MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Ne segíts a néninek, dögöljön meg vazze

2007. szeptember 27. - georgejr
Tudjuk, hogy minden kakas a saját szemétdombján király, de azért ez már tényleg túlzás, pedig én is dohányzom. Jó lenne tudni a vonatszámát, és a pontos időt!

T. MÁV blog!
Szeretném megtudni, a Máv-Start üzletszabályzata kitér-e a "régi" mávos szokásra, hogy a 100 km táv alatti vonatokon tilos a dohányzás? Ha igen, kitér-e arra, hogy ez alól a vonatkísérő (azaz a kalauz) kivételt képez-e? Szept. 24.-én, hétfőn, a 2147 sz. Nové Zámky - Budapest-Nyugati pu. közt közlekedő nemzetközi gyorson (tudom, ez 123 km, nem 100, de mindenhol nemdohányzó vonatnak írják, és szerintem ez nem egyedi eset) történt velem az alábbi történet.

Állok az ajtónál, mögöttem egy idősebb néni csomaggal. Megkérte, segítsek lerakni neki a csomagot - természetesen Rp.-Újpesten ezt meg is tettem neki. Lesegítettem, majd leszált még pár ember, én szállnék vissza - de ekkor a semmiből előtorpan egy kalauz és rámordít(!), hogy "jegye?" Nem igazán tudtam hova tenni ezt a beszólását, azt hittem egy mögöttem álló hajléktalannak mondja, volt már olyan hogy fel akartak szállni - de nem, senki sem volt ott, csak én. Tisztességgel válaszoltam, hogy nálam, felszálltam, de ő majdnem lelökött, és tovább mondogatta a magáét (hogy mit, nem hallottam, morgott.) Leszállt, hogy indítsa a vonatot, majd megint rámordított. Mivel korrekt embernek tartom magam, nem leköptem, vagy megvertem, mint azon a környéken sokan megtették volna, hanem megmutattam neki a bérletem. Elsápadt, majd megint motyogott valamit (főleg miután közöltem, hogy a kollégája már ellenőrizte) majd elkezdett kioktatni, hogy miért segítek a néninek, dögöljön meg, én ne szálljak le a vonatról félúton. (Ismétlem: szó szerinti idézetek ezek, mellesleg tanúk is vannak!) A fentiek ellenére nem ez döbbentett meg igazán, hisz a BKV-ellenőrökön edzett embernek ez semmiség lehet. Áll lent a kalauz (a vonaton szolgáló kettőből a vékonyabb, világosabb rövid hajú) jelez, hogy mehetünk, ám nem indulhattunk valami miatt. Ő rágyújtott lent - szíve joga - majd, ahogy elindult a vonat, felszállt cigivel a kezébe, tovább szívta a jelenlévők elött, nem mellesleg hirtelen mozdulatai közt lehamuzott(!) egy babakocsit(!), majd tovább indult a vonat vége felé - és a cigicsikkét egyszerűen bepöccintette a wc-ajtón. Ekkor már nemcsak én, hanem a többi utastársam is köpni-nyelni nem tudott, hanem elkezdett utána kiabálni, de ő hamar eltűnt. Ezen a vonalon ezt a kalauzt még nem láttam, de nem is szeretném, kérem a MÁV Start ZRt.-t, hogy a munkatársuknak tartsanak gyors továbbképzést a dohányzás szabályairól és a csikk tárolásáról! --

Üdv: SI

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr86178434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hivatásos naplopó 2007.09.27. 11:40:12

én is dohányzom, de az ilyen arrogáns barmoktól mindig kinyílik a bicska a zsebemben. és akkor még csak a cigizős részre reagáltam...

hivatásos naplopó 2007.09.27. 11:45:50

és azt mondtam már, hogy utálom ezt a blogmotort? az előző két bejegyzésemből egy nyugodt szívvel törölhető :)

Tibee 2007.09.27. 12:34:44

Bunkó kalauz, cigi, köcsög máv

Manyizga (törölt) 2007.09.27. 14:05:16

Sajnos rá kell segíteni a természetes szelekcióra, és tényleg megverni ott helyben az ilyet... Tanúkkal igazolva, hogy ő támadott, így jogos védelmi helyzetben voltál kénytelen eltörni a karjait és kiszúrni az egyik szemét... :))

