MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Km számítás, hogy is van ez?

2007. december 05. - georgejr
Azt is kifizetjük, amit nem kellene. Ideje lenne átgondolni kérem szépen...
A legjobb, hogy akár 1000 forinttal is többet fizethetünk, mint amennyit kellene...


T. Cím!

A jelenleg érvényben lévő kmszámítással kapcsolatban lenne észrevételem.

"Az utazás kilométer-távolságát - az utas által beutazandó útvonal
figyelembevéte-lével - a Menetrend menetrendi mezőiben feltüntetett
kilométer-távolságok fel-használásával kell meghatározni.
A több vonalat érintő folyamatos utazás esetében a kilométer-távolságot az
egyes résztávolságok összeadásával kell képezni.
A Budapesten át történő utazáskor a kilométer-távolságot a fejállomásokon
(Bu-dapest-Keleti, Budapest-Nyugati, Budapest-Déli) át számított távolságok
össze-adásával kell megállapítani. Díjszámítási szempontból a budapesti
fejállomások ugyanazon állomásnak (Budapest) tekintendők.
A részkilométer-távolságokat össze kell adni:

(...)
b/ ha az utazás nem folyamatos, de az utas
- Budapesten keresztül a fejállomásokon (Budapest-Keleti, Budapest-Nyugati,

Budapest-Déli) átszállva,
(...)"

vagyis, ha nem fejállomáson keresztül utazol, akkor vagy tört
díjszámítással kapod meg a jegyedet, vagy (és ez a gyakoribb) a következő
fejállomásra felkerekítenek.
Ez azt jelenti, hogy olyan utat fizettednek ki veled, amit meg se teszel,
mert mondjuk utazol Kiskunhalasról a Balatonra, a vonatod a Keleti pu-ról
indul, és te lelkesen leszállsz Zuglóban, mert onnan sokkal közelebb
Keleti pu., mint a Nyugatitól, de mivel Zugló nem fejállomás, a jegyedet a
Nyugati pu-ig fogod megkapni. A bibi ott van, hogy Nyugati pu és Zugló
5km-re van egymástól, és lehet hogy emiatt az 5 km miatt díjövezetet ugrasz
(297 km helyett 302 km), ez teljesárú menettérti jegy esetében 900 ft
többletköltség.
            297 km tá. mtti=7660 ft
            302 km tá. mtti= 8560 ft

Kedves Máv Start,  nem érzik ezt egy kissé visszásnak?
Tudom, ez van a SZÜSZ-ben.
És nem lehetne egy apró módosítást eszközölni a SZÜSZ-ben, mondjuk, hogy a
2. rész I. mell-ben felsorolt állomásokon keresztül az utazás folyamatosnak
számítson akkor is, ha nem esnek egy menetrendi mezőbe (pl Köki-Kelenföld,
amik a 103 busszal elérhetők, és így nem kell felmenni a Keletibe,
különösen, hogy pl a 150-es vonalról szerencsétlen utas akarva se tud a
Keletibe utazni, mert a vonatok Kökire érkeznek?!)?

Köszönöm válaszukat!

Tisztelettel: M. Ildikó

ps. a levelet elküldtem a megintallunkvazze.blog.hu-ra

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr24253006

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mildi 2007.12.05. 12:37:46

Ferencváros-Kelenföld a 103-as , nem Köki-Kelenföld :) Ferencen szoktunk leszállni, de a lényegen nem változtat

Adani 2007.12.05. 12:44:27

Kérheted a jegyet Zuglóig is, majd ott veszel egy másikat Balatonig. Vagy a másik pályaudvaron, persze megvan az a hátránya, h lehet, h olyan hosszú a sor, h lekésed a vonatot.

mildi 2007.12.05. 13:59:40

adani, a másik hátránya, hogy így tkp tört kmszámítással veszed a jegyet, vagyis két részletben, mondjuk egyszer egy 160 km-est, meg mégegyszer egy 160 km-est (de így az indulási állomáson is ki tudják adni), és az 2x2290 ft csak oda!
a részkm-ek összeadását pont azért találták ki, hogy ne részeként kerekítsenek fel a következő díjövezetre, hanem az összes megtett km-t kerekítik a következő egészre, mert ha vmi 141 km-re van, akkor már 160 km-es jegyet kell vened, viszont 2x141 km=282, vagyis 300 km-es jegy kell

Adani 2007.12.05. 16:56:40

A legjobb sztem az egységes jegy lenne. Egyszerűen a két állomás között húzunk egy vonalat a térképen és annyi km amennyit az mutat. Az meg már legyen a MÁV, Volán stb. dolga, h oda miként visz el, ha nem tud a legrövidebb úton akkor így járt, az nem az utas hibája, ne vele fizetessék meg.

Bástya elvtárs (törölt) 2007.12.06. 09:07:24

no erről mindig az a sztori jut eszembe, amit a Pozsony felől Budapestre tartó nemzetközi vonatok esetében tapasztaltam még sok-sok évvel ezelőtt (szerintem most is így van, miért lenne másképp...)

Szóval a nemzetközi vonatok a dunán 3 lehetséges helyen jöhetnek át a szlovák-magyar határon:

1. Komárom
2. Rajka
3. Szob

A komáromi útvonal a legrövidebb, a Szobon keresztül haladó a leghosszabb. A menetjegyeket a MÁV, de anno a keletnémetek is előszeretettel mindig Komáromon keresztül adják, így ha a vonat az egyébként 2-3 km-el hosszabb útvonalon közlekedik, akkor a kalauz büntet, gyakran saját zsebre.

Rusalka 2007.12.06. 15:33:15

Hát most még mindig jobban számítanak kilométert, mint mondjuk egy éve. Én Kisvárda-Budapest közt utazom, ami egy éve még a 350 km-es díjkörzethez tartozott, ahogy Níregyháza és Záhony is! Namármost, nyíregyháza Záhonytól cca 70 km. Most a jegyemen szereplő szám szerint Kisvárda 293 kilométerre fekszik Budapesttől "vasútvonalban". Viszont ár szempontjából tökmindegy, mert amikor 350 km-es díjövezetben utaztam kb. 6000 forintba volt teljes áron az út, most 9600... Én erre csak azt mondom, ha lenne kocsim inkább azzal járnék haza. 3 óra autópályán és egy 10 ezres tankolással megvan oda-vissza. Nem 5 óra "sebesvonattal", piszokban, mocsokban, bűzben, szemétkedő kalauzokkal, részegekkel, késésekkel, sztrájkokkal, horribilis árért.