MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

10perc késés nem késés

2007. december 22. - georgejr
Ez van, de ezt már régóta tudjuk, hogy 10 perc nem számottevő, említésre se méltó...

Igazából nem tudtam megállapítani, hogy melyik panaszlevelemre jött válaszul az alábbi üzenet, mert a MÁV-Start ÜFI csak egy azonosító számot biggyesztett a tárgyba, ami nekem semmit sem mond, azt meg nem írják, hogy melyik levelemre válaszolnak, de talán erre:

2007-10-30 22:23
"
Tisztelt MÁV-Start Zrt.!

A mai napon az 5507-es számú gyorsvonat 9 perc 52 mp (GPS szinkronizált órával mérve) késéssel érkezett Bp. Keleti pu.-on az 5. vágányra. A vágány végén lévő kijelző táblán nem volt kiírva a vonatnak késés. Szeretném megtudni, hogy milyen formában tájékoztatták a késő vonatról az utazóközönséget? Ki azért a felelős és milyen felelősségrevonás történik amiatt, hogy nem írták ki a vonat késését? Ez nem munkaköri kötelessége senkinek? A vonat érkezése a táblán 10:57-re volt kiírva. Gödöllő előtt tötymörgött a vonat, biztosan nem ok nélkül.

Válaszukat előre is köszönöm!
"

Ezt:
2007.12.18. 12:40
"

Tisztelt Utasunk!                                        

 

Köszönettel vettük a MÁV-START részére megküldött észrevételének vizsgálata lezárult, melynek eredményéről az alábbiakban tájékoztatjuk:

 

Az Ön által említett 5507-es számú járatunk késése Keleti pályaudvarra való érkezésekor nem haladta meg a 10 percet, így a rendelkező forgalmi szolgálattevő munkatársunk nem adott utasítást a késés hirdetésére.

Tekintettel arra, hogy a Keleti pályaudvar egy központi pályaudvar, mely jelentős vonatforgalmat bonyolít le, így azon járatok késését, melyek nem haladják meg a 10 percet, csak abban az esetben áll módjukban hirdetni, ha ez más aktuálisan induló járat hirdetését nem akadályozza.

Természetesen a késések mértékétől függően az érintett munkatársunk a megfelelő intézkedéseket megteszi, annak érdekében, hogy a pályaudvaron várakozó utazóközönségünk megfelelő módon tájékoztatva legyen az érkező járat, járatok késésről.

 

Mivel megkeresése alapján, a 10 percet nem meghaladó késéssel érkező vonatokkal kapcsolatos tájékoztatás igényként merült fel, így észrevételét további megfontolás céljából az érintettek részére továbbítottuk.

 

Megkeresését köszönjük. Ügyfélszolgálatunk nevében kívánunk Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Eredményekben Gazdag Boldog Új Évet Önnek és minden Kedves Hozzátartozójának!

 

Üdvözlettel:

V G
ügyfélszolgálati előadó
"

Megjegyzés: Azt megértem, hogy nem mondják be, mert annyi késés meg miegymás van, amit közölni kell, hogy állandóan harsognia kellene a harsonának.
De ha nem mondják be, miért nem írják ki? Egy vágányra vagy egy kijelző sorba csak nem érkezik 2 szerelvény.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr65270803

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2007.12.22. 10:46:31

A menetrend az csak egy táblázat, butaság azt gondolni, hogy aszerint közlekednek a vonatok, ritkán sikerül, de 10-ből 7-szer biztos, hogy nem. A 10 perc nem késés, azt nem hirdetik, mint ahogy a 30 perc sem késés és a 60 perc sem. Hiszen a közismert nótát már mindenki tudja, a MÁV soha sem felelős a késésekért: forgalmi ok, műszaki ok és egyéb megmagyarázhatatlan és paranormális okok.

Remélem 2008-ban a hiper-szuper (de teljesen felesleges) kommunikáció team újabb kifogásokkal és magyarázattal is ellátja a mindenért problémázó utasokat.

