MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Még egy hülye, hát ezek nem tudják elolvasni a kiírást?

2008. január 03. - georgejr
Kedves kalauzékat ideje lenne illemre tanítani. Bunkóságban felülmúlnak lassan mindenkit...


Hello!
Rákoskertről (Budapest XVII. ker) megyek be nap mint nap a Keletibe és meglepő, de gyorsabb, mintha a BKV-val araszolnék reggelente a dugóban, még akkor is, ha - egyáltalán nem meglepő módon - gyakran sokat késnek az elővárosi vonatok.

Azt még lenyeltem, hogy reggel a 9.15-ös mendei bármiféle előzetes bejelentés, vagy a hangos bemondás nélkül kimaradt, végül is fél órát kibír az ember hóban, fagyban, szerencsére nem vizsgáznom kellett menni. Több éves MÁV rutinnal a 9.45-ös tömött sülysápira felszállva első blikkre ki lehetett találni, hogy ott fönt nagyon elnézték a naptárat és nem csak egy járat maradt ki.

Hazafelé azért reménykedve úgy értem ki a Keletibe, hogy elérjem a 20.25-öst, mire meglepődve látom, hogy a 20.20-as szolnoki - eredetileg zónázó, ami ugye nekem nem lenne jó - személynek van kiírva. Sietve elérem a vonatot, de azért a biztonság kedvéért gondoltam megkérdem az épp szembe jövő kalauzt, semmi kedvem az ő hülyeségük miatt Sülysápig potyázni:

- Jó estét! Elnézést, ez a vonat mindenütt megáll?
- Ha mindenhol le akar szállni, akkor igen!
- ?!
- (kalauz további szóra sem méltatva, elfelé menet, a kocsivizsgálónak): Még egy hülye, hát ezek nem tudják elolvasni a kiírást?

Na kösz szépen. Épphogy ők nincsenek a helyzet magaslatán. Bocs hogy nem akarok véletlenül egy olyan vonatra felszállni ami szombaton nem jár, munkanapokon pedig meg sem áll Sülysápig. Szerintem egy kalauznak igenis minden "szimpla" napon illene értelmesen válaszolni egy normálisan feltett kérdésre, egy olyanon mint a mai káosz pedig végképp!

Üdv! Ping-Win

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr69282880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tszor 2008.01.03. 11:13:48

Mennyit keres reálértékben egy magyarországi és egy hasonlóan fejlett EU tagállambeli kalauz? Milyenek ott az árak és a bérek viszonya? Talán el kellene felejteni az a kommunista marhaságot, hogy ez egy hivatás, ők a hivatástudat miatt vannak ott - nem, ez is egy szakterület, olyan, mint bármely más, meg kell fizetni őket is. A bolsevik lózungot a hivatástudatra való hivatkozással felejteni kéne.

Gexxx 2008.01.03. 11:16:38

Én már meg sem lepődök... 1000 hasonló post-ot olvastam már itt is.
Sőt, még elég jól megúsztad :D

Persze ez nem azt jelenti, hogy így van jól!!!

playoff szakáll 2008.01.03. 11:18:29

Adjonisten - fogadjisten

Részedről ezek után az alábbi teljesen helyénvaló:
- URAM!!! Akkor magának külön pontosítom, hogy mit akarok megtudni!!! Ugye le tudok szállni a vonatról Rákoskertnél???

Hidd el, hogy erre megáll, és paréj módon, de helyesen válaszol.

zebi 2008.01.03. 11:20:34

Tényleg nem meglepő, de azért siralmas. És a legnagyobb gáz, hogy komolyan is gondolják magukat. Utálom, hogy ebben az országban lassan mindenkit utálni kell, mert másra nem jók...

Tunguska 2008.01.03. 11:26:39

Én is ezen a vonalon járok. Az is csoda, hogy némelyik felegyenesedve jár...

Adani 2008.01.03. 11:28:15

Azzal még nincs gond ha poénkodik, velem is poénkodtak már így sőt én is elsütöttme már, ezt az 1000x lejárt poént.
-Tessék mondani ez a vonat mindenhol megáll?
-Miért, maga mindenhol le akar szállni?

Ezzle még nincs gond, de az utas lehülyézése az már azért túlzás.

NetzArbeit 2008.01.03. 11:34:24

és az milyen szakállas, hogy

vendég: Kinek kell itt fizetni
pincér: hát nekem
vendég: Na akkor fizesse ki maga a cekket!

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2008.01.03. 11:48:06

Ugyan kérem, a MÁV márcsak ilyen, következzék egy újévi sztori, kicsit sajátos átiratban (mégse legyen már mindig a hagyomásnyos a stílus...)

