MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Utasszámlálás

2007. november 26. - georgejr
Lustaság fél egészség:)

Kedves MÁV blog,
 
az alábbi történetet  szeretném megosztani.
Ma délután Budapestről utaztam haza a sülysápi személlyel. Felszállás után gy utasszámláló hölgy lépett hozzám és nagyon kedvesen, udvariasan feltett pár kérdést az utazási szokásaimról. Jegyzetelt, majd leült a mellettem lévő ülésre. Röviddel ezután (a 2. megállónál, Rákosnál) megérkezett a kolléganője a szomszédos kocsiból és leült vele szembe. Amíg Gyömrőn leszálltam, egyikük sem állt fel megnézni az újab felszállókat(ez 6 megálló). Ehelyett olyanokat mondtak egymásnak, hogy:
'Ez itt Ecser? Milyen kevesen szállnak fel! Pedig ez egy nagyobb megálló!' (a mondat Rákoshegynél hangzott el, 2 megállóra Ecsertől)
'Én fel nem állok innen, az biztos! Írjuk be, hogy felszállt 2 utas, ez nem tűnik forgalmas megállóhelynek.' (Maglód.)
'Ezek vajon meddig mennek? Írjuk be, hogy Sülysáp.'
'Nekem sincs kedvem felállni, kukucskálj ki, hogy van-e felszálló!'
'Nem tudom... beírom, hogy leszállt kettő fő.'

Magyarul amint a Keleti pályaudvart elhagytuk, saccra írogatták be a fel- és leszállókat, nem álltak fel megnézni, hogy van-e egyáltalán felszálló utas, stb. Nagyon kedves, aranyos hölgyek voltak, de talán nem így kellene végezni ezt a munkát most, a vonalmegszüntetések idejében... A sülysápi személy remélhetőleg nincs veszélyben, hiszen hétköznapokon maximálisan kihasznált járat, de kicsit ijesztő azért, hogy ilyen minőségben elvégzett mérések alapján születnek döntések a vasútról.

Üdvözlettel
Réka

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr15242060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2007.11.26. 14:32:01

Ez nem lep meg. Akkor ezért van csak óránként 1 vonat Szolnokra, mert így írták össze az utasokat, mikor simán lenne igény 2-re is. Sülysápig el lehet jutni 20-25 percenként, de onnantól aki tovább utazna (Nagykáta, vagy onnantól lefele Újszász-Szolnok irányába), annak óránként 1 vonatja van. A szolnoki zónázó tömve van, elég sokan állnak.

A 14.50 vagy 14.55-ös vonatot szoktam figyelni, szép hosszú vonat, és volt, hogy az egész kocsiban (régi típusú) 2 gimis csaj volt... kihasznált járat. Ezt a vonatot (vagy pl. a Tápiószecsőig közlekedőt) pl. simán le lehetne küldeni Szolnokig vagy Újszászig. Mert lenne rá igény.

Törzsgyökeres szentesi 2007.11.26. 14:40:00

Nem ez az első esete, hogy az utasszámlálók nem teljesen korrekt munkár végeznek. Szokásos trükk még az, hogy direkte délben végzik a számlálást.

petya.bacsi 2007.11.26. 14:42:23

Szálljanak fel a 14.20, 15.20, 16.20, 17.20-as szolnoki zónázóra, és kérdezősködjenek az álló utasoktól, hogy elégedettek-e a szolgáltatással, vagy kell-e valamit javítani. :)

Indulás előtt pár perccel már csak 1-2 hely van, ami üres...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2007.11.26. 15:05:10

Ja azt még elfelejtettem leírni, hogy elhangzott egy olyan megjegyzésük is, hogy: 'Én nem értem, miért panaszkodnak annyian erre a járatra, hiszen pontosan jár... pedig sokan mondták, hogy állandóan késések vannak..'

Itt alig bírtam megállni, hogy beleszóljak: tessenek talán hétköznap reggel 7 és fél 8 között utazni Szolnok / Sülysáp és Budapest között, majd meg tetszik látni, miért panaszkodnak az utasok... ma is 20 percet késett a szolnoki, mint szinte mindennap. A kihasználtság pedig több, mint 100%, mert aki Gyömrőn száll fel, az a legtöbb esetben már csak állóhelyre számíthat. Ami nem éppen utasbarát megoldás, tekintve a 29 perces menetidőt, nomeg azt a röpe 10 perc késést, amit Budapestig még pluszba összeszed a vonat...

petya.bacsi 2007.11.26. 15:16:03

Pontosan jár? Muhahahaha.