Az már más tészta (és ez megtörtént eset!), hogy sokszor az induló vonatot is csak 5-10 perccel korábban írják ki vagy mondják be, volt olyan, hogy egyik ismerős mire kiért a külső vágányokhoz, elment a vonat, mert pl. lassabban tud mozogni, mivel már idősebb az illető.

Hiába, a MÁV egy utasközpontú cég, akiknek a legfontosabb az utasok elégedettsége és a korrekt tájékoztatása. A MÁV-nál van egyáltalán minőségbiztosítási rendszer? Mert ha van, akkor az bizony nem működik.

Perillustris 2007.12.22. 12:43:23

Ez azert van, mert az utolso pillanatig remenykedtek, hogy valamilyen csoda folytan megis beer idoben a vonat a palyaudvarra. LOL

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2007.12.22. 13:09:57

Nagyon-nagyon boldog lennék, ha a MÁV a 10 perc fölötti késésekről tájékoztatna.

Ha az utas nem úgy tudná meg, hogy vezetékszakadás miatt bizonytalan ideig nem megy tovább a vonata, hogy fél óra után bekopog a forgalmiba, és megkérdezi az ott lébecoló kalauztól.

Dragon Z. · http://www.dragonweb.hu 2007.12.22. 13:15:14

Meglepne, ha bármilyen formában tovább foglalkoznának ilyesmivel. A legnagyobb baj az, hogy az ilyen panaszokat úgy általában véve bagatellnek vélik, és nem látják be, hogy bizony ilyen apróságokon rengeteg múlik.

Egyébként 10 perc alatt úgy le lehet késni egy csatlakozást pl., hogy másnap reggelig lehet várni. Igaz, hogy hivatalosan nem késett az ember... ennyit erről. És a MÁV-ról. Csak a hó ne essen, mert az első 9,52 db pihe után már órás késésekkel lehet számolni...

gery · http://gery.blog.hu 2007.12.22. 13:46:28

most komolyan arról van szó, hogy neked, kedves levélíró, valamilyen különös módon élvezetet okozna, ha végállomáson ki lenne írva, hogy a vonat, amin utazol 3:52.42 percet késik? az neked miért lenne jó? miért lenne jó bárkinek is? aki pedig valakit vár az állomáson, az 10 perc késést még tényleg elvisel fájdalommentesen (hosszú évek tapasztalata). ez a GPS-szinkronizált óra nagyon flegma szöveg, a BKV-nál egy ilyenért bevinnének a forgalmi irodába, és megruháznának :D
egyébként egy kis pozitív: az utóbbi időben a váci állomáson még olyanokat is bemondanak néha, hogy a vonat 3, vagy 5 percet késik. ezen az utasok jót mosolyognak, mert egy kezemen meg tudnám számolni, hogy az elmúlt egy évben hányszor jött (a saját GPS-szinkronizált órámhoz képest :P) időben a zónázó vonat.
tanulság: komolyan ez a legnagyobb problémát? go, get a life!

Attosz 2007.12.22. 14:35:40

Hát ez már megint minősiti a MÁV-ot, mi az hogy nem áll módjukban, kötelességük lenne akár 2 perc késést is kijelezni...
De hát az magyarország ahol mindent lehet... Létezik kiiras korrekcio és létezik késés kijelzés máshol a világon, a korrekciót 1-5 percig terjedő késésekre alkalmazzák a késés kijelzést 10 perc vagy feletti késéseknél használják. Good Luck MÁV

Attosz 2007.12.22. 14:38:17

GERY, neked csak annyit hogy azért mert te igy lettél nevelve hogy minden mind1 az nem azt jelenti hogy más ember nem szereti a pontosságot és a hiteles tájékoztatást...

