Gergely visszatért ismét egy nemzetközi sztorival. Egyébként leveleztem a múltkori eset kapcsán a MÁV-val és Ők tartják az álláspontjukat miszerint Gergely hibázott és büntit kell fizetni. Az a vélemyényem, hoyg amennyiben nem egyértelmű egy szabályozás, úgy pontosítani kell azt
Ma a Keleti pályaudvaron jártam, szakmai nihilizmust találtam... :(((
Húgi elutazott Hamburgba. A már meglévő InterRail jegyéhez kellett
volna kérni egy felárat az EuroNightra Bécsből Hamburgba. A rablás
számba menő felár 5000 forintról indul a németek szerint. A Keletis
Gizi azonban 17 ezer körüli összeget mondott! Ebbe húgi nem ment bele.
Ekkor azonban megérkeztem én. Próbavásárlásomat teljes siker kísérte,
ugyanaz a pénztáros pár kattintással eljutott a 4960 forintig. A
tanulság az, hogy a laikus, átlag utasnak a nemzetközi díjszabási
szakzsargon felfoghatatlan, nem képesek szabatosan elmondani mit
akarnak... Ez pedig bizonyosan nem az utas hibája, hanem a
vasúttársaságoké...
Húgi a vonat indulása előtt elment kaját venni. Én a 13-as pénztár
közelében vigyáztam a csomagra. 15:50 tájban egy utas lépett a 13-as
számú Gizihez és egy Lökösháza - Alba Julia menetjegyet kért. A Gizi
ennek kiadására nem volt hajlandó, kétségét fejezte ki a tekintetben,
hogy az utas autóval jut le Lökösre. Már első mondatában jelezte, hogy
Lökösházától érvényes jegyet csak Lökösházán adnak ki! Ekkor odaléptem
az ablakhoz, és felkértem, hagyja abba a dezinformálást és végezze el
a munkákáját! Erre meglepődött, vitatkozni kezdett, de egyetlen érve
sem volt. Illetve jelezte, nem értesült arról, hogy az új MÁV-Start
Üzletszabályzat már nem tiltja a teljesárú belföldi jegy és a
nemzetközi menetjegy kombinálását. Ez ügyben ugyan rá lehetne húzni a
Keletis bűnbandára (csomóponti főnök, értékesítési vezető, oktató
tiszt) a vizes lepedőt, de ennél nagyobb a felelőssége a Start
legfelsőbb vezetésének és személyszerint a vezérigazgatónak - akik nem
tartották fontosnak a végrehajtás kiképzését az új
Üzletszabályzatból...
Végül Keletis Gizi hátravonult a pajtásaihoz tanácsot kérni. Ott az a
döntés született, hogy a Gizi mégis képes kiadni a jegyet
Lökösházától, de a nemzetközi helyjegy is csak onnan szól majd.
Jeleztem, ez helyes döntés és senki sem kért nem Lökösházától
helyjegyet, sőt a helyjegy kérésig már el sem jutottunk, mert a
Lökösháza szó hallattán már az odajutás mikéntjét feszegette...
A pénztártól való távozás után az utast még kiképeztem a jegy
kombinálás mesterségéből, ám ő jelezte, Szegedről megy és TÉNYLEG
kocsival viszik ki...
Azt azért el kell ismerni enyhítő körülményként, hogy a Gizi
alapvetően arra hivatkozva nem volt hajnadó kiadni a jegyet Lököstől,
hogy a keletis jegyvizsgálók majd leordítják az utas fejét. Ez
kétségkívül bekövetkezett volna, ami az "átlag" utas gyomrát igencsak
képes megfeküdni. Ritkán utazom én ahhoz, hogy a köztörvényesek
nagyobb arányba essenek pofára és leszokjanak az Üzletszabályzat
ellenes munkavégzésről, no meg a zsebre dolgozástól...
Vajon miért van az, hogy nemzetközis Pénztáros Gizik az utasok
jelentős részével képtelen szót érteni, sőt sokszor megtévesztik,
átverik az utasokat? Miért kell közlekedésmérnöki diploma és több ezer
oldalnyi szabályozás átolvasása egy egyszerű jegyvásárláshoz, ha nem
akar az ember a MÁV-Start hanyag, link munkavállalóinak áldozatává
válni???
Üdvözlettel:
A. G.