MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

A késések önmagában sajnos nehezen tervezhetőek

2007. október 18. - georgejr
Hát ez kész. Hallottam már családtervezésről, géntervezésről, de késéstervezésről?

Szia Georgejr!


Válaszolt a MÁV. Ajánlom figyelmedbe a "a késések önmagában sajnos nehezen tervezhetőek" részt. Ott dobtam egy hátast.




Tisztelt MÁV!

P vagyok, és szeretnék észrevételt, panaszt tenni. Elég régóta fontolom, hogy panaszt teszek a szolgáltatás minősége miatt, mivel 5 munkanapból 4-szer biztos, hogy késik a vonat, de a tegnap (2007. szeptember 26.) reggeli 1 órás késés azt egyenesen felháborítónak tartom.

Tegnap reggel a Keletiből induló 7.20 vonattal szerettem volna hazautazni éjszakai műszakból, fáradtan. A vonat 7.25 körül szokott - ha nem késik - Kőbánya felsőre érkezni. Ez a tegnapi nap nem (vagy inkább sem) így történt. A hangosbemondó folyamatos késéseket jelzett az ellenkező irányból, majd miután a késett Nagykáta helyi személy berobogott az állomásra, tájékoztatta a várakozó utasokat, hogy a vonatjukra várhatnak, szerelvénykésés miatt 25-30 percet késik. Mivel a késés már a dörzsölt és tapasztalt utast nem lepi meg (5 perc a garantált késés, de ennél jóval többet késik szinte MINDEN NAP a vonat). 7.50 magasságában, mikor a vonatnak jönnie kellett volna, a hangosbemondó további 10 perc késést igért. A vonat persze akkor sem jött, de az eredeti időpont helyett 60 perccel (1 órával) később beérkezett a vonat, a hangosbemondó pedig büszkén újságolta az ideges utasoknak, hogy igen, jön a késett személy vonat.

Namármost: a MÁV egy szolgáltató. Az utas pedig az ügyfél, aki több tízezer forintért igénybe veszi a szolgáltatást. Mikor megveszi az ember nem kevés pénzért a bérletet, elvár egy bizonyos színvonalat, amit sajnos NEM kap meg. Hogy miért nem? Folyamatos (menetrendszerű) késések - amit persze a hangosbemondó nem mond, ha 20 perc késés után megérkezik a vonat, a "késett" jelzőt mindig elfelejtik kihangsúlyozni -, a vonat tisztaságával is nagy gondok vannak, sajnos. Biztos ismerik a MÁV blogot, vagy különböző fórumokat, olvassák el, hogy mennyire elégedettek Önökkel az ügyfeleik. A sablon-válaszok pedig csak rontják a helyzetet.

Míg pl. az internetszolgáltatóknál megvan az ügyfél jogait védő szervezet, aki az ügyfelet érő kár vagy panasz esetében kivizsgálja az esetet, addig a MÁV esetében a dühödt utas csak a MÁV-nak panaszkodhatja el magát, teljesen feleslegesen, hiszen minden marad ugyanúgy.

Milyen kár éri az utast a rendszeres késések miatt? Elkésik a munkahelyről, és az önhibáján kívüli késést le kell dolgoznia, rosszabb esetben a főnökénél még rossz pontot is elkönyvelhet, kirúghatják a munkahelyről. Munkája végeztével kevesebb ideje jut a pihenésre, vagy ügyeinek intézésére. Mivel 3 műszakozom, a késéseknek különösen örülök, legyen reggel, délután vagy este. Kártérítés persze szóba sem jöhet...

Üdvözlettel:

P



Ééééééés.... a válasz. Nekem is Csapkó Mária válaszolt, a többieknek hasonló levelet küldte el.



Tisztelt Utasunk!                                               

Köszönettel vettük a 2007. szeptember 26-án, e-mailben tett észrevételét. Megkeresésével kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk:

Őszinte sajnálattal értesültünk az utazásai során tapasztalt kellemetlenségekről. Az Ön által említett járatunk menetrendszerűségét megvizsgáltuk, s az eredménnyel kapcsolatosan az alábbiakban szeretnénk tájékoztatni:

2007.09.25. (Kedd): 3312 számú vonat Budapest-Keleti pályaudvarról 58 perc késéssel indult mely késést a késett fordulószerelvényre való várakozás okozta. Sajnálatosan már Szolnok állomásról a vezérlőkocsi hibája miatt késve közlekedett a 3339 számú vonat, amely a 3312 számú vonat szerelvénye.

