MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Helyzetek - kaller és a jogosulatlan okmánykezelés

2007. november 23. - georgejr
Hahó ismét felsővezetékszakadás....
Egyébként a kalauz köteles az azonosításához szükséges adatokat átadni, ha kéred! Ez benne van az üzletszabályzatban. Egyébként a lapon, amit adott ott van az azonosítója, ha elküldöd talán tudok segíteni.

Szia!
 
A munkatársam mondta, hogy írjak ide , mert minden nap hoz valamit az élet.
 
A mai napon a 1 óra 20 perces Szolnok-Bp. utat a vonat 3 óra alatt tette meg felsővezeték szakadás miatt. Soha egy kalauz nem sétált arra véletlenül, hogy tájékoztasson bennünket, 2 és fél órát késtem a munkahelyemről, ezért ma pénteken túlórázhatok!
 
A tegnap napon szintén Szolnok - Bp. vonalon utaztam, amikor a kalauznak nem tudtam odaadni a kedvezményre jogosító lapot, mert még a sztrájk előtt, kedden vettem a jegyemet, mivel az valahová elkavarodott, így nem volt nálam, csak az 50%-os jegy. Azt mondta, hogy be kell mutatnom, és én nem is ellenkeztem, elkérte e személyimet és a lakcímkártyámat, majd mivel megálltunk egy állomáson Ő KIMENT, LESZÁLLT A VONATRÓL ÉS JELZETT, VISSZASZÁLLT ÉS UTÁNA ELKEZDETT JEGYEKET ELLENŐRIZNI MÁSHOL! 20 PERC UTÁN VISSZAÉRT ÉS FOLYTATTA AZ ŰRLAPKITÖLTÉST.
 
én felháborodva mentem be a Keletiben az íügyeletes tiszthez és panaszt tettem, beírtam a panaszkönyvbe és azt mondták, hogy oda sem szabadott volna adnom neki. Vagyis, csak megmutathattam volna neki. Nagyon rosszul érintett, hogy személyi azonosításra szolgáló dokumentumaimmal sétálgatott egy kalauz, aki még a nevét sem volt hajlandó megmondani nekem.
 
Nagyon felhíborított az eset, visszaélésként éltem meg és többet biztos még messziről sem mutatom meg nekik igazolványt, csak ha rendőrt hívnak.
 
Kérlek írd ezt fel az oldladra, hétha mások is olyan naívak, mint én vagyok!!!!
 
 
Üdv, Rita

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr62239313

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: GayBears Blog 2007.11.23. 13:50:06

„Megint állunk vazze...”Hogy az egyik kedvenc tömegközlekedős blogom címét idézzem, hát megint állunk vazze…! Néhány nappal a vasutas sztrájk után vettem a bátorságot én bolond, hogy vonattal utazzak. Kiérve a keletibe, gyanús volt a nagy tömeg, de…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fisch005 2007.11.23. 13:30:38

Én is részese voltam ennek a mai mizériának, ami a Szolnok-Bp viszonylaton történt. A mi vonatunk "csak" 1 órát késett, természetesen a munkahelyről elkéstem.
Viszont nálunk azon ritka eset történt meg, hogy a KALAUZ minden egyes állomáson, ahol huzamosabb ideig álltunk, elmondta hogy miért állunk, hogy mennyitfogunk állni, hogy honnantól lehet majd vonatpótlóval menni. Ha jól számoltam kb. 3 állomáson álltunk huzamosabb ideig (20-30 perc). És ekkor mindíg meg is jelent, és tájékoztatott (és nbem csak egy kocsiban :D). Csoda emberek! Kötelességtudó jegykezelő, még nem haltak ki teljesen :). Ezt csak azért firkantottam, hogy néha egy kis pozitívum is érkezzen :)

petya.bacsi 2007.11.23. 13:44:16

Nagykáta és Tápiószecső között dec. 8-ig pályafelújítási munkák vannak, így a megszokott, mindennapos 10-20 perces késés olykor tényleg elég szépen megnő 40 akár 60 percre is. A móka és kacagás a havazás megjelenésével csak fokozódni fog.

A Pestre menő vonatokat Nagykátán szokták várakoztatni, a Szolnokra menőt pedig Tápiószecsőn - persze nem nagyon szokás tájékoztatni az utast, 10-ből max. 3x.

