MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Kigyulladt egy mozdony Szajolnál

2007. szeptember 24. - georgejr

A Békéscsabára tartó személyvonat mozdonya a szajoli állomáson kezdett el füstölni. Személyi sérüólés nem történt, a vonat 80 perces késéssel mehetett tovább már egy új mozdonnyal.

Kigyulladt egy személyvonat mozdonya hétfőn kora délután a Szolnokhoz közeli Szajol állomáson.

A szerelvény a fővárosból tartott Békéscsaba felé, amikor megállás után füstölni kezdett. A tűzoltók azonnal lekapcsoltatták az áramot az egész állomáson, így a felsővezetékben is, a füstölést kevesebb mint egy óra alatt megszüntették.

Sem a mozdonyvezetőnek, sem pedig az utasoknak nem esett baja, tájékoztatott a Mávinform.

A szerelvényt egy másik mozdony húzta tovább az állomásról 80 perces veszteglés után. Ezen kívül csak néhány arra közlekedő vonat késett 15-20 percet.


 

forrás: index.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr17175692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kontraszt 2007.09.24. 18:22:01

képet lehetne ?
csak volt egy megszállott a vonaton :)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2007.09.24. 23:17:22

"a vonat 80 perces késéssel mehetett tovább már egy új mozdonnyal." Ha a MÁV 80 perc alatt tud ÚJ mozdonyokat rendelni, és használatba venni, nem tudom, máskor miért kell anyit várni 1-1 új vonat leszállítására :))))))

Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2007.09.25. 10:59:59

hehe
annak idején a 'Keménykalap és krumpliorr'-ban a srácok Szajolba küldték Bagamérit, az elátkozott fagylaltost nyomozni.
ha valaki emlékszik rá :-)

Adani 2007.09.25. 12:24:30

Ez mikor is volt pontosan?

24-én reggel jöttem fel Kecsóra Békéscsabáról a 7:42-es Transbalkan vonattal jöttem, ami 20 perces késéssel jött be Csabára és Szolnokig még összeszedett pár percet, arra eleget, h lekéssem a 9:19-es Cegléd felé menő vonatot. Többször érthetetlen okokból a nyílt pályán is megállt ( pl: Mezőberény és gyoma között, valamint Szolnok és Szajol előtt is), nem értem miért hiszen, a pálya mindkét helyen duplavágányú, tehát vonatot nem kellett bevárnia, mellesleg nem is jött szemből vonat.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2007.09.25. 14:09:36

Adani 2007.09.25. 12:24:30 >>> Kedvencem, mikor az egy vágányos vonalon, az állomáson félreállunk, hogy elengedjünk egy tehervonatot.

Adani 2007.09.25. 15:52:32

Az se rossz, sok helyen meg nem elég, h egyvágányos a pálya, de nincs elég kitérő. Pl. Szeged-Békéscsaba vonalon Telekgerendás után asszem Orosházán van kitérővágány ( h félre tudjon állni a vonat a szembejövő elöl). Telekgerendáson nem egyszer állt már 15-20 percet is az Uzsgyi, mikor egyébként is késve indult, mert be kellett várni a szembejövő másikat és ott ráadásul a pálya is szar, ezért lassan megy a vonat ráadásul akkora pályahibák vannak, h a beledet kirázza.

Gobbihilda 2007.09.25. 21:17:52

A jó öreg Szili...
Mit tegyünk, ha a technika - amelyiknek legifjabb változata is több, mint harminc nyarat látott már - megadja magát?
A V43-as kétezres sorozatáról meg ne is beszéljünk. A sz...t befújtuk egy kis francia parfümmel. Attól még sz.r maradt nem?
Tudom, ezek a Magyar Királyi Államvasutak igavonói, de amikor a Csótányokat (Siemens mozdonyok) rendeltük, akkor a MÁV - a GySEV-vel ellentétben - már nem is kérte a 200 km/h-ás korlátozásút, helyette 160-ast vett. Talán tudtak valamit. Minek ide, amikor rengeteg vonalon több a lassújel, mint a korlátozás nélküli szakasz. Az Európán keresztülhaladó vonatokról ne beszéljünk, mert minek?
A Szilik vezetői között nincs nagyon veseköves, mert a lassújelek fő okán, az alámosódáson akkorát ugrik, hogy gyakorlatlan ember azt képzeli, magasugró rekordot készül dönteni.
A nyolvan percről csak egy kérdés: Szajol és Szolnok - ahonnét legfeljebb fél órán belül új gép küldhető - nem vasúti központok, megfelelő gépészeti tartalékkal?
A régi időkben még a kis gépészeti főnökségek is adtak, illetve tartottak fenn tartalék gépet vezérrel.
Jelenleg csak az irodai dolgozók száma - és fizetése - emelkedik, mivel a MÁV vezetősége egyszerűen olyan sötét a vasúthoz, mint az éjszaka Szibériában. Mit is várnánk azoktól, akik a büdös életükben vonaton nem ültek (szolgálati autó, telefon, stb.) és még nemhogy felmenőjük, de még ismerősük sem volt vasutas?

