Egy bennfentes infója:) Azt tudjuk, hogy a MÁV IK sincs a helyzet magaslatán. Abba meg bele se merek gondolni, mennyi pénzt számlázgatnak...
Mégsem kommentelek, inkább leírom, mi a helyzet a hótakarítással (ülj le, mielőtt elolvasod!)
A vasúti épületek rendben tartása (így a peroné is) az IK (ingatlankezelő) Kft dolga. Az IK takarít, cserél wc deszkát, indítja be a kazánt fűtési szezonban (a vasutas hozzá sem nyúlhat!), szóval mindent. Ezt úgy oldja meg, hogy kiadja külsősöknek a munkát, neki meg van egy központi diszpécsere, amit zavar esetén kell hívni, a dp felveszi, ad rá kódszámot, hogy pl kitört az ablak, majd valamikor(!sietés nem erős oldaluk) kijönnek és megcsinálják, és baromi borsosan kiszámlázzák a vasútnak.
Szóval hó. Elmesélem, mi hogy jártunk: leesett az első 10cm, mi szépen eldobáltuk a bakterokkal. Kiderült, ezért az IK fizet, merthogy papíron az ő dolguk, hívjuk fel a dp-t (szomszéd állomás mondta a tippet). Szuper! Dp adott munkaszámot, erre szépen ráírtuk, hány órát dolgoztunk, és előre örültünk a kávépénznek. Nem kellett volna...kiderült, hogy ez így feketemunka, az IK nekünk így nem fizethet. Következő szolgálatban már várt a parancskönyv, miszerint: "Hótakarítást külső vállalkozó részére csak kódszám alapján és csak szabadnapos (!) dolgozó végezhet. (...) Szolgálatban lévő dolgozónak ilyen munkát végeznie szigorúan tilos!"
El lehet képzelni, ezek után ki fogja takarítani a peronokat, merthogy szabadnapján, főleg vidékről bejáró vasutas biztos nem! Állítólag az IK-nak minden állomáson van egy szerződött egyénkéje hólapátolásra...én nem találkoztam még vele, de ha ki is jönne az állomásra, csak akkor foghatja meg a lapátot, ha a dp-től előzőleg megkapta az aznapi kódszámát, amire ráírhatja a munkáját, a dp-t meghívni meg félnapos meló általában.
Ne a vasutast szidjátok, ha havas a peron, a Parancskönyv szent! Ha pl engem hólapátoláson kapnak szolgálatban, még az is lehet hogy fegyelmit kapnék...:(