Sheldrake (törölt) 2007.12.22. 14:50:55

Re: gery · gery.blog.hu 2007.12.22. 13:46:28
---------------------------------------
"
ez a GPS-szinkronizált óra nagyon flegma szöveg, a BKV-nál egy ilyenért bevinnének a forgalmi irodába, és megruháznának :D
"

Kedves gery, attól, hogy nem tudsz róla, hogy a mobilszolgáltatók igen pontos órával mérik az időt, hogy tudják mikortól van csúcsidő és, hogy ez a pontos idő adott esetben számodra is elérhető, attól még kb. sokmillió embernek van GPS szinkronizált órája, csak lehet, hogy nem tud róla.

Olvass:
www.t-mobile.hu/egyeni/rolunk/sajtokozlemenyek/sajtokozlemeny_20061010.shtml

Egyébként a MÁV ÜFI megkapta pontosan, hogy mi az a GPS szinkronizált óra. Nem többszázezres újgazdagok kütyüje, hanem egy Nokia 6610-es.

Tegnap 20 percet késett az 5209-es, akkor ért be, amikor már útban kellett volna lennie Kelenföld felé, mégsem volt kiírva sem az érkező sem az induló vonat késése.

13 db vágány van úgy kb. pontosan a Keleti pu-on, amelyről aktuális infót kellene közölni.

El Condor 2007.12.22. 15:08:40

Én naponta vonattal járok dolgozni, de 10 perc késésen nem akadok fenn. Annyi belefér, mindenféle tájékoztatás nélkül.
Különben meg nem értem minek kiírni a rövid idejű késést, hisz ha ott vagy úgyis vársz annyit.
Csak a mai kekeckedő, türelmetlen embertípus beszél belőled.

RobinGood 2007.12.22. 15:15:41

A MÁV és a menetrend. december 9-én bevezették az új über ütemes menetrendet és azóta a váci vonalon nekem nem sikerült még pontos vonattal utaznom, arról nem beszélve, hogy annyira ütemes lett, hogy reggel majdnem 20 perccel korábbi vonattal kell mennem és 5 perccel érek be előbb.
szuper

Manyizga (törölt) 2007.12.22. 15:22:21

gery, a gond az, hogy mindenki csak a nagy dolgokkal akar foglalkozni. A kicsikkel kell kezdeni. Igenis, a 9:52 perc késés is késés. És dolgozzanak rajta, hogy ne úgy legyen.
A 9:52 perc késés egy 60 perces menetidejű utazás esetében 16,44%-os eltérés a normától... A kedves vasutasok bérét ilyenkor ilyen %-kal kellene csökkenteni. :) Rögtön fontos lenne minden másodperc...

KopaszMercis 2007.12.22. 15:51:55

en ugy tanultam, hogy 5 perc keses kese, 10 perc keses kese.. negyed ora keses meg mar nem keses, hanem masik idopont! :)

Gobbi Hinta 2007.12.22. 15:55:23

Hát ez se Svájc na... ott tényleg precízen pontosan közlekednek. Japánt már meg se említem hogy ilyen 10 perc késés már a közlekedési miniszter lemondásával járna, félórás már kormányválság lenne :D Nálunk meg "ez van" + vállrándítás

Zoltán1 2007.12.22. 16:07:16

Erről az esetről nekem is Japán jut az eszembe,ahol a vonat pár perc késése miatt lemondott a közlekedési miniszter.De mi a Mávról beszélünk,ahol lényegesen nagyobb problémák vannak.Annyira szinvonaltalan a szolgáltatása,hogy ott fel se foglyák,hogy ez is probléma.

petya.bacsi 2007.12.22. 16:07:21

10 perc késésen sokszor én sem akadok fel, de persze vannak esetek, mikor igen (pl. ha valahol szeretnék átszállni, vagy ha megyek hazafelé dögfáradtan a melóhelyről.).

Nem tudom, hogy a MÁV mit szólna, ha az ember késve venné meg a bérletét, tiltakozásul. Megbüntetné. Fordítva ez persze nem működik, egyirányú a számonkérési rendszer, normális esetben kétirányú lenne ez, de az nagyon messze van sajnos.