Adani 2007.09.25. 21:31:37

De tényleg, Szajol alig pár km-re van Szolnoktól és Szolnokon azért kéne lennie pár tartalék mozdonynak. Nem igaz,h egyet nem lehetett volna elzavarni, ráadásul Szajol is vasúti csomópont, elég sok vágány van a körüljárás is megoldható, megérkezik a tartalék V43 lekapcsolják a rosszat, elhúzza a mozdonytól a szerelvényt majd körüljárja és húzza tovább.

tomi79 2007.09.26. 22:27:04

És egyáltalán hogy gyulladhat ki egy mozdony? Végül is nem gőzös...

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2007.09.26. 22:56:13

"És egyáltalán hogy gyulladhat ki egy mozdony? Végül is nem gőzös..."

Azért a villanymozdonyon is van éghető anyag, amit az elektromosság miatt gyakran előforduló szikra lángra is lobbanthat...nem beszélve arról, hogy a villanygépek is használnak olajat (pl. transzformátorolaj).

tomi79 2007.09.27. 08:05:23

Persze, csak poénnak szántam az összehasonlítást :) de szerintem akkor sem normális, hogy egy mozdony kigyullad. Ugyan nem értek hozzá, de ha könnyen kigyullad, akkor vagy a konstrukció rossz (éghető anyagokat használtak tűzbiztos anyagok helyett), vagy elhanyagolták a tisztítást, illetve karbantartást. Javíts ki, ha tévednék.

Adani 2007.09.27. 10:56:50

Ez nem újság, gondolom ezeekt a régi V43-asokat is kb. minimlális vagy semmilyen karbantartással üzemeltetik, mint a volán társaságok a régi Ikarusokat. A tipikus " menjen oszt' jó" hozzáállás, addig használják, ameddig végképp ki nem nyiffan, kár rájuk jobban költeni úgyis újat kell venni előbb-utóbb helyettük.

A Máv hasonlóan működteti a régi Szergej dízelmozdonyokat.

tomi79 2007.09.27. 18:37:15

"úgyis újat kell venni előbb-utóbb helyettük"
Persze, de nem hiszem, hogy a közeljövőben a MÁV-nak pénze lenne ezeket mind lecserélni, addig nem lenne jobb őket karbantartani, hogy minél tovább működjenek? (És ne gyulladjanak ki? Vagy nem érdekli a Mávot, ha a mozdonyvezető legközelebb bennég?)

Adani 2007.09.28. 11:13:36

Ezt nekik magyarázd meg. Gonodlom nem egyszerre cserélik majd le, apránként jön pár új, mint pl. mostanában a Flirt, Talent stb. Ha egy végképp kipurcan legne mit beállítani helyette, gondolom arra gonodlnak, h nem fog mindegiyk egyszerre bedögleni, előbb-utóbb viszont elfogynak majd. pl. a két rosszból megpróbálunk összerakni egy jót módszerrel még elég sokáig húzhatják.

Sheldrake (törölt) 2007.09.29. 12:46:35

Rosszul hiszed, hogy nem lesz pénze új mozdonyokat venni. Valamikor a hónap elején volt egy cikk a Világgazdaságban (be is akartam küldeni, csak neten nem találtam meg a cikket), hogy új mozdonyokat vesz a MÁV. Nem is keveset sokat, majd kiszervezik a személyszállítás alól a teljes vasútgépészetet. Tehát a MÁV az új tulajdonosnak vesz új mozdonyokat, akikről valószínűleg nem tudja, hogy milyen mozdonyokra lenne szükségük, így majd jó olcsón el lehet adni az új mozdonyt az új tulajnak.

Sheldrake (törölt) 2007.09.29. 12:52:09

Meg is találtam a cikket, csak az előbbi hozzászólásom nem találom. :S

vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=187414

(Kis késleltetéssel teszi ki az újsághíreket a VG az ingyen felhasználóknak.)