MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Balesetveszélyes vonatok, felüljárók?

2007. november 22. - georgejr
Komolyan mondom fogjunk össze és csináljuk meg, ha már a MÁV IK nem képes rá....

Szia georgejr!
Bizonyára tudsz (vagy a többiek tudnak) magyarázatot arra, hogy a központi zárású ajtókkal ellátott szerelvények miért indulnak el rendszeresen nyitott ajtókkal és miért menet közben zárják azokat. Budapest-Nyugatitól Istvántelekig utazom naponta és az esetek 90 %-ában ez történik. Miközben a végállomáson a géphang minden esetben bemondja: "Nyitott ajtókkal a szerelvény nem indul el". Nem a frászt! 5-10 métert megtesz, mire csukja az ajtót!

Kérdezem tisztelettel, nem balesetveszélyes ez egy csöppet?
Más: Istvántelken a gyalogosfelüljárón évek óta nincs közvilágítás. Ilyenkor, télvíz idején vicces lábbal tapogatózva fel- és lemászni rajta. Néhány utastársamtól tudom, hogy élénk, bár igen egyoldalú levelezésben voltak a MÁV-val, de semmi sem történt. A helyzetet súlyosbítja, hogy az egyik lépcsőfok igen erősen dől befelé, talán gondoskodni kellene a javításról. Abba már bele sem merek gondolni, mi lesz, amikor leesik a hó, mert a felüljáró takarítása is szinte megoldhatatlan gondot okoz. Lehet nevetni, de mióta vonatozom, azóta hóesés után túrabakancsban közlekedem, mivel ezt tartom a legkevésbé balesetveszélyesnek. Tudom, hogy érdekes látványt nyújtok bokáig üzletasszony-szerelésben, túrabakanccsal, de még sikerült lábtörés nélkül megúsznom.
Üdvözlettel:
Girhes macska

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr30235576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

winston01 2007.11.22. 14:04:33

Nem értek hozzá, de elképzelhetőnek tartom, hogy a tisztelt masiniszta baszik becsukni az ajtót, és vmi, a mozgást érzékelő automatika teszi meg helyette. Ha van ilyen, az egyben magyarázza a mozdonyvezető hozzáállását is ("Á, úgyis becsukódik az magától.") Az utas meg vigyázzon, vagy dögöljön meg.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2007.11.22. 14:37:42

Ha olyan mozdony van rajta, amin nincs ajtóvezérlés, akkor csak az 5 km/h felett működésbe lépő automatika csukja be.

Snake 2007.11.22. 14:53:56

Az is lehet,hogy nem akarja rácsukni a jv-re az ajtót.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2007.11.22. 15:09:13

A jv nem hülye, ha az ajtóban akar állni induláskor, először kiiktaja egy négyszögkulcs segítségével, így csak az az egy ajtó marad nyitva :)

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2007.11.22. 16:56:13

Girhes macska:

A vonatok nagyobb részén egyáltalán semmilyen ajtózárás nincs, és semmi sem akadályozza meg, hogy 120km/h tempónál kirepülj az ajtón.

Ezeknél a -korszerűsített- kocsiknál úgy van, ahogy Peti írja. Az eredeti állapothoz képest csökkent a balesetveszély.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2007.11.22. 17:03:36

macsek! :)

A bemondás, miszerint 'a vonat nyitott kocsiajtókkal nem indítható', szerintem a régebbi fajta, kézzelcsukós szerelvényekre vonatkozik, csak ugye ezeket a géphangokat ősidők óta ugyanúgy használják és időközben lecserélték a vonatot, de a bemondás ugyanaz maradt. Ezt onnan gyanítom, hogy van egy 'önmúködően záródnak' bemondás is :) a mi vonatunknál ugyanez a helyzet.

A nyitot ajtóval való indulás tényleg veszélyes, valamelyik este tanúja voltam, hogy egy pár búcsúzkodott, a csaj a lépcsőn állt és a peronon álló sráccal beszélgetett, a vonat pedig elindult és csak néhány másodpercre rá sípolt az ajtózáró jel... csaj majdnem lezuhant a vonatról. Elég ijesztő volt.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2007.11.22. 18:58:29

Kb. fél éve majdnem kiesetem a vonatból, mert a kedves utas bszott becsukni maga után az ajtót, déli előtt feláltam már, és kimentem az eléterbe. Ajtót csuktam be, léptem előre, kapaszkodni ugye nem lehet, majd váltó, megbillentem. A kilincsbe kapaszkodtam meg.

Gobbihilda 2007.11.22. 19:20:48

Nem értem az aggodalmadat. Az automata ajtók bizonyos - ha jól tudom 5 km/h feletti - sebességnél maguktól záródnak. A szilik nagy részéből - kivéve a 2000-es sorozatot - nem megoldható a zárás. A személyszállító vonatokat - kevés kivételtől eltekintve - pedig Szili húzza. Gigant, vagy Csótány a legritkább esetben kerül eléjük. Igaz, felesleges is. Tehát marad a "sebességautomatika".
A kultúra bajnokai a kézi ajtókat hagyják nyitva, és ez azt hiszem, lényegesen nagyobb balesetveszélyt rejt magában. Annál is inkább, mivel az ilyen kocsikból sokkal több van a Magyar Királyi Államvasutaknak.
Miért van az, hogy én, még ha utolsónak is szállok le a végállomáson, akkor is becsukom az ajtót magam mögött, és nem esik nehezemre?
Inkább azért kéne tenni, hogy a kézi ajtókat becsukják maguk mögött az emberek. Nem?