Attila31 2007.09.27. 15:38:15

Roppant egyszerű:ugyanígy pontos dátummal vonatszámmal megjelölve írd meg a MÁV Start-nak mi történt.Elő fogják venni,hidd el!Legközelebb legyen nálad fényképező,vagy mobil és készíts bizonyítékot.Itt is ki lehetne tennei egy MÁV-dolgozók szégyentáblát:-)

petya.bacsi 2007.09.27. 15:56:01

juj, ez durva :S. a kaller bácsi lehetne a MÁV arca :)

Labzo · http://labzo.extra.hu/ 2007.09.27. 16:27:26

Attila31:
"Legközelebb legyen nálad fényképező,vagy mobil és készíts bizonyítékot.Itt is ki lehetne tennei egy MÁV-dolgozók szégyentáblát:-)"
Ugyanmár! Ha a tilosban dohányzó határőrökről készült fényképet le kelletett szednie georgej-nek:
megintallunkvazze.blog.hu/2007/09/20/re_torveny_felett_allok#comments
Gondolom a kalauznál is hasonló lenne... .

marczipán · www.marczipan.blog.hu 2007.09.27. 16:50:46

es volt a babakocsiba gyerek, vagy a kozelben? na nem mintha tompitana a sztori egeszen. de tolem egy olyan kedves sallert kapott volna a gYogyeger, hogy darabjaira hullik>..

krtek24 2007.09.27. 22:21:17

Azért az túlzás, hogy le kellett szednie, saját elhatározásából döntött úgy, hogy a Határőrség kéréssére leszedi. De a lényeg, hogy ott is vizsgálat indult a határőrök ellen, pedig hol volt az az ügy ehhez a tapló rozsomákhoz képest...

Labzo · http://labzo.extra.hu/ 2007.09.28. 17:18:42

krtek24:
Érdekes, én nem láttam, hogy georgej döntött úgy, hogy leszedi, mert szóltak neki, hogy szedje le, aminek eleget tett.
Nade inkább a hasonlaton lenne a hangsúly, hogy szvsz. ugyanúgy szólnak georgejnek, hogy szedje le a kallerról készült képet.

Oké, hogy vizsgálódnak, de én ebből azt látom, hogy egy embernek feljelentést kell tennie, és utána történik meg ez (és nem automatikusan). Azért az automatikus vizsgálatra is van példa hazánkban, bár ez inkább a kereskedelmi egységeket érinti.

krtek24 2007.09.30. 20:00:32

Labzo:
Mégegyszer: "a saját elhatározásából döntött úgy, hogy a Határőrség kérésére leszedi". Tehát érdekes, senki nem szedette le vele! Attól, hogy szólnak, nem kötelező leszedni, pláne, ha nyilvánvalóan nem sért semmilyen jogszabályt a feltétele. De mivel a Határőrség is korrekt módon járt el, ez a kis kérésük georgej szerint igazán teljesíthető volt.

NoCigi 2007.10.01. 11:38:50

Érdekességként megjegyzem. Én majdnem mindig dohányzó kalauzzal találkozom ezért ha messze van, akkor már nem szólok. Ha közeljön szólok. Ha nem kér elnézést. Beírok a MÁV-nak és beírok az ÁNTSZ-nek is. Az ÁNTSZ visszaír, hogy inkább írjak a MÁV közegészségügyi intézetének, de mindenesetre továbbítja a levelem nekik. A MÁV visszaír (az első levélre), hogy sajnálják a problémát, de inkább írjak az ÁNTSZ-nek. Majd a MÁV válaszol az ÁNTSZ által továbbított levelemre, hogy amíg 3 utassal nem tudom bízonyítani, hogy a kalauz dohányzott a vonaton, addig sajnos nem tudják elmarasztalni a kalauzt hiába adtam meg minden részletet (járatszám, időpont stb.). Ezért nem sürün irogatok már levelet már csak akkor ha a kalauz a felszólításom után még felháborodik, mert minden nap írhatnék levelet. Sőt most már inkább leszokóban vagyok a vonatról... Biztos a dohányzó emberek többet fizetnek a MÁV-nak és tisztában tartják a vonatokat és az állomásokat is.
süti beállítások módosítása