MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Iskolaszezon lett

2007. szeptember 18. - georgejr
Kiskicsicsiga roadshowzott szegény egy hatalmasat. Késések szenvedés miegymás alant.

A multhétvégén elkövettem egy hatalmas baklövést.a Budapest-Komárom-Győr vonalon akartam utazni oda,vissza.a Mávnak sikerült ezt megkeserítenie.

irtam igyhát nekik egy emilt,várom a választ

"...néhány kérdést szeretnék feltenni,mivel 3nap alatt4-szer ültem vonaton,és egyszer sem sikerült azt a minőségű szolgáltatást kapnom,amit elvártam.


2007.09.14-én a Kelenföldről 18.10kor Komáromba induló vonattal utaztam.a vonatnak elvileg 18.10kor kellett volna Kelenföldön lennie,ám épp ekkor bemondták hogy előreláthatólag műszaki okok miatt 15percet késik-ki a kijelzőre 20percet irtak.semmi gond,várok. közben barátőm felhívott,hogy nem tudott jegyet venni,mert a keletiben 20perc alatt nem sikerült eljutnia kígyózó sorokon át a kasszáig,igyhát a vonaton vesz jegyet.várok,várok,30perc elteltével berobog a vonat.a barátnőm elmeséli,hogy 20perc sorbanállás után futott a vonatra,jegyet nem tudott venni,mert nem ért a végére a sornak,és senki sem engedte előre.felpattan a vonatra 55kor,majd semmi.10percre rá bemondták hogy 20 percet késik.igy bár lett volna alapból 40perce jegyet venni,ha időben bemondták volna,de igy a maradék10percben nem rizikózta meg.

a félóra késéssel kelenföldre érkező vonat tele volt.ugy igazán.nem volt egyetlen ülőhely, és a kb 8vagonból álló szerelvényben egymást támasztották az emberek.

jött a kalauz,s a barátnőm hiába próbálta magyarázni neki,hogy ő vett volna jegyet, a kalauz kifizettette vele a +2000 ftot...

a 30perces késés ,mire Komáromba értünk,37re dagadt,mivel almásfüzitő alsó és felső között lépésben haladtunk-ki tudja miért.



2007.09.15.én Komáromból Győrbe indultam, a 17.37essel.a vonat csak 9 percet késett,igy megse lepődtem hogy nem irták ki hogy 10percet késik.viszont ami a vonaton fogadott...3vagont menekültem előre,hogy a fekáliaszagtól kicsit távolabb kerüljek.kerestem egy helyet,ahova lemertem ülni,végülis egy kis ülést választottam,mely mellet az ablakon körbe 3centis rozsda maradvány volt, és kivülről is ,belülről is,le volt öntve valami-gondolom maró-folyadékkal-ugy sejtem tisztitás céljából,de igazából csak az látszott hogy lemaródás megy végig az ablak tetejétől a gusztustalan szemetesen át a padlóig.mivel ez a vagonban minden ablakon igy volt,gondolom nem vandál,hanem gondos takarítók keze műve.a vonat ajtaja-ami a fülkéhez vezetett,egész uton ütemesen verődött be,meg ki,mivel nem lehetett becsuknyi.és az ülésre csak ugy mertem leülni,hogy zsepit tettem magam alá.majd mikor végre Győrbe érve szállok le, látom magam mellett a kis papirt kiragyasztva "Elvégeztük a takarítást,és mi mindent megtettünk az önök tisztasága és a vonat tisztántarthatósága érdekében...."(ez alatt vajon mit értenek?wc kefe nem volt .se papir.ha olyan lesz a wc,akkor???)


2007.09.16-án Győrből Komáromba tartva a 11.28as vonatot vettem célba.a Soproni rész már hamar beért, olyan 11.15kor fel is ültem rá.ekkor-először és utoljára -bemondták hogy a Szombathelyi része előreláthatólag 10percet késik.rendben,akkor 38kor indulunk. a vonat kb 5perc késéssel megérkezik,majd 10perc bibelődés után 11.45kor elindulunk..megyünk egészen 100 métert,mikor lassítunk,majd megállunk.igy álltunk jó 10percig gyárváros és Győr között.addig sem vonat nem haladt el mellettünk,sem semmi esemény nem volt látható,hallható.tájékoztatás sem.
aztán varázsszóra elindultunk,és egészen gyárváros és győrszentiván közötti részig mentünk.itt ismét megálltunk, és 5percig se kép,se hang.majd elindultunk.végülis 12.30ra sikerült be érnünk Komáromba.1óra alatt nem is rossz....

megkérdezem a vasuton álldogáló kalauz nénit(mert a vonaton található kalauz azt mondta nem tudja miért állunk)hogy mi oka  késésnek.történt valami rendkívüli?azt mondja sintörés történt.oh és mondom miért nem lehet tájékoztatni az utasokat,hogy 30perces fennakadás is lehet-erre ő vonta a vállát,és továbbment...a sin vajon2helyen tört el?