Snake 2007.11.22. 19:53:20

to Peti817172M Én abbol indultam ki,hogy pl a Bz-n nem szokás a szakaszkulccsak kiiktatni az ajtót(nem is vagyok benne biztos,hogy lehetséges)

to BKV figyelő Édesapám hasónlóan zuhant ki 20 éve a vonatból Kelenföldön,csak őt egy tolvaj még meg is taszította.Ráesett az egyik váltóra,az volt a szerencséje,hogy egy tehervonatról leszálló mozdonyvezető észrevette,így legalább vonat nem csapta el.

Sheldrake (törölt) 2007.11.22. 20:03:08

Az ajtóautomatika iránti aggodalom szerintem tényleg túlzó és van jelenleg a nem önműködő ajtóval kapcsolatban elég baj. Sokszor ha akarnád sem tudod becsukni, mert annyira szorul vagy kinyitni nem tudod. :)

Ha utazok és búcsúzkodom, akkor mindig normálisan felszállok a vonatra és onnan beszélek. Szerintem is biztonságosabbak az automata ajtók, felszálláskor meg nem a lépcsőn kell állni búcsúzkodni, nem is a peronon, hanem még előtte. A peront azt fel és leszállás céljára kellene/szabadna használni. Nincs is annál idegesítőbb, mikor szállna fel az ember a vonatra és nem tud, mert még a fél család puszilkódik. Miért nem lehet azt előbb? Utána még lehet beszélgetni papával mamával.

Ezek a bemondások, hogy a vonat nyitott kocsiajtókkal nem indul, meg csukják be az ajtót, mert balesetveszélyes, meg sem hallják, olyan ez, mint amikor az írás láthatatlanná válik, annyi van belőle, hogy meg sem hallják és valahol itt van az automata bemondás hátránya. Egyrészt jó, ha jól be van állítva és automatikusan tájékoztat, másrészt egy idő után annyira megszokott lesz a hangszín a stílus, hogy hallhatatlan lesz, illetve hallható, csak nem hallja meg senki, mert mindig a megszokottat hallja.

Néha oda-oda szólok, ha "tetten érek" valakit, de azt sem nagyon értem, hogy automata ajtós vonatoknál miért kérik meg az utasokat ajtócsukásra és miért nem mondják be a kisebb állomásokon mindig, hogy az x. vágány mellett vigyázzanak, mert IC halad át vagy tehervonat halad át vagy bármi. Ez miért nem kötelessége az állomáson erre kijelölt személynek? Általában nem vezényelnek vonatot az emberek közé, de van arra példa, hogy egy másfél méteres peronon egyik oldalon szállnál fel a vonatra, másikon meg elhúz egy be nem mondott tehervonat.

Snake 2007.11.22. 20:13:17

Na a mechanikusan működő ajtók néha tényleg katasztrófálisak.Pár éve Tatáról jöttem haza Tatabányára valamelyik nemzetközi gyors CD(cseh) kocsijában,aztán Tatabányára érve együtt küzdöttem a kalauzzal,hogy ki tudjuk nyitni az ajtót,mert hiányzott a kilincs...Végülis a jv kiragasztott egy papírt,hogy ROSSZ!!! :) legalább kiírta :)

Sheldrake (törölt) 2007.11.22. 20:39:29

Jah, csak néha kint marad a papír, akkor is ha már megjavítják, mert a papír eltávolítás nem a javító, hanem a hibaközlő papír eltávolító főosztály alá tartozó ajtórakitettpapíreltávolító alosztály feladata, ami az ország másik végén van. :)

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2007.11.23. 10:30:41

"azt sem nagyon értem, hogy automata ajtós vonatoknál miért kérik meg az utasokat ajtócsukásra"

miért, miért, mert a bemondógép nem ismeri a kocsifordulókat...

Fedup Sári 2007.11.23. 22:43:49

Cimbora mesélte, hogy bringás ismerőse szlovák kocsi végében lerakta a gépet, majd valahol Nagymaros és Vácz között a nem kattanásig csukott ajtó kivágódott, és a bringa kirepült rajta. Mikor a kerékpárjeggyel a kezében megkérdezte, hogy akkor melyik pénztárban fizetik ki a kártérítést, akkor kiröhögték, hogy tudnia kellett volna, hogy nemzetközi vonaton nem lehet biciklit szállítani. Cimbora kérdése annyi volt, hogy mi van, ha nem a bringa, hanem mondjuk a kisfia áll ott az ajtónál.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2007.11.24. 09:24:10

to Snake (Én abbol indultam ki,hogy pl a Bz-n nem szokás a szakaszkulccsak kiiktatni az ajtót(nem is vagyok benne biztos,hogy lehetséges)):

Bz-n pedig van ajtóvezérlés, tehát ott megteheti, hogy brcsukja. A jv meg ne álljon induláskor a lépcsőn :)

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2007.11.24. 09:25:15

Egyébként vésznyitóval is ki lehet iktatni, ahol nincs rá külön kapcsoló.

Adani 2007.11.25. 11:48:23

A nyitva hagyott ajtókról tudnék én ism esélni, egyszer én is belszaladtam egyi ylenbe, ott csapkodta az ajtót kb. 100-120-as tempónál ( Mezőtúr és Gyoma között valahol), megpróbáltam becsukni, de ugye a menetszél nem engedte, egy utastárs meg egy lassújelnél be tudta csukni.
süti beállítások módosítása