Hát ez kész. Hallottam már családtervezésről, géntervezésről, de késéstervezésről?
Szia Georgejr!
Válaszolt a MÁV. Ajánlom figyelmedbe a "a késések önmagában sajnos nehezen tervezhetőek" részt. Ott dobtam egy hátast.
Tisztelt MÁV!
P vagyok, és szeretnék észrevételt, panaszt tenni. Elég régóta fontolom, hogy panaszt teszek a szolgáltatás minősége miatt, mivel 5 munkanapból 4-szer biztos, hogy késik a vonat, de a tegnap (2007. szeptember 26.) reggeli 1 órás késés azt egyenesen felháborítónak tartom.
Tegnap reggel a Keletiből induló 7.20 vonattal szerettem volna hazautazni éjszakai műszakból, fáradtan. A vonat 7.25 körül szokott - ha nem késik - Kőbánya felsőre érkezni. Ez a tegnapi nap nem (vagy inkább sem) így történt. A hangosbemondó folyamatos késéseket jelzett az ellenkező irányból, majd miután a késett Nagykáta helyi személy berobogott az állomásra, tájékoztatta a várakozó utasokat, hogy a vonatjukra várhatnak, szerelvénykésés miatt 25-30 percet késik. Mivel a késés már a dörzsölt és tapasztalt utast nem lepi meg (5 perc a garantált késés, de ennél jóval többet késik szinte MINDEN NAP a vonat). 7.50 magasságában, mikor a vonatnak jönnie kellett volna, a hangosbemondó további 10 perc késést igért. A vonat persze akkor sem jött, de az eredeti időpont helyett 60 perccel (1 órával) később beérkezett a vonat, a hangosbemondó pedig büszkén újságolta az ideges utasoknak, hogy igen, jön a késett személy vonat.
Namármost: a MÁV egy szolgáltató. Az utas pedig az ügyfél, aki több tízezer forintért igénybe veszi a szolgáltatást. Mikor megveszi az ember nem kevés pénzért a bérletet, elvár egy bizonyos színvonalat, amit sajnos NEM kap meg. Hogy miért nem? Folyamatos (menetrendszerű) késések - amit persze a hangosbemondó nem mond, ha 20 perc késés után megérkezik a vonat, a "késett" jelzőt mindig elfelejtik kihangsúlyozni -, a vonat tisztaságával is nagy gondok vannak, sajnos. Biztos ismerik a MÁV blogot, vagy különböző fórumokat, olvassák el, hogy mennyire elégedettek Önökkel az ügyfeleik. A sablon-válaszok pedig csak rontják a helyzetet.
Míg pl. az internetszolgáltatóknál megvan az ügyfél jogait védő szervezet, aki az ügyfelet érő kár vagy panasz esetében kivizsgálja az esetet, addig a MÁV esetében a dühödt utas csak a MÁV-nak panaszkodhatja el magát, teljesen feleslegesen, hiszen minden marad ugyanúgy.
Milyen kár éri az utast a rendszeres késések miatt? Elkésik a munkahelyről, és az önhibáján kívüli késést le kell dolgoznia, rosszabb esetben a főnökénél még rossz pontot is elkönyvelhet, kirúghatják a munkahelyről. Munkája végeztével kevesebb ideje jut a pihenésre, vagy ügyeinek intézésére. Mivel 3 műszakozom, a késéseknek különösen örülök, legyen reggel, délután vagy este. Kártérítés persze szóba sem jöhet...
Üdvözlettel:
P
Ééééééés.... a válasz. Nekem is Csapkó Mária válaszolt, a többieknek hasonló levelet küldte el.
Tisztelt Utasunk!
Köszönettel vettük a 2007. szeptember 26-án, e-mailben tett észrevételét. Megkeresésével kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk:
Őszinte sajnálattal értesültünk az utazásai során tapasztalt kellemetlenségekről. Az Ön által említett járatunk menetrendszerűségét megvizsgáltuk, s az eredménnyel kapcsolatosan az alábbiakban szeretnénk tájékoztatni:
2007.09.25. (Kedd): 3312 számú vonat Budapest-Keleti pályaudvarról 58 perc késéssel indult mely késést a késett fordulószerelvényre való várakozás okozta. Sajnálatosan már Szolnok állomásról a vezérlőkocsi hibája miatt késve közlekedett a 3339 számú vonat, amely a 3312 számú vonat szerelvénye.
A vonatok menetrendszerinti közlekedését - kötöttpályás jellegéből adódóan - sajnálatos módon több tényező is befolyásolhatja hátrányosan (műszaki meghibásodások, forgalmi nehézségek, rendkívüli időjárás, stb.). Munkatársaink természetesen mindent tőlük telhetőt megtesznek – akár operatív intézkedések foganatosításával - a menetrendszerinti közlekedés helyreállítása érdekében, azonban a normál üzemmenettől való eltéréseket a kötött sínpálya és a közlekedés biztonságának szigorú szabályozása miatt - nem lehet a közúti közlekedésnél megtapasztalható rugalmassággal kezelni.
A késésekből eredő kellemetlenségekért ezúton szeretnénk szíves elnézését kérni.
Természetesen kiemelt érdekünk, hogy utasaink minden körülmények között megfelelő tájékoztatást kapjanak a rendkívüli események miatt megváltozott közlekedési rendről. A késések önmagában sajnos nehezen tervezhetőek, az előzetes várakozásoktól előfordulhatnak eltérések és a menetrend szerinti közlekedés helyreállításához szükséges idő megbecsülése esetenként nehéz, vagy lehetetlen.
Megkeresését továbbítottuk az illetékes szakszolgálat felé a szükséges mihamarabbi lehetséges intézkedések megtétele érdekében.
Tájékoztatni szeretnénk, hogy a MÁV-START érdemben foglalkozik a panaszokkal, azokat kivizsgáltatjuk, és lehetőségeink szerint gondoskodunk az ismételt előfordulások megakadályozásáról.
Érvényben lévő szabályaink szerint vonatkésés esetén kártérítésre az az utas jogosult, aki belföldi forgalomban a pót- és helyjegyköteles vonatra, helyjegyköteles vonatra, illetve a nem kötelező helybiztosítással közlekedő vonatra pót- és helyjegyet, helyjegyet váltott. (magyarán: az utas hőbörögjön, idegeskedjen, nem érdekel senkit, ha a pályaudvaron alszik akkor sem fizetünk kártérítést, ha nem tud pihenni a műszakok között, mivel nem ér haza időben, akkor sem...)
A jegyárakkal kapcsolatban tájékoztatni szeretnénk, hogy Társaságunk tarifarendszere államilag szabott áras, melynek elfogadása a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium hatásköre. Természetesen megértjük az Ön jegyárakkal kapcsolatos ellenérzéseit. Biztosítani szeretnénk, hogy Társaságunk célja az utasok által jogosan elvárt, megfelelő, kulturált utazási körülmények megteremtése.
Megkeresését még egyszer köszönjük, és bízunk benne, hogy törekvéseinknek köszönhetően a későbbiekben egyre kevesebb kellemetlenséggel találkozik szolgáltatásunk igénybevételekor.
Csapkó Mária
Ügyfélszolgálati szakelőadó
Üdv.,
Péter