MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Utazás, kényelem, izgalom

2007. szeptember 17. - georgejr
Amikor a kalauz nem meg hozzányúlni a hajléktalanhoz...
Tiszta szafari:)

Helló György!

Történt, hogy a ferihegyi reptérre kellett kimennem kora reggel, céges papírokat átkellett adnom egyik ügyfelünknek, aki már utazott is tovább onnan vidékre. 6 után érkezik a gép. Gondolta
m kipróbálom a reggeli személyvonatok egyikét ,amely megáll Ferihegy 1-en, és tovább a 200-assal, és minden időben kész!

A vonat indulása előtt kb 10 perccel kiértem a vágányhoz (!) ahonnan a szerelvény indul. Töprengtem, hogy felüljek-e, mert a világítás nem volt felkapcsolva, többen is lent vártak. Bátorvagyokén! És már fent is voltam a koromsötét kocsin. Néhány elnyúlt testet véltem felfedezni a fülkés kocsik ülésein (nagyon korán volt ám tényleg :D!!), de szerencsére találtam üres fülkét .
Lassan a világítást is felkapcsolta a jegyvizsgáló és kezdtünk szépen gyülekezni. A vonat pár perc késéssel indult, de mire Kőbánya-Kispest megállóhoz értünk (mennyi lehet kb 10-15 km?) már tíz perc késést jelzett a kijelző (vagyis nem jelzett semmiféle késést csak a várható érkezésből és a mellette lévő pontos időből kalkuláltam ki). No sebaj még így is elérek mindenhová. Lassujel, zötyögés és már Pestszentlőrinc megállóhelyre is érkeztünk. A hosszas várakozásra felkaptam a fejem, illetve, hogy a jegyvizsgáló erős, fiatalembereket toboroz a korareggeli utasok közül (ezzel feltartva továbra is a vonatindulást). Az ok nagyon egyszerű: egy hajléktalan érvényes mentejegy nélkül utazott, és nem volt hajlandó a jegyvizsgáló felszólítására sem utazását megszakítani. És mivel a jegyvizsgáló "én nem érhetek magához, hogy levegyem a vonatról" e nemes feladatot az utasokra hárította. További késés + 10 perc.



Megjegyzéseim ez esettel kapcsolatban:

1. A vonat végén szálltam fel a ferihegyi megálló kiallakítása miatt. Mivel egy hosszú személyvonatról van szó, 2 fő jegyvizsgáló volt szolgálatban rajta. Máshol a bevált szokás szerint az utolsó ill. az első kocsiból indulnak el egymásfelé. Ha így van, akkor, hogy-hogy csak a menetidő szerinti 25. percben vette észre a jegynélkül utazó utast?



2. Ha az utasok teszik le szerencsétlent a vonatról, ugyan olyan szabadságjog korlátozás, mint ha ő tenné le, nem? Egyikük sem illetékes személy... vagy mégis?


Még jó hogy nem centiztem ki az időt, a reggeli kávémra a további késés miatt már így sem volt időm. Szegény én!

Üdv

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr77167807

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2007.09.17. 17:40:32

Ez igaz, ha az utas teszi le az ugyanúgy nem oké a hivatalos törvények szerint, de egyébknét meg mégis. Ha a kaller teszi, akkor ugye később ha a csövi feljelenti, pl. arra hivatkozva, h bántalmazták vagy erőszakoskodtak vele, akkor a kaller beazonosítható elég könnyen, hiszen elő lehet ásni, h éppen akkor azon a vonaton ki volt szolgálatban. Egy utast meg így nem, és ugye mindenki mondhatja azt a kallert is beleértve, h csak a balhé végére ért oda, és semmit nem látott vagy halott.

nyekk 2007.09.17. 18:14:25

Nagyon unom, hogy az ilyen sok oszlásnak indult, TBC-s, ebolás trágyaszagú csövessel szemben senki nem mer intézkedni, mert abból csak neki lesz baja. Lakcíme nincs, pénze nincs, ebből adódóan azon kívül, hogy esetleg végighúz a gumibottal a rendőr , semmi féle eszköz nincs a kezében. Egyébként meg ezt mindegyik nagyon jól tudja, így mind azt csinál, amit akar. Ha ilyen a demokrácia, akkor inkább a diktatúra.

Reggie 2007.09.17. 18:58:01

a kalauz a mav alkalmazottja. o meg mindig illetekesebb. a szorakozohelyrol is a hely alkalmazottai(biztonsagiak) tehetnek ki, es nem a tobbi vendeg...