Nyáron már csak az előtérben volt állóhely a személyvonaton (ugye nincs kihasználva a kommunikációs szuperteam és az utasszámlálók szerint...), levegő persze alig volt, és egy pityókás emberke jókedvűen bagózott és sörözött. Persze késve indultunk a Keletiből. Megérkezett a kalauz, majd miután kérte a pityókás hősünk jegyét, az ránézett a cigi mögül, majd közölte a kallerrel: "A bérlet bemutatásáig szíves türelmét és megértését kérem". A kalauz megint kérte, szintén ez a mondat hangzott el a fószer szájából (pedig fokozhatta volna, hogy műszaki okok miatt (sör) vagy forgalmi okok miatt (sör, cigi) a bérlet bemutatása bizonytalan időt késik).

A kalauz szépen elballagott. :)))))

perecember 2007.12.22. 16:21:21

Én is ingázó vagyok, ennyi lazán belefér, viszont az indoklást nem nagyon értem, az érkező vonatot mindenképp kiírják, nem akadályozza semmilyen más vonat kiírását, a hely pedig ott van a sorában ahol a késést tüntetik fel, (alapesetben sötét a tábla megfelelő része - az elektromos kijelzőre gondolok.) Ha meg a hangos hirdetésre gondolnak, sokszor unásig ismételnek egy valamit, ha akarják beillesztik akárhova, és ugyanúgy bemondják hogy xy vonat érkezik, hozzátehetnék hogy x perc késéssel.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2007.12.22. 16:22:42

bár ott tartanánk, hogy ez lenne a legnagyobb probléma a magyar vasúttal!

gery · http://gery.blog.hu 2007.12.22. 17:01:35

Attosz, termidor: azt hiszem nem értesz... a kedves levélíró nem a jó végén közelíti meg a problémát. nem azért kéne hisztizni, hogy a végállomáson tök feleslegesen kiírják az ilyen kis kukacoskodóknak másodpercre pontosan a késést, hanem hogy a vonaton tájékoztassák az utasokat, hogy mi a francért állunk már megint. az érne is valamit. az már kérdés, hogy ebből az utasok mennyit értenének.

Sheldrake: történetesen infokommunikációval foglalkozom, szóval nekem ne magyarázz :) azt, hogy nekem is GPS-hez igazított órám van, nem gúnyos megjegyzés, hanem tényleg hetenre egyszer ránézek a PDA-ra, és hozzáigazítom az órám, ha kell :P

Manyizga (törölt) 2007.12.22. 17:12:04

gery: még mindig nem érted... :) nem a 10 perc késés a sok. Hanem a naponta 2x10 perc amit ingázás közben pluszban kell a vonaton tölteni. ÉS NEM TESZNEK ELLENE. Mert 10 perc az "semmi".

gery · http://gery.blog.hu 2007.12.22. 17:32:17

termidor: áhh, nem értjük egymást... :) de megpróbálom mégegyszer. szóval szerinted akkor először arra fordítson a MÁV energiát, hogy mondjuk a Nyugatiban a 8. vágány végén legyen majd kiírva, amikor te beérkezel a vonattal, hogy a vonat 7 percet és 51 másodpercet késett? vagy arra, hogy amikor a vonaton vagy, akkor a mozdonyvezető bemondja, hogy előreláthatólag 5-10 percet késni fogunk. nem mondhat konkrétabbat, mert ez sajnos sztochasztikus. de lefogadom, hogy a levélíró ezen is kiakadna, mert "mi az, hogy 5-10 perc? miért nem lehet másodpercre pontosan megmondani?" persze a legideálisabb az lenne, ha sosem késne egy vonat sem. és az emberek mind fizetnének adót, és a pénztáros is mindig kedves lenne a boltban, stb.

