Azt is kifizetjük, amit nem kellene. Ideje lenne átgondolni kérem szépen...
A legjobb, hogy akár 1000 forinttal is többet fizethetünk, mint amennyit kellene...
T. Cím!
A jelenleg érvényben lévő kmszámítással kapcsolatban lenne észrevételem.
"Az utazás kilométer-távolságát - az utas által beutazandó útvonal
figyelembevéte-lével - a Menetrend menetrendi mezőiben feltüntetett
kilométer-távolságok fel-használásával kell meghatározni.
A több vonalat érintő folyamatos utazás esetében a kilométer-távolságot az
egyes résztávolságok összeadásával kell képezni.
A Budapesten át történő utazáskor a kilométer-távolságot a fejállomásokon
(Bu-dapest-Keleti, Budapest-Nyugati, Budapest-Déli) át számított távolságok
össze-adásával kell megállapítani. Díjszámítási szempontból a budapesti
fejállomások ugyanazon állomásnak (Budapest) tekintendők.
A részkilométer-távolságokat össze kell adni:
(...)
b/ ha az utazás nem folyamatos, de az utas
- Budapesten keresztül a fejállomásokon (Budapest-Keleti, Budapest-Nyugati,
Budapest-Déli) átszállva,
(...)"
vagyis, ha nem fejállomáson keresztül utazol, akkor vagy tört
díjszámítással kapod meg a jegyedet, vagy (és ez a gyakoribb) a következő
fejállomásra felkerekítenek.
Ez azt jelenti, hogy olyan utat fizettednek ki veled, amit meg se teszel,
mert mondjuk utazol Kiskunhalasról a Balatonra, a vonatod a Keleti pu-ról
indul, és te lelkesen leszállsz Zuglóban, mert onnan sokkal közelebb
Keleti pu., mint a Nyugatitól, de mivel Zugló nem fejállomás, a jegyedet a
Nyugati pu-ig fogod megkapni. A bibi ott van, hogy Nyugati pu és Zugló
5km-re van egymástól, és lehet hogy emiatt az 5 km miatt díjövezetet ugrasz
(297 km helyett 302 km), ez teljesárú menettérti jegy esetében 900 ft
többletköltség.
297 km tá. mtti=7660 ft
302 km tá. mtti= 8560 ft
Kedves Máv Start, nem érzik ezt egy kissé visszásnak?
Tudom, ez van a SZÜSZ-ben.
És nem lehetne egy apró módosítást eszközölni a SZÜSZ-ben, mondjuk, hogy a
2. rész I. mell-ben felsorolt állomásokon keresztül az utazás folyamatosnak
számítson akkor is, ha nem esnek egy menetrendi mezőbe (pl Köki-Kelenföld,
amik a 103 busszal elérhetők, és így nem kell felmenni a Keletibe,
különösen, hogy pl a 150-es vonalról szerencsétlen utas akarva se tud a
Keletibe utazni, mert a vonatok Kökire érkeznek?!)?
Köszönöm válaszukat!
Tisztelettel: M. Ildikó
ps. a levelet elküldtem a megintallunkvazze.blog.hu-ra