Röhej, hogy az utóbbi időben minden hétre jut egy felsővezetékszakadás a Bp-Szolnok vonalon. Vagy elkésik emiatt valaki a munkahelyéről, vagy mikor megy haza akkor késik (munkából, éjszakai műszakból). De tudjátok: műszaki ok...
És az utasok ezért a szolgáltatásért fizetnek. Szép, nem???

petya.bacsi 2007.11.23. 13:46:39

A munkaadók előbb-utóbb megunják, hogy a vonatozó munkavállalói elkésnek (és jön a tél...). A kedves MÁV miatt meg a munkavállaló szív a munkahelyen - hiszen le kell dolgoznia a MÁV miatti késést. Persze, ekkor sem éri az utast semmiféle kár.

GayBears · http://gaybears.blog.hu/ 2007.11.23. 13:48:53

Hogy az a... Ez nagy szívás, mert az ütemes menetrendnek köszönhetően a Gödöllői vona és a Szolnoki ua, felváltva járnak. Szóval ha a szolnoki vonalon késik a vonat, akkor a hatvani vonalon is káosz van!

Jó NAGY szar ez így!!!

Peron8 2007.11.23. 16:48:52

petya bácsi :
A helyváltoztatás megtörtént, igaz? noha 1 órát késtél...
Eljutottál A ból B be, így ezért fizetned kell.
Ennyi egyszerűen...ha nem akarsz fizetni akkor marad a lábbusz...vagy marad a kerékpár...

petya.bacsi 2007.11.23. 17:46:01

Peron8: biztos ingyenjeggyel utazol...

petya.bacsi 2007.11.23. 17:59:05

Peron8: Igen, A-ból B-be. De valamit Te félreértettél, mert több ezer utitársammal együtt nekem is bérletem van, tehát hónap elején fizetünk egy szolgáltatásért, amit módosult formában (értsd: késésekkel tarkítva) kapunk meg.

Nem vagyok ügyvéd vagy jogász, de több fórumon is azt olvastam, hogy a bérlet, vagy a jegy egyfajta kapocs vagy nevezzük "szerződésnek" az utas és a szolgáltató között. Egy szerződés, amit késés esetén a szolgáltató cég felrúg (ha van itt valami joghoz értő ember, erősítsen meg ezt, vagy javítson ki - köszönöm).

Fedup Sári 2007.11.23. 21:52:10

Petya bácsi, szerződés az van. Vasúti személyszállítási szerződés. Ld. 10/1997. (I. 28.) Korm. rendelet
"
A SZERZŐDÉSSZEGÉS SZABÁLYAI
V. Fejezet
A VASÚTTÁRSASÁG FELELŐSSÉGE
Közforgalmú személyszállító vonat kimaradása és késedelme
20. § (1) A vasúttársaság a helyjegy, illetve pótjegy díjának visszafizetése mellett köteles megtéríteni az utas kárát, ha az utas ülőhelyét helyjegy váltásával vagy más módon biztosította, és
a) a közforgalmú személyszállító vonat kimarad, vagy
b) a vonat a célállomásra 30 percet meghaladó késéssel érkezik meg.
(2) A kártérítés összege nem haladhatja meg az utas menetjegye árának
a) vonat kimaradása esetén a tizenötszörösét,
b) késedelem esetén az ötszörösét.
"

Na ezt szokták úgy értelmezni, hogy ha nincs ülőhelybiztosítás, akkor nincs kártérítés, pedig itt baromira nem az van.

Arról nem is beszélve, hogy ülőhelybiztosítás esetén meg kifejezetten előírja, hogy a helyjegy, stb. ára mellett -- igaz felülről korlátozva -- de meg kell fizetni az utast ért kárt is. A mávstart eljárása ezzel szemben az, hogy még a helybiztosítás összegét sem térítik meg rendszeresen.

Visszatérve arra az esetre, amikor nincs helybiztosítás (és azt hiszem, ez is elég sokunkat érint), ezzel kapcsolatban a rendelet nem mond semmit -> a lex generalist, a Ptk-t kell alkalmazni. Bizonyítani kell a károkozást és annak jogellenességét is, meg azt is, hogy nem úgy jártak el, ahogyan az az adott helyzetben általában elvárható. Ehhez persze mindenekelőtt tanúkra, jegyzőkönyvre lenne szükség valamelyik ilyen eseménynél.

Egyszer valaki megpróbálhatná. Persze ki az a hülye, aki 500 forintért pereskedni fog + meg tud győzni még néhány embert a jelen levők közül, hogy menjenek már el tanúskodni... azt hiszem, fel kellene vennünk a kapcsolatot valamilyen fogyasztóvédelmi _egyesülettel_, hátha hajlandóak lennének a folyamat menedzselésére...
süti beállítások módosítása