ez nagyon jó ötlet. Csak akkor a haver cégének nem lehet kifizetni a nagy pénzeket a semmiért. Gondolom, a vasutasok is ezért nem csinálhatják (Én igazán nem sajnálom azt a kis plusz pénzt tőlük, még ha az első hozzászólásomból ez jött le, akkor se).

mildi 2008.01.10. 10:13:13

az igazi az lenne, ha szépen eldobálnák a havat, és bejelentenék, hogy itt munkás nem volt, az IK ne merjen kiszámlázni egy büdös centet se (menjenek a fenébe! paraziták, már bocs!)

Ngabor, szép, csakhogy nettó adócsalás sajna, nem ez kéne, hogy legyen az ideális megoldás...150évig a bakter takarította a peront (még kapált is!) két vonat között, ha javítási munka volt, azt meg az állfőnők megcsináltatta vmi mesterrel, aki adott róla számlát, és azt a vasút szépen lekönyvelte. így viszont nem lenne szükség az IK-ra...(az meg sok pénz vkinek)

Bástya elvtárs (törölt) 2008.01.10. 11:00:34

végre valami írás, amiből világosan látszik, hogy hova folyik ki az a rengeteg pénzt a MÁV-ból. Emlékeztek, haletetés havi 120e Ft-ért.
Én ezt a dolgot nem hagynám annyiban, írni miniszternek, veke-nek, mindenkinek akinek csak lehet, hogy ez így nem lesz jó.

Az IK miért nem tudja megoldani, hogy az efféle takarítási és karbantartási munkák reális áron legyenek elszámolvan?

efi 2008.01.10. 15:32:36

A hülyeség határtalan.
Esik a hó, a vasutasok meg benntről a kályha mellől nézik, hogyan nem lehet vonatozni, meg hogyan szitkozódnak, meg henteregnek az utasok a peronon.

Manyizga (törölt) 2008.01.10. 15:43:03

A lényeg az, hogy ne legyen felelős. A mindenkori MÁV-vezetés első dolga ezt bebiztosítani, és a dolgozók részére továbbdelegálni. Ők se felelősek.
Csak a megbízott cég dolgozói azok, mert nem takarítanak. De a MÁV és cégei nem. Tökéletes.

Fedup Sári 2008.01.10. 18:00:27

Manyizga, nincs igazad, a mávstart zéerté -- amivel vasúti személyszállítási szerződést kötsz -- természetesen felelős ha egy utas mondjuk kitöri a bokáját a csúszós peronra lelépve. Személyi felelősséget nem nagyon kell keresni ilyen esetben -- minek.

Bástya elvtárs (törölt) 2008.01.10. 20:57:02

Nálunk a parkban nemrég új padokat tettek fel. Szépek, de funkcionalitásban nem jók, mert 1 padra csak 1 ember tud leülni a támla miatt. Az egyik szomszég bement az önkrmányzatra, és rákérdezett, hogy az önkormányzat miért ilyen baromságokra költi a pénzt. A válasz az volt, hogy "Hát a vállalkzó ilyet épített." Magyarul nincs annak felelőse, hogy az államtól kapott pénzt ki mire pazarolja el.

Nagymoli 2008.01.10. 22:18:00

Fájdalmas ez az ország. Ez nem csak a MÁV, hanem minden létező egyéb helyen így van. Mindenki pénzt akar, és nem dolgozni. aki meg dolgozik, nem ér rá pénzt keresni.

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2008.01.11. 11:03:30

Nesze b@zbeg, outsourcing...

ezért kellett a MÁV-ot feldarabolni. Senki sem felelős, a fejőstehenet meg eladják.

Bástya elvtárs (törölt) 2008.01.11. 14:08:21

pont ezért kell a MÁV Start-ot is ugyanúgy eladni, mint a MÁV Cargo-t. Amint magáncég lesz a MÁV Start, már nem lehet fejőstehénnek nézni.
Persze az jó kérdés, hogy mennyire jó dolog, hogy kiárusítjuk az országot. Nyilván nem. De sajnos Magyarisztánban ami cég még állami kézben van BKV, MÁV, régebben Malév és társai mint a feneketlen bendő.