2007.09.16.Komáromból Budapestre a 17.56ossal szerettem volna jönni.a vonat alapból 18.00ra ért be,de az 5percet már észre se venni.elindulunk, és Komáromtól Tatáig lépésben(!!)haladtunk.olyan szinten hogy egészkor elindulva komáromból 18.31re értünk Tatára!20 km fél óra alatt.ami máskor13perc,most 30...

hasonló szellemben folyattuk utunkat, igy kelenföldre beérve-bár nem volt kiirva a kijelzőre késés-35perc alatt sikerült beérnem.és akkor azt még nem is emliettem,hogy mikor a vonat beért Komáromba,azon már álltak.Komáromban álldogálva volt időm megszámolni,117utas várakozott Komáromban a vonatra.tehát a már amugy is tömött ,ülőhellyel nem rendelkező vonatra felszállt még Komáromban 117 ember...volt aztán tömegnyomor rendesen.a   késésre,és a lépésben haladásra a kalauz sem tudott tájékoztatást adni...



tisztelt MÁV Start zrt.szeretném megkérdezni,hogy mivel indokolják eme 4vonat késését,és ha eltörik valahol a sin,akkor miért kell mindenhol máshol is lassan menni,mégha nemis vonatot várunk be.ez nem kirívó eset,sajnos mindennapos,és felháborító.

Valamint megszeretném kérdezni hogy miért nem indítanak péntekenként és vasárnaponként extra,vagy nagyobb vagonszámmal ellátott vagonokat?csak megkell kérdezni bármelyik kalauzt!tele vannak a vonatok diákokkal.van hogy már ők sem tudnak mozdulni.Sokszor fullasztó meleg van ,és nem fér fel mindenki.

valamint megszeretném kérdezni,hogy hogy engedhetik meg magunkank,hogy a Báthory nemzetközni gyorsvonat minden áldott nap 100 perc felett késik?minden délelőtt látom kiirva kelenföldön késik 120 perc felett...



ezen a hétvégén összesen 60+30+30+60 =180percet kellett volna utaznom

ehelyett  97+39+60+95=291 percet utaztam (1950Ftért)és vártam,igy ugy érzem,jogosann kérem számon a dolgokat...

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr5169113

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

goes 2007.09.18. 10:22:50

Használj kötőjelet és a számok után space-t is néha. Ki tanította a nyelvtant neked? Vagy azt hitted ez így vagány?

Attila31 2007.09.18. 11:32:35

Itt nem is igazán a helyesírás az érdekes,hanem azok a tények,amiket leírt!Ez a MÁV 2007-ben a XXl.században,Európa kellős közepén.Mindenre annyit mondanak nincs pénz.Nincs mert elfolyik.Mert a többség szarik az egészre.Ma Mo-on csak a diákok és a szegények vonatoznak,egészen addig míg a diákok végeznek az iskolávan és autóba ülnek.Nem kellene,hogy ez így legyen,de a MÁV tesz róla,hogy így legyen.A MÁV-nak az utas csak teher,csak egy felesleges rossz,ami van bőven főleg pénteken és vasárnap,de ha nem lenne akkor sem lenne nagy gondja belőle.Mert szerintük bőven elég a vasárnapi csúcsforgalomban egy 4 kocsis vonat is.Más napokon másfele pedig 12kocsis vonatok szaladgálnak,úgy hogy mindenkinek külön fülkéje van...de ez nem pazarlás persze.
A Báthoryrval eszedbe nem jusson utazni a külföldi szakaszon pályaépítés van,ezért késik naponta,inkább válassz másik vonatot,az "csak" 10-20-30 perceket késik:-)

A valasz mindenre... 2007.09.18. 12:06:51

Nem tudom mit kell ezen fennakadni. Csak a szokásos, amiket leírtál, az minden egyes hétvégén megtörténik ezen a vonalon. A Báthory pedig azért késik mert "állítólag" mindig feltartóztatják a határnál...

