MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Anomália hegyek

2007. szeptember 30. - georgejr
Ezt nevezem alapos levélnek.

From: HP
To: eszrevetel@mav-start.hu, mosoczi.laszlo@szesza.mavrt.hu, mosoczi.laszlo@mav-start.hu, szamosa@mav.hu
Subject: 539 sz. Cracovia ngy. késése
Date sent: Thu, 20 Sep 2007 17:49:31 +0200
Tisztelt MÁV START Zrt.! Tisztelt Mosóczi Úr! Tisztelt Szamos Úr!

Az elmúlt közel egy hónapban rendszeres utasa voltam az 577-2 sz. gyorsvonatnak. Sajnálattal tapasztaltam, hogy egyetlen alkalommal sem sikerült azonban ezt a vonatot a Hivatalos Menetrendkönyvben meghirdetett időpontokban legközlekedtetni. Több alkalommal kérdeztem az 577-2 sz. vonat kocsijait Hatvanig továbbító 539 sz. vonat vonatkísérő személyzetét, hogy mi okból késett 15-30-50 percet a vonat. Válaszul azt az információt kaptam, hogy vagy a szlovák vasút adta át késéssel a vonatot, vagy pedig Miskolctól Hatvanig sikerült ezeket a késéseket összeszedni. Jómagam az elmúlt napokban kifejezetten figyelem az 539 (381) sz. vonat késéseit.


A http://pis.nfo.sk/?vlak=381 internetes címen a szlovákiai késési összesítés tekinthető meg, erről informálódom magam is a vonat külföldi késéseit illetően. Eszerint pl. 2007. 09. 20-án Čaňa (Hernádcsanád) állomásnál +2 perccel haladt át a vonat, míg Hatvan állomásra 08:27- 08:30 körül, közel +20 perces késéssel érkezett. A vonat menetrendjét áttekintve kiderül, hogy a Hidasnémeti - Miskolc szakaszon a személyvonatok számára az 539 sz. vonat előtt és után 58 perces menetidő, egyéb időszakban 1 óra 8 perces menetidő került megállapításra. Az 539 sz. vonat, akkor, amikor a személyvonatok 58 perces menetidővel közlekednek, a Cracovia nemzetközi gyorsvonat 1 óra 7 percet kap arra, hogy a határállomásról Miskolc Tiszai pályaudvarra érkezzen, ahol kettő perc tartózkodás után indul tovább. Miskolc Tiszai és Hatvan között a vonatnak a kb. 1 óra 15 perces menetideje azonos az ezen a szakaszon közlekedő egyéb gyorsvonatokéval. A vonat számára Hatvan állomáson az 577-2 sz. vonat kocsijainak lekapcsolása (Hatvan indul 08:15) és az 589 sz. vonat kocsijainak felvétele (Hatvan érkezik 08:12), illetve gépcsere miatt 20 perc tartózkodása (08:10-08:30) van. A tapasztalatok alapján tehát a vonat a MÁV területén szedi össze a 15-30 perces késéseket. Tehát ha a ZSSK-tól rendesen, de legfeljebb +5 perccel lép be a vonat, Hatvanban minden bizonnyal +15 perc késéssel érkezik. Ez azért is különös, mert az 539 sz. vonat előtt közlekedő 5519 sz. vonat jellemzően rendesen vagy legfeljebb +5 perc késéssel érkezik. Megjegyzem, hogy Hatvan állomásról Szolnok felé kb. 08:05 perckor minden munkanapon szerelvénymenet indul az 5749 sz. vonat szerelvényével az 5747 sz. vonatért. Nehezményezem, hogy az 539 sz. vonat 15 perc feletti késése esetében a fenti szerelvényvonatot nem tudják leközledtetni az 577-2 sz. vonat eredeti menetvonalában, holott az 577-2 sz. vonat nem csak nemzetközi, illetve távolsági utasokat, hanem a 82 sz. vonalon utazó "helyi" forgalmú utasokat is kiszolgálja, lévén nem "ütemen felüli" vonatként közlekedik. Az 539 sz. vonat jelentős késése esetén pedig pótlást nem biztosítanak, hanem csak a Hatvanból 09:15-kor induló 5732 sz. vonattal biztosítanak utazási lehetőséget. Kérem, hogy szíveskedjenek intézkedni, hogy az 539 sz. vonat késését radikálisan csökkenteni tudják, különösen akkor, ha a külföldi társvasút menetrendszerűen adja át a vonatot. Amennyiben pedig a vonat késése indokolja (azaz +15 percnél többet késik) szíveskedjenek (a lehetőségekhez képest) a nevezett szerelvényvonattal utazási lehetőséget biztosítani a 82 menetrendi mezőszámú vasútvonalra utazók számára. Kérem, mielőbbi intézkedésüket és szíves tájékoztatásukat a késések okairól és az azok elhárítása iránt tett lépésekről egyaránt. Kérem, hogy a levél valamennyi címzettje a szakterületére vonatkozóan megfelelő vizsgálatot folytasson le az ügyben és annak eredményéről érdemi módon, szakmailag alátámasztva tájékoztatást nyújtson. Bízom benne, hogy észrevételem nyomán sikerül a hiányosságokat a lehetőségekhez mérten megszüntetni, a nevezett vonat késését csökkenteni. Tájékoztatom a tisztelt Címzetteket, hogy levelemet mind Dr. Mosóczi László elnök- vezérigazgató Úr, mindpedig Szamos Alfon pályavasúti főigazgató Úr megkapja a MÁV START Zrt. Ügyfélszolgálatán kívül.
Üdvözlettel: HP

