MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Csalánba nem üt a ménkű?

2007. október 20. - georgejr
Hat ezt így hogy? Na jó még ha el is kérheti, de nem viselkedhet a kalauz fölényesen.

Tisztelt Szerkesztőség!

Nem tudom mennyire ide tartozó az én esetem, ezt az oldalt ajánlották, így bizalommal fordulok Ön(ökhöz). Ma ( 2007.11.19 ) a 923-as gyorsvonattal utaztam Komáromból Tatabányára. A fülkében 5 osztálytársammal együtt ültem. Nekik bérletük van, nekem pedig édesapám ( mozdonyvezető ) révén arcképes igazolványom.  Jött a kalauz ( aki nem igazán volt utasbarátnak mondható ), kérte osztálytársaimtól a bérletet, a diákigazolványt és igazolást arról, hogy iskolába járásra használják a bérletet. Szigorúan sorban adhatták oda a bérleteiket. Már ekkor furcsán néztek rám a tibbiek, hogy milyen stílusa van a kalauznak. Nem tudom, hogy a kalauznak köteles vagyok-e átadni az arcképes igazolványom, volt már máskor is, hogy elvették tőlem, édesapám azt mondta akkor : NEM adhatom ki a kezemből, hivatkozzak rá,és a kezemből megnézheti bárhogyan! Így is cselekedtem, amikor mutattam az igazolványom, szó nélkül húzta volna ki a  kezemből, ha nem kapok utána, majd közöltem vele amit édesapám mondott nekem, mire azt válaszolta, hogy majd azon a vonaton amelyiken apám van szolgálatban nem kell átadnom de ő most elveszi. Én nem engedtem. Majd húzta tovább, és nézni akarta, közben segítettem neki hogy a hátulját is meg tudja nézni, ekkor rámripakodott, hogy ne szórakozzak én vele és egy hirtelen mozdulattal kirántotta a kezemből ( szó szerint) az igazolványom, majd kiszedte belőle az érvényességi bilétát és a fényképes részt is. Miután átolvasta, visszaadta és mondta, hogy erről a vonatról üzeni apámnak hogy hogy ő akkor is elveszi!
Nem tudom, hogy jól tettem-e amit, mindenesetre édesapám helyeselt, hogy nem hagytam magam!
Nem ért anyagi kár vagy akármilyen hátrány, de nem esett jól, hogy csak úgy kivette a kezemből, talán egy kérem szépen elhangozhatott volna...
Remélem, ez a nem nagy kaliberű esemény is valahol felkelti valakinek az érdeklődését!
Köszönöm!

Üdvözlettel: L.A.

             

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr94201724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Peron8 2007.10.21. 15:48:41

Ritka egy undok kaller...szerintem én jól beszóltam volna neki..amúgy ilyennel én nem találkoztam hogy egy kollega fiával igy bánjanak...
Apudnak mondd el az esetet, esetleg meg kéne keresned, és megmondani neki, hogy többé ilyet ne tegyen vagy ha igen akkor meg lesz mondva neki....
Na, fel a fejjel...

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2007.10.21. 20:01:39

Igazolványt kézből kiadni nem szabad, akárhogy kérik. Ez alaphiba.

marczipán · www.marczipan.blog.hu 2007.10.22. 04:27:55

hmmmm egy level a jovobol ' ma /2007.11.19/ '
hihi
biztos a tropa lift timeport lett

droska 2007.10.22. 23:16:52

Jólvanna, el vagyok csúszva kicsit. Szóval október! ( de a lényeg nem is ez )

Dócziné a ládából 2007.10.24. 09:12:26

Igazán nem szeretnék kötekedni, de mi a fenéért nem lehet odaadni azt a bérletet? Hogy nézze meg tüzetesen? A végállomásról?

magocska 2007.10.24. 09:26:05

Egyszer csaltunk egy kicsit. Békéscsabáról utaztunk Győrbe és vissza. Anyukámnak van egy ikertestvére, akinek a férje mozdonyvezető. Anyu a testvére igazolványával utazott. Kicsit parázott, hogy fel fog tűnni a kallernak, de el se kérte, csak rápillantott. Még a képet se nézte meg. Egyik kaller se.

krtek24 2007.10.24. 17:46:41

Hát ez röhej. Még Te vagy felháborodva? Hogy a fenébe ellenőrizné máshogy az érvényességet? (A stílus más kérdés...)

Kismanó 2007.10.24. 18:06:27

Nekem is tanácsolták már többen is, hogy semmilyen igazoló okiratot ne adjak ki a kezemből.

Valamilyen szabályozás szerint, ha önként átadod, akalauz, mint hivatalos személy lefoglalhatja különböző okok miatt. (Pl. hamisítás gyanúja). A kezedből viszont nem veheti ki.

És hallottam már olyan történeteket, hogy teljesen szabályos diákigazolványt, meg munkaügyi hivatal igazolását elvették, hátha hamis. Innentől kezdve a delikvens szív, mint a torkos borz, mert rohangálhat a saját eredeti papírjaiért ( az egyik ismerősöm diákján az érvényességi matrica meg volt rongálva, úgy kapta vissza, pedig nála még nem olyan volt).

Verbalis Inkontinencia 2007.10.24. 21:37:13

Talán vmi hasonló dologtól tart az ember, amikor nem akar igazolványt átadni: homar.blog.hu/2007/10/10/karatemester_ellenor_az_alba_volan_kotel
Sose lehet tudni, mennyire pszichopata ellenőrbe futunk bele. Hadd ne szívjak már mondjuk egy repedt diák miatt. (Sajnos két év elég volt neki ehhez, pedig vigyáztam rá)

droska 2007.10.25. 13:01:55

A kezemből nem tudja megnézni? Mitől lát jobban, ha kiveszi a kezemből?Másik:jólvan, akkor átadom ( ha nagyon muszáj ), de csak ha tényleg KÉRI és nem VESZI!

srác39 2007.10.27. 09:52:48

nos az arcképes igazálványokat a máv állitja ki és édesapádnak nincsen igaza avval kapcsolatban hogy nem kell átadni a kalauznak ha kéri! IGENIS ELKÉRHETI A KALAUZ ÉS NEKED ÁTT KELL ADNI!!!!!

droska 2007.10.27. 21:03:34

Nem mondtam hogy igaza van édesapámnak, de mint említettem máskor is volt már kézből kivevős történetem és akkor mondta azt amit.Elkérheti?Akkor KÉRJE!!!

droska 2007.11.05. 22:14:52

Ma a Gerulátán sikerült megint összefutnom a kedves dolgozóval, akire messziről vigyorogtam majd a jegyvizsgálatot elinztézte egy gyors "oké"-val.
süti beállítások módosítása