de ha már el akarjuk kezdeni a változást, és a kicsinél akarjuk kezdeni, akkor ott kezdjük, ahol TÉNYLEG SZÜKSÉG VAN RÁ...

playoff szakáll 2007.12.22. 19:03:56

ez egy olyan dolog, hogy persze itt meg hasonló fórumokon megemlítjük, de utasokként nem tehetünk ellene

konkrétan ez ellen

más esetben viszont mi, az utasok leszünk gecik, bosszúként felfogva az egészet

ha ti így, akkor mi úgy, nem mi húztuk ki a gyufát - más megoldás nincs

Sheldrake (törölt) 2007.12.22. 19:16:49

Értem, hogy nem érted gery, mert nem láttad, hogy mennyi közel sem ilyen bagatellnek tűnő problémát vetettünk már fel, bár tudod, hogyan kell ezekre rákeresni. Azt is tudod, hogy mennyire lenne bonyolult egy on-line jegyrendelési rendszert bevezetni, ha nem egy rakás ***** kellene illeszteni. Mióta az új jegykiadó rendszer van, csomó helyen nem tudják használni, ha nem a második faluba megy az utas.

Tegnap:

- Aszódról Gyömrőre 2 átszállással 2,5 óra alatt úgy sikerült eljutni, hogy nem kezelték a jegyünket. Nem bujkáltunk, simán leültünk abban a kocsiban, ahol felszálltunk. Post már nem lesz róla, mert nem küldöm el ide. Ez sem probléma? Meg még száz másik nap előfordul, hogy látom a kallert, hogy ül és van, ha meneszteni kell a vonatot, akkor megy és meneszt.

- Tegnap 20 percet késett (érkezés) a 5209-es vonat és már eleve késve indult is tovább, ami legalább 10 perces késés volt az indulási időt nézve, mégsem volt kiírva semmi. Igaz lekéstünk egy vonatot emiatt, de Gyömrőre fél óránként jár vonat, úgyhogy nem jelentős időveszteség, csak fél óra.

- Az sem probléma, hogy 5 perccel az indulás előtt írják ki a vonatot, hogy honnan indul? Végülis a 2-es vágányig a központi kijelzőtől elég hamar el lehet jutni... De már erről is írt valaki.

- Az sem probléma, hogy várok valakit és nem tudni, hová jön be a vonata, vagy éppen bemondják, hogy a 2-esre, aztán jön a 11-esre. Esetleg akkor mondják be vagy írják ki, mikor már bent van a vonat és szállnak le valahol a 12-es vágány környékén. Ég és föld.

Ezeknek a kis piszlicsáré dolgoknak a megoldása nem hiszem, hogy pénz kérdése lenne (a kallerek munkára sarkallása pláne nem) és mégsem csinálják meg.

Megjelent a nagy marketing szöveg, hogy milyen jó ez az új ütemes menetrend és hogy az átszállási idők is rugalmasabbak. Hát nem tudom, nekem ugyanúgy 6 illetve 3 percem van átszállni Füzesabonyban mint Nyíregyházán, mint korábban és ugyanúgy késik majd az IC 8 percet, hogy aztán 1 perccel előbb elmenjen a személy vonat. Na, itt már egy 10 perces késés 60-30-120 perces késéssé transzformálódik át! Ez sem probléma, nem jelentős, említésre sem érdemes.

Ma:
---
Azt tudta a pénztáros, hogy az IC kártya holnap nem érvényes, mert ünnepnapi menetrend szerinti vasárnap van. :), de azt már nem, hogy 50%-os mérséklésű 2. oszt. jegyhez teljesárú 2-1. oszt. különbözeti jegy kell, nem pedig a teljes útvonalra teljesárú 1. oszt. menetjegy. Ez is apróság, amolyan 2 ezer Ft-os apróság. Azt szintén nekem kellett megmondani a monitorra pillantva, hogy merre kell menni Miskolc Szerencsen át Záhonyba, majdnem Füzesabony-Debrecenen át kaptam jegyet és ha nem tudom, vagy nem figyelek, akkor majd a vonaton szivatnak. Ez sem probléma. Apróság.