A mai időjárás alaposan megtréfálta vasutunkat.
Vagy csupán technológiai újítást hajtottak végre, az első térhajtómű tesztelésével.
Történt ugyanis, hogy ma este a 17:30-as vonathoz baktattam, hogy Orosházáról Szegedre jussak. Ebben semmi rendkívüli, azonban amikor látótávolságba értem, már bent állt a szerelvény, így megasprint, ajtón bevetődik, jármű indul. Valamit mondjuk utánam kiáltott a nyalókás ember, hogy jön a következő, de mindek várjak egy órát... Odabent ért a megvilágosodás: még csupán 17:21 volt. Vagy a MÁV lett külön időzóna, vagy HÚÚÚÚ, korábban mennek a vonatok, vagy valami időhurok hatására a 16:30-as járművet értem el.
Hölgyek és Urak, a MÁV titkos cylon techonlógiát alkalmaz, erről Hódmezővásárhely állomáson szerezhettem tanúbizonyságot. Szőke bögyös néni helyett mondjuk borostás sörhasú bácsi adja ki az intergalaktikus parancsot a térugrásra ("...and jump" magyarosan: "indujjá' má' be !!"). Ezt követően a dicső orosz dízelmotorok nekifeszültek a feladat végrehajtásának: miután a hidraulika manuális rásegítés mellett nyikorgósan becsukta az ajtót kialudt a világítás és a jármű elérte az utazási sebességet.
A "féregjárat" generálást a BKV-től még nem sikerült ellesni, így a járműnek sikerült a felszínen maradnia, ami a Vásárhely és Népkert közötti ingatag töltésen nem kis kihívás.
A szubtérben való haladás eredményes volt: nem estem atomjaimra, nem lett 100 tonna súlyú a jegyzetem, és nem voltam egyszerre Győrben és Nyíregyházán. További előnyként felhozható, hogy nem lassult le az idő, át tudtam venni két tételt is útközben. A technológia azonban még kiforratlan, mert a külvilágban lévő órák és a saját órám állásából járművünk késésére utaló jelekre bukkantam:)
A csillagflotta tagjai előtt azonban le a kalappal: már tegnap is megértően viselték, hogy a vonaton nem találtam a jegyemet (valahol fél úton eltűnt az állomás és a vonat között, biztos a porzó térhajtómű teleportálta ki a kezemből, vagy csak úgy kiesett belőle, vagy szimplán ott hagytam a pénztárban) ma pedig még bocsánatot is kértek az időgörbület okozta kellemetlenségek miatt.
Úgyhogy BUÉK MÁV - Miénk A szubtér Vazze!

hattyú 2008.01.03. 11:49:27

NetzArbeit: pontosan. A hozzászólók reakcióiból úgy tűnik, hogy még mindig nem értik a lényeget.

"Mennyit keres reálértékben egy magyarországi és egy hasonlóan fejlett EU tagállambeli kalauz?" - leszarom mennyit keres, én sem annyit keresek mint a saját szakmámbeli az EU-ban mégse hülyézem le a cégem ügyfeleit.

"Adjonisten - fogadjisten"
Akkor meg kellett volna állnia és visszahülyézni? Miért édes kisbogaram, te minden egyes élethelyzetben a megfelelő kérdést teszed fel? És ha véletlenül rosszul kérdezel, akkor azonnal hülye leszel? Nem, nem. Ez sima taplósdi, de látom, hogy sokaknak éppen megfelel ez a stílus, hát ezért van ennyi bunkó.

Hegyirablo 2008.01.03. 12:02:27

Jótanács a legközelebbi hasonló esetre.

- Bunkó vasutas nem ad megfelelő tájékoztatást

- Vonatra felszáll

- Ha nem áll meg Rákoskertnél vészfék erőteljesen meghúz

Oszt jónapot!

Dr Kangörény 2008.01.03. 12:32:30

Ezek szerint aki keveset keres, annak joga van taplónak lenni. Hogy ez mekkora baromság!

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2008.01.03. 12:33:34

Hegyirablo 2008.01.03. 12:02:27

... és máris kiszúrtál adott esetben többszáz teljesen ártatlan honfitársaddal, a "vasutas" meg ugyanolyan bunkó marad.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.03. 12:51:16

tény, hogy az emberek nagyon, nagyon idióták tudnak lenni, hajlamosak otthonfelejteni a magukhoz való eszüket nagyon gyakran.. ezt mindenki tudja, aki valaha emberekkel dolgozott.. nekem a tudakozóban néha tényleg az volt az érzésem, hogy az állatkertben a majmok értelmesebb lények, mint az emberek.. NA DE ezt soha senkivel nem érzékeltettem. soha. mindenkinek szépen ki volt nyalva a kicsi hülye segge. óránként 300 forintért! amikor elegem lett belőle, fogtam magam és otthagytam az egészet a picsába, soha egyetlen ügyfél nem vett észre semmit abból, hogy mennyire gyűlöltem az egészet. asszem ez így korrekt, nem?

clode21 2008.01.03. 12:58:22

tszor!
Csak nem vasutas vagy? Annyit keres amennyit. Kit érdekel? Ha nem tetszik keressen a végzettségének és a hozzáállásának megfelelő más, jobban fizető munkát. De addig próbáljon normálisan válaszolni ha kérdezik.

Hegyirablo 2008.01.03. 13:07:19

chipetke:

Miért, vészfékezés után a vonat többet már nem tud elindulni?
Ezt nem tudtam...

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2008.01.03. 13:32:10

hegyirablo

nem ezt mondtam...

