MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Őszi késés contest vége - téli késés contest

2007. december 04. - georgejr
Eljött hát ez a pillanat is. Véget ért a nagy őszi késés contest. Hurrá lezárult egy korszak és eljött a várva várt eredményhirdetés ideje. Sajnos nagyon kevés pályamunka érkezett, talán ez tudható, hogy a contestet nem reklámoztam eléggé.
De legyen:

Körülbelül 20 pályamunka alapján a MÁV naponta átlagban 28 perc késést hozott össze.


Ezek az adatok a beküldött postok alapján lettek megbecsülve. Sajnos jellemzően csak néhány régióról érkeztek értesítések. Volt, ahol a késés ideje 1 perc volt, de volt amikor 300 perc is volt.

Az összesített listában 630 perc késés volt. Ezt eloszottam 90 nappal. Kijött egy 7 perces napi késés, amit felszoroztam 4 régióval. Lehet túl egyszerűsített a számolás, de hamarosan fejlettebb lesz.

A követekező késé kontest a napokban indul, de ehhez létre kell hoznom egy kis felületet, hogy könnyebben tudjátok beküldeni. És az elemzés is egyszerűbb legyen.

Addig is kitartás és kérlek gyűjtsétek az információkat.

A következő formában:

Vonat indulási ideje az indulási állomásról, amennyiben késett (vonatszámmal együtt, percben a késés mennyisége)
Vonat érkezése (vonatszámmal együtt (vonatszámmal együtt, percben a késés mennyisége)
Dátum.

Ennyi. Hamarosan egy egyszerű felületen fel tudjátok vinni az adatokat és a blogon látható lesz a késések összessége.

Tehát hajrá nagy téli késés contest

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr52252085

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Peron8 2007.12.04. 17:11:34

Pszichológiai eset vagy ...szánalmas...

petya.bacsi 2007.12.04. 17:53:35

Miért, kedves Peron8? Mert kiderül az igazság a szolgáltatásotok színvonaláról? A béke ülepe alatt van jócskán.

Nincs olyan vonat, ami menetrend szerint haladna... Szégyen!

(Viszont ma csoda történt. Csak 7 percet késett a vonatom. Most kortyolgatom a frissen kinyitott pezsgőmet, mert ezt meg kell ünnepelni. Persze, ennek is biztos meg lesz a böjtje...)

FSZT. 2007.12.04. 18:35:11

Az a késés is a vasút számlájára írható, amikor egy barom megunta az életét és a vonat alá fekszik? Vagy amikor az autósok a piros fénysorompó ellenére a vonat elé hajtanak? Vagy vki elfelejt leszállni és kiugrik a vonatból? (bár aki hülye az halljon meg, csak ne a vasúton-sok vele a macera!) Ja! És amikor a "kedves" utas nem tud időben kiérni az állomásra, mert fogalma sincs mikor megy a vonat és feltartóztatja a vonatot (igaz mögötte bejáraton már világít a köv. vonat fényszórója)? Ha megvárja a vonat, a felszállt utasok szidnak, ha nem a lemaradt emberke szid. Tegyél igazságot! (naponta 10-ből 5-6 vonatra jellemző ez jelenség a 30-as vonalon!)

petya.bacsi 2007.12.04. 18:51:25

FSZT: A véleményem a következő: nem, természetesen az nem a MÁV sara, ha valaki vonat elé fekszik, vagy rádől a sínekre autóstól (itt talán csak annyi írható a MÁV számlájára, hogy nem cselekszik gyorsan, pl. ha csak egyik sínpáron van a rádőlt autó, másik szabad, akkor ugye felváltva (egy sínpárt használva) még mehetnének a vonatok, mint pl. pályafelújításkor. De ezt már nem tudja kezelni a MÁV. Sajnos. Felsővezeték-szakadásnál ugyanez a helyzet), vagy ha valaki kiugrik a vonatból. Ezt nem is mondta senki. Ilyen volt, van és sajnos lesz is.

Ha ilyen esetek miatt lenne késés, senki nem hőbörögne, helyesebben más nevében nem beszélek, én biztos nem hőbörögnék.

