Szép kis csokor Sheldrake-től:
Szia georgejr!
Kis késéscsokor, összegyűlt nekem 2 hét alatt, tegnap zúdítottam a MÁV-ra, most küldöm Neked is:
1.
"
Ma (2007.10.29.) az 5517-es számú, ütemes menetrend szerint Aszód állomásra 12:12-kor érkező, majd onnan 12:13-kor Gödöllőn át Bp. Keleti pu.-ra tovább közlekedő gyorsvonat a beharangozott előrelátható 10 perces forgalmi okból adódó késés helyett 12:28-kor érkezett Aszódra (16 perc késés) és 12:30-kor indult tovább (17 perc késés) és 13:12-re érkezett Bp. Keleti pu.-ra. Érdekes módon ez a szerelvény indult tovább Szolnokra, amelyre 10 perc késés volt kiírva és a forgalmi ok műszaki okká transzformálódott.
Kérdéseim:
- Ki volt írva az utastájékoztató táblán a vonat pontos késése, mert amikor leszálltam, már csak késve induló szolnoki vonat volt kiírva.
- A vonat 4. kocsijának végén ültem és a vonat 51 km-es és 44 perces menetideje alatt a menetjegyemet nem vizsgálta senki, jóllehet a vonat elejében a leszállás után jegyvizsgáló is szállt le. Kérdésem, hogy milyen akadályozatásból kifolyólag nem jutott el a 4. kocsiig, hogy a munkáját végezze?
- Mi a különbség a műszaki ok és a forgalmi ok között? A műszaki ok közvetlen embertől független tényező miatt keletkezik a forgalmi oknak pedig emberi felelőse van? Vagy mi a különbség? Ha kicsit választékosabban fejeznék ki a magukat az utastájékoztatás során, akkor talán az utasok nagyjából tudnák, hogy miért késik a vonat.
Ha a forgalmi ok emberi tényezőkön alapul, érdekes lenne egy ilyen levél az azt okozó munkatárs(ak)nak:
"
Kedves Munkatársunk! Az Ön(ök) által okozott forgalmi okból adódó késések és utasszámcsökkenés miatt sajnálattal tájékoztatjuk, hogy az Ön és feletteseinek novemberi fizetése előreláthatólag 60 napot késik. A késésből adódó problémái miatt szíves türelmét és megértését kérjük. Tudjuk a mi hibánk is, de elsősorban az Ön problémája.
"
"
2.
"
Tisztelt MÁV-Start Zrt!
Ma (2007.10.29.) az 527-es számú gyorsvonat 11:12-kor érkezett volna Aszódra. Aszódon 11:14-kor bemondták, hogy (sokatmondó) forgalmi okból előreláthatóan 19 percet késik. Hagytam elmenni a 3015-ös személyvonatot, mondván az 527-es Gödöllő után úgyis beelőzi. Hiba volt, mert a vonat csak nem jött és bár 12:30 percig az állomáson gubbasztottam (ekkor indult a késő 5517-es egri gyors) egyszer sem mondták be, hogy mi hír van az 527-es vonatról. Valószínűleg ez nem munkaköri kötelességük az állomáson dolgozóknak, elég egyszer bemondani, aki bújt-bújt, aki nem nem.
Kérdéseim:
----------
- Milyen forgalmi okból kifolyólag késett az 527-es számú gyorsvonat és mekkora késéssel érkezett meg Bp. Keleti pu.-ra, ahol 13:15-perckor 120 perc késést jósoltak az 527-es vonatnak több más vonattal együtt, amelyek nem is azon a vonalon járnak?
"
3.
"
2007.10.25-én a (MOSZ sztrájk idején) az 5507-es gyorsvonat 13 perc késéssel érkezett Bp. Keleti pu.-ra. A fogadó vágány végén késés nem volt feltüntetve, így az utasokat nem tájékoztatták megfelelően. Aszód állomáson emlékeim szerint nem mondták be a vonat késését.