A vonatok menetrendszerinti közlekedését - kötöttpályás jellegéből adódóan - sajnálatos módon több tényező is befolyásolhatja hátrányosan (műszaki meghibásodások, forgalmi nehézségek, rendkívüli időjárás, stb.). Munkatársaink természetesen mindent tőlük telhetőt megtesznek – akár operatív intézkedések foganatosításával - a menetrendszerinti közlekedés helyreállítása érdekében, azonban a normál üzemmenettől való eltéréseket a kötött sínpálya és a közlekedés biztonságának szigorú szabályozása miatt - nem lehet a közúti közlekedésnél megtapasztalható rugalmassággal kezelni.

A késésekből eredő kellemetlenségekért ezúton szeretnénk szíves elnézését kérni.

Természetesen kiemelt érdekünk, hogy utasaink minden körülmények között megfelelő tájékoztatást kapjanak a rendkívüli események miatt megváltozott közlekedési rendről. A késések önmagában sajnos nehezen tervezhetőek, az előzetes várakozásoktól előfordulhatnak eltérések és a menetrend szerinti közlekedés helyreállításához szükséges idő megbecsülése esetenként nehéz, vagy lehetetlen.

Megkeresését továbbítottuk az illetékes szakszolgálat felé a szükséges mihamarabbi lehetséges intézkedések megtétele érdekében.

Tájékoztatni szeretnénk, hogy a MÁV-START érdemben foglalkozik a panaszokkal, azokat kivizsgáltatjuk, és lehetőségeink szerint gondoskodunk az ismételt előfordulások megakadályozásáról.

Érvényben lévő szabályaink szerint vonatkésés esetén kártérítésre az az utas jogosult, aki belföldi forgalomban a pót- és helyjegyköteles vonatra, helyjegyköteles vonatra, illetve a nem kötelező helybiztosítással közlekedő vonatra pót- és helyjegyet, helyjegyet váltott. (magyarán: az utas hőbörögjön, idegeskedjen, nem érdekel senkit, ha a pályaudvaron alszik akkor sem fizetünk kártérítést, ha nem tud pihenni a műszakok között, mivel nem ér haza időben, akkor sem...)

A jegyárakkal kapcsolatban tájékoztatni szeretnénk, hogy Társaságunk tarifarendszere államilag szabott áras, melynek elfogadása a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium hatásköre. Természetesen megértjük az Ön jegyárakkal kapcsolatos ellenérzéseit. Biztosítani szeretnénk, hogy Társaságunk célja az utasok által jogosan elvárt, megfelelő, kulturált utazási körülmények megteremtése.

Megkeresését még egyszer köszönjük, és bízunk benne, hogy törekvéseinknek köszönhetően a későbbiekben egyre kevesebb kellemetlenséggel találkozik szolgáltatásunk igénybevételekor.

 
Csapkó Mária

Ügyfélszolgálati szakelőadó



Üdv.,

Péter

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr36200218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manyizga (törölt) 2007.10.18. 16:35:50

Megint elmondom, hátha eljut az illetékesekhez: a gond az, hogy a dolog egy ilyen bocsánatkéréssel megáll. A felelősök meg továbbra is generálják a hibákat.
Azt aki ezeket a hibákat elköveti, szépen ki kellene rúgni. Ezek után a maradék dolgozó szépen összekapná magát, és elkezdene SIETŐSEN dolgozni a hibajavításokon...

nekemirj 2007.10.18. 16:43:21

Igazad van, ki kellene őket rúgni.
De én már javasoltam a késések elkerülésére megoldást.
Ismét leírom:
- ha a késésést műszaki hiba (karbantartás elhanyagolása) okozza, akkor a műszaki szolgálat fizesse ki minden utas menetjegyét a saját fizetéséből
- Minden 5 percet meghaladó késés esetén az adott vonalszakaszon éppen szolgálatban levő vasutas nettő fizetése annyival csökken ahány perc a késés. A vezérigazatóság munkatársainak fizetése pedig az összes aznapi késés összegével
- Be kell vezetni a törzsutas kedvezményt. Akinek havi jegye van, késés esetén a következő havijegy árából kedvezményt kap. Évi 200 perc elérése esetén arra az évre szabadjegy jár neki.

petya.bacsi 2007.10.18. 16:46:27

"Évi 200 perc elérése esetén arra az évre szabadjegy jár neki."

tyű, mindenki ingyen utazna :)))))

petya.bacsi 2007.10.18. 16:50:51

és tudjátok mi a szomorú? mindenki az ügyfélszolgálatost, a kalauzt szidja, meg nekik szólnak be az emberek, holott pont ők azok, akik végzik a munkájukat...