Reggel szoktam látni, mikor várakozom, hogy a zónázó, sülysápi, tápiószecsői vonat tömve van, az ülések közt és a peronon is állnak. A zónázó szépen betelik Sülysápig, utána hiába nem áll meg, teli van, tehát ott is sorakoznak az emberek. Folyamatos késés (többször írtam: min 15 perc), akár Pest felé, akár Szolnok felé megy az ember.

Reggel szükség van ennyi vonatra, sőt, néhány plusz kocsi jól jönne, visszafelé viszont - mint ahogy fentebb írtam - kihasználatabb lenne az egész, ha a Tápiószecsőig közlekedő vonat továbbközlekedne Szolnokra. Nem torlódnának így az utasok a zónázón sem, és aki Sülysáptól "lefelé" lakik, annak is lenne két vonatja óránként. Ez az ütemes menetrend, ami mindenkinek jó lenne, és nem a mostani, ami csak a Sülysápig utazóknak jó.

De persze nem lesz semmi változtás menetrend-változáskor, koptathatjuk a klaviatúrát, max. még rosszabb lesz.

missparker · http://hogyvolt.blog.hu/tags/a_kam%C3%A9leon 2007.11.26. 16:28:22

Ez kifejezetten rossz hír :( Sülysáptól lefelé lakom én is. Már azt sem értettem, hogy az eddig nagykátai vonatok miért csak Tápiószecsőig járnak, de hála ennek a két pichának, legközelebb az egész vonalat felszámolják.

Reggelente ülőhely nagyritkán van, a vonatok többsége régi típusú, szétesős, koszos, egy kocsiban egy villanykörte világítással. Még mit lehet ezen a vonalon tönkretenni?

petya.bacsi 2007.11.26. 16:37:14

Missparker: Szerintem azért pakolták át a nagykátai vonatot Tápiószecsőre, mert december 8-ig ügyködnek Nagykáta és Tápiószecső között.

Egyszerűen tényleg nem értem, hogy miért nem nézik meg normálisan az utasszámokat. A szecsői/kátai vonatot leküldhetnék simán Szolnokig, igény és utas lenne rá, mint ahogy itt és máshol ezt már többször írtam. Semmi logika nincs az egészben, Sülysáptól lefelé megáll az élet, pedig a zónázón Sülysáp után is rengeteg ember utazik.

Gobbihilda 2007.11.26. 17:18:08

Kb. így történhettek a bezárt, illetve a bezárandó vonalakon is az "utasszámlálás" mozzanatai.
Bár a másik módszer a sztrájk idején zajló utasszámlálás. A 42-es vonal Paks felé eső részén is ezt a módszert alkalmazták. Bevált. Már fenn is van a bezárandók listáján.
Az ilyen Πcsákat páros lábbal "segíteném" le a vonatról. Ezek miatt vannak a vonalbezárások, nomeg sok más egyéb balfék (menetrendszerkesztők, irodakukacok, főnökök, minisztériumi dolgozók, stb.) miatt is. Az érem másik olalán levő túlzsúfolt vonatok meg szintén a fentebb említett mókusok "remekművei".
Akik ezt teszik, nincsenek tisztában azzal, hogy gyakorlatilag oda sz...nak, ahonnan esznek.

2007.11.26. 17:58:36

Ilyen utaskérdezők voltak Tatabánya felé egy olyan Talentben, ahol a kérdező bentragadt Herceghalomig az ajtóban, olyan sokan voltak. :)
Pont a mellettem lévő férfitől kérdeztek, mikor az megszólal: azt nem lehet beleírni, hogy a jókurvaannyát a mávnak? :))

Fedup Sári 2007.11.26. 18:10:31

Már nem azért, de ennél a csodálatos cégnél miért pont az utsszámlálást végeznék nagyobb szakszerűséggel, mint bármi mást?

