MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Kártérítés, persze...

2007. október 02. - georgejr
Ismét egy aranyos példa arra, hogyan rázzák le a némi kártérítésben reménykedő utast. Ennek ideje lenne, ha vége lenne...


Kedves Blog,

A Nagykáta-Budapest vonalon történő állandó késések miatt írtam egy panaszlevelet a MÁV-nak, amelyben a késés okairól kérdeztem, valamint azt szerettem volna tudni, hogy a bérletes utasok miért nem kapnak kompenzációt a soksok óráért, amit a késések okoznak heti-havi szinten. A következő, eléggé vérlázítóan flegma stílusban írott levelet kaptam. Külön szeretném felhívni a figyelmet arra a részre, amelyben az üfsz hölgy felvilágosít, hogy a vonat egy kötöttpályás közlekedési eszköz (naneeeeee!), valamint, hogy késésekre a továbbiakban is nyugodtan számíthatok, kompenzációról pedig ne is álmodjak. Igaz, hát hol is élek én? Ez a levél viszarángatott a valóságba. Meghunyászkodom, meghúzom magam egy kis sarokban és nem merészelek többet feleselni a magasságos atyaúrmávval.

 (Alatta a válaszom.)

 

Üdvözlettel
Esőpárduc


 

From: _MÁV-START_Ügyfélszolgálat

 

Sent: Monday, October 01, 2007 9:06 AM
To:
Subject: Válaszlevél Gy:69-2519/2007.

 

Tisztelt Utasunk!                                              

 

 

Köszönettel vettük 2007. szeptember 11-én, e-mailben tett bejelentését. Megkeresésével kapcsolatban az alábbiakról szeretnénk tájékoztatni.

 

Korábbi levelünkben azt szerettük volna hangsúlyozni, hogy a vasút kötöttpályás tömegközlekedési eszköz. Infrastrukturális hátteréből (biztosítóberendezés, felsővezeték, pálya, kocsi-állomány) számtalan – a közúti közlekedéstől különböző - nehézség adódhat. Amennyiben a normál üzemmenettől eltérő esemény következik be, úgy egy vagy több járatunk is közvetlenül vagy közvetve késést szenvedhet.

 

Fentieken kívül az Ön által érintett vonalon a vonatközlekedést befolyásolja a Budapest – Szolnok vasútvonalon zajló pályarekonstrukciós munka miatt bevezetett vágányzári menetrend. A vágányzár miatti késések a jövőben sem zárhatók ki teljes egészében.

A forgalomirányítás tekintetében az ország régiókra osztott. Adott területen a szolgálatot teljesítő vezető jogosult dönteni – a vonatok fontossági sorrendjét figyelembe véve – a járatok közlekedtetéséről, szükség esetén várakoztatásáról, vagy előrehaladásáról. Munkatársaink természetesen mindent megtesznek annak érdekében - mégha az utasok számára ez a fedélzeten nem is válik egyértelművé -, hogy a menetrendszerűséget minél előbb helyreállítsák.

A késésekből eredő kellemetlenségekért ezúton szeretnénk szíves elnézését kérni.

 

A bérlettel kapcsolatos észrevételére reagálva informáljuk, hogy Társaságunk hatóságilag szabott áras tarifarendszert alkalmaz, így a bérlet árának nem függvénye, hogy az adott viszonylatban esetlegesen késéssel közlekednek-e a járataink. Érvényben lévő szabályaink szerint vonatkésés esetén kártérítésre az az utas jogosult, aki belföldi forgalomban a pót- és helyjegyköteles vonatra, helyjegyköteles vonatra, illetve a nem kötelező helybiztosítással közlekedő vonatra pót- és helyjegyet, helyjegyet váltott.

 

Megkeresését még egyszer köszönjük, és bízunk benne, hogy törekvéseinknek köszönhetően a későbbiekben egyre kevesebb kellemetlenséggel találkozik szolgáltatásunk igénybevételekor.

 

xy



Ügyfélszolgálati szakelőadó


From:
Sent: Monday, October 01, 2007 9:36 AM
To: MÁV-START_Ügyfélszolgálat'
Subject: RE: Válaszlevél Gy:69-2519/2007.

 

Kedves xy,

 

Köszönöm levelét. Azzal én is tisztában vagyok, hogy a vonat egy kötöttpályás közlekedési eszköz, és a siető zónázó nem szökkenhet át a szemközti vágányra, megelőzni a késésben lévő személyt, még mielőtt szembejönne vele a hathúszas teher. Levelének érdemi részére azonban válaszolnék.


