MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Eltérő menetidő

2007. december 11. - georgejr
Lehetséges, hogy forgalmi okok játszanak az alábbi anomália esetén közre, de azért érdekes:) Képek hajtás után

Ciao!
Elvirán találtam ezt az érdekességet. Vajon miért tart tovább ugyanazt az utat megtenni az egyik vonatnak, mint a másiknak? A menetrend szerint még csak nem is vmelyik állomáson áll ilyenkor.
Üdv: Blackmore

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr51260345

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2007.12.11. 15:52:16

azért ennek elég sok oka lehet azon túl, hogy hülyeség került a menetrendbe, vagy az elvirába.

elsőre az ugrik be, hogy esetleg a két vágányon nem azonos a sebességkorlátozás (mert nem végeztek a felújítással), és az egyik vonat tud menni a gyorsabbikon, a másik meg a forgalom miatt nem.

vagy esetleg az egyik utolérne egy személyvonatot, ezért "meg van fektetve a menetvonala", vagyis lejjebb srófolták a max. sebességét nekije.

Zotya 2007.12.11. 17:59:44

A Karcag - Kisújszállás utat érdekes módon minden vonat 11 perc alatt teszi meg, kivéve a TISZA Expressz :) Erre mégkevésbé találok magyarázatot. Márcsak azért is mert ha jól tudom 120/120 a menetrendi sebessége

Amúgy egy vonalas menetrendábra biztosan felfedné az okát a fenti jelenségnek.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2007.12.11. 18:58:57

hát mondjuk a Tiszán van egy pár kocsi. Szili húzza most, nem tudod?

claudiopolis 2007.12.12. 11:38:25

mert reggel a félórás ütem helyett húsz perces ütem van, emiatt a gyorsvonati ütem nem jön ki. de az Ister pont akkor jön, emiatt félretesznek Maglódon egy személyt, ami után tötyög a zónázó. egy nehezen megodlható problémának a legrosszabb megoldását találták meg a kedves menetrendszerkesztők. szerintem az Istert kellene elverni 10 perccel, és nem két 150%-osan kihasznált elővárosi vonatot.

Blackmore 2007.12.12. 15:58:33

claudiopolis: köszi a megfejtést! Ismét nem csalódtam kedvenc vasúttársaságunkban :)

Zotya 2007.12.12. 18:21:31

"hát mondjuk a Tiszán van egy pár kocsi. Szili húzza most, nem tudod?"

Nem tudom nem figyeltem. De majd megnézek egy felépítményi grafikont, hogy Kisújszállás-Karcag között merre lejt a pálya :) Mert visszafelé már 11 perc a TISZA menetide, ha Szili húzza ha nem :)
Ellenben a 5629 és 6260 számú vonatok szintén 12 perc alatt robognak át.

Ellenben a CORONA Püspökladány és Karcag között 9 perc alatt fut végig, amin van annyi kocsi mint a TISZA-n és azt viztosan Szili húzza.

Adani 2007.12.12. 20:35:49

Egyébként a 120-as vonalon Murony és Gyoma között van iylen anomália, mert az egyik vágány sokkal szarabb mint a másik, a rosszabb 40-el meg 60-al járható, a jobbm eg közben 100-as meg 120-as. És ha a gynegébb vágányon megy a vonat bizony lassabb lesz.