Sheldrake (törölt) 2007.11.26. 18:24:47

Tegnap (vasárnap du.) én könnyen megszámoltam valahol a 3 BZMot kocsin az utasokat. Valahol a 36-os úton keresztezünk egy vonalat:

Utolsó kocsi senki, középső senki, első kocsi 1 ember.

Persze nem a hanyag utasszámlálók védelmében mondom mindezt, de sok igazság is van a kihasználatlan vonalakban.

Adani 2007.11.26. 19:50:30

Meg a fordítottja is, mikor az egyszeri ember nem érti, h miért gazdaságtalan a vonat, mikor szinte mindig tele van ( pl. Mezőtúr-OH, vagy Mezőhegyes-Újszeged, utóbbin pl. rengeteg diák utazik). Én is beszéltem olyannal, akik jelentkeztek utast számlálni ,aztán mikor már unták a dolgot leültek a peronra és hasraütéssel oldották meg a dolgot.

missparker · http://hogyvolt.blog.hu/tags/a_kam%C3%A9leon 2007.11.27. 09:04:01

Petya Bácsi: Köszi az infót, ezt nem tudtam.

Tegnap este ezen az útvonalon az egyik megállóba úgy bírt beállni a vonat, hogy a végének nem jutott peron. Röhögve kiszólt a mozdonyvezető, hogy most még túl hosszú a vonat, de majd megoldják. Kapott rá egy heveny k.rvaanyázást az egyik utastól.

Fedup Sári 2007.11.27. 09:40:36

Pedig arra gondolt mozdonyvetetőnk, hogy meghosszabbítják a peront a leghosszabb elképzelhető vonatnak megfelelően, sőt kerekesszékliftet is beépítenek ;)

sikitomi 2007.11.27. 10:49:19

Nem arra felé lakom, csak olvasom, hogy milyen állapotok uralkodnak arrafelé, viszont volna egy ötletem, lehet, h hülyeség. Akinek van a melóhelyén internet, esetleg bluetooth vagy adatkábel a telóhoz, akkor az fotózza le a reggeli csúcsot (de ne csak 1 személy / reggel, hanem mindenki) és küldje el a máv stop-nak a képet e-mailben. Így nem kellene utast számlálni... Nem csak panaszkodni kell, lehet tenni is valamit!

missparker · http://hogyvolt.blog.hu/tags/a_kam%C3%A9leon 2007.11.27. 11:33:28

Minimalist,
Értem én, mit akarsz mondani, de pl. ezen a blogon rendszeresen jelennek meg az ügyfélszolgálat válaszai. Általában arról szól, hogy ők mindent megtesznek, és az a minden, amit az utas tapasztalt, annak kell örülni. Ha ez a kommunikáció nem működik, akkor meg jól elnézést kérnek.
Ennek ellenére megpróbálom holnap megörökíteni pl. a ma reggeli gyömrői állapotokat. Égető fűtés az ülőknek, nyitott ablak az állók arcába vágó széllel (nekik már nem jutott ülőhely), 1 db villanykörte per kocsi, kitört ajtóablak, nem csukható kocsiajtó (hátha vki kiesik).

sikitomi 2007.11.27. 13:07:19

Missparker:

Érdekes ez a hozzáállás, valahogy nem tudom elfogadni... (mármint a máv részéről, félre ne értsd)

most így elgondolkodtam rajta, h ha minden reggel legalább 100-200 ilyen e-mailt kapnának vajon mit tennének, de valszeg semmit :(

petya.bacsi 2007.11.27. 14:39:21

Missparker: pedig a MÁV-nál most új kommunikációs szakemberek vannak! Tehát hamarosan a levelekbe összeválogatható bölcsességek bővülni fognak. Kifogások, új fogalmak, magyarázatok - ezekkel már gőzerővel készülnek. Nem a kommunikációs szakemberektől fog ez a cég javulni. Majd megint nyilatkozzák, hogy felkészültek a télre, aztán mikor egy picit hűvösebb az idő, megáll az élet. De sztrájkra van eszük - csak dolgozni és szolgáltatni ne kelljen. Főtött szobában pöffeszkedni a legkönnyebb.

petya.bacsi 2007.11.27. 14:40:23

Minimalist: 100-200 email? Spamszűrő, kuka stb...