MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Váci vonal

2007. december 23. - georgejr
László a Váci vonalról...


Azért halogatatom hosszan az írást, mert, ha MÁV-ra gondolok, azonnal összeugrik a gyomrom. Nemrég kecmeregtem ki egy betegségből, amelyet a MÁV fűtetlen kocsijának köszönhettem. Csak aki végigélte, az tudja meg mondani, milyen hideg tud lenni egy teljesen kihűlt vasúti kocsi, amely késve indul, és ráadásul, sok ácsorgással fél óra helyett óráig tart az utazás! Pedig kínomban már télikabátban álltam az ülőhelyem mellett, mégis dideregtem! A 70-es vonalon járok naponta. Egy „kis” állomásról szállok fel. No, nem azért kicsi, mert kevesen használják, hanem mert ezt valamikor az átkosba, nem lévén káderja, olyan megállóhelynek nyilvánították, amelynek nincs köze a munkásosztályhoz és ezzel együtt a fejlődéshez. Ez elég volt ahhoz, hogy alantas állomásnak sorolják be. Pedig valljuk be őszintén, hogy visszasírjuk ezeket a régi időket. Visszasírjuk, amikor átszállás nélkül utazhattunk innen akár még Kismarosra is! Mert aztán jött az „ütemes”, meg az idei decemberi menetrend. Azóta a vonatok nagy része csak üresen ide-oda rohangál, valaha jobb sorsra érdemesült állomásunkon át. Most már Pest felé is átszáll az itt lakó pára, he nem akar hosszú ideig Újpesten rostokolni! Mert bár, az átszállás kényelmetlenséggel, meg időveszteséggel és veszéllyel jár, de legalább át tud szállni a szerencsétlen egy Veresegyházáról később beérkező vonatra. Mert azt persze mindig előre engedik. Akkor is, ha sokkal később kerül az állomásra. Mindezt a reggeli csúcsforgalom teljes kellős közepén! Aztán jól teszi a földi azt is, ha a Pest és Vác közötti településről Vácon keresztül utazik Pestre. Így gyakran legalább negyedórát nyer! Ha még ez sem rémiszti el a halandót a vasúttól, akkor a lerobbant, festékkel jól összemaszatolt mocskos kocsik állapota ezt hatásosan megteszi. Mert ere járatják a vasúti kocsik selejtjét. Ezért aztán itt vagy hideg van, vagy túlfűtött a kocsi. A világításról nem is beszélve. Lehet, hogy ezen járaton kicsavart izzók által el nem fogyasztott árammal kívánják az okosok a MÁV gazdaságosságát helyreállítani? No aztán nem beszéltem az állandósult késésekről. Ma szerencsém volt. A fél órás úton csak húsz percet késett a vonat. Mert, mint már említettem, ezeket a vonatokat mindig félreállítják. Bármi is jön, bárhonnan! Így aztán többet áll, mint megy. Ennyire rosszul dolgozni nem lehet véletlenül. Csak a tudatos lezüllesztés lehet a háttérben. Magam is ledöbbentem, milyen drámaian lecsökkent erre az utóbbi időben itt az utasforgalom. Lehet, hogy legközelebb – „érdektelenség miatt” ezeket a járatokat fogják leépíteni?

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr46273072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2007.12.23. 12:08:25

Laci: én is vonatoztam nagykabátban, sapkában és sálban. 2007-et írunk, és ez a cég az internetes térhódításon gondolkodik, miközben olyan alap dolgokat nem tud nyújtani, mint fűtés télen, vagy pontosság...

Valamit sürgősen tenni kellene a céggel, mert kár bele a pénz...

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2007.12.23. 13:06:52

Hát, én is utaztam szinte fűtetlen BKV buszon órákat (oda-vissza többet ismerős vezetővel), és mégse betegedtem meg. Pedig azon se volt melegebb, mint kint.

Fedup Sári 2007.12.23. 20:29:41

Peti817172M, engedd meg, hogy gratuláljak kiváló egészségedhez, immunrendszeredhez! Tudod, nem mindenkinek ilyen van. Nem akarok személyeskedni, de pl. mennyire örülnél, ha idős nagymamád, vagy mondjuk felfázásra hajlamos feleséged -- esetleg terhesen -- ülné/állná végig az egy órás fagyos utat? Netán kicsi gyerekkel utaznál így szívesen?