De szerintem a Késés Contest-ben ilyen nem is szerepel (ezt majd GeorgeJr megerősíti vagy megcáfolja).

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2007.12.04. 19:18:13

"De szerintem a Késés Contest-ben ilyen nem is szerepel (ezt majd GeorgeJr megerősíti vagy megcáfolja)."

A Késés Contestben szerintem mindenféle beküldött adat fog szerepelni, amelyek valóságtartalmának leellenőrzése nehéz, vagy szinte lehetetlen meló (bezzeg a szlovákok sokszor emlegetett rendszere...).

FSZT. 2007.12.04. 19:23:02

Én nem kötekedni akartam, pusztán tapasztalatból beszélek. Tavaly nyár: 4622 Nagytétény-Érdligetnél elgázolja a sínekre hajtó furgont. Én (mint becsületes vasutas) bemondom: baleset miatt előreláthatólag 60 percet késik. Utasok válasza: Maguk (MÁV) mit csinálnak megint?Maga dísznek van itt? Ja!és szidták édesanyám (pedig ő tényleg nem tehet róla) Az a baj, hogy ez jellemző hozzáállás. A többséget nem érdekli a késés oka.Hozzáteszem BP.Kelenföld-Tárnok között csak egy vágány van.

petya.bacsi 2007.12.05. 01:49:56

FSZT: Az anyázás az nem személy szerint neked szólt, hanem úgy mindenkinek (szerintem). De ha egy picit belegondolsz, rájössz az utasok viselkedésének a miértjére, amiről fentebb is írtam: ha a MÁV egy olyan szolgáltatást nyújtana, ami precíz, menetrend-szerű, akkor nem anyáznának vagy kevésbé anyáznának egy ilyen közlemény után...
De mikor az ember minden nap késik, akkor ez szerintem egy teljesen normális reakció - még akkor is, ha sértő.

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2007.12.05. 06:56:16

FSZT. 2007.12.04. 19:23:02
[...] Hozzáteszem BP.Kelenföld-Tárnok között csak egy vágány van.

:BEEEEP: Rossz válasz. Bp-Kelenföld - Tárnok között Érd-alsó felé egy, Érd-felső felé két vágány van. Ez már három. A felsői szakasz kihagyja Albertfalvát.

Merrefelé van a telepállomásod? (Kérelk ne vedd sértésnek, csak érdekelne, komolyan...) (Nem vagyok vasutas, csak anyám volt, amíg nem ment nyugdíjba...)

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2007.12.05. 07:09:11

Jahh.. tudom a többit is, pl. NT-Érdligetet is, valamint megáll a Camponánál (Budatétény).
De teszem azt Érd-alsó jelent Kelenföldre meg Tárnokra (merthogy biztosan kell) hogy hahó, erre ne küldjetek most vonatot, max helyszínelőket. Kelenföld - Tárnok pedig bőszen kiabáltatja a hangosból, hogy ezért és ezért Érd-felsőnek megy a vonat.
Kevesebb anyázás, kevesebb zsörtölődő utas.

FSZT. 2007.12.05. 10:03:37

Az,hogy Érd-felső felé két vágány van, nem oszt, nem szoroz. Az a 40, ill. 40a vonal; Érd-alsó felé 30a vonal. A tárnokiak nem küldhetik össze-vissza a vonatokat (még a tehervonatot sem). Ha történik egy ilyen baleset és nem mehet Alsó felé a vonat, általában fél órát áll Tárnokon, mire az fszt rábeszéli a menetirányítót,hogy engedje Felsőnek küldeni a vonatot. Egyszerűbb lesz, ha megépítik végre a két vágányt Alsó felé (akkor Felsőnek nem is megy majd fehérvári vonat.)