krtek24 2007.09.18. 12:32:45

Két megjegyzés:

- A Báthory késéséhez semmi köze a MÁV-nak (ezt azért egy "outsider" is tudhatná), még jó, hogy csak 100 percet késett.
- A jegyet egy perc alatt megvehette volna a barátnő a jegyautomatából, sorbanállás nélkül. A 2000 Ft a vonaton teljesen jogos. Bár:

Eddig én úgy tudtam, hogy a jegyvizsgáló a vonaton nem állíthatja ki a gépi menetjegyet a 2000 Ft-os pótdíj nélkül olyan állomásról, ahol van menetjegykiadás, mivel ezzel lebukik az elszámoláskor. Na múlt héten rájöttem, hogy ez sincs így, vígan megírható a jegy pótdíj nélkül a Déli pályaudvarról is...

magocska 2007.09.18. 14:19:46

Valóban nem nyújt olyan szolgáltatást a MÁV, mint amilyet kellene. De ezt már megszokhattuk, és én számítani is szoktam rá. Ilyen a sor a jegypénztárak előtt.
Valamint ilyen a késés. Akkor már szinte észre se veszem, ha közvetlen vonattal megyek. Átszállásnál gázos. Ja, és 5-10 perces késés szerintem nem említésre méltó.

kiskicsicsiga 2007.09.18. 15:03:00

azért kell ezen fenn akadni,mert 90percig zötykölődtem állva,hogy 90 km-el arrébb kerüljek.és ennek nem kéne törvényszerűnek lenni.azért.
és mindenki papol a környezetvédelemről,közben meg mi van?ha 4 diák utazik 1 autóval,akkor már megéri.felnőtteknek meg 2főtől már jobban kijön a benzin...ráadásul ott nemkell eltűrni azt a MÁV-os színvonalat...
és azért mert ésszerűtlen,hogy sokszor kevesebb vagonnal utaznak valóban a csúcsforgalomban a vonatok,mint a kihasználatlan időpontban közlekedők.
a jegyautómatánál is kigyózott a sor,ott sem került volna sorba.főleg hogy nem is mind működött.
nekem egyszer az autómata se-szó se beszéd megette a 2000esemet.persze visszaigényelhettem 1hónap mulva már nálam volt.viszont akkor -mivel több pénzem nem volt- nem tudtam elutazni...azóta nem veszek ott jegyet...
Az meg hogy a kaller engem néz hülyének,mert meg merem kérdezni,hogy miért méltóztatik minden vonat késni...mindennek a teteje.
És igenis,2éve hetente 4 X utazom a MÁV-val,de nem birom megszokni,hogy nem kis pénzért szemetet kapok!

Dzsimbo · http://teszkopolisz.blogspot.com 2007.09.18. 18:41:10

Fura. Vasárnap én is a 18.10-es vonattal akartam jönni Kelenföldről és akkor dettó ugyanezt játszották! Csak akkor nem indokolták, h miért késik. 18.10 körül kezdték kiirogatni a késést aztán 10 percenként nőtt 10 perccel :DD
Röhej.
De legalább hely volt, mert kb 2 vonat hosszú szerelvény jött.

Balage85 2007.09.18. 20:00:51

Győr és Budapest között a vonatok valahogy még soha nem értek be időben nekem se. :)
Valamit kurvára elronthatott a máv ezen a vonalon, mert a Dortmundból érkező vonat általában pontosan, sőt néha még hamarabb is megérkezik Győrbe, ami lássuk be barátok között is több mint 1000km. Erre az utolsó 130km-en több mint 10 perces késést szed össze.
Mi ez ha nem balkán? :)

Korcsa 2007.09.19. 17:32:12

Pedig állítólag ez a leggyorsabb kiépítésű pálya. (Győr-Budapest.

Én egy időben rendszeresen utaztam Győr és Budapest között vonattal, majd elég gyorsan le is szoktam róla a sok késés miatt, és inkább Busz-ra ültem. Mire erre a tanávre a a volánbusz drasztikusan csökkentette az induló járatainak a számát. (az eddigi óránkénti helyett mostanság minden másodikban járnak, sokszor nem is lehet felférni.) Ezzel kényszerítve engem, hogy ismét igénybe a MÁV szolgáltatásait. De mint sokan tapasztaltuk ott sokkal rosszabb a helyzet.

Mit lehet tenni??? Szívunk-szívunk-szívunk.
Vagy Autóba ülünk. (a mostani árak mellett lassan megéri.)
süti beállítások módosítása