Tibee 2007.10.18. 17:47:12

A nyugati pu-t nem Rákosig kellene kivinni, hanem összefogni az egész brancsot vonatkerék pumpálótól kezdve a legnagyobb fejesig és kiba***ni az országból az utolsó retkes máv kocsival együtt. Aztán jöhetnének az európai vasutak.
Ja és Csapkó Mária monnyon le a hülye sablon levelével együtt!

pajaro 2007.10.18. 17:52:23

Kis hulyek. Ezt mind ehiszitek, azabaj. Azert kesnek a vonatok, mert a hulye levelekre kell valaszolgatni. Csapo Maria a szolnoki zoldtanyeros...

petya.bacsi 2007.10.18. 21:18:08

srácok, nincs igazatok.

az ügyfélszolgáltasnak az a dolga, hogy válaszoljon. valószínűleg - mint a legtöbb helyen - vannak előre legenerált válaszolok, mivel a legtöbb ember ugyanazon dolog miatt ír: késés, koszos stb, ezért lehet sablont használni.

nem az ügyfélszolgálatos hölgyet kell szidni vagy anyázni, mikor ő végzi a dolgát, hiszen válaszol. tehát ne bántsátok.

Adani 2007.10.18. 21:38:50

Volt mikor leteremtetétk a kallert, h miért nem tesz valamit? Kérdezte mit tehetne? Erre valaki közli,h ő is vasutas volt 20-30 éve és a kaller kötelessége jelenteni ha késik a vonat. A kaller meg legyint, h jelenti mindig de semmi sem történik. A Blikktől átvett marhavagonos cikknél írta valaki a hozzászólássában, h Mi az, h ne késsenek a vonatok? Meg Európai vasút meg kutyafasza, ez Magyarisztán, ne késsen? Örüljél ,h egyáltalán van vonat. Hozzátéve, h valószínűleg ezt gondolják a MegintÁllunkVazze tagjai, cska ugye ezt nem lehet válaszként elküldeni.

0xFFFF 2007.10.18. 22:17:18

"nekemirj 2007.10.18. 16:43:21 Igazad van, ki kellene őket rúgni."

M(utyi) Á(llami) V(állalat) -tól ?! Ugyanmár !

Manyizga (törölt) 2007.10.19. 07:34:27

A vonalbezárások után se küldtek el egyetlen vasutast se. Vagy tudtok ilyenről? :) (tele lenne vele a sajtó, ha lett volna ilyen) Sőt, mivel már nem jár a vonat, már dolgozniuk se kell! :))

A másik, amit megtiltanék közszolgálatot végző dolgozónál: a sztrájk lehetőségét. A mozdonyvezetők sztrájkolni akarnak a vonalbezárások miatt. Nevetséges. Örülnének, hogy nem kell annyit túlórázniuk. Mert máskor meg amiatt panaszkodtak, hogy túl vannak terhelve.

efi 2007.10.19. 17:31:28

"A vonalbezárások után se küldtek el egyetlen vasutast se"
Akkor a vasutasok miért is sztrájkolnak végül is?

taky111 2007.10.28. 05:51:01

Hai all!

Tatabánya-Tata között ingázom elég rég óta. Az a vonat amivel reggel megyünk és amivel este jövünk haza állandó jellegel napi szinten késuik 15-60 percet.

Jó, hogy rátaláltam erre az oldalra, minden nap megírom a késéseket a MÁV-nak. Szerintetek meddig fogják bírni?

A tudakozón keresztül rendszeressen töltrtrk ki panaszlapokat a hölgyikékkel, jönnek is rá a hülyébbnél hülyébb kifogások :-)

Egyszer könyvet fogok írni belőle :-)

brown · http://magyarbeteg.info 2007.11.11. 20:00:51

Ez a késéstervezés nekem nagyon tetszik. Köszönet a levélért.

petya.bacsi 2008.02.04. 17:24:05

"Megkeresését továbbítottuk az illetékes szakszolgálat felé a szükséges mihamarabbi lehetséges intézkedések megtétele érdekében."

