Erre csak ennyit: Mezőberényben számológép és telefon van. Mégis meg tudják oldani az IC helyjegy problémát. Tipikus nemtörődömség volt szerintem.
Hali, szerintem ezt másnak is hallania kell, mert tipikus vevőt magasról lesz..ó mávos sztori, bár a vége, egyetlen ember miatt, jól alakult. Szal ma reggel (okt 7, vasárnap) nyolcra odamentem a győri vasútállomásra, hogy jegyet vegyek a 8:22-es 41-es számú EC-re, plusz csatlakozására Pécs felé, a 802-es IC-re. Gyorsan sorra kerültem, kiadták a jegyet, majd a pénztáros hölgy közölte, hogy a pécsire nem tud adni pót/hely-jegyet, mert áramszünet volt, és nem jó a rendszerük. Javasolta, vegyem meg Kelenföldön. Én meg persze mondtam, hogy nem tudom Kelenföldön megvenni, mert van 15 perc az átszállásra (ismervén a vonatok pontosságát, a gyakorlatban ez szerencsés esetben is öt percet jelent).
Válasz: sajna ő akkor sem tud mit csinálni. Mondtam, hogy akkor állítson ki igazolást, hogy áramszünet volt, és azért nem tudtam megvenni a jegyet. Nem állít. Kis győzködés után elkezdett valami számlát írni, majd meggondolta magát és mondta, hogy mégsem lehet semmit tenni, mert nem tudja megmondani a hely számát. Jó. Kértem, hogy akkor az EC-re írjon valamit, arra nem kell hely-jegy. Azt megírta. Ezek után elszaladtam az információhoz, ahol kértem, hogy segítsenek, majd miután először nem akartak, kértem, hogy akkor állítsanak ki igazolást, hogy nem tudtak nekem jegyet adni. Azt mondta a hölgy, nem állít. Kis unszolásra elkezdtek végül telefonálni, de sikertelenül. Közben jött a vonatom, mondtam, hogy köszönöm, de ne telefonálgassanak tovább, mert lekésem. A vonatról felhívtam a MÁV infót, először a belföldi menetrend, különleges ügyosztályával :) beszéltem, a hülgy udvariasan azt mondta némi várakoztatás után, hogy sajna nem tud mit tenni, ki kell fizetnem a pótdíjat a vonaton a jegykezelőnek.
Kérdeztem, hogy hol reklamálhatok, erre akart mondani egy levelezési címet, ezt megköszöntem. Megint telefonáltam, ezúttal az észrevételek osztályára :D , gondolom ugyanaz a terem, ahol a többi ügyfeles is telefonál. Kis várakoztatás után ő is elmondta, hogy ki kell fizentem a pótdíjat, majd arra a kérdésre, hogy a MÁV hibájából kifizetett összeget mikor kapom vissza, ő is akart egy levelezési címet adni. Kérdeztem, hogy nála is tehetek e panaszt. Igen. :) Gondoltam. Elkérte az adataimat, azt akartam legyen nyoma.
Szóval, összegzés: sem az állomáson, sem a telefonos ügyfélen nem tudtak segíteni egy nem túl bonyolult problémán.
Végül a 41-es EC kalauza oldotta meg a helyzetet, miután neki is vázoltam a dolgok állását. Azt mondta, hogy annyit tud segíteni, hogy kiállít nekem 520Ft körüli összegért egy pótjegyet a 802-es IC-re, így nem kell attól tartanom, hogy ott megbüntetnek. Ez azért sokkal jobb lehetőség, mint a pótdíj, így elfogadtam - neki ezúton is köszönöm, főleg mert ő volt az egyetlen ember, aki ügyfélbarát módon viselkedett, vállalta a felelősséget, és segítségemre volt.
A többiről csak annyit:
1. nevetséges, hogy egy áramkimaradás ilyen galibát okoz és erre a máv nincs felkészülve, és a kollegáit sem készíti fel (információ az állomáson?!)
2. ilyen esetben miért nem adnak igazolást az állomáson és miért hárítja a vevőkre a felelősséget a vállalat?
3. hogy lehet, hogy a telefonos ügyfélszolgálaton sem tudtak gyakorlati segítséget nyújtani?
4. remélem, hogy legalább a 41-es EC jegykezelőjének megköszöni a máv, hogy segített egy törzsutasukon, ha már a gépezet többi része nem működött.
Üdv, Attila