1. tegyük fel meghúzod a vészféket.
2. féklevegő iszkiri ki a csövekből, vonat megáll
3. leugrasz, és mész onnan a fenébe, mert nem akarod az indokolatlan vészfékhasználatért kiperkálni a büntit
4. kaller végig a vonaton, keresi a megrántott fészfékkart (ez idő). tegyük fel 8 kocsiból az utolsó, és ujjnyi vékony kalauzcsaj.
5. előre a mozdonyra, hogy jöjjön azt rakja vissza a vészféket, vagy nyomásmentesítsen.

ha figyeltél, ez jó esetben 1, rossz esetben 3-4 _vonat_hossznyi gyaloglás.
Na itt szúrsz ki emberekkel, ha nem állt volna ott meg az a vonat, akkor kénytelenek megvárni, amíg megvan a meghúzott vészfékkar, visszakerül a helyére, újra nyomás alá kerül a fékrendszer...

Ha hivatalosan is meg kellet volna állnia, akkor meg max megköszönik neked a vasutasok, hogy megfékezted a szerelvényt.

clementino1 2008.01.03. 14:05:11

kit érdekel, hogy keveset keres? ki mondta, hogy nem mehet el brókernek vagy bankigazgatónak?

Walmer 2008.01.03. 15:45:57

tszor,
nem tudom melyik bűzös lyukból bújtál elő, de igazán visszamászhatnál, ahelyett, hogy vasútról szóló blogokba írsz ordenáré ökörségeket.
Mennyit keres egy kalauz az EU-ban. Beszarok, komolyan. Biztos kevesebbet, mint bahreinben, vagy Kuvaitban

h@jmi 2008.01.03. 20:45:54

Én tényleg nem értem az ilyen jegyvizsgálók hozzáállását. Nehéz lett volna azt mondania, hogy igen, megáll a vonat Rákoskertnél?
Szerencsére én eddig csak a munkájukat rendesen végző kallerekkel találkoztam az utóbbi 1 évben, de ahogy magamat ismerem, biztos kikérném magamnak az ilyen visszaszólást...
Ellenben kiskirálynőt játszó pénztáros annál több van. A cégnek kicsit rá kéne gyúrnia a HR-re.

Fedup Sári 2008.01.03. 22:16:00

Helló Ping-Win, te legalább nem büdös paraszt lettél, csak hülye. Vagy én jártam jobban a büdös paraszttal?

Adani 2008.01.03. 23:17:51

Volt már vonatszerencsétlenség ebből, asszem Franciaországban. Nem állt meg a vonat, utas ezt nem tudta és meghúzta a vészféket majd eltünt. A fék beszorult nagy nehezen kipiszkálták, de megsérült valahogy és a lejtős pályán telejsen csődöt mondott a fék és belerhant a pályaudvaron egy másik vonatba. A kataaztrófa a vészfékezéssel kezdődött ott sérült meg a fékrendszer. Közben persze hibázott a mozdonyvezeő is, mert asszem nem azonosítota magát mikor megijedt, h nincs féke, csak azt közölte a rádoón, h nem tud megállni, de nem azonoisította magát, így nem tudták melyik vonatról van szó a váltókezelők, különben át tudták volna terelni egy üres vágányra, aztán majdcsak megáll valahol.

papa razzi 2008.01.10. 14:09:10

Tegyük fel,hogy így kezded:"Jó estét kívánok!Megmondaná, hogy megáll-e a vonat Rákoskerten?".Céltudatosan megfogalmazott kérdés!Ez a megoldás!Hülye kérdésre hülye válasz!Egyébként tényleg mindenütt le akartál szállni?HEHE!

csaknorisz 2008.07.13. 20:38:37

Szinte mindenkivel egyetértek!
Kivéve : tszor!
Nekem ne mondd, hogy ha többet keresnének a vasutasok, minden kérdésre emberi módon válaszolnának. A bunkó ember akkor is bunkó marad, ha többet fizetnek neki. Sőt ! És most nem csak a vasutasokról beszélek. Nekem nincs velük semmi bajom. Ja és mi köze a hivatástudatnak a bolsevizmushoz? Magyarázza már el nekem valami! Hivatástudatnak igenis lennie kell! Ha meg kevés a pénz, menjen máshová dolgozni!


Nekem is van egy friss, mai sztorim:
Nővérem ma utazott Velencéről Budapestre a 17:01 -kor Velencéről induló vonattal. Én néztem meg neki a neten, hogy mikor is indul a vonat.Az is egy elgondolkodtató dolog,hogy a MÁV miért nem készül fel a szünidőben megnövekedő utaslétszámra, de hogy a Délibe tartó vonat a Keletiben köt ki, az nekem kicsit magas. A menetrend szerint ugyanis Velencéről a Keletibe csak átszállással lehet eljutni. Épphogy le tudott ugrani a 2 éves unokaöcsémmel a vonatról, mielőtt az elindult Miskolc felé... Tesóm ugyanis meg volt győződve arról, hogy valahogy a Keletiből még átmegy a vonat a Délibe és ők ott le tudnak szállni.
süti beállítások módosítása