Ez mit jelent? Vajon milyen intézkedéseket tettek az elmúlt lassan fél évben? Tettek egyáltalán valamit? :)

Hegylakó 2008.12.06. 18:20:57

Tisztelt utasok!
Részben igazatok van,hogy felelősöket kell keresni a vonatkésések miatt.De mivel az utastársadalomnak nagy a vonat igény(minnél sűrűbb járatok) (mozdonyvezető,illetve a jegyvizsgálók)a vonat érkezése és újraindulása között vannak egyéb teendők
vonatterhelési kimutatás leadása a forgalmi irodában
(ez tartalmazza a mozdonyvezető nevét ill a jegyvizsgálót akik a vonatot továbbították,kocsik számát mozdony pályaszámát) az induló vonat-hoz való feljelentkezés.vonatterhelési kimutatás készítés fékpróba,induásra kész jelentés stb....
hivatalos infó erre 30' van nekik adva.
Inkább örülnétek,hogy megy a vasút.El kellene látogati egyszer pl Górögországba naponta Tesszaloniki Athén között 6 db vonat közlekedik és ott senki sem hőbörög,illetve mindenkinek van érvényes menetjegye,akinek nincs az vehet a vonaton is a kalauzoknál 50euro+menetjegy ha nem tetszik,és nem is akar leszálni akkor úgy elvernek,hogy beszarik ezt tapasztalatból tudom mert láttam (inkább váltottunk a vonaton)"pedig mi is szaladtunk a vonathoz"de ez őket nem érdekli,a szerelvények ott makulátlan tiszták,németországban is stb...!!!Mi pedig tönkre vágjuk Magyarok..disco járatok szívjuk a cigit a peronon mint állat nem várjuk meg még leszállunk mert ez nekünk így jó!!!
Feldaraboljuk az üléseket letörjük a háttámlát az asztalokat festünk rajzolunk mint othon!!!!!!!
A kulturánkról ennyit
Sokat ne várjunk,merta vasút sem birja ezeket a vagonokat állandóan javítgatni rengeteg pénzbe kerül mind ez.Tehát örüljetek,hogy van még egy cég a MAV aki fuvaroz benneteket.

Mozvez 2008.12.06. 22:50:27

Most egy élő példát írok le:
Hétköznap 9:28-kor kezdd amozdonyvezető.
A szerelvénye Vácról 9:48-kor érkezik, ha nem késik. 10:10kor indul Vácra. A 20 percbe bele kell férni egy fékpróbának, egy gép átvételnek (kerékabroncs vizsgálat, 48 db plomba egyenkénti átnézése stb.), egy távvezérlési próbának (elővárosi ingavonatról van szó vezérlő kocsival).
1. vonat:10:10-kor elindul és ha pontos 10:54-kor Vácra ér. Ha jó a távvezérlés semmi gond nincs, ha nem akkor a szerelvény egyik végéről át kell vinni a mozdonyt a másikra. Hétköznap lévén ez macera vagy 20 perc.
2. vonat: 11:33-kor kéne Vácról visszaindulni Nyugatiba érkezés papiron 12:18.
3. vonat 12:40kor indul és 13:18-kor érkezik Vácra.
4. vonat 14:03kor indul(Vác) és 14:48(Nyugati) érkezik
5. vonat 15:10(Nyugati)-15:54(Vác)
6. vonat 16:33(Vác)-17:18(Nyugati)
7. vonat 17:40(Nyugati)-18:24(Vác)
8. vonat 19:03(Vác)-19:48(Nyugati)
Késés mindig is lesz, mert valahol a tömeg 1 perc alatt nem tud fel és leszállni. A forgalom és az utasvédelem is keresztbe tehet. Ez mind a forduló idöt csökkenti. AZ egy dolog, hogy a személyes dolgokat nem tudja az ember elintézni, de ha valamit kihagy a protokolból, akkor több száz ember életével játszik. Tehát aki a késésért höbölög ezt kalkulálja bele. Illetve gondoljon bele, hogy Ö is tehet ellene: keres egy olyan ajtót amelyiken gyorsabban fel/le tud szállni.
Volt, hogy egy kavarodásban azt sem tudtam, hogy milyen vonattal kell menni, mert engem sem tájékoztattak.