Én abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy Váczról/ra, azaz legtöbbször zónázóval utazom ezen a vonalon. Az új menetrenddel vmit tényleg elkeféltek, előtte a sztenderd késés (azaz, ha minden flottul ment) 5-6 perc volt, de ez most 10-11 perc a 26 perces úton -- ez alatt nem tudták még megoldani a reggeli/esti vonattal, amivel mentem 9-e óta. Legalábbis hétköznap, hétvégéről nem tudok nyilatkozni.

marczipán · www.marczipan.blog.hu 2007.12.24. 22:07:15

en anno a monori volanbuszon fagytam kopogosra az egy oras uton, utana meg 20 perc gyalog a latyakba. megedzodtem. attertem kesobb a vonatra, ott 20 perc ut utan leizzadva szalltam ki kokin, az elso telen csak 2-szer volt tudogyuszim.utana visszajottem pestre es vettem egy kocsit, hogy ne kelljen tobbet gyogyszeren elnem.

Turmion Kätilöt 2007.12.25. 22:51:34

Kolléga mesélte, hogy a Bp-Újszász-Szolnok vonalon rosszul lett egy fiatal lány, mert a vonatot túlfűtötték.

claudiopolis 2007.12.27. 11:10:04

Gyerekek ne szídjuk már légyszíves legalább azt a keveset, ami jó! Nyilván jobb volt az átkosba átszállás nélkül Kismarosra utazni, de közben a Vácról ingázók ezreinek 47 perc volt a Pestre jutása. Ma 25! Attól, mert a Vác és Pest közti állomásokról nem lett jobb a menetrend, észre kell venni, hogy Vácról, és azon túlról, közben lényegesen jobb! Az ütemes menetrend majdnem megmásfélszerezte az utasok számát.
Közben persze a fűtés hiánya nagyon nagy gáz, a szerelvények állapota szintén. Egyébként - nem a MÁV-ot felmentve, de jó tanácsként mondom, hogy érdemes végigmenni a szerelvényen, mert valamelyik kocsiban biztosan működik a fűtés.

petya.bacsi 2007.12.27. 11:32:14

Ahol a tömeg, ott a fűtés :)

Nudli80 2007.12.27. 21:22:45

valóban erre a selejtek járnak (dec.9 óta), a reggel 8 előtt beérkező vonatok mind olyan vacak, régi, fekete műbőrüléses balkáni kocsikból vannak.(deeee! hazafele már válogathatsz ha szeretsz a nyugatiban várni:D). és akkor ne érezd magad diszkriminálva mikor a nyugati előtti döcögős pályán egy esztergomi siemens húz el melletted és az utasai a pofádba vigyorognak kb, hogy milyen szutyokban ülsz......
rohamos fejlődési tendenciákat mutatnak megint az új menetrenddel... VISSZAFELE!

rp_bubu 2007.12.30. 17:40:04

"és akkor ne érezd magad diszkriminálva mikor a nyugati előtti döcögős pályán egy esztergomi siemens húz el melletted és az utasai a pofádba vigyorognak kb, hogy milyen szutyokban ülsz......"

Ja, csak nekik meg jutott egyvágányú mellékvonal, így nem élvezhetik azt mint amit a 70-esen, hogy reggel, úgy mennek a vonatok pest felé mint a metró... Én ha választhatok, inkább a reggeli 10 percenkénti és egész napos félórás vonatok, mint a a Desiro.

jocee (törölt) 2007.12.30. 23:27:45

Elég lenne,ha Bp-Vác között csak 4 óránként járnának a vonatok(mint kb az ország felében),és lehetne bőven válogatni a kocsikból!Tök mindegy milyen kocsiparkja van a máv-nak,ha a bírkák szétverik a vadiúj szerelvényeket is!A Siemens pedig kb:700 milla között mozog,csak Nyugati-Vác között kellene vagy 50db!De miből?90%-os,67,5%-os jegyekből?Ugyanmár!

petya.bacsi 2008.01.01. 09:01:51

Jocee: a pénzt megkapják a fejlesztésre minden évben, aminek nagyrészét Te, meg a többi adófizető finanszíroz.