Kérdésem:
---------
Kinek a feladata lett volna kiíratni, hogy az adott vonat 13 percet késik? Ki nem végezte el maradéktalanul a rábízott (kire van bízva az utastájékoztató táblák vezérlése?) munkát és milyen felelősségre vonásban részesül az illető?
Ha a sztrájkoló mozdonyvezetők vezérelnék is az utastájékoztató táblákat, 11:12-kor már nem álltak sztrájkban.
"
4.
"
2007.10.24-én az ütemesnek nevezett, de az esetek többségében nem tartható menetrend szerint 11:12-kor Aszód állomásra érkező gyorsvonat a hangosbemondó szerint 15 percet késett forgalmi ok miatt.
Szabadna megtudni, hogy bővebben mit takar a sejtelmes forgalmi ok kifejezés vagy az szolgálati titoknak minősül? A múltkorában egy sajnálatos gyalogosgázolás is forgalmi ok volt, gondolom nem minden forgalmi ok egy emberélet?
"
5.
"
2007.10.18-án az 5517-es számú gyorsvonat 12:12 helyett az utasok tájékoztatása nélkül 5 perc késéssel 12:17-kor érkezett Aszód állomásra és 12:18-kor indult tovább. Miért nem történt utastájékoztatás?
A vonaton a jegyvizsgálás rendben zajlott.
"
6.
"
2007.10.15-én lassúságom okból lekéstem a 3037-es személyvonatot.
A 539-es CRACOVIA nemzetközi gyorssal szerettem volna 08:50-kor utazni helyette, amire 08:57-kor bemondták, hogy 30 percet késik. Az 5209-es gyors 09:13 helyett 09:18-kor érkezett meg 5 perc késéssel, a késés bejelentése nélkül Aszód állomásra. 9:32-re Gödöllőre. Bár Pécelen nem kellett volna az ütemesen tarthatatlan ütemesnek nevezett ütemtelen menetrend szerint állni, de 09:44-kor álltunk 1 percet ott is (kitalálom: forgalmi okból) és végül 10:07-kor érkezett a gyors Bp. Keleti pu.-ra (emlékeim szerint a 12. vágányra?, de ez lényegtelen). Önök szerint ki volt írva, hogy Késés: 10 perc?
10:08-kor az kiabálták be, hogy a 539-es CRACOVIA nemzetközi gyors érkezik (ennek 09:32-kor kellett volna), tehát a késése nem 30 hanem 36 perc lett, de akkor még csak kiabálták a vonat érkezését, mert nem nagyon látszott. :) Szóval becsült késés +30% késéssel érkezhetett.
Az 5209-es gyorsvonat 8 kocsiból állt, az utolsó előtti kocsiban ültem, a menetjegyemet a kutya sem kérte? Dolgozott jegyvizsgáló a vonaton? Ha igen, akkor milyen okból kifolyólag nem ért rá az utazás 51 km-es távolsága és 44+5=49 perces (5 perccel nőtt a menetidő az 5 perces késés miatt, így lett 10 perces össz. késés) időtartama alatt a vonat 1-2. kocsijától (én a 3.-ban szálltam fel és a 7-ig vándoroltam, de jegyvizsgálót útközben nem láttam) vagy a vonat 8. kocsijától a 7. kocsi közepéig elérni munkavégzés céljából?
"
7.
"
A mai napon (2007.10.30.) az 5507-es számú gyorsvonat 9 perc 52 mp (GPS szinkronizált órával mérve, ennyi idővel később állt meg a szerelvény a menetrendben rögzítettnél) késéssel érkezett Bp. Keleti pu.-on az 5. vágányra. A vágány végén lévő kijelző táblán nem volt kiírva a vonatnak késés. Szeretném megtudni, hogy milyen formában tájékoztatták a késő vonatról az utazóközönséget? Ki azért a felelős és milyen felelősségrevonás történik amiatt, hogy nem írták ki a vonat késését? Ez nem munkaköri kötelessége senkinek? A vonat érkezése a táblán 10:57-re volt kiírva. Gödöllő előtt tötymörgött a vonat, biztosan nem ok nélkül.
"
Sheldrake