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr59181862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

duncan 2007.09.30. 23:24:13

Bakter legyél, ha nem teszed közzé a kapott válasz(oka)t is!
kösz

hattyú 2007.10.01. 06:43:20

Érdekes erőfeszítések azok amikor egy utasnak kell a MÁV munkáját elvégezni és kideríteni, hogy miért késik egy szerelvény. Remélhetőleg a többi járaton is lesznek hozzád hasonló lelkesedésű emberek. Hirdessük meg akciónkat! Az utasok vegyék át a MÁV dolgozók munkáját, mindig legyen egy-két aktív utas aki jegyet ad, felmossa a WC-t, információspultnál mosolyog, beül a mozdonyvezető helyére, ellenőrzi a jegyeket meg ilyenek. Persze a fizetést az kapja aki helyett dolgozik, hiszen a drága MÁV dologzók megérik a pénzüket! Az államtól jövőre (vagyis tőlünk utasoktól és a nem vonatozó, de adózó - potencionális utasoktól is) úgyis kapnak egy csomó támogatást megint, de jegyárakat is biztosan emelnek!

(ebben az évben vasúttársaság tőkésítésére 170 milliárd forintot költöttünk - nol.hu szerint)

De jövőre jobb lesz ám:
www.origo.hu/uzletinegyed/magyargazdasag/20070806-akar-egy-szazalekkal-is-novelheti-az-allamadossagot-a-mav-start.html

Persze mindez mellékes! Hiszen minden folyik tovább a megszokott, biztonságos mederben, mert jól van ez így! Nem szabad ám kritizálni! Majd blogolunk róla! Mert ez annyira jó!

csavarhuzo77 · http://csavarhuzo.blog.hu 2007.10.01. 08:32:51

aztajóéletbe!
ha a T. máv-start zrt-nél egyetlen ilyen módon felkészült alkalmazott lenne, már értelmét veszítené ez a blog! le a kalappal. hiba, hiba oka feltárva. megoldási javaslat kidolgozva. már csak a vonatokat kelleni irányítani meg vezetni! :D

magocska 2007.10.01. 10:05:02

Sajnálom a Magyarországgal határos országokat és utasaikat, mert úgy látszik minden vonat nálunk szedi össze a késést. És emiatt ők is szívnak

Manyizga (törölt) 2007.10.01. 11:25:45

Asszem én is nekivágok, és elkezdem összeírni a
2569-es zónázó vonat misztikus késéseit. Ma aránylag pontos volt. De a 10-15 perc késés általában mindennap összejön 70 km-alatt.
Ugyanez igaz a 6206-os záhonyi gyorsra is. 17:22-re kellene Ceglédre érnie, de 10-15-25 perc késés mindennap becsúszik. Ez utóbbi azért érdekes, mert sokszor hallom Cegléden, hogy a Nyugatiból a vonat után fél órával induló 716-os IC-t mint érkezőt már bemondja, miközben mi még az előzőről szállunk le...

grigorij (törölt) 2007.10.01. 11:39:52

Egyszerű a megoldás! Ha egy vonat RENDSZERESEN késik mondjuk 10 percet, egyszerűen át kell írni a menetrendet! Egyrészt nem lesz késés, másrészt valszeg az új idő a valódi, a régi menetrend egyszerűen rossz!

Sheldrake (törölt) 2007.10.01. 19:25:18

A Nyíregyházáról Füzesabonyon át Pestre menő IC-k sem értek még be sosem pontosan Füzesabonyba. 7 percem van ott átszállni (kőkori utastájékoztatás általános suli 1-2. osztályában használt forgathatós órákkal az aluljáróban, peronon meg semmi), az ütemes menetrendtől meg csak +5 percet térhet el a gyors, ami tovább megy Gödöllő felé. Általában -10-2 percem van átszállni, így vagy összejön vagy nem. :S

Jah, még annyit, hogy ha a MÁV Direktet hívjátok mobilról figyeljetek rá oda, hogy a +36(40)-es vagy a +36(1)-es külföldről is hívható és általában nem várakozós számot hívjátok-e, mert nekem pl. a díjcsomagom szerint az utóbbi olcsóbb.