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.12.05. 10:09:29

Köszönöm az elismerést kedves Peron8. Igen sokan mondták, hogy kell egy kis kuplungcsúszás az agyban ahhoz, hogy nekiálljak utasként vagont takarítani, hogy megpróbáljam a szinte lehetetlent, azaz változást hozni, felépíteni egy kommunikációs csatornát a MÁV és az utasok között, kimondani a kimondatlant, rámutatni a hanyag munkavégzésekre, trehányságra. Igen kérlek pszichiatriai eset vagyok. Kérem a muszájkabátot de azonnal:) Azt hiszem ezzel a kijelentéssel minősítettél mindenkit, aki tenni akar valamit mindkét oldalon...

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.12.05. 10:10:49

Én mint szánalmas georgejr ezennel kijelentem, hogy a statisztikákban a gázolások, balesetek nincsenek benne. És azokat ne is vegyétek majd fel. Az tényleg vis maior.

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2007.12.05. 13:11:34

FSZT. 2007.12.05. 10:03:37

[...] általában fél órát áll Tárnokon, mire az fszt rábeszéli a menetirányítót,hogy engedje Felsőnek küldeni a vonatot.

Itt a hiba! A menetirányítónak is értelmesebb embernek kellene lennie (tudom, nem te tehetsz róla, csak ez a véleményem) Ha jól tévedek, azért nemcsak 40,40a vonal, mert az már Érd-Elágnál elment Pusztaszabolcs felé... megaztán nem olyan sűrű a 30,30a közlekedése, hogy vészhelyzetben ne lehessen a vonatokat egymás blokkján küldeni (önműködő térközblokk megoldja az egy irányba közlekedést).

Akkor Érd-Elágtól Tárnokig felszedik a síneket? Nem lenne akkor logikusabb az érd felsői megállót megtartani a 30a forgalmának? Ezzel még egy vasút felett átívelő hidat is meg lehet spórolni...
(ez speciel érdekelne...)

Volt már pár érdekes menetirányító, rendelkező, forgalmi szolgálattevő szolgálatban amióta utazok. Pl. Déliben volt évekkel ezelőtt bombariadó-hullám, a kelenföldiek nem forgatták vissza az üres szerelvényeket, hanem megvárták a bombariadó végét (4-5-6 óra) és beküldték az üres vonatot a Délibe. Minek? A kieső időben nem lehetett vonattal elhagyni Budapestet nyugati irányban, a többiről nem is beszélve. Igen, tudom, a Szent Szerelvényforduló Szertartást be kell tartani. De ez régi sztori. (Bocs, ez kiborult... )

Ecch.... most kattant, te is inkább forgalmász vagy mint kaller. Akkor inkább nem kérdezem a szolgálati helyet... onnan már túl könnyű lenne beazonosítani ;) Szép napot!

georgejr · megintallunkvazze.blog.hu 2007.12.05. 10:10:49

Csak akkor vis major, ha rendesek kommunikálják ezt az utasok felé.

Ashi Valkoinen 2007.12.05. 13:29:23

Peron8 ez kissé túlzás volt.

Amúgy vonat külföldi késése is vis major? Mert akkor Báthoryt nem küldök contestbe :)

FSZT. 2007.12.06. 09:38:22

chipetke!
Az önműködő térközbiztosító berendezésről csak részben van igazad. Egy irányba tényleg tudnak blokkra (ez kb 3-4 percet jelent) menni a vonatok, de mi lesz a szembejövőkkel? Mert ugye arrafelé az összes elővárosi (martoni)vonat Alsó felé közlekedik. Érd-Elágnál nem szedik fel a sínt (egy vágány van Tá-ÉE között), megmarad szükség esetére. De sztem ez még messze van, hisz évek óta ígérgetik az átépítést, semmi sem történt.
"beküldték az üres vonatot a Délibe." ---> A vasúton: ami kerek azt visszük, ami szögletes, azt gurítjuk, de csak addig, amíg le nem kopik. 6 év alatt még nem sikerült logikát találnom. De addig ne is várjunk jobbat, amíg olyan a felsőbbvezetés,hogy jön, a meglévőt is tönkreteszi és "x" millióval távozik pár év múlva.(és nem lát közelről vonatot)
(Különben tényleg szolgálattevő vagyok. Számít vmit, hogy hol? Nem hiszem.)
süti beállítások módosítása