Nagy a nyomás, bukta volt a sztrájk, biztos nagy a kapkodás, de ismét láthatjuk, hogy a MÁV-Start-nál a logisztika a béka segge alatt van. De jó lenne, ha egyszer nem abszurdisztáni, módon történnének ezek a dolgok....
Üdv!
Az alábbi történt meg velem szerdán: A Keletiből 17:50-kor induló Tápiószecsőre menő gyorsítottal (ex nagykátai) mentem volna haza. 17:40 ellenére a nagytáblán nyoma nem volt vágányszámnak, se várható késést nem írtak ki és természetesen a hangos is hallgatott a dologról (már amennyit érteni lehet egyáltalan belőle a csarnokban ugyebár). - 17:47-kor kiírták a 3-as vágányt.
A rutinosabbak szépen kényelmesen megindultak a harmadik vágány felé, a rutintalanok szaladtak, hogy jajjúristen, 3 perc múlva indul a vonat ;). Pár perc séta után kikötöttem a már benn álló vonatnál, a szerelvény közepe felé járva ment el mellettem a jegyvizsgáló aki hátra igyekezett, tehát nem maradtam le semmiről, késni fogunk, fékpróba, menetpróba ilyesmik -17:57-kor a mellettünk levő vágányról menesztik a menetrend szerint 17:55-kor induló Sülysápra menő mindenhol megállós személyt - 17:59-kor (azaz kettő(!!!) kurvaságos perc múlva) menesztenek minket, mint gyorsítottat -Még véletlen sem tartották volna vissza a sülysápit és akkor az indulhatott volna mondjuk 18:01-kor +6-al -Ha már mégis minket menesztettek később, még véletlen sem fogták meg Rákoson a Sülysápi helyit, elengedték ott is előttünk, mert az úgy poén Ennek folyományaként a mi 9 perces késéssel induló vonatunk, _mely Rákostól az elkövetkezendő 22 kilométert megállás nélkül tenné meg_, az előtte levő helyi seggében, annak 5 megállóhelyen levő megállásást "élvezve" jutott el Gyömrőig, ahol végre lezajlott az előztetés. Így végül 18:25-ös érkezés helyett 18:43-kor, tehát az eredeti 9 perces késés mellé újabb 9 percet gyűjtve 18 perces késéssel érkezett a vonat Sülysápra. Itt jelzem, hogy többek nagy szerencséje, hogy a vágányzári menetrend miatt az ehhez idomult módosult Volán menetrend lehetővé tette, hogy kivétélesen megvárták a Volánbuszok a késő vonatotot és a Sülysápról továbbutazókat. Normál menetrend esetén esetben ugyanis a 3 busz közül az egyik -a legtöbb utast szállítónak- emiatt borulna a fordulója, visszaúton a pestre menő vonatot már nem tudná elérni, arra utast nem tud ráhordani. Ha a módosított menetrend miatt nem tudta volna megvárni a vonatot, 40-60 ember várhatott volna 3/4 órát a következő buszig, tehát mivel ütemes Máv menetrendhez ütemes Volán menetrend tartozik, egy 20 perces vonatkésés egy teljes ütemnyi, azaz egyórás késésként tud lecsapódni a továbbutazó utasoknál. (Költői) kérdéseim: -A táblán miért nem lehet jelezni, hogy késni fog a vonat? Mondjuk a rutintalanul a vonat után futó utasok kedvéért... Az a szerelvény, amit 17:46 körül húznak be es 17:47-kor írnak ki, ezer százalék, hogy nem fog elindulni 17:50-kor. Amikor végre kiderült, hogy melyik vágányról indul, az 5 perc késést mibe fájt volna szintén megjelníteni a táblán? -Miért nem lehetett fordítva indítani a két vonatot? -Miért nem lehetett Rákoson megfogni a Sülysápi helyit, és onnan a gyorsítottat előbb meneszteni? -Miért jó egy már eleve késve indult vonatot ilyen agyatlan, gondolkodás nélküli vonatközlekedtetés miatt bónuszban elveretni egy előtte haladó mindenhol megállóssal? -Mivel divatja van annak firtatásának, hogy mi mennyibe kerül: vontatási áramban mibe került ez a Mávnak (bocsánat, NEKÜNK), hogy egy 22 km-t egyenletes fix sebességgel végigmenő vonat gyorsítunk, fékezünk, gyorsítunk, fékezünk, gyorsítunk, fékezünk, megállunk, gyorsítunk, fékezünket játszott az előtte mindengol megálló vonat miatt?
Üdv: asdf