Tisztelt MÁV Blog és MÁV-START!
Kedvesemmel Bécsben kívántunk volna utazni, ilyen hírek hallattán inkább az autó mellett döntöttünk. Drágább, vezetni is kell, de nem szállítanak ki.
Hír linkje: http://inforadio.hu/hir/belfold/hir-168624
Persze ezt is ki kellett egészíteni a jobban értesülteknek:
"
A MÁV szóvivõje megint kamuzik...!
Az EC 42-es már a Keletibõl több mint fél óra késéssel indult (de nem csak ma, tegnap is...!), mert nem fértek fel az utasok az 5 kocsiba! A vjv. próbált intézkedni, persze nem kapott kocsit.
Gyõrben szintén túl tartózkodott a vonat, a probléma ugyanaz...
Hegyeshalomba már mintegy 40 perces késéssel érkezett. Az ÖBB személyzet nem vette át a zsúfolt vonatot, szerintem jogosan.
Nem igaz, hogy állóhely voolt még a vonatban, sõt a peronokat nem is nevezném annak...
Majd egyik topiktársunk beszámol részletesen, aki a vonaton utazott."
Linkje az Index fórumán:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=74237437&t=9005494
Ma reggel a Liszt Ferenc EC-hez csatoltak egy külön kocsit, amelyben a sajtó munkatársai foglaltak helyet. A vonat nem ezért indult késéssel. A vonat késésének egyszerű volt az oka. Annyian éltek a kedvezményes jegy nyújtotta lehetőséggel, hogy egyszerűen nem volt elég hely a vonaton, amikor ezt meglattak a mávos veztetők, azonnal utasították a Keleti munkatársait, hogy csatoljanak egy plusz kocsit a szerelvényhez. Ezért indultunk késéssel.
A gond ott kezdődött, hogy Győrött, Hegyeshalomnál még sok ember felszállt. Amikor meglátta az ÖBB kalauza azt a sok embert, akik egymás hegyén hátán álltak, kiakadt, hogy ezt igy nem lehet, balesetveszelyes. A mávosok ott próbálták győzködni az osztrákot, de az csak nem volt hajlandó átvenni a vonatot. A szóvivő csak annyiban vétkes, hogy nem tudott arról a szabályról, miszerint Ausztriában nem lehet álló utasokkal, pontosabban ilyen zsúfolt szerelvényt közlekedtetni. Ezt később számunkra a hazafelé vezető úton az ÖBB vezető munkatársa mondta el. Sigulinszki Tibor ekkor már nem volt velünk, mivel Ő egy 2 órával korábbi vonattal hazajött.
A történtekért maximum annyiban felelős a MÁV, hogy kevés kocsit küldött, pedig az eredeti szerelvényt megtoldották egy kocsival pluszban az utasok részére. A sajtókocsi is külön kocsi volt, tehát az eredeti méretet nem csökkentették. A vonaton lévő mávos vezetők folyamatosan próbálták megoldani a helyzetet, de sajnos az öbb-s kalauz nem engedett. (elég ideges volt) Így az EC megvárta a következő Euroregio vontatot.
Egyes médiumok úgy fújták fel a dolgot, mintha a sajtós vagon miatt történt volna. Ez nem igaz. A vjv állításairól annyit (cafolni, se megerositeni nem kivanom), ha nincsenek reggel a mávos vezetők a Keletiben, akkor a keletisek elmenesztik eredeti, kevesebb vagonnal. A sajtós kocsi pluszban volt. Miattunk senkit nem szállítottak le.
Nem akarom védeni a MÁV-ot, de nem először tapasztalom azt, hogy hozzá nem értő emberek továbbítják a híreket a médiának, amelyek így torzulnak, plusz a média pletyka szintre süllyeszti ezeket. Így lesz fals, és féligazság egy adott hír. Gondolok azon rádiós állításokra miszerint a sajtósok miatt volt a cécó.
De ennyit a leszállításról. Miről is szólt ez a mai tájékoztató? Sikerült betekintést nyernem a MÁV-Start 2008-as terveibe.
2008 a megújulás éve a vasútnál
Ez a célkitűzés a következő évre, de lássuk mik szerepelnek ebben:
Az év elején tervezik elindítani az elektronikus jegyvásárlást, amelynek tesztelése a jövő héten kezdődik. A jegyeket a neten tudjátok majd megvásárolni és egy kapott kóddal a pályaudvarokon (első körben Keleti, Nyugati, Déli) elhelyezett terminálokon kinyomtatni. Remélhetőleg ezzel csökkenni fog a sorbanállás, és gördülékenyebb lesz a jegyváltás is.
2008-ban 39 új Flirt érkezik, amelyek kiváltják részben a már elavult gépparkot, emellett gyermekbarát kocsikat is hadirendbe állítanak, a Nagy Családosok Egyesületével konzultálva. Itt a gyermekeknek kialakított ülések mellett, pelenkázó, illetve játéksarok is kialakításra kerül.
Továbbá a kerékpárosokkal együttműködve az ő igényeikhez igazodva további fejlesztésekbe kezdenek.
A tájékoztatásra is több energiát és erőforrást szánnak, ezt mutatja azon törekvés miszerint a mav-start.hu oldalon hamarosan külön felületet kap az ügyfélszolgálat, online bejelentési lehetőséggel, valamint egy 24 órás hírszolgálatot is indítanak, hogy az utasok a honlapon tájékozódhassanak az aktuális közlekedésről. Több újításról is volt szó, amelyekről nem szeretnék most bővebben írni, de elég legyen annyi, hogy a tervek alapján bennem egy webkettes mav-start.hu kezd kirajzolódni.
Azt mondom a cél jó! Mostmár csak az irányt kell tartani. Hajrá.
Ui.: Állítólag Gaskó ígéretet tett arra, hogy szerdától nem sztrájkolnak az ünnepekre való tekintettel:)