A vágányzári menetrenddel nincs és soha nem is volt semmi gond – amennyiben az utasokat erről tájékoztatják. Volt már rá példa, hogy a menetrend néhány napig megváltozott, tartalmazva a vágányzár miatt fellépő késéseket. Ez teljesen korrekt megoldás volt, az ember a módosított menetrend szerint tervezte az utazásait. Az viszont elfogadhatatlan, hogy rendszeresen 15-20-30 perces késéssel közlekedjen a vonat, minden tájékoztatás nélkül. Javaslom, hogy amikor a felújítások miatt forgalomzavar várható, úgy azt közöljék az utasokkal előre, egy módosított menetrend formájában is.

Üdvözlettel

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr37182391

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vape81 2007.10.02. 10:41:04

szá-nal-mas.

na, akkor én is ezt a választ fogom kapni a panaszomra. tök jó, hogy az utast lehet szívatni, kit érdekel egyáltalán az utas, leperkálja a 50-80 ezret a pénztárnál, onnantól meg csitt neki! örüljön, hogy jön a vonat.

az utas nem tudja érvényesíteni kárigényét a MÁV-val szemben. miért nincs egy utasok érdekeit védő szervezet, akik segítenének bevasalni a kártérítést a MÁV-tól???????

vape81 2007.10.02. 10:46:41

az idő pénz... tartja a mondás. az utas ideje is pénz, nem? mit szórakozik vele a MÁV, amit ugye az adófizetők tartanak el...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2007.10.02. 10:56:05

vape81: csináljunk :)
mégiscsak felháborító, hogy pont a MÁV törzsközönségének a világon semmi joga nincs visszakövetelni a bérlet árát, vagy más kompenzációt a sok-sok elrabolt óráért.

VisszatérőJeti 2007.10.02. 10:57:25

Én a kallernak. A menetjegyválatáshoz pénz kell. Ugye. Namármost egy csomó hiba fordulhat elő a jegyvásárláshoz vezető úton: pölö tudom előre hogy amit cserébe kapok az egy kampó egy marhavagonban- hopp ezért inkább nem fizetek havi 5000-et (5 km es távolság -megtéve 40 perc alatt.) Hm, ja, hogy akkor nem lesz miből fieztést kapnia, hümm- hát erre is nyugodtan számíthattok ....

Tibee 2007.10.02. 12:38:20

Nem lehetne valahogy bojkottálni a máv-ot?

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2007.10.02. 14:10:07

Tibee:
elviszel kocsival munkába? :)

efi 2007.10.02. 17:39:42

"számtalan – a közúti közlekedéstől különböző - nehézség adódhat. Amennyiben a normál üzemmenettől eltérő esemény következik be, úgy egy vagy több járatunk is közvetlenül vagy közvetve késést szenvedhet."
A helyzet az, hogy amikor ez mindennap így van, akkor talán mégis az a fránya tervezés volt rossz. A vicc az egészban, hogy a MÁV saját magának csinálja a menetrendet, amit aztán saját maga nem bír betartani, mert saját maga akadályozza saját magát, de ő mindenről persze nem tehet mégse. Akkor ki? Gondolom átfutott a vonat előtt egy fekete macska.

petya.bacsi 2007.10.02. 17:55:43

a válasz nagyon tetszik, különösen az, hogy eszméletlenül ködös és cseppet sem konkrét, épp ellenkezőleg.
amit Efi is idézett: "normál üzemmenettől eltérő esemény". mire gondol? kicsit mellébeszélésnek tűnik, nem? az a fránya fekete macska! :)))

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2007.10.03. 00:58:28

én már megszoktam, hogy a keletibe a 3asra érkező szolnoki xarok, alap 20 késsel érkeznek este 22kor is! a rekord majd 40 perc volt!

erre trükkjük az, hogy a kiírt érkezési időpben szépen lenullázzák a kijelzőt és kiírják a 9esre... hangbemondás, hogy a 9esre érkezik csak akkor van, mikor a vonat beér a kerepesi-asztalos sarokhoz...

na akkor tipli át a 3astól a 9eshez..

megsúgom nem 100 méteres séta, mivel a mind két vágány az állomás kint részén vam, csakhogy ahhoz hogy oda el tudj baktatni, ki kel mászni a főbejárathoz :D