Füzesabonyban, ahol IC-k állnak meg kőkorszaki utastájékoztató berendezések vannak (értsd: aluljáró kis táblák, hogy miért probléma? Csupán azért, mert 6 perc ászállási idő esetén 2 bőrönddel nem biztos, hogy van idő lemászni és visszamászni, ha a vonat oldalán nincs kint, hogy honnan hová és a hangos sem működik), Hatvanban meg olyan, mint a Nyugatiban, ott nem is áll meg IC, bár Szolnok és Salgótarján felé megy vonal.

Nem minden nap utazok vonattal, de 10 utazásból 7-szer biztosan van valami gikszer, ami legalább 10 perces késésben, jegyvizsgálás hiányában, mocsokban vagy késői vonatkiírásban merül ki.

Az utasok szempontjából igenis ezek a LEGNAGYOBB problémák és az, hogy amíg a szolgáltatások ára már-már nyugat európai, addig a szolgáltatások színvonala közel sem és bár igaz, hogy erről a tahó utasok is tehetnek, de nincs az rendjén, hogy mindig azt hitetik el velünk, hogy emelni kell az árakat és akkor majd egyszer jobb lesz. Mikor?

Sheldrake (törölt) 2007.12.22. 19:23:20

Re: petya.bacsi 2007.12.22. 16:07:21
-------------------------------------
Jó a sztori.
Igazából csak akkor igazságos a használata, ha kellően tahó kallerel van dolgunk, mint azt már olvashattuk néhány esetben.

Csak úgy szimplán nem jó alkalmazni, mert most minek kezdjen el kötekedni az ember egy 3 gyerekes apukával, aki a beszólásomtól csak a családján tölti ki a mérgét, vagy magába fojtja és három hónappal előbb elpatkol az idegeskedés miatt szívinfarktusban.

TGV 2007.12.22. 21:54:29

tegyuk fel, hogy a vonaton utazik 1000 ember, akkor az osszesen 10000 perc veszteseg nekik..., ami 167 ora, ami 1 het. Mondjuk ha a felelostol idoaranyosan ennyit levonnanak a fizetesebol...
akkor mindjart ketszer is meggondolna, hogy az ido bizony penz.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2007.12.22. 22:09:56

10 perces késés nincs kiírva?!
1. Orosházán (=32ezer fős település Békéscsaba és Szeged között, állítólag fővonalon, egy nyomtáv, dízeles usgyival) még kézzel tépkedik a jegyet, nemhogy ki lehetne írni
2. Na, felénk is bevezették a frankós ütemes menetrendet, ami már most nem müxik, mert hol bevárják a vonatok Szegeden a késő IC-t, hol nem, így össze-vissza járnak továbbra is, szép késésekkel. (az ütemes dolog egyébként pöpec volna, mert ezt még én is meg tudom jegyezni)
3. Ne irogassák a késéseket, hanem közlekedjenek pontosan...

Adani 2007.12.22. 23:54:20

Nekem meséltek olyat, h Békéscsabán sikerült a szegedi villamosok követési idejét hozni, mert az Uzsgyi elromlott, és mire élete keltették a következő órás ütemest elengedték, majd rögtön 4-5 perc m,úlva a megjavítottat is. És valóban OH-n még kézzel tépik a jegyet, de ugyanezen a vonalon Szeged-Rókuson is így dolgoznak.

-atti- 2007.12.24. 07:30:15

Egyszer sikerült 9 perces előnnyel beékezni a délibe. :)

Friss forgóvázas mozdony vitte és még nagyobbak voltak a kerekei mint amekkorához az órája volt kalibrálva. Kelenföldön meg szerencsére nem fogták ott a menetidő megvárásáig.