Subculture 2007.09.17. 19:47:07

pontosan! Szibériába mindet munkatáborba!

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2007.09.17. 23:37:01

simán kitehet a kaller, nem közterület a vonat, ne vigyük túlzásba a szabadságjogokat

persze jó indokot kell találnia, pl. a jegy hiánya

fourgee 2007.09.18. 04:34:00

Nyekk: ez nem demokrácia, hanem liberalizmus! Szokj hozzá, hogy mindig a kisebbségben lévőknek van igazuk. Ne aggódj, egyre kevesebb dolgozó, tiszta és becsületes adófizető van az országban, csak fogyunk, és ha majd kevesebben leszünk mint a liberálisk, akkor majd mondhatjuk, hogy kisebbség vagyunk, nekünk van igazunk. :) Azért érdekes, hogy nekem egy reptéri rendőr arról panaszkodott, hogy amikor elfogtak egy utasokat zaklató nőt, akkor csak a terminál elé zavarhatták ki, de a buszra nem tehették fel hogy az elvigye, mert ha egy megállóban leszáll és eltörik valamije, azért a jelenlegi törvények szerint az a rendőr a felelős aki felteszi. Elég vicces ez a hozzáállás ahhoz képest, hogy ezek a rendőrök mit műveltek tavaly ősszel... Vagy a törvényeink csak a zaklatókat, tolvajokat védik? A fenti bejegyzéshez nagyon paszol az, hogy 1x összevitatkoztam egy BKV ellenőrrel. Ők ugye jogot éreznek ahhoz, hogy leszállítsanak ha nincs jegyed. Nekem mindig is volt bérletem, 13 éves korom óta (vagyis 15 éve). De qrvára nem tetszett, hogy a csöveshez, meg a jegy nélkül utazó barna népséghez nem nyúlnak hozzá. Rákérdeztem hogy miért, erre még ő volt felháborodva, hogy ő azt nem teheti meg... Na, akkor elszakadt a cérna, kiabáltam a hülye ellenőr picsával. :)

redriot77 2007.09.18. 05:42:36

Bezzeg hogyha nálam hibádzik a dokument akkor egyből "szájjá le, hívom a rendőrt" stb. Mert rajtam látszik hogy nem fogom sem lehányni, sem orrbaverni.

Ne mosakodjunk, ne járjunk rendes ruhában, és új lehetőségek nyílnak előttünk! Ne fürgyé' lllle!!!

magocska 2007.09.18. 07:38:26

Leszállíthatta volna a kaller. Az utasok a tanúk, hogy nem történt semmi (pl. bántalmazás), csak nem volt jegye a csövesnek, már ha sor kerülne a feljelentésre.

hattyú 2007.09.18. 07:43:55

fourge: te egy tuskó vagy :) bocsesz. kevesebb lehetne belőled és akkor lehet, hogy hajléktalan is kevesebb lenne... :D

VisszatérőJeti 2007.09.18. 08:53:04

Hattyú most mé szidod a Forgee-t? Tökéletesen igaza van. Minden cigány, román meg gyüttment azt tehet amit akar- mi meg akik csak simán szeretnénk élni- mindenféle faszjancsival meg kell hogy küzdjünk ahhoz is, hogy A-ból B-be eljussunk, vagy mivan. különben is az én bérletpénzemből ne utaztassanak ingyen cigányokat. És most lehet mondani hogy raccista vagyok. Hát akkor az.

Herbert27 2007.09.18. 09:20:59

Vasútőrök vagy rendőrök minden nagyobb állomásra? segítene talán megoldani a problémát..
viszont tényleg a fene egye meg ezt a fene nagy liberalizmust, hogy nekem jogom van fizetni, másnak meg ingyen utazni.

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.09.18. 10:02:17

fourgee!

Hagyjuk a politikát, és a cigányokat. Itt nincs helye ennek!
Ez mindenkinek szól. Bannolom aki ilyen témákat feszeget!

krtek24 2007.09.18. 12:16:21

Minek? A rendőr vagy nem csinál semmit, vagy agyonüti - köztes megoldást ritkán találnak. A vasútőrökkel kapcsolatosan meg lásd a "vedd le a lábadat" című írást itt.

Tudom, gonosz általánosító vagyok...

Roppenytublogger 2007.09.20. 17:56:03

milyen vonat volt ez??? Kijelző??? Egy magyar vonaton? LOL! Amúgy sztem a kallernek és az utasoknak kellett vna közös erővel letenni a vonatról a tbcman-t
süti beállítások módosítása